Kiedy powstaną w Tarnobrzegu firmy informatyczne, produkujące mikroprocesory, silniki do samolotów ?. Z takimi obecnie rozmawia Stalowa Wola. Co więcej prowadzili rozmowy z firmami CATL oraz Intel ale wybrali inne lokalizacje.
Zgadzam się z użytkownikiem Siarkowiec. Pan Prezydent ma pracowników i również ich rolą jest odpowiadanie na pytania i nic by się nie stało jakby również jego pracownicy mogli tutaj odpowiadać na kulturalnie zadane pytania czy pytanie mieszkańca
Tak ale napisać można wszystko w myśl zasady „klawiatura wszystko przyjmie” natomiast odpowiedzieć bezpośrednio na pytanie na żywo i to takie z kategorii trudnych to już takie proste nie jest
Po to robi live żeby skupiać ludzi w jednym miejscu a nie na kilku portalach. Zaden problem zalozyc sobie konto nawet fikcyjne na fb chocby tylko po to zeby zadac pytanie.
Należało się nad tym tematem pochylić i zastanowić, jak likwidowano Kopalnię Siarki Machów i Jeziórko, a nie jak zniszczono całą i infrastrukturę kolejową i rozpieprzono do reszty mienie, które pozostało po kopalniach łącznie z ziemią, którą rozparcelowano na działki i działeczki sprzedajàc znajomym królika za bezcen !!! Jaki inwestor przyjdzie do tego biednego Tarnobrzega w którym lokalni biznesmeni i samorządowcy od lat duszą się we własnym sosie !!!!!!!!????
Mieszkaniec który chce zapytać - Miron
23 dni temu
Panie Prezydencie, Mam kilka pytań, na które liczę, że odpowie Pan tutaj, ponieważ podczas spotkań online pojawia się problem z zadawaniem trudnych pytań bezpośrednio. Niestety zauważyłem, że konta osób zadających bardziej krytyczne pytania są czasami blokowane, co skutecznie uniemożliwia im dalszy udział w dyskusji. Wydaje się, że preferowane są pytania zadawane z nowych, anonimowych kont, które powstały tylko po to, by unikać trudnych kwestii i ułatwić Panu wygodne odpowiadanie na wybrane zagadnienia. Chciałbym w związku z tym zapytać: Ile wynosi Pańskie wynagrodzenie oraz jaka jest różnica w stosunku do wynagrodzenia Pana Bożka? Ile zarabia Pański zastępca Kamil Kalinka i jak to wynagrodzenie ma się do pensji Pana Pluty? Jakie wynagrodzenie przysługuje sekretarzowi miasta i czy zamierza Pan utrzymać jego wysokość? Ile zarabia Skarbnik Miasta i czy planuje Pan utrzymać tę pensję? Czy prawdą jest, że sytuacja finansowa miasta jest na tyle trudna, że może dojść do opóźnień w wypłatach wynagrodzeń i składek ZUS? Czy to prawda, że planowane są zwolnienia w spółkach takich jak RDM, TTBS czy MOSiR? Dlaczego przez ostatnie miesiące nie poinformował Pan, że Pańskim zastępcą zostanie Pan Kamil Kalinka z PiS? Czy była jakaś szczególna przyczyna dla utajnienia tej decyzji? Czy prawdą jest, że planowane są nowe… Czytaj więcej »
Mimo, że mnie nikt nie pytał to udzielam odp. na pytanie 8:
tam gdzie rządzi PiS to obstawia stanowiska swoimi. Tam gdzie rządzi PO to też obstawia stanowiska swoimi.
Czy to takie trudne do zrozumienia, że kto rządzi ten stołki obstawia? Jeśli ktos uważa inaczej to znaczy, że jest niedoinformowany, naiwny, teoretyk etc…
Kiedy będą malowane przejścia dla pieszych i ścieżki rowerowe?zostały odnowione tylko te koło urzędu a reszta jest slabo lub wcale niewidoczna i dochodzi do potrąceń rowerzystów na ścieżkach rowerowych
Jak może dochodzić do potrąceń rowerzystów na ścieżkach rowerowych? Samochody po ścieżkach rowerowych nie jeżdżą, piesi na ścieżki rowerowe nie wchodzą. Zatem albo potrącają ich inni rowerzyści, albo potrącenia nie są na ścieżkach rowerowych, tylko w innych miejscach – może na przejściach dla pieszych, przez które część rowerzystów przejeżdża w sposób nielegalny?
Widziałeś kiedyś na jezdni koło pasów dla pieszych czerwony pas? To właśnie jest przejazd dla rowerów. Oprócz tego stoją znaki pionowe , które informują, że kierowca zbiza się do przejścia dla pieszych I PRZEJAZDU DLA ROWEROW !
To jeszcze proszę doczytać co oznacza znak tego przejazdu rowerowego, bo nie daje on pierwszeństwa rowerzyście, który dopiero dojeżdża do przejazdu, ale rowerzyście, który już się znajduje na przejeździe. Art. 27 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym: „Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, (…) znajdującym się NA PRZEJEŹDZIE.”. Jak rowerzysta nie jest na przejeździe to pierwszeństwa nie ma i ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, zwolnienia, oceny sytuacji w okolicy przejazdu i w razie konieczności zatrzymania się. Dopiero kiedy upewni się, że może bezpiecznie przejechać po przejeździe, może wjechać na jezdnię. Niestety duża część rowerzystów nawet nie patrzy na drogę, wjeżdża na przejazd z pełną prędkością wprost pod samochód i wymusza pierwszeństwo albo doprowadza do kolizji i wypadków, gdyż kierowcy nawet przy minimalnej prędkości mogą nie być w stanie wyhamować w miejscu.
