Urząd Miasta Tarnobrzega zachęca do udziału w w badaniu dotyczącym mobilności miejskiej. Informacje uzyskane w tym badaniu, maja zostać wykorzystane przy tworzeniu dokumentu pn. „Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Czwórmiasta 2034+”. Dokument ten ma służyć poprawie mobilności mieszkańców.
Jak informuje tarnobrzeski magistrat:
Opracowanie planu pozwoli lepiej:
- wykorzystać istniejącą infrastrukturę w miastach, gminach i powiatach,
- planować transport (w tym transport zbiorowy, rowerowy),
- koordynować inwestycje.
Każdy z nas może aktywnie uczestniczyć w tworzeniu Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Czwórmiasta, dlatego zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu dotyczącym mobilności miejskiej.
Informacje uzyskane w ww. badaniu zostaną wykorzystane przy tworzeniu Planu.
TWÓJ GŁOS MA ZNACZENIE
Link do ankiety:
Porozumienie zawiązujące tzw. Czwórmiasto pomiędzy Miastem Tarnobrzeg, Gminą Stalowa Wola, Miastem i Gminą Nisko oraz Gminą Sandomierz zawarto 5 kwietnia 2019 roku. Samorządy dostrzegły strategiczną konieczność zacieśnienia współpracy i wspólnej troski o rozwój. Motywacją do współpracy były m.in. zapisy Strategii rozwoju województwa – Podkarpackie 2030 oraz Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2030 dot. tzw. Obszarów Strategicznej Interwencji – problem średnich miast tracących funkcje społeczno-gospodarcze.
Przesłanką do zawiązania partnerstwa było nawiązanie współpracy i realizacja wspólnych przedsięwzięć służących rozwojowi miast, w tym również wspólne poszukiwanie możliwości finansowania tych przedsięwzięć ze środków krajowych oraz funduszy europejskich.
Dziedziny współpracy określone w porozumieniu to:
– infrastruktura drogowa i kolejowa,
– kultura i oświata,
– ochrona środowiska i gospodarka wodna,
– turystyka, sport i rekreacja,
– ochrona zabytków,
– przedsięwzięcia gospodarcze.
Szczególnym zainteresowaniem Samorządy obejmą następujące dziedziny:
- działania zmierzające do lokalizacji korytarza trasy ekspresowej S74, w szczególności na odcinku Nisko-Tarnobrzeg-Opatów,
- działania zmierzające do budowy drugiego mostu na rzece Wiśle w Sandomierzu i ulicy Lwowskiej „Bis”,
- działania zmierzające do wpisania Miast w strategiczną sieć komunikacyjną (kolejową i drogową) związaną z powstawaniem Centralnego Portu Komunikacyjnego,
- działania zmierzające do poprawy komunikacji wewnętrznej pomiędzy Sygnatariuszami, zarówno w zakresie infrastruktury transportowej, jak również transportu zbiorowego, w tym z wykorzystaniem koncepcji „smart city” oraz ekologicznych środków transportu.
Urzeczywistnienie koncepcji „Czwórmiasta” ma polegać na stworzeniu spójnej aglomeracji obejmującej co najmniej cztery miasta, z możliwością rozszerzenia o sąsiednie gminy. Obecnie czwórmiejskie porozumienie wkracza w kolejny etap. Powołanie stowarzyszenia otwiera nowe możliwości, by wspólne pomysły przełożyć na konkretne działania.
W ramach wspólnych ustaleń określono cztery kluczowe projekty do realizacji w ramach perspektywy UE 2021-2027 tj.:
1.Projekt komunikacyjny zakłada stworzenie spójnej sieci transportowej łączącej wszystkie cztery miasta i pobliskie mniejsze ośrodki.
Zakres projektu :
- zakup ok. 36 ekologicznych autobusów ,
- modernizacja 108 szt. wiat przystankowych,
- montaż 71 szt. tablic elektronicznych,
- mobilność na żądanie,
- system wspólnego biletu.
