Zakończył się etap nasuwania najcięższego, 300-tonowego elementu stalowej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu na podporę rzeczną. Długość zespolonych części przęseł tego obiektu przekroczyła już 300 metrów, do zamontowania na podporach pozostały elementy o długości około 150 metrów.
2/3 stalowej konstrukcji już gotowe
Około 100-metrowy element stalowej konstrukcji mostowej nasuwany był na znajdującą się w wodzie podporę nurtową przez kilka dni. Skomplikowana i dokładnie monitorowana operacja, którą poprzedziły kilkutygodniowe przygotowania, trwała kilka dni. Kolos przemieszczał się dzięki czterem siłownikom, sześciu stalowym linom, specjalnym szynom przesuwnym i ślizgom na podporach pomocniczych.
Po umieszczeniu w docelowej lokalizacji został zespolony dzięki zwornikowi z konstrukcją już istniejącą, zamontowaną wcześniej na podporach w terenie zalewowym z użyciem 250-tonowego dźwigu. Po zespawaniu zwornika stalowa część przęseł ma długość 307 metrów, co stanowi 2/3 całej konstrukcji. Do zamontowania od strony lewobrzeżnego przyczółka zostały elementy o łącznej długości 150 metrów. Te prace wykonane zostaną z użyciem dźwigu.
Dwujezdniowa przeprawa przez Wisłę
Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ub. roku. Zaprojektowane elementy stalowej konstrukcji mostu w Sandomierzu produkowane są od połowy 2023 roku w wytwórni wykonawcy, firmy Intop. Technologia montażu przewiduje ich scalanie częściowo w wytwórni i na placu budowy, a następnie na podporach pomocniczych i stałych. Montaż samej konstrukcji może potrwać do lipca. Kolejne etapy prac to wykonanie płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu.
Most będzie budowany do końca roku. W przyszłym roku wykonane zostanie włączenie mostu do układu komunikacyjnego miasta czyli istniejącej drogi krajowej nr 77 poprzez rondo i do projektowanej drogi wojewódzkiej poprzez wiadukt.
Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Ruch odbywał się będzie dwoma mostami – tym wybudowanym w 2011 roku i tym aktualnie realizowanym.
foto&info: GDDKiA
Drugi most dobitnie podkreśla to że Stary Piastowski Gród trzyma sztamę z Tarnobrzegiem. Pozdrowienia dla Parasoli od Galicjaków i miłej dyskusji.
nikt nie trzyma z wami
Trzymacie trzymacie. Czwormiasto tego dowodem.
Fajnie tak z tym czwormiastem bo kojarzy mi się to z dawnym Tarnobrzeskim województwem.
wojewodztwo dzikowskie to wymysl komunistow
w tym roku swietujemu 25 lecie likwidacji
to dobrze ze ci sie kojarzy tylko tyle wam zostalo
most dolelowo idzie na kierunek stalowowolski a nie do was wy macie przecie prom w ciszycy
Wy macie w Ciszycy a my w Tarnobrzegu
cale szczescie ze stary piastowski grod nie podlega juz pod ta dziure
Ale stron www jak nie mieliście tak nie macie. Nic o was bez nas. To samo z tymi tęczowymi odmieńcami z pławo.
W punkt. Podobno Sandomierzanie więcej o Sandomierzu dowiadują się z naszych stron i prasy.
Kiedy Sandomierz podlegał pod województwo tarnobrzeskie to Sandomierskie zabytki odzyskały świetność.
hanbo jbylo e takie zasluzone miasto polskie jak sandomierz podlegalo pod taka dziure
Dzięki tej Dziurze Dużo osób miało pracę a teraz macie Ojca Mateusza i to wam się pomogło usamodzielnić. Nam należy się od was wdzięczność. Tarnobrzeg jest jak matka która wychowała wykarmiła a teraz nawet dziękuję nie usłyszy.
o tej wiosce malo kto slyszal w Polsce nic tu nie ma nic sie tu nieprodukuje dno totalne dno
jak to nic nie ma z palacu zrobili zamek a z zalewu jezioro
….te same, które musisz regularnie odwiedzać, gdy stara rozkaże. kompleksy możecie leczyć tutaj- tyle waszego :*****
Sztama czy nie, te miasta są zbyt blisko siebie by nie współpracowały… A jakoś nie współpracują… Sandomierz – zabytkowy układ miejski, często odwiedzany przez wycieczki podróżujące po świętokrzyskim, Tarnobrzeg – Jezioro, do tego Baranów Sand. – Zamek Leszczyńskich i miasto satelickie Tbga. Brakuje jakiejś wspólnej komunikacji.
Te mosty są nieciekawe.
a które mosty są ciekawe? most, jak most.
W Stalowej Woli budują piękny most.To będzie klasa.Juz leją beton pod pierwszy filar.Widziałem jak bylem na zakupach w Galerii VIVO.
no to elegancko. jeśli jesteś pasjonatem mostów to gratuluję ciekawego hobby. na mnie robiły wrażenie tylko wielkie mosty. nie były szczególnie piękne, ale sam ich ogrom budził pewnego rodzaju zachwyt. 🙂
A gdzie kibole….ahahahahha trzymacie sztame z tarnodup.ą
kiedy dwupasmówka do Tarnobrzega. Zdążyć przed S 74, bo będzie kwik. Nowe drogi to rozwój miast. Czekamy na ruch Tarnobrzega.
Sorry ale terminy sa zajęte.Teraz do 2090 roku buduje sie w Stalowej Woli.Moze kiedys….
zadna s 74 nie powstanie w nastepnym 20 leciu to jest pewne
Nie ma dróg to nie ma hałasu. To o co chodzi?
W TEJ STALOWEJ DZIURZE KOLO ROZWADOWA TO ZEBY ZLOTEM BRUK DEKOROWALI TO I TAK BEDZIE PASKUDNA I DO TEGO STRUTA ALUMINIUM I MIEDZIA
Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Ruch odbywał się będzie dwoma mostami – tym wybudowanym w 2011 roku i tym aktualnie realizowanym.
fajnie ale i tak trzeba będzie poczekać na realizację odcinka Lwowska bis bo skrzyżowanie z Portową i ścieżka z obu mostów na południe i tak jest wąska.
no ale wszystko klepnięte więc należy Sandomierskim ziomeczkom życzyć szybkiej i dobrej realizacji tego wszystkiego.
most w Tarnobrzegu to powinien z 400 lat temu Tarnowski zbudować a wówczas kto wie jakie rozmiary i znaczenie mogłoby osiągnąć choć pewnie i to nie byłyby takie szalone perspektywy wszak i w Sandomierzu mamy tylko jedno skrzydło Zamku bo Szwed w czasie Potopu łupił i palił okrutnie.
ostatnia szansa sandomierza to rok 1975 sandomierzanie podziekujcie komu trzeba
tyle szans ile odwagi byku 🙂