Zdaniem DJB to nie jest pilne. Tymczasem za Tygodnikiem Nadwiślańskim:
„W poniedziałek, 28 października, na rondzie w Tarnobrzegu w okolicach stacji Circle K doszło do potrącenia rowerzystki.
Do wypadku doszło przy rondzie na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza, 11 Listopada i Kwiatkowskiego.
Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że na przejeździe dla rowerzystów na ulicy Sienkiewicza, na wprost myjni samochodowej, auto osobowe potrąciło rowerzystę, gdy ta przejeżdżała przez ulicę.”.
Pilna to jest zmiana mentalności rowerzystów, którzy bardzo często wjeżdżają na jezdnię (nie tylko na przejeździe dla rowerów, ale też na przejściu dla pieszych czy w innych miejscach) z dużą prędkością, bez upewnienia się czy przejazd będzie bezpieczny, nie mówiąc choćby o zredukowaniu prędkości. Rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe dla rowerów, ale nie gdy się dopiero do niego zbliża (art. 27 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym: „Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, (…) znajdującym się NA PRZEJEŹDZIE.”.). Jeśli rowerzysta dopiero zbliża się do przejazdu dla rowerów to ma obowiązek zwolnić i upewnić się czy może bezpiecznie przejechać, jeśli droga jest pusta bądź samochody się zatrzymują to może przejechać przez przejazd. Jednak jeśli na drodze jest duży ruch to rowerzysta nie ma prawa jechać na pełnej prędkości jak baran pomiędzy samochody i tym samym wymuszać to pierwszeństwo (które obowiązuje kierowców samochodów dopiero w momencie gdy rowerzysta już znajduje się na przejeździe dla rowerów, a nie wcześniej).
Pilna to jest zamiana znaków zakazu wjazdu na znaki drogi pieszo-rowerowej na Sienkiewicza, którą stosowałbyś gdzie tylko się da. Czemu jeszcze nie uzgadniasz tego z Projektantem?
Wręcz przeciwnie, chciałem ci pomóc, ale swoją bezczelnością doprowadziłeś do tego, że straciłem na to ochotę. Ostrzegałem, że jeszcze jeden komentarz, który mi się nie spodoba i nie kiwnę palcem w twojej sprawie. Więc czemu się dziwisz? To ty jeździsz rowerem po ul. Sienkiewicza, mi nie musi zależeć na zmianie nawet błędnego oznakowania hehe.
To nie ja tylko ty jesteś zwolennikiem dróg pieszo-rowerowych i to nie ty mnie tylko ja tobie próbowałem pomóc z naprawą tego pomieszania z poplątaniem (dosłownie) na Sienkiewicza. Bo twój prezydent nie naprawił tego przez całą przedłużoną kadencję. Ja nie mam większych problemów z jazdą rowerem na Sienkiewicza w czym pomaga mi to, że duża część zarówno rowerzystów jak i pieszych ma w dupie oznaczenie dróg pieszo-rowerowych i porusza się tam po staremu.
Dwukierunkowa droga dla rowerów nie może być węższa niż 2,5 metra. Dlatego w tych miejscach albo będzie jednokierunkowa droga dla rowerów, albo można całkowicie wyłączyć ruch rowerowy i po południowej stronie ul. Sienkiewicza zrobić wyłącznie ruch pieszych, a po północnej pozostawić ciąg pieszo-rowerowy dwukierunkowy. I mi się ten wariant by nawet podobał, bo wówczas rowerzyści poruszaliby się tylko północną stroną ul. Sienkiewicza, a po stronie południowej piesi mogliby się poruszać bardziej komfortowo.
To sobie przeczytaj za czyjej prezydentury był remont ul. Sienkiewicza. Oczywiście można zrobić kolejny, ale skąd na to wziąć pieniądze? Zasponsorujesz? Ja ul. Sienkiewicza na projektowałem. Są inne szlaki rowerowe (szerokie, wygodne i równe ciągi pieszo-rowerowe), więc można się nimi poruszać, a ul. Sienkiewicza omijać.
Już teraz można dostać mandat bodajże 100 zł za wjechanie rowerem za znak zakazu wjazdu, ale nie widzę policjantów ani strażników miejskich stojących przy drogach rowerowych i wypisujących mandaty. Nastawiane znaków b-2 niewiele dało. Poza tym twoim zdaniem znaki te są umieszczone błędnie, a to może przecież stanowić powód do uchylenia mandatu.
No bo taki mamy system. Powinno być porządne oznakowanie, porządne mandaty (choćby takie jak w krajach Skandynawskich – co to jest mandat w wysokości 100 zł?) i wymaganie od uczestników ruchu (nie tylko rowerzystów, ale i kierowców czy pieszych) znajomości zasad ruchu drogowego i respektowania przepisów. A u nas to jest tak, że znaki są na widzi mi się, rowerzyści sobie jeżdżą jak chcą, a mandaty są śmiesznie niskie.