2.Rozwój stref gospodarczych na terenie Czwórmiasta.
Celem projektu jest budowa i rozbudowa niezbędnej infrastruktury służącej rozwojowi stref gospodarczych na obszarze czterech miast.
3.Wzmacnianie roli kultury i zrównoważonej turystyki Czwórmiasta.
Celem projektu będzie stworzenie odpowiednich warunków infrastrukturalnych w obszarze kultury i turystyki, która będzie stymulować mieszkańców „Czwórmiasta” do aktywnego uczestnictwa w kulturze i w życiu społecznym oraz eliminację barier w dostępie do kultury
i oferty rekreacyjnej. Zaplanowane w ramach projektu działania będą przyczyniać się do zwiększenia atrakcyjności świadczonej oferty kulturalnej oraz budowania przewag konkurencyjnych aglomeracji „Czwórmiasta”. Intencją miast jest aby powstała nowoczesna, innowacyjna infrastruktura kulturalna i turystyczno-rekreacyjna, odpowiadająca na aktualne potrzeby mieszkańców i przedsiębiorców, zapewniająca użytkownikom bezpieczne warunki korzystania z oferty, a jednocześnie tworząca atrakcyjne i konkurencyjne regionalne produkty turystyczne, w postaci m.in.: atrakcji nad Jeziorem Tarnobrzeskim, kulturalne – budowa multimedialnej Biblioteki i obserwatorium astronomicznego w Nisku, budowa nowoczesnej przestrzeni, dającej możliwość uprawiania nowatorskich form sportu i rekreacji w Stalowej Woli, budowa Centrum Kultury i Aktywności Społecznej
w Sandomierzu.
4.Utworzenie Eko aglomeracji Czwórmiasta
Planowany zakres projektu:
- budowa farm fotowoltaicznych na obszarze czterech miast, w tym wymiana opraw oświetleniowych w miastach partnerskich,
- zastosowanie rozwiązań sprzyjających adaptacji do zmian klimatu
i łagodzenia jej skutków ( zielona i niebieska infrastruktura), - wdrożenie inteligentnego systemu zbierania odpadów.
Nie korzystam. Ta mobilność i tak sie do niczego nie przyda w soboty i niedzielę, a szczególnie w odległe miejsca , takie jak poza teren gminy Tarnobrzeg. Ani do Gorzyc, ani do Sandomierza, ani za Wisłę nie można sie dostać w sobotę i niedzielę. Tylko rower pozostaje. Nawet nie mam na co głosować, możecie śmiało zlikwidować, nie zauważę różnicy
Właśnie chodzi o to, żeby to komunikacja miejska była podstawowym środkiem transportu mieszkańców. Rower to proponuję pozostawić na wypoczynek i wykorzystywać na terenach rekreacyjnych (np. nad Jeziorem), w mieście wielu rowerzystów niestety stwarza sporo zagrożeń (zwłaszcza ci co jeżdżą, jak chcą). Ankiety Pan oczywiście nie musi wypełniać, wypełnią inni 🙂
Znowu zapomniałeś o postanowieniach OBOWIĄZUJĄCEGO miejskiego planu adaptacji do zmian klimatu? Jak tak, to ci przypominam.
Odnośnie 1. nawet jeżeli założyć, że ten plan nie jest aktem prawnym (wprowadza go uchwała rady miasta), to tym bardziej aktami prawnymi nie są odrzucone przez RIO a realizowane projekty z BO.
Odnośnie 2. kiedy urząd przystąpi do realizacji tego planu? W grudniu 2027?
Odnośnie 3. w przypadku braku definicji prawnej stosuje się definicje słownikowe. Zresztą rozróżnienie na ulice o charakterze głównym, zbiorczym, osiedlowym lub usługowym właściwie obejmuje wszystkie ulice w mieście.
