300-tonowy kolos dotarł na miejsce – finał trudnego etapu budowy mostu w Sandomierzu

Zakończył się etap nasuwania najcięższego, 300-tonowego elementu stalowej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu na podporę rzeczną. Długość zespolonych części przęseł tego obiektu przekroczyła już 300 metrów, do zamontowania na podporach pozostały elementy o długości około 150 metrów.

2/3 stalowej konstrukcji już gotowe

Około 100-metrowy element stalowej konstrukcji mostowej nasuwany był na znajdującą się w wodzie podporę nurtową przez kilka dni. Skomplikowana i dokładnie monitorowana operacja, którą poprzedziły kilkutygodniowe przygotowania, trwała kilka dni. Kolos przemieszczał się dzięki czterem siłownikom, sześciu stalowym linom, specjalnym szynom przesuwnym i ślizgom na podporach pomocniczych.

Po umieszczeniu w docelowej lokalizacji został zespolony dzięki zwornikowi z konstrukcją już istniejącą, zamontowaną wcześniej na podporach w terenie zalewowym z użyciem 250-tonowego dźwigu. Po zespawaniu zwornika stalowa część przęseł ma długość 307 metrów, co stanowi 2/3 całej konstrukcji. Do zamontowania od strony lewobrzeżnego przyczółka zostały elementy o łącznej długości 150 metrów. Te prace wykonane zostaną z użyciem dźwigu.

Dwujezdniowa przeprawa przez Wisłę

Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ub. roku. Zaprojektowane elementy stalowej konstrukcji mostu w Sandomierzu produkowane są od połowy 2023 roku w wytwórni wykonawcy, firmy Intop. Technologia montażu przewiduje ich scalanie częściowo w wytwórni i na placu budowy, a następnie na podporach pomocniczych i stałych. Montaż samej konstrukcji może potrwać do lipca. Kolejne etapy prac to wykonanie płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu.

Most będzie budowany do końca roku. W przyszłym roku wykonane zostanie włączenie mostu do układu komunikacyjnego miasta czyli istniejącej drogi krajowej nr 77 poprzez rondo i do projektowanej drogi wojewódzkiej poprzez wiadukt.

Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Ruch odbywał się będzie dwoma mostami – tym wybudowanym w 2011 roku i tym aktualnie realizowanym.

foto&info: GDDKiA

Subskrybuj
Powiadom o
30 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Babiniec Podlaski i trzy czwarte kiełbaski
1 miesiąc temu

Drugi most dobitnie podkreśla to że Stary Piastowski Gród trzyma sztamę z Tarnobrzegiem. Pozdrowienia dla Parasoli od Galicjaków i miłej dyskusji.

dzidek krolewskie maisto
1 miesiąc temu

nikt nie trzyma z wami

Babiniec Podlaski i trzy czwarte kiełbaski
1 miesiąc temu

Trzymacie trzymacie. Czwormiasto tego dowodem.

Fajnie tak z tym czwormiastem bo kojarzy mi się to z dawnym Tarnobrzeskim województwem.

dziekujemy
1 miesiąc temu

wojewodztwo dzikowskie to wymysl komunistow

wielkie brawa
1 miesiąc temu
Reply to  dziekujemy

w tym roku swietujemu 25 lecie likwidacji

hehe
1 miesiąc temu

to dobrze ze ci sie kojarzy tylko tyle wam zostalo

hehe
1 miesiąc temu

most dolelowo idzie na kierunek stalowowolski a nie do was wy macie przecie prom w ciszycy

Babiniec Podlaski i trzy czwarte kiełbaski
1 miesiąc temu
Reply to  hehe

Wy macie w Ciszycy a my w Tarnobrzegu

dziekujemy
1 miesiąc temu

cale szczescie ze stary piastowski grod nie podlega juz pod ta dziure

książe Leszek Czarny
1 miesiąc temu
Reply to  dziekujemy

Ale stron www jak nie mieliście tak nie macie. Nic o was bez nas. To samo z tymi tęczowymi odmieńcami z pławo.