No ale co ci z wysokich mandatów, jeśli przy drodze rowerowej nie stanie policjant ani strażnik miejski, żeby wypisać mandaty rowerzystom wjeżdżającym za znak zakazu wjazdu?
dzisiaj, 07:05 aktualizacja: dzisiaj, 07:27 Polska Dawid Skrzypiński / polsatnews.pl
Pijany 20-latek wjechał w grupę ludzi idących chodnikiem. Do wypadku doszło w nocy na ulicy Nad Śluzami w Słupsku. Nie żyje 24-letni mężczyzna. Pięć osób trafiło do szpitala. Jedna z nich jest w stanie ciężkim.
Tam są bardzo słabo widoczne czerwone pasy na jezdni , czyli przejazdy dla rowerów Tak jak w wielu innych miejscach w tbg. Patrz ul Sikorskiego , Kopernika. Itd itp
Decydujące jest oznakowanie pionowe i na nie kierowcy mają obowiązek zwracać uwagę przede wszystkim. Oznakowanie poziomie jest uzupełnieniem oznakowania pionowego. Natomiast nie to jest problemem – problemem jest to, że duża część rowerzystów nie rozumie, że przy zbliżaniu się do przejazdu rowerowego wcale nie ma pierwszeństwa. Rowerzysta ma to pierwszeństwo dopiero gdy już jest na przejeździe, co nie znaczy, że może je wymuszać poprzez wtargnięcie z dużą prędkością wprost przed samochód.
Nad innymi znakami poziomymi (które też się ścierają) też tak ubolewasz? A jak spadnie śnieg i zasypie drogę na biało to też będziesz ubolewał? Od tego są ZNAKI PIONOWE, żeby mieć decydujące znaczenie, znaki poziomie się zużywały, zużywają i będą zużywać.
W takim razie nie trzeba było odmalowywać np. powierzchni wyłączonej z ruchu widocznej na zdjęciu, bo przecież jest znak nakazu jazdy z prawej strony i to jeszcze z szerokim żółtym słupkiem pod spodem. Widać też wysepkę, na której znak ten jest umieszczony. Ale to już taka równość oznakowania dla kierowców w urzędzie.
Nie mam pojęcia, czemu niektóre powierzchnie odmalowano, a akurat przejazd rowerowy i przejście dla pieszych nie. Jak odmalowywano znaki poziome na rondzie to powinno być odmalowane wszystko. Więc wyjątkowo się z tobą zgodzę.
Na wyjeździe z Serbinowa na główna ul Sikorskiego nawet śladów czerwonego pasa przejazdu dla rowerów nie ma .Samochody stają na srodku i ani ich obejść ani przeskoczyć mimo ścieżki rowerowej .
Cóż, nie ja zlecałem projekt, nie ja projektowałem, nie ja zatwierdzałem projekt. Gdybym za to odpowiadał, to po 1. przejazdy rowerowe byłyby wyniesione, po 2. ich wierzchnia warstwa byłaby wykonana z asfaltu barwionego na czerwono, a po 3. ich oznakowanie byłoby utrzymywane w dobrym stanie. Na zdjęciu dowód, że tak można.
Ze ścieżkami rowerowymi to jest problem w Tbg. Na dzień dzisiejszy to przepisy są jakie są, niekorzystne dla rowerzystów i samych pieszych (wspólne ciągi pieszo-rowerowe). Nie należy się z tym malowaniem oznakowań spieszyć bo a nóż ktoś tam na górze odpowiedzialny za tworzenie przepisów wymyśli, że są potrzebne zmiany i trzeba będzie pewne oznakowania zamalowywać jak to wcześniej bywało w Tbg, bo w przepisach namiszali.
Wskazane na pewno jest pomalowanie na czerwono fragmentów dróg rowerowych na asfalcie/ jezdniach, obok przejść dla pieszych (pasów, zebr), bo to z pewnością się ostanie, nawet w przypadku zmiany przepisów.
Tak w ogóle to z tymi drogami rowerowymi ktoś wreście powinien zrobić porządek bo nijak się to ma do komfortu jazdy rowerzystów i wędrówek pieszych między rowerami. Ale…to jest Tarnobrzeg i NIC w najbliższych latach się w tej materii zapewne nie zmieni. NIC w tej sprawie z UM nie słychać.
AMEN
Sprawę znakować dróg rowerowych to należy dobrze przemyśleć przez zimę 🙂
Ja będę wtedy spał, a w RDM niechaj myślą.
Młody mieszkaniec
22 dni temu
Panie Prezydencie, pytanie: Dlaczego poprzedni prezydent i jego naczelniczka (pani od L4) zatwierdzili takiego gniota, tj. rondo przy N-Parku?
Skutkuje to ogromnymi korkami na ul. Sienkiewicza, 11 Listopada i Kwiatkowskiego. Czy rozważane są zwolnienia pracowników wydziału infrastruktury, którzy wyobraźnię przestrzenną i zmysł organizacji ruchu mają schowany w ostatnim odcinku przewodu pokarmowego, w tzw. d_pie?