Odnośnie 4. których ulic o takich charakterach ma dotyczyć jak nie wszystkich ulic w mieście? Tych na których mieszka współczesna szlachta i znajomi królika?
Ad. 1 Nie napisałem, że to nie jest akt prawny, tylko że ten dokument nie jest żadnym aktem prawnym obarczonym sankcjami.
Ad. 2 Plan jest realizowany, to jest proces, którego jedne elementy są realizowane szybciej, a inne wolniej. Np. Ciągi pieszo-rowerowe powstały w tej kadencji na wielu ulicach.
Ad. 3 Nie, są jeszcze inne klasy i kategorie dróg publicznych.
Ad. 4 Tych, na których to jest zasadne, na pewno nie na wszystkich. O tym będą decydować odpowiednie osoby w uzgodnieniu m. in. z Policją czy Strażą Miejską i biorąc pod uwagę bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Odnośnie 1. ok, źle zrozumiałem przez szybkie czytanie. Ale nie zmienia to tego, że akt prawny intencyjny, tak jak sankcyjny, uchwala się po to, żeby stosować jego zapisy, a nie tworzyć pozór działań.
Odnośnie 2. skoro proces, to pytam raz jeszcze: kiedy urząd przystąpi do realizacji tego planu? Bo akurat ciągi dla rowerzystów powstałe w tej kadencji wynikają z projektów opracowanych za poprzedników, przed uchwaleniem planu adaptacji.
1. Nie ma żadnego pozoru działań, główne cele MPA są realizowane, a to czego się czepiasz to tylko jakiś maleńki wycinek.
2. Ale jednocześnie wpisują się także w MPA, więc są dwie pieczenie na jednym ogniu.
Tsa, ale jakoś wprowadzona (aspekt DOKONANY) nowa organizacja ruchu związana z wyznaczeniem strefy płatnego parkowania w centrum nie jest zgodna z postanowieniami planu adaptacji. No ale te wszystkie ulice to tylko mały wycinek hahaha.
Odnośnie 3. w planie adaptacji jest mowa o charakterach ulic, a nie ich klasach czy kategoriach. Podział dróg wg klas i podział dróg wg kategorii to inne klasyfikacje dróg, stosowane odpowiednio w drogownictwie i zarządzaniu drogami.
Odnośnie 4. to już wiemy, bo m.in. Moniuszki i Dąbrowskiej nie dostosowano przy przebudowach do postanowień planu. Widocznie żaden magnat tam nie mieszka.
3. To jest tylko twoja interpretacja, a o ile mi wiadomo nie jesteś uprawniony do interpretacji MPA. Tak samo moja interpretacja jest taka, że wobec braku definicji tych pojęć należy odwoływać się do klas i kategorii dróg publicznych.
4. Jeśli ulica nie została jeszcze odebrana, to nie można tego jednoznacznie stwierdzić. A nawet jakby została, to odpowiednie oznakowanie można wprowadzić jeszcze do 2027 roku.
Uprawniony w jakim sensie? Doprecyzuj, bo to dużo wyjaśni hahaha. A odnośnie Moniuszki i Dąbrowskiej jak możesz sugerować, że te ulice mogłyby zostać odebrane w stanie niezgodnym z planem adaptacji tak, że po odbiorze trzebaby dostosować do niego ich oznakowanie? Idą wybory a twój idol nie wypadł zbyt dobrze w ostatniej sondzie na forum, także uważaj.
No tymi śierdzącymi i hałasującymi autobusami sprzed 30 lat to możecie sobie polecać. A zgadzam sie, niektórzy stwarzają zagrożenie, podobnie jak niektórzy kierowcy stwarzają zagrożenie na jezdni. Ale większość nie stwarza. I to jest istotne
Człowieku, czy ty nie widzisz, jak wygląda komunikacja miejska w Tarnobrzegu???? Nigdzie w okolicy nie ma takiego dziadostwa!!! A najgorsze, że władze miasta tego nie widzą, tylko udają, że mamy zajezdnię, eko autobusy i nowoczesne przystanki z pętlami autobusowymi i punktem przesiadkowym przy dworcu !!!! Wstyd !!!! Pod koniec kadencji sobie przypomnieli !!!!!