Babiniec Podlaski i trzy czwarte kiełbaski
1 miesiąc temu

W punkt. Podobno Sandomierzanie więcej o Sandomierzu dowiadują się z naszych stron i prasy.

z Tbg
1 miesiąc temu
Reply to  dziekujemy

Kiedy Sandomierz podlegał pod województwo tarnobrzeskie to Sandomierskie zabytki odzyskały świetność.

hanba
1 miesiąc temu
Reply to  z Tbg

hanbo jbylo e takie zasluzone miasto polskie jak sandomierz podlegalo pod taka dziure

Babiniec Podlaski i trzy czwarte kiełbaski
1 miesiąc temu
Reply to  dziekujemy

Dzięki tej Dziurze Dużo osób miało pracę a teraz macie Ojca Mateusza i to wam się pomogło usamodzielnić. Nam należy się od was wdzięczność. Tarnobrzeg jest jak matka która wychowała wykarmiła a teraz nawet dziękuję nie usłyszy.

no nie?
1 miesiąc temu

o tej wiosce malo kto slyszal w Polsce nic tu nie ma nic sie tu nieprodukuje dno totalne dno

jest jest
1 miesiąc temu
Reply to  no nie?

jak to nic nie ma z palacu zrobili zamek a z zalewu jezioro

Edmund Czarna Żmija
1 miesiąc temu
Reply to  jest jest

….te same, które musisz regularnie odwiedzać, gdy stara rozkaże. kompleksy możecie leczyć tutaj- tyle waszego :*****

Ciekawski
1 miesiąc temu

Te mosty są nieciekawe.

Szczepan
1 miesiąc temu
Reply to  Ciekawski

a które mosty są ciekawe? most, jak most.

nilpoty
1 miesiąc temu
Reply to  Szczepan

W Stalowej Woli budują piękny most.To będzie klasa.Juz leją beton pod pierwszy filar.Widziałem jak bylem na zakupach w Galerii VIVO.

Szczepan
1 miesiąc temu
Reply to  nilpoty

no to elegancko. jeśli jesteś pasjonatem mostów to gratuluję ciekawego hobby. na mnie robiły wrażenie tylko wielkie mosty. nie były szczególnie piękne, ale sam ich ogrom budził pewnego rodzaju zachwyt. 🙂

aloooo
1 miesiąc temu

A gdzie kibole….ahahahahha trzymacie sztame z tarnodup.ą

Rany Julek
1 miesiąc temu

kiedy dwupasmówka do Tarnobrzega. Zdążyć przed S 74, bo będzie kwik. Nowe drogi to rozwój miast. Czekamy na ruch Tarnobrzega.

saroi
1 miesiąc temu
Reply to  Rany Julek

Sorry ale terminy sa zajęte.Teraz do 2090 roku buduje sie w Stalowej Woli.Moze kiedys….

zygfryd de leve
1 miesiąc temu
Reply to  Rany Julek

zadna s 74 nie powstanie w nastepnym 20 leciu to jest pewne

Krytykant
1 miesiąc temu

Nie ma dróg to nie ma hałasu. To o co chodzi?

S, ZERODMIESCIE
1 miesiąc temu

W TEJ STALOWEJ DZIURZE KOLO ROZWADOWA TO ZEBY ZLOTEM BRUK DEKOROWALI TO I TAK BEDZIE PASKUDNA I DO TEGO STRUTA ALUMINIUM I MIEDZIA

walt
1 miesiąc temu

Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Ruch odbywał się będzie dwoma mostami – tym wybudowanym w 2011 roku i tym aktualnie realizowanym.

fajnie ale i tak trzeba będzie poczekać na realizację odcinka Lwowska bis bo skrzyżowanie z Portową i ścieżka z obu mostów na południe i tak jest wąska.

no ale wszystko klepnięte więc należy Sandomierskim ziomeczkom życzyć szybkiej i dobrej realizacji tego wszystkiego.

most w Tarnobrzegu to powinien z 400 lat temu Tarnowski zbudować a wówczas kto wie jakie rozmiary i znaczenie mogłoby osiągnąć choć pewnie i to nie byłyby takie szalone perspektywy wszak i w Sandomierzu mamy tylko jedno skrzydło Zamku bo Szwed w czasie Potopu łupił i palił okrutnie.

tak jest
1 miesiąc temu
Reply to  walt

ostatnia szansa sandomierza to rok 1975 sandomierzanie podziekujcie komu trzeba

walt
1 miesiąc temu
Reply to  tak jest

tyle szans ile odwagi byku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
30
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content