Jeśli nie zrobi pan z tym porządku, to za kilka lat nie będzie Pan mógł zwalić winy na poprzednika, proszę działać, a nie zachowywać się jak miękkiszon!
A co jest za różnica czy to jest Roch według koła czy po linii prostej jak na skrzyżowaniu
Z takim pytaniami to do Rafała W a jak sobie nie radzi to jest do wymiany
Dopiero by były kolizje jakby tam było zwykłe skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej. Lepsze rondo z korkami, niż kolizje i wypadki w każdym tygodniu. Pracownicy UM wiedzą co robią, zamiast krytykować teraz, trzeba było wtedy zgłaszać lepsze pomysły w UM. Tylko, że lepszych pomysłów nie ma.
Mimo wszystko wjazd do miasta od strony Stalów na chwilę obecną to istna udręka, dlatego wciąż pozostaje aktualne pytanie, czy władze miasta planują w ogóle chociażby przyjrzeć się tej sytuacji i czy są możliwe jakieś rozwiązania udrożniające ruch samochodowy. Może jakby Pan prezydent lub jego świta postali tak parę razy w korku to może stwierdziliby, że coś jest nie tak z tym istniejącym rozwiązaniem. Tarnobrzeg, to nie Warszawa, ani nawet Rzeszów, aby tworzyły się tak ogromne zatory drogowe.
Zgadzam się, drugi wiadukt w kierunku wschodnim powinien być, niestety żaden z poprzedników o tym nie pomyślał, więc sądzę, że pierwszym rozwiązaniem, które coś w tej kwestii zmieni będzie S-74.
Miałem nie wypowiadać się w kwestii ronda przy N-Parku, ale po przeczytaniu paru komentarzy nie mogę tego przemilczeć. Od kiedy to przy wjazdach / wyjazdach z terenów prywatnych buduje się ronda i to na drogach wojewódzkich? Jak to jest, że skręt w lewo do placówki ZUSu może odbywać się przez nawrotkę na rondzie, a jazda z parku handlowego w jednym z kierunków nie?
youtu.be/9yRDhJDyjAk?si=huBIzCe5Xzr5_fki
Zaraz za wiaduktem w kierunku Stalów był pas do skrętu w lewo. Powinien był więc powstać wyjazd jednopasowy z nakazem skrętu w prawo (ewentualna nawrotka na rondzie z Dworcową), albo wyjazd dwupasowy z wydzielonymi pasami do skrętów w prawo i w lewo, z jednoczesnym przedłużeniem pasa do skrętu w lewo na Sienkiewicza.
Jeszcze tak dla porównania mapka funkcjonującego od lat wjazd / wyjazd z Kauflandu. Na strzałki proszę nie zwracać uwagi, bo dotyczą one innej kwestii.
SRODMIESCIE
22 dni temu
WYDAJE MI SIE, ZE NA TYM SKRZYZOWANIU OBOK CENTRUM HANDLOWEGO N PARK, LEPIEJ SPRAWDZILABY SIE SYGNALIZACJA SWIETLNA NIZ TO RONDO? NIE WIEM MOZE SIE MYLE?
W Badaniach Klimatu Rowerowego 2024 umieściliśmy wszystkie miasta i gminy, które spełniły co najmniej jeden z warunków:
– dobrowolnie zgłosiły chęć bezpłatnego udziału w badaniach,
– liczą powyżej 50 tysięcy mieszkańców,
– są członkami partnerów instytucjonalnych badania – metropolii i stowarzyszeń samorządowych.
Jeżeli Państwa miejscowości brakuje na poniższej liście, oznacza to, że nie zgłosiła ona chęci bezpłatnego udziału w Badaniach Klimatu Rowerowego 2024 lub nie spełniła powyższych kryteriów.
Inaczej mówiąc to Tarnobrzeg jest bez klimatu rowerowego z tej to przyczyny, że nie ma 50 tyś ludków. Znaczy się ,można jeździć na rowerze, bez klimatu rowerowego po mieścinie.
Trza zwiększyć dzietność, by ta mieścina przekroczyła granice wskazana przez tworzących klimat to wtedy może być klimatycznie bądź nieklimatycznie w Tarnobrzegu, jeśli się rowerzystom nie spodoba to co się wyprawia w sprawie dróżek rowerowych.
Dlatego całkiem dobrze pomyślana jest strategia aby imigrantów lokować właśnie w byłych miastach wojewódzkich, gdzie często jest znaczny spadek liczby ludności. Jakby Tarnobrzeg przyjął kilka tysięcy imigrantów, to liczba ludności wskoczyła by znowu powyżej 50 tysięcy. Zatem to jest dobry kierunek. Tylko jeszcze trzeba im zapewnić jakieś lokum, wyżywienie i zatrudnienie.
„Jakby Tarnobrzeg przyjął kilka tysięcy imigrantów, to liczba ludności wskoczyła by znowu powyżej 50 tysięcy.”
Oooo… z pewnością. Kobiety będą ubogacane kulturowo, będą afrykańczykom rodzić dzieci i wreszcie będą dobzykane. Długość przyrodzenia męskiego ludu afrykańskiego, wg. badań, jest znacznie większa niż europejczyka, to same korzyści z ich obecności będą 🙂
Jutro wypełniam.
