Prezydent Tarnobrzega przekazał dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP Wioletcie Szumilak wstępną wizualizację Centrum Komunikacyjnego, które ma powstać w okolicach dworca PKP. Inwestycja ta ma zostać zrealizowana w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Idea budowy Centrum Komunikacyjnego w ramach MOF-u zapoczątkowana została przez samorząd poprzedniej kadencji. W obecnej, zmianie uległa koncepcja jego lokalizacji.
– Już po objęciu stanowiska prezydenta, rozpocząłem intensywne rozmowy na temat zmiany lokalizacji centrum przesiadkowego. W planach było zlokalizowanie go w sporej odległości od dworca. Jednakże dzięki rozmowom z zarządem PKP przekazana zostanie przez nich część ich działki pod budowę tej inwestycji. Bez tej zamiany umiejscowienie centrum bliżej dworca byłoby niemożliwe – informuje w mediach społecznościowych prezydent Tarnobrzega.
– Te uzgodnienia pozwalają wykonać kolejny krok w realizacji Centrum Komunikacyjnego z funduszy w trybie konkursowym w ramach Miejskich Obszarów Funkcjonalnych. Niebawem ogłosimy przetarg na realizację projektu dla tej inwestycji – kontynuuje.
– Przekazana przez nas dziś wizualizacja i rozmowny o tym, że chcemy jak najszybciej zrealizować to działanie, były także pretekstem do wnioskowania o jak najszybszą rewitalizację dworca PKP. Dzięki temu razem z inwestycją komunikacyjną, którą stworzymy jako miasto, powstanie nowoczesny, na miarę obecnych czasów kompleks komunikacyjny – dodaje Łukasz Nowak.
Projekt dworca zaprezentowany przez Łukasza Nowaka to jedynie wizualizacja, a nie faktyczne rozpoczęcie prac. Obecnie mamy mnóstwo takich wizualizacji, więc nie ma się co przedwcześnie zachwycać. Zanim cokolwiek ruszy, upłynie jeszcze wiele czasu. Warto również zauważyć, że Łukasz Nowak nie ma doświadczenia w pozyskiwaniu funduszy, a wkrótce jego zastępcą zostanie Pan Kamil Kalinka. Taka zmiana może wpłynąć negatywnie na postrzeganie Tarnobrzega na szczeblu krajowym. Perspektywa rozwoju miasta w tej sytuacji wygląda niestety bardzo pesymistycznie i smutno.
i tak nie powstanie nie ma pieniedzy
Powstanie, powstanie ty jesteś bogaty to zasponsorujesz tą inwestycję z własnej kieszeni
To bardzo dobra wiadomość. Pan Łukasz przynajmniej rozumie ludzi i wie, że niektórzy jeżdżą pociągami (poprzednik uważał niestety inaczej – zresztą w wielu kwestiach wykazywał się impotencją umysłową). Pozostaje mieć nadzieję, że za projektem pójdzie wykonanie w najlepszej jakości (czyt. nie po Bożkowemu) oraz że w związku z tym ta część miasta zyska nową energię, a także że Pan Prezydent Nowak poczyni starania w sprawie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej (która powinna zaczynać swój bieg w Tarnobrzegu, nie w Kolbuszowej). Co ważniejsze, przyszły pan viceprezydent Kalinka powinien przestać oglądać się na posła Webera i plany CPK, bo ten jegomość już wiele razy pokazał gdzie ma nasze miasto.
To co widzimy, to jedynie wizualizacja. Nie ma co się ekscytować, robić „oh i ah”, jak w piosence Sylwii Grzeszczak. Za chwilę pomysły na kolejne wizualizacje się skończą, a mieszkańcy zaczną domagać się konkretnych działań i realizacji obietnic wyborczych, a nie tylko ładnych obrazków na Facebooku, które mają służyć jedynie do zbierania lajków. Czas przejść od słów do czynów i pokazać realne efekty pracy, zamiast skupiać się na tworzeniu wirtualnych iluzji.