Masz rację, wystarczy pojechać do Rozwadowa i zobaczyć jakie elektryczne MKS kursują.
i to te MKS co im ta zła,niemiecka Unia wymieniła na niskoemisyjne i ekologiczne.
w Tarnobrzegu też by wymieniła gdyby znany menago z pisu za jana nie położył MKSu doszczętnie.
chyba teraz partia daje mu dyrektorski stołek w Enei,dobrze być z partią bo ona o swoich złotych chłopcach nie zapomina.
Przecież, to helikopter definitywnie za zgodą radnych, których większość zasiada w obecnej radzie miasta opylił zakład miejskiego systemu ciepłowniczego firmie ECO. W zamian za pozyskane środki miała być odbudowana i odtworzona komunikacja miejska wraz z bazą w Tarnobrzegu. I co mamy ? Ani pieniędzy, ani komunikacji ! Ponadto prze ostatnie pięć lat były do pozyskania gigantyczne Fundusze Europejskie wspierające rozwój transportu zbiorowego. A co władze samorządowe zrobiły w Tarnobrzegu w tej sprawie ??? Otóż nic !!! Przedłużył jedynie o rok firmie Polkar umowę na przewóz osób z uwagi na sytuację z SARS -CoV -2, tuż przed zniesieniem stanu epidemicznego 1.07.23r. Gratulacje na ręce prezydenta i radnych oraz urzędników za wspaniałą i nowoczesną komunikację !!!
nic właśnie nie zrobiły bo nie miały tego MKS a środki unijne nie mogły pójść na komercyjne firmy zajmujące się nawet zbiorową komunikacją.
Czytaj ze zrozumieniem !!! Co zrobiono w temacie odbudowy i odtworzenia komunikacji zbiorowej w Tarnobrzegu ???
skoro st ma elektryczne autobusy to niech w tbg-u metro wybuduja?
Obecne władze miasta niestety zastały komunikację w takim stanie po innej władzy. Więc Prezydent Bożek nie jest temu winien. A jak widać, pomimo wielu przeciwności, robi co może by jednak poprawić sytuację.
Czyli, co zrobił ???? Poza tym wcześniej był radnym i przewodniczącym rady miasta, nie wiedział, jak wygląda komunikacja miejska w Tarnobrzegu oraz inni radni, którzy od lat zasiadają w radzie miasta !!!!
no niestety w przetargu brały udział tylko dwie firmy polcar i pks tarnobrzeg
To, że jeżdżą złomy i kopciuchy po mieście, to widać !!! Jakie wymagania w trosce o ekologię postawił prezydent z radnymi też wiadomo, bo widać i czuć spaliny !!! Co zrobił w sprawie pozyskania środków i odbudowy komunikacji miejskiej ??? Nic !!!
Cały cywilizowany świat przesiada się na rowery, promuje dojazd do pracy, płaci za to dodatkowe pieniądze, jesteś idiotą.
Szczególnie Eskimosi.
Skonstruować należy dla nich rower, to się z pewnością na niego z sań przesiądą.
Trzeba im podesłać tam prezydenta z radnymi Tarnobrzega, to Eskimosi będą jeździć na białych niedźwiedziach pod warunkiem, że wcześniej sobie takiego niedźwiedzia złapią.
Debilu , w Tbg nie komunikacji miejskiej ?
Znowu pier…sz jak struty denaturatem.
Twój guru twierdził, że ludzie z kolei nie korzystają, a ty (celowo z małej litery), że rower to tylko na wypoczynek należy użyć. A co maja zrobić ci co rowerami zmuszeni sa dojeżdżać do pracy, na zakupy, do rodziny, na działki? Porzucić je bo ty, następny nawiedzony z UM (?) tak twierdzisz??? Brak słów na twoje gościu wypociny.
