Sandomierz: Umowa na budowę drogi wojewódzkiej 723 „Lwowska – bis” podpisana. Inwestycja kosztować będzie 92,5 mln zł

Członkowie Zarządu Województwa Marek Jońca i Tomasz Jamka w Muzeum Zamkowym w Sandomierzu uczestniczyli w podpisaniu umowy z wykonawcą inwestycji pn. „Budowa drogi wojewódzkiej 723 od budowanego węzła w ciągu drogi krajowej 77 do istniejącego śladu drogi wojewódzkiej 723 w miejscowości Sandomierz o długości około 1,35 km”. Inwestycja kosztować będzie 92,5 mln zł.

Podpisy na umowie dotyczącej budowy drogi złożyli dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Maciej Grzeszczak oraz przedstawiciel Mirbud SA, dyrektor techniczny Zdzisław Artur Stoiński. Uroczystemu podpisaniu umowy towarzyszył m.in. burmistrz Sandomierza Marcin Marzec.

Inwestycja realizowana będzie ze wsparciem środków z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na które Województwo otrzymało dofinansowanie w kwocie 57 330 000,00 zł. Resztę środków stanowi wkład budżetu Województwa. Umowa z wykonawcą opiewa na kwotę 92 596 083,40 zł.

– To inwestycja ważna nie tylko dla rozwoju Sandomierza, ale dla całego regionu świętokrzyskiego. Po wielu latach starań rusza jej realizacja i za 46 miesięcy od daty podpisania umowy czyli od dziś powinna zostać ukończona, co oznacza, że będziemy jeździli po bezpiecznej, szerokiej, dobrze przygotowanej drodze, która stanowi krwioobieg Sandomierza. Na pewno wpłynie w znaczący sposób na zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu. Gratuluję serdecznie mieszkańcom Sandomierza – mówi Tomasz Jamka, członek Zarządu Województwa.

– To trasa niezwykle ważna, ponieważ łączy dwa województwa – Świętokrzyskie z Podkarpaciem i otwiera świętokrzyski szlak komunikacyjny na kierunki południowy i wschodni. Ma to dla nas duże znaczenie. Realizacja inwestycji zaplanowana jest aż na 46 miesięcy, bo budowa tego odcinka drogi jest skomplikowana pod względem technicznym – zarówno na etapie projektowym, jak i realizacyjnym. Wierzymy, że droga zostanie wybudowana w zaplanowanym terminie, ponieważ wykonawca ma w tym zakresie duże doświadczenie. Kwota ponad 57 milionów złotych pozyskana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg jest oczywiście ważna, ale też udział Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego ma dla realizacji inwestycji ogromne znaczenie, bo gdyby nie kwota wymagana jest jako wkład własny, nie mielibyśmy dziś tego święta w Sandomierzu – dodaje członek Zarządu Województwa Marek Jońca.

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie miasta i gminy Sandomierz. Teren, na którym powstać ma droga (ul. Lwowska – bis) położony jest na podmiejskim obszarze miasta Sandomierz. Droga przebiegać będzie głównie wśród terenów niezabudowanych – przez nieużytki, pojedyncze pola uprawne i łąki. Projektowana droga zbliżać się będzie do zabudowy mieszkaniowej usytuowanej obecnie wzdłuż istniejącego układu komunikacyjnego (ulice: Portowa, Mostowa, Torowa, Retmańska, Prosta, Lwowska).

Zakres zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz wszelkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego. Umowa przewiduje wykonanie robót budowlanych wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez wykonawcę robót wraz ze świadczeniami nie będącymi robotami budowlanymi oraz zapewnieniem nadzoru przyrodniczego w zakresie wynikającym ze szczególnych przepisów oraz decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, w razie konieczności zabezpieczenia i przeniesienia zabytków małej architektury, zapewnienia nadzoru archeologicznego i przeprowadzenia ratowniczych badań archeologicznych. Ponadto wykonawca zobligowany będzie do sprawowania nadzoru autorskiego nad opracowaną dokumentacją projektową.