2 lata temu na tym forum była też wizualizacja kompleksu sportowego pod lasem.zwierzynieckim i go budują więc i ten projekt miejmy nadzieję się zrealizuje
Projekt pod lasem przypomina „Orlik”, gdzieś przy wiejskiej szkole. Chociaż te „Orliki”, na wsiach mają po sześć torów bieżni, a nie cztery jak w Tarnobrzegu, jak tak ma wyglądać Centrum Sportów Olimpijskich, to lepiej było tego projektu nie realizować, bo to kolejna partanina w Tarnobrzegu, zupełnie jak w przypadku obwodnicy ?!.
nowak sie nie nadaje na prezydenta to tylko projekt ktos zrobił przeciesz nie nowak pociągami mało kto jeżdzi wystarczy tak jak jest
Łukasz Nowak pokłada ogromne nadzieje w swoim zastępcy który już niedługo ma objąć stanowisko panu Kamilu Kalince, którego sam nazywa „superfachowcem”. Niestety, wszyscy wiemy, że Pan Kalinka zawdzięcza swoją karierę nie ciężkiej pracy, ale lojalności wobec partii. Jest to, można by powiedzieć, cudowne dziecko lokalne Prawa i Sprawiedliwości — choć może nie aż tak udane, jak prezydent Stalowej Woli, Lucjusz Nadbereżny. Dla Tarnobrzega taki scenariusz nie wróży nic dobrego. Perspektywa zdominowania przez polityczne układy może doprowadzić do marginalizacji naszego miasta, a jedyne, co pozostanie Łukaszowi Nowakowi, to złudne wizualizacje sukcesu. Pytanie tylko, jak długo i na ile to wystarczy? Czy nie jest to jedynie odwlekanie nieuchronnego?
Chcemy wyrazić nasze głębokie poparcie dla Pana Kamila Kalinki, nie zgadzając się z opiniami wyrażonymi w wątku powyżej. Wierzymy, że przyjęcie Pana Kalinki na stanowisko zastępcy Prezydenta Tarnobrzega to decyzja, która przyniesie naszemu miastu ogromne korzyści. Pan Kamil Kalinka to osoba z wizją i determinacją, aby Tarnobrzeg wprowadzić na nowe, rozwojowe tory. Jego działania będą swoistą lokomotywą dla naszego miasta, otwierając przed nim nowe możliwości. Przypomnijmy, że Pan Kalinka zasiada również w Radzie Programowej Prawa i Sprawiedliwości, gdzie swoimi pomysłami przyczynił się do realizacji wielu programów, wspierających polskie rodziny i samorządy. To jego zaangażowanie i kreatywność pozwoliły na wprowadzenie rozwiązań, które poprawiły jakość życia w wielu polskich miastach i gminach. Jesteśmy przekonani, że już wkrótce, po objęciu stanowiska, Pan Kalinka może spotkać się nawet osobiście z Panem Donaldem Tuskiem, który nie posiada tak doświadczonych współpracowników jak Pan Kalinka. Spotkanie to mogłoby a nawet powinno zainspirować Pana Premiera do wprowadzenia nowych pomysłów na rozwój samorządów, w tym Tarnobrzega, co przełożyłoby się na szybki rozwój naszego miasta, może nawet lepszy niż Stalowej Woli. Podkreślamy również, że wielu z nas, młodych sympatyków Prawa i Sprawiedliwości, podczas ostatniej pielgrzymki na Jasną Górę powierzyło swoje modlitwy w intencji Pana Kamila, aby jego rządy w Tarnobrzegu… Czytaj więcej »
to jest jakiś troll?
To jakiś mexykański troll
precz z pisiorami pisem upadaja dosc ich po co wybraliscie człowieka z pisu na prezydenta
A kogo na ich miejsce proponujesz?