Komunikacja miejska powinna być podstawowym środkiem transportu powiadasz?
Pod warunkiem, że autobusy będą punktualne, że będą czyste, odkażane, ekologiczne, niezniszczone w środku (nie stare graty), będzie pełna aktualna informacja na stronie MPK.
Zważ, że nawet w planie miasta na stronie
mpk.tarnobrzeg.pl/rozklady-jazdy/schematy/
na północy plan kończy się na ul. Słomki i Fabrycznej. A jak jedzie autobus dalej to już nie ma zaznaczone. Podobnie jest od strony południowej i wschodniej.
Tak poza tym to jest przy planie zapis: schemat… (październik 2016r.). Czy ta informacja to nie sprawia pewnego niedosytu informacyjnego? Wszak ktoś może pomyśleć, że to plan i rozkład jazdy nieaktualny. Powinno być zapisane „styczeń 2024r.”. Inaczej mówiąc corocznie uaktualniane powinny być wpisy, by ewentualny pasażer nie miał wątpliwości, że jest na aktualnym rozkładzie jazdy i właściwej stronie internetowej.
Na całość składają się szczegóły.
sandomierzu stary polski piastowski grodzie wypisz sie z tego czwormiasta juz raz podlegalews pod dzikow jak tam byles traktowany wszyscy wiedza nigdy wiecej
Miejski plan adaptacji do zmian klimatu m.in. na Moniuszki niezastosowany, a teraz będą jeszcze tworzyć plany eko-czwórmiasta hahaha. Pomijam tłumaczenie, że to czwórmiasto sprowadza się do dalszego rozwoju Stalowej kosztem skansenizacji Tarnobrzega.
W PUNKT
To ma tak wyglądać że Komunikacja Miejska ze Stalowej Woli i Sandomierza ma obsługiwać ten region i zarabiać ? Nie ośmieszajcie się Bożek odejdź już od tego miejskiego koryta!!!! Stalowa Wola jak szuka sobie taniej siły roboczej do nowych zakładów pracy to niech we własnym zakresie dowozi ludzi do roboty. Bo to oni będą czerpać profity z tych zakładów w formie podatków a nie Tarnobrzeg !!!
Prezydent Bożek powinien to robić 5 lat temu a nie teraz gdy już jest na wylocie.
To chyba jednak lepiej żeby kasę robił Sandomierz i Stalowa . Będzie można pojeździć porządnymi autobusami.Przecież setki osób pracuje w tych miastach z Tarnobrzega. Pasuje im ułatwić jakoś dojazd tym bardziej że można dostać spore dofinansowanie.
marian z pława nadaje
Tak wszyscy którzy widzą jaka jest lipa w Tarnobrzegu są tylko i wyłącznie z pława. Ciesz się że ktoś próbuje ogarnąć ten bałagan.
moja propozycja jest taka skoro są podpisane umowy z 4 miastami to wygląda tak:
linia 11 i micro bus tarnobrzeg – sansomierz cena biletu 6 pln firma prywatna
zadnego prywaciaza tarnobrzeg – st wola – rozwadów brak
i nie wiem jak to wyglada z pozostałymi dwoma mniejszymi miasteczkami
a teraz pks st wola panstwowy do tarnobrzega nie znam ceny blietu i do st wola pks tarnobrzeg prywatny nie znam ceny
Tylko częste kursy i zgrane z godzinami pracy w Sandomierzu. Do Rozwadowa szkoda robić osobną linię. Lepiej na strefę stalowowolska .