Prośba do wszystkich chętnych do wypełnienia ankiety, szczególnie do „DJB” i „rowerowego”: nie piszcie głupot o które się na forum czasem spieracie, bo pogorszycie i tak złą sytuację w sprawie dróg rowerowych.
Głupoty to pisze wyłącznie rowerowy, natomiast co do ankiety to jeśli Tarnobrzeg pojawi się na liście to chętnie wypełnię i przekażę znajomym, a wśród nich część osób ma dużą wiedzę w zakresie organizacji ruchu drogowego oraz stosowanych rozwiązań technicznych, więc myślę, że będą to wartościowe odpowiedzi, które przyczynią się do poprawy oceny komfortu uczestników ruchu drogowego, nie tylko rowerzystów, lecz także pieszych i kierujących samochodami 🙂
Fatalną, jak sam stwierdziłeś, organizację ruchu na Sienkiewicza już naprawiłeś, tak jak twój prezydent przez ponad 5 lat. A ci znajomi z dużą wiedzą w zakresie organizacji ruchu drogowego to urzędnicy z TID?
Fatalna organizacja ruchu to problem systemowy, nie tylko w Tarnobrzegu, ale i innych miastach można znaleźć przykłady oznakowania wewnętrznie sprzecznego albo nieadekwatnego do konkretnej sytuacji. Nie ma miejscowości w Polsce, która jest w 100% prawidłowo oznakowana.
Błędy w oznakowaniu zdarzają się w każdej gminie, ale takiego pomieszania z poplątaniem (dosłownie) jak na Sienkiewicza nigdzie nie widziałem. Ale ty naprawiłeś już organizację ruchu na Sienkiewicza, tak jak twój prezydent przez ponad 5 lat.
O jakie rzekome głupoty ci chodzi? Bo infrastruktura drogowa w mieście to dość szeroki zakres hehe.
Alf
22 dni temu
Czytając powyższe komentarze pod tym postem i innymi dochodzę do wniosku nie ma ważniejszych spraw w mieście niż ścieżki rowerowe. Ze dwie trzecie komentarzy poświęcane jest temu zagadnieniu
Jak zrobią porządne ścieżki rowerkowe to nie będzie komentarzy. Nie każdy jeździ samochodem.
W Tarnobrzegu w zasadzie wszystko jest robione po Tarnobrzesku
Telewidz.
22 dni temu
Według nieoficjalnych informacji kandydatem na prezydenta Polski będzie 39 letni samorządowiec Lucjusz Nadbereżny. Pół roku temu prezes Jarosław Kaczyński nazwał jego rodzinę książecym rodem a jego synów książętami a sam PJK stwierdził, że w przyszłości będzie królem. Sam prezydent Stalowej Woli był bohaterem wczorajszego wydania faktów TVN gdzie nazwano go czarnym koniem wyścigu o Pałac Prezydencki.
Czaskosiu z Warszawką sobie nie radzi, a na prezydenta startuje? Następny celebryta. Chyba ślepi będą na niego głosować albo baby co na jego widok robią w majtki. Najlepiej by występował na wybiegu jako model, jak drzewiej Nowak, ten od zegarków i łapówek na Ukrainie. Są do siebie wizualnie podobni. „Modele”.
Jak se nie radzi to jakim cudem rządzi stolicą już tyle lat ? Za jego rządów Warszawa przechodzi rozkwit. Miasto wybudowało ok.1000 mieszkań komunalnych, 200km ścieżek rowerowych, nowe stacje metra, wyremontowało i wybudowało nowe przedszkola, szkoły, szpitale. Do tego dochodzą inne inwestycje na dzielnicach.
Nawet w sobotę byli na spotkaniu z Błaszczakiem w Stalowej Woli.
Tarnobrzeg
22 dni temu
co z tych lajfów wynika? Nic, bajera bajera bajera. Słabo, rondo korek puszczone i korki w mieście. Dlatego poza bajerami czas się zająć robotą i nie przepuszczać przy odbiorze bubli
żaden. Ogląda pare osób plus trolle utworzone przez Nowaka które zadają pytania na pochwałe Nowaka i tendencyjnie.
Wyniana
20 dni temu
No to za Nowaka niech Kalinka zostanie prezydentem ma lepsze możliwości
Ronda są po to aby nie wydawać więcej kasy na prąd jak chodzi o skrzyżowaniach
I ostanie kto pokaże że ma większe jaja czy Nowak czy Kalinka i odliczy miasto
Kamilaa
19 dni temu
Czekam na żałobę naszego samorządu po wygranej kandydata koalicji
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności
Kiedy powstaną w Tarnobrzegu firmy informatyczne, produkujące mikroprocesory, silniki do samolotów ?. Z takimi obecnie rozmawia Stalowa Wola. Co więcej prowadzili rozmowy z firmami CATL oraz Intel ale wybrali inne lokalizacje.
O takie rzeczy pytaj Nowaka w poniedziałek na live czacie i napisz co ci odpowirdział bo tu nikt ci na takie pytanie nie odpowie
Prezydent chyba też czyta portale internetowe i może odpisać. Korona mu z głowy nie spadnie.