Pytanie zbyt trudne 🙂
Nie odpowie.
Twoi ulubieńcy z usmiechniętej Polski już podnieśli vat,prąd ,składki pracownicze podniosą,zlikwidują wakacje kredytowe,podniosą wiek emerytalny,więc uśmiechnij się!o drożyznie nie wspomnę,a i jeszcze przywrócą komuchom emeryturki.
Rozliczają żołnierzy i policjantów za ochronę granic. Inne poczynania przeciwko Polsce i Polakom i podumowanie ich działalności, patrz tutaj:
youtube.com/watch?v=_DpN3c664D8
Jeśli to będzie powstawało w takim tempie jak wszystko co powstaje w tym mieście to spokojna głowa – wielu z nas nie doczeka końca tej budowy.
Nie stety ale prezydent i radni muszą wrzucić już nie drugi a trzeci bieg
Miasto jest odwiedzane przez inne miasta więc nasi nie mają gdzie parkować a miasto bez dofinansowania jest na nic nie stać ?
Teraz jak robotę wykona prezydent i radni w centrum miasta pokazaniu i oznaczeniu zabytkowych budynków
I gdzie i kiedy to będzie że będzie można spędzić duszy czas w naszym mieście czy to na zakupach czy na wypoczynku?
Czekam teraz na protesty jak przy każdej inwestycji u nas
panie bubli już dość w tym mieście, wizualizacja nie przystaje do rzeczywistości a co dopiero do przysłosci
Słaba ta koncepcja dużo braków i nie funkcjonalności. Chcemy dobrego projektu a nie kolejnego. Dużo zmian czeka ta wizualizacja. Niech zaczną flughac ludzi, którzy będą korzystali z tej infrastruktury.
Po pierwszej foci wnioskuję,że to tylko teren przed budynkiem stacji kolejowej. Po drugiej stronie jezdni ( obwodnicy) ma być budowany dworzec autobusowy i miejsce postojowe dla autobusów komunikacji miejskiej (?). Oba te projekty powinny być opracowane w tym samym czasie i przez tę samą firmę projektową. Muszą ze sobą „współgrać.” Znaczy się muszą być sensownie zaprojektowane.
Otwórz to taniość wychodzi drożej, mamy przykład obwodnicy, którą zamiast budować etapami wybudowano bubel, za który zapłacimy kilka rady drożej. To tarnobrzeżanie poniosą koszty i to tarnobrzeżanie mają decydować – dość bubli, niedoróbek, bylejakości i dziadostwa.
Podejrzewam,że ta wizualizacja to już projekt. Może warto wziąć pod uwagę propozycje ludzi/ pasażerów odnośnie projektów? Przesyłać je na adres urzędu miasta?
Nie dla kolejnych bubli i taniości. Tarnobrzeżan na to nie stać.
To co przedstawiono, mimo, że to podobno tylko wizualizacja , już nie jest doskonałe. Zakładam, że ten teren z obrazków będzie wykorzystany dla stacji kolejowej i komunikacji miejskiej ( miejsca postojowe, parkingowe dla autobusów, etc…) zwanej w Tbg MKS-em, a dworzec autobusowy będzie jak ktoś wyżej napisał po drugiej stronie obwodnicy. Tak to przynajmniej wnioskuję z wizualizacji. Brakuje tutaj: – postoju dla TAXI – ukośnych miejsc parkingowych. Wszak ludzie do autek wsiadać też będą z bagażami, czasem pokaźnymi, dziećmi, a ustawienie ukośne samochodów sprzyja łatwiejszemu wsiadaniu, czy wysiadaniu Na dwóch końcach parkingów dla autek powinno być więcej przestrzeni dla zawrócenia autka i postawienia go potem ukośnie, i nieco przodem w kierunku wyjazdu z parkingów. – kawałka chodnika łączącego parking z chodnikiem przy przejściu dla pieszych po lewej stronie w dolnej części obrazka namalowanego. – przejścia dla pieszych mniej więcej naprzeciwko bramki przez którą się przechodzi (aktualnie) z peronu 2 na peron 1. Na wizualizacji w tym miejscu stoi czarne autko, gdzie przejście dla pieszych wskazane. Wszak nikt naokoło chodził nie będzie tylko na skróty w kierunku wiaty przystanku MKS. – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –… Czytaj więcej »
Dodatek:
Miejsca parkingowe można dodatkowe zaplanować między rondem a wiaduktem.