Tu i tak nie zarabia miasto Tarnobrzeg tylko prywatna firma z Krakowa doi Tarnobrzeg
już wypełniłem.
powinni wziąć do wspołpracy dziubińskiego, w końcu ma doświadczenie w uwalanie czego sie dotknie
I Mastalerza bo to chyba on zakazał jeździć miejskim MKS z Tarnobrzega do Sandomierza wbijając gwoździa do trumny miejskiemu przewożnikowi.
jezdzi ale niasto sie nie dokłada ani zł
Jak Donald zwany Tuskiem 🙂
Wspólna komunikacja między 4 miastami jest potrzebna tym bardziej myślę powstanie bo Stalowej Woli będzie zależeć na pracownikach nowej strefy. Nawet koncepcja bocznicy kolejowej w EuroParku zakłada budowę przystanku kolejowego obsługującego pociągi pasażerskie z Niska. Sandomierza. Tarnobrzega.
Powinniśmy dążyć docelowo do czegoś jak ma Trójmiasto i Warszawa czyli SKM
pomysł świetny Szkoda tylko że nie istnieje nawet pociąg jadący w sobote, niedziele do sandomierza w godzinach 8 rano i powrotny późnym wieczorem, ani w dni powszednie też nie można wrócić z tego miasta, chyba że na piechotę albo rowerem. Nisko z Sandomierzem jest całkiem dobrze skomunikowane, tam jest kilka firm przewozowych na tej trasie. To my jako Tarnobrzeg jestesmy odcięci od całej reszty
Dlatego moim zdaniem na samym początku trzeba skomunikować wszystkie 3 miasta ze Stalową Wolą a potem kolejne między sobą.
Projekt czwórmiasta zakładał nawet kupno własnych pociągów.
Stalowa Wola już dostosowała komunikację miejską do przyjazdów najważniejszych pociągów a przymierzają się do dostosowania komunikacji do czasu pracy zakładów pracy.
Kierownik czy przydupas sołtysa ?
Atencjusz Lucjusza z pławo.
Bardzo dobry pomysł. Dzieci np. chcą uczyć się w Szkole Muzycznej II stopnia w Stalowej i bez zaangażowania rodziców jako kierowców nie są w stanie. Dodam, że w TBG jest tylko I stopień.
Moment kiedy Polkar zaczął nam organizować transport jest początkiem końca. Tabor to złom, bilety drogie, biletomatu nie uświadczysz, wysiadasz często na ulicy lub trawniku (Dąbrowskiej/Zwierzyniecka linia B), przystanki na środku chodnika (1 maja) na dworzec PKP w godzinach odjazdów/przyjazdów pociągu nie dojedziesz. Lina 11 do Sandomierza uśmiercona. Dojazd do Rzeszowa w sobotę i niedzielę mocno utrudniony, albo pociąg przed szóstą albo Marcel Bus o 11. Serio bez samochodu u nas jest ciężko.
no tutaj jest problem to tbg- u nie ma swoich pociagów tak jak sandomierz
pytanie do pkp rzeszów lub kielce
Ja chcę pociąg do centrum Sandomierza, do Rynku… No i co?
czy jesteś oryginalny Julcio Cezio. Chyba jednak podróbka.
wolę drewno rąbać w lesie niż pracować na waszej strefie
Po co nie zamierzam pracować w stalowej
To widocznie nie chcesz zarobić bo szeregowy pracownik w SK wyciągnie 7 tyś zł wiem bo znajomy był na rozmowie o pracę. Tam będą dobrze płacić bo im na ludziach zależy.
losieku a coz ty tu robisz na galicyii ?
Pora wybudować linie tramwajowe łączącą Tarnobrzeg ze Stalową Wólką i ze Sandomierzem.
Połączenia Tarnobrzeg każda gmina i miejscowość powiatu tarnobrzeskiego. Mieszkańcy miejscowości Cygany nie mają czym dojechać do Tarnobrzega jedyny przewoźnik prywatny zdziera skórę jak kanibal. Kiedy się to zmieni
jest marcel i linia nr jeden no i szynobus rzeszów -st wola cena jest rózna
Jest taxi i samochody na wynajem. Wybór wielki jak świat.