Zgadzam się z użytkownikiem Siarkowiec. Pan Prezydent ma pracowników i również ich rolą jest odpowiadanie na pytania i nic by się nie stało jakby również jego pracownicy mogli tutaj odpowiadać na kulturalnie zadane pytania czy pytanie mieszkańca
Tak ale napisać można wszystko w myśl zasady „klawiatura wszystko przyjmie” natomiast odpowiedzieć bezpośrednio na pytanie na żywo i to takie z kategorii trudnych to już takie proste nie jest
Odpowiadać należy wymijająco i już jest wszystko proste jak budowa cepa 🙂
Po to robi live żeby skupiać ludzi w jednym miejscu a nie na kilku portalach. Zaden problem zalozyc sobie konto nawet fikcyjne na fb chocby tylko po to zeby zadac pytanie.
Jak zrobisz salto
Należało się nad tym tematem pochylić i zastanowić, jak likwidowano Kopalnię Siarki Machów i Jeziórko, a nie jak zniszczono całą i infrastrukturę kolejową i rozpieprzono do reszty mienie, które pozostało po kopalniach łącznie z ziemią, którą rozparcelowano na działki i działeczki sprzedajàc znajomym królika za bezcen !!! Jaki inwestor przyjdzie do tego biednego Tarnobrzega w którym lokalni biznesmeni i samorządowcy od lat duszą się we własnym sosie !!!!!!!!????
Panie Prezydencie, Mam kilka pytań, na które liczę, że odpowie Pan tutaj, ponieważ podczas spotkań online pojawia się problem z zadawaniem trudnych pytań bezpośrednio. Niestety zauważyłem, że konta osób zadających bardziej krytyczne pytania są czasami blokowane, co skutecznie uniemożliwia im dalszy udział w dyskusji. Wydaje się, że preferowane są pytania zadawane z nowych, anonimowych kont, które powstały tylko po to, by unikać trudnych kwestii i ułatwić Panu wygodne odpowiadanie na wybrane zagadnienia. Chciałbym w związku z tym zapytać: Ile wynosi Pańskie wynagrodzenie oraz jaka jest różnica w stosunku do wynagrodzenia Pana Bożka? Ile zarabia Pański zastępca Kamil Kalinka i jak to wynagrodzenie ma się do pensji Pana Pluty? Jakie wynagrodzenie przysługuje sekretarzowi miasta i czy zamierza Pan utrzymać jego wysokość? Ile zarabia Skarbnik Miasta i czy planuje Pan utrzymać tę pensję? Czy prawdą jest, że sytuacja finansowa miasta jest na tyle trudna, że może dojść do opóźnień w wypłatach wynagrodzeń i składek ZUS? Czy to prawda, że planowane są zwolnienia w spółkach takich jak RDM, TTBS czy MOSiR? Dlaczego przez ostatnie miesiące nie poinformował Pan, że Pańskim zastępcą zostanie Pan Kamil Kalinka z PiS? Czy była jakaś szczególna przyczyna dla utajnienia tej decyzji? Czy prawdą jest, że planowane są nowe… Czytaj więcej »
Mimo, że mnie nikt nie pytał to udzielam odp. na pytanie 8:
tam gdzie rządzi PiS to obstawia stanowiska swoimi. Tam gdzie rządzi PO to też obstawia stanowiska swoimi.
Czy to takie trudne do zrozumienia, że kto rządzi ten stołki obstawia? Jeśli ktos uważa inaczej to znaczy, że jest niedoinformowany, naiwny, teoretyk etc…
Albo jest magister z wyciętą przysadką mózgową.
Kiedy będą malowane przejścia dla pieszych i ścieżki rowerowe?zostały odnowione tylko te koło urzędu a reszta jest slabo lub wcale niewidoczna i dochodzi do potrąceń rowerzystów na ścieżkach rowerowych
Jak może dochodzić do potrąceń rowerzystów na ścieżkach rowerowych? Samochody po ścieżkach rowerowych nie jeżdżą, piesi na ścieżki rowerowe nie wchodzą. Zatem albo potrącają ich inni rowerzyści, albo potrącenia nie są na ścieżkach rowerowych, tylko w innych miejscach – może na przejściach dla pieszych, przez które część rowerzystów przejeżdża w sposób nielegalny?
Widziałeś kiedyś na jezdni koło pasów dla pieszych czerwony pas? To właśnie jest przejazd dla rowerów. Oprócz tego stoją znaki pionowe , które informują, że kierowca zbiza się do przejścia dla pieszych I PRZEJAZDU DLA ROWEROW !
To jeszcze proszę doczytać co oznacza znak tego przejazdu rowerowego, bo nie daje on pierwszeństwa rowerzyście, który dopiero dojeżdża do przejazdu, ale rowerzyście, który już się znajduje na przejeździe. Art. 27 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym: „Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, (…) znajdującym się NA PRZEJEŹDZIE.”. Jak rowerzysta nie jest na przejeździe to pierwszeństwa nie ma i ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, zwolnienia, oceny sytuacji w okolicy przejazdu i w razie konieczności zatrzymania się. Dopiero kiedy upewni się, że może bezpiecznie przejechać po przejeździe, może wjechać na jezdnię. Niestety duża część rowerzystów nawet nie patrzy na drogę, wjeżdża na przejazd z pełną prędkością wprost pod samochód i wymusza pierwszeństwo albo doprowadza do kolizji i wypadków, gdyż kierowcy nawet przy minimalnej prędkości mogą nie być w stanie wyhamować w miejscu.