Miejsca Ci u nas tam dostatek dla autek.
miejsc parkingowych za mało o 100
Ty to masz łeb 6/9
To pochlebstwo czy drwina?
Jeśli część druga tj. dworzec autobusowy będzie po drugiej stronie obwodnicy to wskazane jest wykonanie przejścia podziemnego łączącego ten dworzec z tym terenem na wizualizacji.
Wskazane jest postawienie ogrodzenia tłumiącego hałas od obwodnicy.
Tak ma wyglądać Galeria też miała wyglądać, a jej nawet nie ma. Tzw. obwodnica też miała być obwodnica, a jest zwykłą droga itp przypuszczam, że będzie takie same dziadostwo
po co w tym biednym tarnobrzegu taka megalomania
Po co to się twoje śmierdzące pławskie nogi nocą
To potrzeba a nie megalomania. Dworce są wizytówką miasta.
Mnie się podoba dworzec w Kolbuszowej
Mnie się też podoba, ale nasz może być ładniejszy, jeśli będzie w tej prezentowanej wersji, tylko trzeba dokonać jeszcze korekt. UM musi słuchać ludu pracującego i niepracującego miasta Tarnobrzega to wtedy będzie taki teren jaki lud chce.
Pomarzyć sobie można, marzenia nic nie kosztują 🙂
A jak było z wizualizacją placu Bartosza ? Najpierw dziewczyny zrobiły projekt a potem były konsultacje w TDK
I jaki tego efekt?
żebyś miał gdzie pracować i twoja rodzina
Na pierwszy rzut oka rzuca się brak miejsc zadaszonych i osłoniętych od wiatru dla oczekujących podróżnych. Tak samo brak zadaszonego i osłoniętego przejścia między dworcem PKP a …. no właśnie gdzie jest to miejsce „odpraw” podróżnych transportu kołowego? Czyżby to była ta wiata przystankowa?
Martwi jedna droga wjazdowa, tam się bardzo szybko zablokuje cały ruch.
Chyba po drugiej stronie obwodnicy.
Na terenie prywatnym?
Przecie teren można wykupić.
Miejsc parkingowych dla samochodów indywidualnych jak na lekarstwo. Pewnie większość z nich zajmą pracownicy tego przybytku.
I przy takim układzie to ciągle będą stłuczki.
Bzdura. Najwięcej stłuczek jest pod marketami i galeriami bo weekendowi kierowcy zapominają o kierunkowskazach i nie patrzą w lusterka myśląc że są jedynymi użytkownikami dróg
Gdzie zadaszone miejsca parkingowe dla rowerów/hulajnog ?
Nawet dla samochodów nie ma odpowiedniej liczby, drugie tyle powinno być.
Może będzie przed budynkiem dworca lub w pobliżu jak to jest obecnie.
LADNE, W POROWNANIU Z TYM CO TAM TERAZ SIE ZNAJDUJE, TO JEST PRZESKOK O 100 LAT. OBY SZYBKO DOSZLO DO REALIZACJI TEGO CIEKAWEGO PROJEKTU, MAM TYLKO PYTANIE, CZY TEN MALO ESTETYCZNY DOMEK W POBLIZU OBWODNICY, W KTORYM KTOS MIESZKA, ZNIKNIE? BO NA TA CHWILE TO WYGLADA JAK ,,CYGANSKI TABOR,, I MOCNO NIE PASOWALBY DO ZREWITALIZOWANEGO OTOCZENIA DWORCA.