Cypriano de Berzerak.
na imieniny dygdy
Przecież macie pociągi w Cyganach? Jakto nie ma czym dojechać? Mało ich jest rozkładzie jazdy ? Ty człowieku nie narzekaj, zobacz jak mają np Gorzyce, Sandomierz, Koprzywnica, to jest dopiero dramat w sobote i niedziele.
Jakiej komunikacji miejskiej? Taka tu istnieje?
MKP w Tarnobrzegu powinna być a darmo
POLKAR Kraków!
już wolę niebiesko białe niż jakby mieli przemalować na barwy ukraińskie. Ale ja uważam że w Tarnobrzegu autobusy powinny mieć kolor żółto-czarno-zielony
ale żółtobiałe są jak najbardziej tarnobrzeskie 🙂
a zielono-czarno-żółte w tej kolejności to są barwy siarkowego klubu wielosekcyjnego po którym zostało już tylko wspomnienie i bodaj 3/4 sekcje.
to nie są tylko barwy klubu. To są barwy siarkowego grodu czyli nasze Tarnobrzeskie. Ja uważam że te barwy powinny dominować wszędzie, a nie tylko na stadionie.Kolejnośc jest od żółtego, zielony to kolor tła.Tarnobrzeg zawsze był i jest kojarzony z siarką i z tymi właśnie barwami. Nie rozumiem o co ta dyskusja. Nie ma żadnego uzasadnienia dla malowania żółtoniebieskich basów w przestrzeni publicznej, na flagach, na urzędach, na elementach miejskich. Jest to zakłamanie które we mnie i u większosci budzi duży niesmak. Zmiana jest konieczna
tarnobrzeg i mpk dobre hehe
Proponuję jeszcze bardziej zwężać drogi. Będzie lepsza mobilność.
spokojnie, niedługo zwężą. Już zrobili robotę na Dąbrowskiej, Zwierzynieckiej, Kwiatkowskiego. Niedługo zwężą pozostałe. Będzie sie jeździło tylko autami typu micro car bo szersze sie nie zmieszczą
Kwiatkowskiego fajnie zrobiona akurat.
mnie się podoba.
a mnie NIE. Niepotrzebna „wysepka” na środku, między pasami jezdni.
kwestia gustu jak widać.
Dąbrowska parodia, nie zrobili wszędzie parkingów i nie poszerzyli drogi i już teraz samochody stoją na chodnikach lub na drodze, gdzie jest ten projektant i kto to dopuścił z Urzędu? Niech teraz przetabia
Tu masz rację wąskie drogi i nowe autobusy??? Kto zamienił się na głowę z koniem. Dlaczego słabi doradcy uchodzą za fachowców i doradzają?
Co za głupie pytania! Te ankiety też z naszych podatków?! Komunikacja kolejowa, ścieżki rowerowe? Prezydent na hulajnogę (i to nie elektryczną).
Głosujcie na komunikację miejską w Tarnobrzegu!
Sama se glosuj!
Ja Cie znam Barbie, wiem czym Ty jestes.
Unikajcie tego czegos.
Miejsce tych jeźdżących trupów jest na cmentarzyskach czyli złomowiskach
Tarnobrzeg miasto komunikacyjnie wykluczone – nie ma komunikacji miejskiej, bo te trujoki to słabość, pociągi i interregio w nieodpowiednim czasie, zbyt mała ilość, peron na którym można połamać nogi, drogi w mieście pozwężane nie pod autobusy, Marcel ma problem z zakrętem w Miechocinie, mieszkańcy zostali wykluczeni przez ludzi których wybrali. Wstyd
Autobusy wszyscy dookoła już mają, a Tarnobrzeg? Te 36 to chyba do Tarnobrzega? Ale wątpię bo z czym do ludzi, jak się niektórzy w Tarnobrzegu obudzili. Czas autobusów przemija a my w kokonie się budzimy. Podobnie ze wszystkim, zawsze z tyłu. Słabo Tarnobrzeg. Zostaliśmy wykluczeni przez tych, którym zaufaliśmy i nas oszukali choć chciałbym wierzyć, że zapomnieli w pogoni za pieniędzmi. Dobrze, że Bóg patrzy na to wszystko.