Zdaniem DJB to nie jest pilne. Tymczasem za Tygodnikiem Nadwiślańskim:
„W poniedziałek, 28 października, na rondzie w Tarnobrzegu w okolicach stacji Circle K doszło do potrącenia rowerzystki.
Do wypadku doszło przy rondzie na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza, 11 Listopada i Kwiatkowskiego.
Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że na przejeździe dla rowerzystów na ulicy Sienkiewicza, na wprost myjni samochodowej, auto osobowe potrąciło rowerzystę, gdy ta przejeżdżała przez ulicę.”.
Pilna to jest zmiana mentalności rowerzystów, którzy bardzo często wjeżdżają na jezdnię (nie tylko na przejeździe dla rowerów, ale też na przejściu dla pieszych czy w innych miejscach) z dużą prędkością, bez upewnienia się czy przejazd będzie bezpieczny, nie mówiąc choćby o zredukowaniu prędkości. Rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe dla rowerów, ale nie gdy się dopiero do niego zbliża (art. 27 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym: „Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, (…) znajdującym się NA PRZEJEŹDZIE.”.). Jeśli rowerzysta dopiero zbliża się do przejazdu dla rowerów to ma obowiązek zwolnić i upewnić się czy może bezpiecznie przejechać, jeśli droga jest pusta bądź samochody się zatrzymują to może przejechać przez przejazd. Jednak jeśli na drodze jest duży ruch to rowerzysta nie ma prawa jechać na pełnej prędkości jak baran pomiędzy samochody i tym samym wymuszać to pierwszeństwo (które obowiązuje kierowców samochodów dopiero w momencie gdy rowerzysta już znajduje się na przejeździe dla rowerów, a nie wcześniej).
Pilna to jest zamiana znaków zakazu wjazdu na znaki drogi pieszo-rowerowej na Sienkiewicza, którą stosowałbyś gdzie tylko się da. Czemu jeszcze nie uzgadniasz tego z Projektantem?
Bo mi się już nie chce (dzięki tobie) 🙂 Sam sobie wnioskuj, jeśli to tobie zależy na zmianie oznakowania.
Zmieniasz zdanie szybciej niż hrabina wybierająca kieckę na wieczór hehe.
Wręcz przeciwnie, chciałem ci pomóc, ale swoją bezczelnością doprowadziłeś do tego, że straciłem na to ochotę. Ostrzegałem, że jeszcze jeden komentarz, który mi się nie spodoba i nie kiwnę palcem w twojej sprawie. Więc czemu się dziwisz? To ty jeździsz rowerem po ul. Sienkiewicza, mi nie musi zależeć na zmianie nawet błędnego oznakowania hehe.
To nie ja tylko ty jesteś zwolennikiem dróg pieszo-rowerowych i to nie ty mnie tylko ja tobie próbowałem pomóc z naprawą tego pomieszania z poplątaniem (dosłownie) na Sienkiewicza. Bo twój prezydent nie naprawił tego przez całą przedłużoną kadencję. Ja nie mam większych problemów z jazdą rowerem na Sienkiewicza w czym pomaga mi to, że duża część zarówno rowerzystów jak i pieszych ma w dupie oznaczenie dróg pieszo-rowerowych i porusza się tam po staremu.
Buhahahahahaha!!!
Stoją tam dlatego, że próbuj się minąć z rowerem nadjeżdżającym z naprzeciwka na 0,5 metrów szerokości pasa dla rowerów
Dwukierunkowa droga dla rowerów nie może być węższa niż 2,5 metra. Dlatego w tych miejscach albo będzie jednokierunkowa droga dla rowerów, albo można całkowicie wyłączyć ruch rowerowy i po południowej stronie ul. Sienkiewicza zrobić wyłącznie ruch pieszych, a po północnej pozostawić ciąg pieszo-rowerowy dwukierunkowy. I mi się ten wariant by nawet podobał, bo wówczas rowerzyści poruszaliby się tylko północną stroną ul. Sienkiewicza, a po stronie południowej piesi mogliby się poruszać bardziej komfortowo.
Sam sobie tam jeździj! Co kilka metrów są krawężniki bo tak zrobili wjazdy na posesję Najgorszy odcinek ścieżki rowerowej w mieście
To sobie przeczytaj za czyjej prezydentury był remont ul. Sienkiewicza. Oczywiście można zrobić kolejny, ale skąd na to wziąć pieniądze? Zasponsorujesz? Ja ul. Sienkiewicza na projektowałem. Są inne szlaki rowerowe (szerokie, wygodne i równe ciągi pieszo-rowerowe), więc można się nimi poruszać, a ul. Sienkiewicza omijać.
Ja to rozumiem i osobiście zastosowałbym skuteczniejsze środki, żeby ludzie nie wjeżdżali na drogi rowerowe pod prąd.
Najskuteczniejszym środkiem będą wysokie mandaty karne dla rowerzystów łamiących przepisy.