barki, braki i braki toto nie przystaje do dzisiejszej rzeczywistości a co dopiero do przyszłości
WIERZE W SILE OBECNEGO PREZYDENTA, BO ZA BOZKA CALA TA PRZEBUDOWA WYKONANA BY ZOSTALA JAK INNE INWESTYCJE W MIESCIE ZA JEGO KADENCJI W WERSJI MINI.
tak tylko to trzeba rozbudować o potrzeby mieszkańców, jeśli nie ma kasy rozbić na etapy
Kontynuacji priorytetów urzędu ciąg dalszy. Na wizualizacji widać, że 60% tego już niezbyt dużego „projektu” to drogi dojazdowe i parkingi dla autek. Więc to raczej nie centrum komunikacyjne tylko peryferium przesiadkowe. Wisienką na torcie jest chodnik wokół drzewa – brakuje jeszcze tylko pergoli jak na Skłodowskiej.
Tak na Skłodowskiej pergole a droga, że tiry musza składać lusterka kompromitacja projektanta tej drogi i pracowników UM i władz miasta. I nikt nie poniósł odpowiedzialności dopiero jak się coś wydarzy to się zacznie skarżenie i szukanie.
Jeden z wielu przykładów drogi zrobionej po tarnobrzesku. A jak się coś wydarzy to nie będzie winnych, tylko będzie zlecenie dokumentacji projektowej na przebudowę jak w przypadku pseudo-obwodnicy.
Nie jest ważne jak ten teren można nazwać, ważne, że się o nim myśli i do niego są przymiarki.
Ta wizualizacja jest ciekawa, tylko wymaga drobnych korekt. Na korekty UM nie pójdzie gdyby została projektem.
Tak się tylko zastanawiam, czy ten teren między budynkiem stacyjnym a obwodnicą to wszystko pomieści.
Dla mnie te przymiarki są tyle warte, co przebudowa Litewskiej, która miała nastąpić po wypadku na tej ulicy w którym zginęła rowerzystka. Uwierzę jak zobaczę te wszystkie drogi, wiaty itd. w realu. Odnośnie wielkości „projektu” i przyjętych w nim rozwiązań podtrzymuję swoją opinię – brakuje jeszcze tylko pergoli jak na Skłodowskiej.
A kiedyż to taki wypadek miał miejsce bo nie kumam?
Skoro rzekomo nie wiesz, to masz – doinformuj się:
nadwisla24.pl/2020/06/06/tragedia-na-drodze-smiertelne-potracenie-rowerzystki-w-tarnobrzegu-zdjecia/
zmieńcie i dostosujecie do potrzeb gdzie duża wiata przystankowa, gdzie stanowiska odjazdowe bubel
Stanowisko odjazdowe dla autobusu MKS jest. A te dla PKS to chyba z drugiej strony obwodnicy będą. W takim przypadku wskazane jest przejście podziemne.
Z drugiej strony to jest teren prywatny i bardzo drogi. Dlatego wiesz mnie te bajki nie chwytają
To będzie dworzec PKS tam gdzie aktualnie jest 🙂 . I tyż będzie piknie.
PKS powinien być przy dworcu pkp – tyle w temacie
Na wizualizacji nie ma na to miejsca. Jedynie za obwodnicą.
Źle to nie wygląda więc do roboty bo obecnie to miejsce chluby nie przynosi a Dworcowa dziurawa jak ser szwajcarski
Made in PRL :). Te czasy droga pamięta.
Mrzonki. Uwierzę jak zobaczę
Teraz czekamy na wizualizację dworca autobusowego i budynku dworca kolejowego, peronów z zadaszeniem na całej długości peronów, a nie jak na wiejskich przystankach maciupkich, wiatą na rowery…
Może dodatkowy parking na samochody za torami warto zbudować i połączyć przejściem podziemnym z peronem i budynkiem dworca 😉 ?