NAJWYZSZY CZAS ZEBY TARNOBRZEG POSIADAL NOWOCZESNY TABOR AUTOBUSOW MPK I ABY POWSTAL NA NOWO MIEJSKI ZAKLAD KOMUNIKACYJNY TEN SAM KTORY DEKADE TEMU LEKKA REKA SPRZEDAL PREZYDENT JAJECZNICA ZOSTAWIAJAC MIESZKANCOW W CZARNEJ DUPIE, NAJBARDZIEJ DOTKLIWY JEST BRAK POLACZEN POMIEDZY TARNOBRZEGIEM A SANDOMIERZEM ZWLASZCZA WIECZORAMI ORAZ W SOBOTY I NIEDZIELE, WIADOMO, ZE WIELE OSOB NA CODZIEN PRZEMIESZCZA SIE POMIEDZY TYMI DWOMA MIASTAMI ZAMIESZKANIE, PRACA, ODWIEDZINY,SPEDZANIE WOLNEGO CZASU, ZAKUPY, ITP
bida jest w tarnobrzegu jzu niedlugo bedziecie nalezec pod sandomierz
wtedy bedziecie miec mpk
heheheheh aż takiej biedy byśmy pod Sandomierz należeli nie będzie.hehehehehhehehe ale dobry żart tynfa wart jak to drzewniej mówili 🙂
tak tak cale szczescie ze zliwidowali to nieszczesne wojewodztwo bo wiocha by sei dalej panoszyla a tak to powraca na wlasciwe miejsce w szeregu
nadal ta wiocha jest liczniejsza niż starożytny Sandomierz 🙂
i cio w zwiazku z tym? ze jest was wiecej wiocha to wiocha
ano tyle,że wg kryteriów wielkości to Sandomierz jest większą wiochą i zostało ci tylko wspominanie potęgi sprzed dobrych 400 lat.
ale dobre i to.
wolcie a ty jestes rdzenny z okolicznych wiosek? bo tych drugich stanowi chyba z 90 procent twojego zacnego grodu?
ja w pierwszym pokoleniu Tarnobrzeżanin ale napływowy jak najbardziej,gdyby nie boom siarkowy to pewnie by mnie tu nie było.
To plawiak pisze tylko się wstydzi plawa
Raczej Sandomierz i Tarnobrzeg będą w tym samym wojewodztwie. Może się będzie sandomierskie nazywać, ale stolyce to będą w innych miastach.I to dwie.
Tyle Waszego (czytelników forum, mieszkańców Tarnobrzega), że sobie popłaczecie!!!
ONI i tak poczynią według swojego widzimisię. Wybory się zbliżają to trza zabłysnąć przez ludźmi. Nie wierzę w ich dobre intencje.
Dorzućcie jeszcze Gminę Koprzywnicę, też dojeżdżamy do TBG/Chmielowa czy Sandomierza do pracy i szkoły
to forum w zupełności wystarczy, zamiast tworzenia badań, ankiet.
Mam nadzieję, że agenci z UM przekażą treść wypowiedzi forumowiczów do kompetentnych osób w UM. Jeśli tacy tam są.
Drogi pozwężane nie pod komunikację autobusową, chyba, że obsługiwać będą małe karawany. Ludzie niemyślący zwężają drogi bo taniej. Myślą, byle taniej byle dla nich starczyło. Nie podoba mi się też, że środki z TDK rozdzielono na wozownię. Dlaczego nie można wykonać dobrego projektu z powiększeniem widowni a projekt jest ? Czy środki z TDKu idą też na wozownię? I dlatego nie ma na kompleksowy remont z powiększeniem widowni? Przecież to nie fair? Ktoś myśli, że piekła nie ma?