W ramach umowy wykonawca zaprojektuje i wykona drogę wojewódzką 723 „Lwowska – bis” o długości około 1,35 km. Będzie to droga dwujezdniowa z opaskami zewnętrznymi. Każda z nowych jezdni będzie mieć szerokość podstawową 2×4,25 m (3,50 m jezdnia + 0,75 m opaski o nawierzchni twardej) z pasem dzielącym szerokości 4,0-15,0 m, lokalnie poszerzoną o pas włączenia/wyłączenia szerokości 3,50 m oraz poboczami o nawierzchni gruntowej szerokości 1,80 m. Ponadto wybudowane zostaną wiadukty nad ul. Portową, nad ul. Marynarską/Torową i bocznicą kolejową. Powstanie także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz system odwodnienia korpusu drogi wojewódzkiej i pozostałych dróg.

foto&info: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Subskrybuj
Powiadom o
22 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
1 miesiąc temu

Dajcie mapkę.

Fugii
1 miesiąc temu

Ta droga powinna się połączyć w Tarnobrzegu z S74, ale tak nie jest, dlaczego? Czy krajowka jest ważniejsza od S74. Czy zadecydowały interesy Stalowej Woli po raz kolejny.

Marian
1 miesiąc temu
Reply to  Fugii

Jakbyś postał codziennie w korku od Wrzaw do mostu w Sandomierzu to byś wiedział dlaczego taki przebieg będzie miała ta druga. Ogólnie bardzo dobra inwestycja poprawiająca dojazd do huty

gorzyce
1 miesiąc temu
Reply to  Fugii

tbg to mala miejscowosc na uboczu z malym natezeniem ruchu nowe drugi tutaj nie sa potrzebne

gorzyce
1 miesiąc temu
Reply to  Fugii

bedzisz widzial s 74 jak se narysujesz

stodola
1 miesiąc temu
Reply to  Fugii

czy zakrzow to jest tarnobrzeg?

mariusz sandomierz
1 miesiąc temu
Reply to  Fugii

zglos ten problem do rzadu

Marian
1 miesiąc temu

Najpierw dawali kasę na Stalową teraz na Sandomierz. Nawet s 3 zrobili ze Świnoujścia do granicy z Czechami omijając Tarnobrzeg. Przypadek – nie sądzę.

sandomiriensis
1 miesiąc temu
Reply to  Marian

brawo sandomierz nalezy sie nam po zdegradowaniu naszego miasta za lata 1975 98

kapewu?
1 miesiąc temu
Reply to  Fugii

tu chodzi o interesy sandomierza a nie tarnobrzegu czy st woli

sandomierzanin
1 miesiąc temu
Reply to  Fugii

a wypad do tarnobrzegu droga besdzie prowadzic dokad my chcemy

walt
1 miesiąc temu

to jest ta ścieżka co ma okrążać Vitrum i przelecieć nad torowiskiem ?

grebow
1 miesiąc temu
Reply to  walt

tbg to mala miejscowosc na uboczu u nas nigdy niebedzie zadnycyh drog

Marian
1 miesiąc temu
Reply to  walt

No właśnie jest problem bo powinna się kończyć na moście w Trześni

walt
1 miesiąc temu
Reply to  Marian

pewnie tak wszak tam jest ten zakręt taki jaki jest 🙂

@Grębów ale my mamy drogi,ledwie wczoraj jechałem nią właśnie na Portową do Sandomierza po wodę mineralną w małych butelkach z Buska Zdroju.

sandomiriensis
1 miesiąc temu
Reply to  walt

nie sciezka tylko droga dwupasmowa zazdrosniku tarnobrzeski

walt
1 miesiąc temu
Reply to  sandomiriensis

też uważam,że jeśli chodzi o historię i tradycję i kilka szynków sandomierskich to mamy czego zazdrościć tyle,że nie musimy skoro dzieli nas naprawdę niewiele i można tam dojechać nawet rowerem co preferuję w porze letniej.
nawet moi koledzy Tarnobrzeżanie przez lata bywali kapitanami Wisły Sandomierz i wspierałem ją często.
mam nawet koszulkę z ostatniego awansu wręczoną przez kapitana.

sandomiriensis
1 miesiąc temu
Reply to  walt

a wiesz co my spiewalismyw tamtych czasach? siara siara k stara

walt
1 miesiąc temu
Reply to  sandomiriensis

Pytasz dzika czy sra w lesie ?

sandomiriensis
1 miesiąc temu
Reply to  walt

ahahahah

Piotr
1 miesiąc temu

Obwodnica PKP za 100 mln. Trzeci etap inwestycji czyli wiadukt nad torami nie powstaje. Będzie tylko wpięcie do Lwowskiej i tyle…

pelikan
1 miesiąc temu
Reply to  Piotr

skund wisz?

Postaw mi kawę na buycoffee.to
22
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content