WSZYSTKO BEDZIE LEPSZE OD TEGO CO OBECNIE TAM SIE ZNAJDUJE/ OBSKURNY DWORZEC I JEGO OTOCZENIE/, PRZYNOSZAC MIASTU WSTYD. WSTYD ODEBRAC KOGOS, KTO TU PRZYJEDZIE Z TAKIEGO DWORCA TAK, ZE NAJWYZSZY CZAS NA WIELKIE ZMIANY TEJ WAZNEJ CZESCI MIASTA.
A połączenia jakieś będą? Czy tylko Rzeszów i Lublin?
i Warszawa i Bydgoszcz.
i na dodatek z Toi Toi :-). Lepiej chodzić za potrzebą za krzaczek :-).
Albo mieć swój prywatny kibel i wszędzie go zabierać ze sobą jak król Karol
Nooo. Gratulacje .To jeszcze niech zrobi projekt wstępny wizualizacji lotniska w Ocicach i portu z przystanią promową od strony „Suprów” machowskich . Tym powinny się zajmować dzieci w klasach VI-VIII ,a nie Urząd Miasta !!!! Ten portal ma udział w tym ze miastem rządzą ludzie INFANTYLNI . Duże dzieci . Tworzą „pic i fotomontaż” . Pozoranctwo . Co daje taka wiadomość miastu? Nic . Kompletnie . To tak jakby powiedzieć że dziś w porze śniadania być może coś zjemy – ,choć niekoniecznie…. . Widać rączke Mastalerza . Wielkiego picownika . Tego picu wystarczy jeszcze na góra rok . Potem zostanie tylko widok czarnej d…y w jakiej będzie Tarnobrzeg . O Kalince i Nowaku , przy okazji „tego jakże epokowego projektu” szkoda pisać .Ps. Może trzeba zrobić jakąś zrzutę na nowe koszule dla Kalinki i garnitur dla Nowaka ? Wyglądają obaj jakby sami sobie kupowali ciuchy . W szmaciarniach . Niechze ich ten od jajecznic uświadomi że „jak cię widzą,tak cię piszą” ….Bożek to choć to wiedział ….
Pozostawienie tej zagraconej prywatnej posesji na przeciw dworca totalnie szpeci to miejsce. Pewnie temat ciężki do rozwiązania choćby prawnie ….ale taki grajdoł zostanie na lata.
W tym miejscu musi,że będzie dworzec autobusowy.
Rzeczywiście. Będzie to szpecić teren jeśli faktycznie dojdzie do remontu stacji kolejowej z otoczeniem.
Tam chyba jest jakiś warsztat?
Niech miasto odkupi, ale pewnie z 1 mln będzie to kosztowało czyli kilka razy mniej niż miasto sprzedaje działki.
Zaraz by się okazało, że mieszka tam samotna matka z dzieckiem i zasłużony weteran wojenny i wykup nie za 1mln tylko 20mln. Tak jak zachłanni ludzie spod wiaduktu, którzy teraz płaczą jaki to mają hałas.
Tam mieszka osoba przez całe życie związana z PKP a jak to mówi przysłowie: starych drzew się nie przesadza
Jest też przysłowie, że o gustach się nie rozmawia …. a potem widzimy w przestrzeni publicznej jeden wielki syf. Przykładem takiego dziadostwa jest pozostawiona posesja przy ulicy Kwiatkowskiego obok dawnego DAO bardzo zaburzająca układ komunikacyjny.
Pomysł bardzo dobry . Rysunki fatalne. Źle oznaczone budynki dworcowe. Brak torowiska i drogi obwodowej czyli podstawowych punktów odniesienia. Co do realizacji to uwierzę jak zobaczę pracę przy tym zadaniu.
Rysunków to już widziałem dużo. Były piękne rysunki galerii Dominikańskiej skończyło się na „barakach” w centrum miasta typu Merkury z czasów głębokiej komuny 🙂 🙁
Pamiętam też rysunki pewnego skweru przy głównym skrzyżowaniu w mieście. Urzędasy ogłosiły konkurs. Uczniowie
się napracowali. Było kilka fajnych projektow. Jeden projekt wygrał a uczennicę symbolicznie nagrodzono. Okazało się jednak ze TEREN NIE NALEŻY DO MIASTA 🙂
MISTRZOSTWO ŚWIATA NIEUDOLNYCH TARNOBRZESKICH SAMORZĄDOWCÓW 🙂 🙂 🙂
Jestem całym sercem za i mam nadzieję że jeszcze będzie biło abym zobaczył te dobre zmiany w okolivy dworca PKP na własne oczy. Szkoda tylko ze dobrych pomysłow jest tak niewiele w naszym mieście.
Na wizualizacji nie zostało to uwzględnione, więc zwracam uwagę, że zgodnie z obowiązującymi już jakiś czas przepisami podstawową częścią drogi przeznaczoną do ruchu pieszych jest droga dla pieszych, a chodnik stanowi tylko część drogi dla pieszych obok pasa buforowego przy jezdni i pasa obsługującego przy granicy pasa drogowego. Na marginesie perony autobusowe też projektuje się trochę inaczej niż widać to na wizualuzacji.
Na wizualizacji jest tylko jeden przystanek dla pasażerów MKS. Przy zatoce. Nie ma na nim stanowisk dla autobusów PKS. Inaczej jest tylko uwzględniona komunikacja miejska a nie międzymiastowa. Amen
Slabo
Skoro nie dostrzegasz zadaszonych stanowisk dla autobusów, to szkoda czasu na polemikę.
Masz na myśli zadaszenie z fotografii nr 3, gdzie pod nim jeden autobus stoi? To mi wygląda na wiatę dla autobusów a nie na stanowiska jak na dworcach autobusowych, dla autek i wsiadających pasażerów.
A mnie to wygląda na stelaż dla paneli fotowoltaicznych. Na tym zakończmy.
po co to potrzebne szkoda kasy wydawac centrum komunikacji w tym małym miasteczku po co haha zadnej komunikacji nie ma i nie bedzie
DO ANONIM, MALY TO JESTES TY I NIE POWIEM CO JESZCZE ZAPEWNE MALE MASZ, ZNIKAJ STAD DO SWOICH SMIERDZACYCH FELG KOLO ROZWADOWA.
Takie pytanko: kto się będzie przesiadał w tym centrum przesiadkowym? Teraz widzę, że Tbg i okolice najwięcej korzystają z busów prywatnych firm. Ludzie jadą nimi do i z pracy i szkoły. Tylko 1 szkoła i kilka sklepów jest w pobliżu planowanego centrum, reszta pójdzie na busa tam, gdzie dziś, bo bliżej. A do PKP trzeba dodatkowo kluczyć zakosami.
To dlatego potrzebne są: remont budynku stacji kolejowej, przebudowa otoczenia i przyzwoite autobusy komunikacji miejskiej, by chciało się do niej wsiadać.
By komunikacja miejska była atrakcyjna to musza być spelnione warunki:
– przyzwoite nowoczesne autobusy
– klimatyzacja na upalne dni
– czyste wnętrza autobusów
– sensownie ustanowione godziny odjazdów
– odjazdy bez opóźnień ( wg rozkładu jazdy)
– punkty zakupu biletów i info o nich w lokalnych mediach
– możliwość zakupu biletów w autobusie (w sytuacjach awaryjnych)
Niestety ale lokalizacja dworca PKP od centrum miasta i dworca PKS jest jaka jest i należy to tak rozplanować żeby kursy komunikacji miejskiej pokrywały się z przyjazdami i odjazdami pociągów (szynobusów) Nawiasem mówiąc tak było w latach 80-90 jak przez Tbg kursowało kilkadziesiąt pociągów w tym znany chyba wszystkim Hetman i inne dalekobieżne w kierunku Łodzi Kaliskiej a przed dworcem stały dwa autobusy typu Jelcz które przywoziły i odwoziły podróżnych a potem tych połączeń było coraz mniej więc i drewniany przystanek vis a vis dworca był mniej użytkowany. Mam nadzieję że nasz tarnobrzeski dworzec kolejowy zostanie w końcu wyremontowany będzie wizytówką miasta i powrócą dla niego dobre czasy
A GDZIE SIE PODZIAL NORBERT KOLANO? PRZY DWORCU PKP BRUDNO, TRZEBA POSPRZATAC, CZYZBY TERAZ MIOTLA GRYZLA W RECE TEGO PANA? PRZED WYBORAMI TAK OCHOCZO TAM ZAMIATAL, A DRUGI NORBERT, MASTALERZ NA PRZYWISLU DRZEWA SADZIL, TO TERAZ JUZ ZAPOMNIELI CI PANOWIE O SWEJ POWINNOSCI?? TYLKO NA POKAZ TO BYLO?
Na pokaz, przed wyborami.
Ostatnio jechał rowerem i pozdrowiłem go okrzykiem „siemano kolano”
Centrum komunikacyjne będzie się cieszyć takim samym zainteresowaniem jak obecny dworzec PKS przy ul.Mickiewicz czyli znikomym.Czy przeprowadzono badania rynku dotyczące potencjalnych klientów tego centrum.Kto ma niby z niego korzystać – emeryci i renciści bo młodzież już dawno wyjechała .Wiadomo ile pociągów pasażerskich będzie przejeżdżaćw ciągu doby i w jakim kierunku.Ktos oszacował zyskowność tego projektu czy tylko naiwniacy na tym forum snują mocarstwowe plany i łykaja bzdury niczym pelikany rybki.Zejdzcie na ziemię.Oczywiście teren przy dworcu należy zagospodarować bo obecnie to obraz nędzy rozpaczy i upadku tego miasta .Wszystko w temacie
Jeśli będzie wszystko należycie zaprojektowane i wyremontowane to z pewnością ludziska będą korzystać.Przynajmniej w zakresie dojazdu do dworca kolejowego i dalszej jazdy pociągami.
Z tym się zgodzę, że na dworcu autobusowym aktualnym jest niewielki ruch autobusów, bo wiele kursów zlikwidowano. Czasy świetności PKS Tarnobrzeg ma już za sobą. Do Rzeszowa PKS Tbg nie ma kursów. Taki dworzec powinien być udostępniony dla innych przewoźników.
Sporo osób korzysta z tej formy dojazdów, wystarczy pójść i zobaczyć rano .
Uważam, że ta inwestycja jest bardziej potrzebna niż droga piaskowa jeziora.
Będzie jeszcze pawilon dla koni, gdzie odpoczną pomiędzy kursami.
i miejsce postojowe i do odpoczynku rikszarzy 🙂
Wizualizacja bardzo ładna jednak przydałoby się skonsultować go z mieszkańcami jak to było z projektem przebudowy placu Bartosza i ewentualnie przeprowadzić niewielkie zmiany choć nie ukrywam że przyszła pora żeby w końcu zmienić otoczenie dworca PKP bo wygląda to fatalnie
…i te szczotko-mopy udające drzewa……..w klimacie… ,a raczej bez klimatu. Życie na patelni.
Jak bardzo trzeba być oderwanym od rzeczywistości, by nie spostrzegać zmian klimatycznych,…żenada. Zero własnej inwencji twórczej tylko powielanie cudzych błedów, a przecież była nauczka –Plac Bartosza…Teraz to dopiero się zaczynają paskudztwa, patrz—nowy budynek Banku Spółdzielczego. Kwadratury,kanty,popiele i nie pomogą marniutkie betonowe klomby….