Pierdzielisz banialuki muflonie ty jeden
Już teraz można dostać mandat bodajże 100 zł za wjechanie rowerem za znak zakazu wjazdu, ale nie widzę policjantów ani strażników miejskich stojących przy drogach rowerowych i wypisujących mandaty. Nastawiane znaków b-2 niewiele dało. Poza tym twoim zdaniem znaki te są umieszczone błędnie, a to może przecież stanowić powód do uchylenia mandatu.
No bo taki mamy system. Powinno być porządne oznakowanie, porządne mandaty (choćby takie jak w krajach Skandynawskich – co to jest mandat w wysokości 100 zł?) i wymaganie od uczestników ruchu (nie tylko rowerzystów, ale i kierowców czy pieszych) znajomości zasad ruchu drogowego i respektowania przepisów. A u nas to jest tak, że znaki są na widzi mi się, rowerzyści sobie jeżdżą jak chcą, a mandaty są śmiesznie niskie.
No ale co ci z wysokich mandatów, jeśli przy drodze rowerowej nie stanie policjant ani strażnik miejski, żeby wypisać mandaty rowerzystom wjeżdżającym za znak zakazu wjazdu?
dzisiaj, 07:05 aktualizacja: dzisiaj, 07:27 Polska Dawid Skrzypiński / polsatnews.pl
Pijany 20-latek wjechał w grupę ludzi idących chodnikiem. Do wypadku doszło w nocy na ulicy Nad Śluzami w Słupsku. Nie żyje 24-letni mężczyzna. Pięć osób trafiło do szpitala. Jedna z nich jest w stanie ciężkim.
Rodzina zmarłego, a nie miłosierne sądy, powinna wymierzyć sprawiedliwość temu dzieciakowi uchlanemu.
PiS w kampanii wyborczej miał projekt umożliwienia pozyskania praw jazdy dzieciom. Prawo jazdy od 21 roku życia powinno być wydawane.
Tam są bardzo słabo widoczne czerwone pasy na jezdni , czyli przejazdy dla rowerów Tak jak w wielu innych miejscach w tbg. Patrz ul Sikorskiego , Kopernika. Itd itp
Decydujące jest oznakowanie pionowe i na nie kierowcy mają obowiązek zwracać uwagę przede wszystkim. Oznakowanie poziomie jest uzupełnieniem oznakowania pionowego. Natomiast nie to jest problemem – problemem jest to, że duża część rowerzystów nie rozumie, że przy zbliżaniu się do przejazdu rowerowego wcale nie ma pierwszeństwa. Rowerzysta ma to pierwszeństwo dopiero gdy już jest na przejeździe, co nie znaczy, że może je wymuszać poprzez wtargnięcie z dużą prędkością wprost przed samochód.
Pisałem o tym i ubolewam nad tym.
Nad innymi znakami poziomymi (które też się ścierają) też tak ubolewasz? A jak spadnie śnieg i zasypie drogę na biało to też będziesz ubolewał? Od tego są ZNAKI PIONOWE, żeby mieć decydujące znaczenie, znaki poziomie się zużywały, zużywają i będą zużywać.
W takim razie nie trzeba było odmalowywać np. powierzchni wyłączonej z ruchu widocznej na zdjęciu, bo przecież jest znak nakazu jazdy z prawej strony i to jeszcze z szerokim żółtym słupkiem pod spodem. Widać też wysepkę, na której znak ten jest umieszczony. Ale to już taka równość oznakowania dla kierowców w urzędzie.
Nie mam pojęcia, czemu niektóre powierzchnie odmalowano, a akurat przejazd rowerowy i przejście dla pieszych nie. Jak odmalowywano znaki poziome na rondzie to powinno być odmalowane wszystko. Więc wyjątkowo się z tobą zgodzę.
Na wyjeździe z Serbinowa na główna ul Sikorskiego nawet śladów czerwonego pasa przejazdu dla rowerów nie ma .Samochody stają na srodku i ani ich obejść ani przeskoczyć mimo ścieżki rowerowej .
Cóż, nie ja zlecałem projekt, nie ja projektowałem, nie ja zatwierdzałem projekt. Gdybym za to odpowiadał, to po 1. przejazdy rowerowe byłyby wyniesione, po 2. ich wierzchnia warstwa byłaby wykonana z asfaltu barwionego na czerwono, a po 3. ich oznakowanie byłoby utrzymywane w dobrym stanie. Na zdjęciu dowód, że tak można.
Ze ścieżkami rowerowymi to jest problem w Tbg. Na dzień dzisiejszy to przepisy są jakie są, niekorzystne dla rowerzystów i samych pieszych (wspólne ciągi pieszo-rowerowe). Nie należy się z tym malowaniem oznakowań spieszyć bo a nóż ktoś tam na górze odpowiedzialny za tworzenie przepisów wymyśli, że są potrzebne zmiany i trzeba będzie pewne oznakowania zamalowywać jak to wcześniej bywało w Tbg, bo w przepisach namiszali.
Wskazane na pewno jest pomalowanie na czerwono fragmentów dróg rowerowych na asfalcie/ jezdniach, obok przejść dla pieszych (pasów, zebr), bo to z pewnością się ostanie, nawet w przypadku zmiany przepisów.
Tak w ogóle to z tymi drogami rowerowymi ktoś wreście powinien zrobić porządek bo nijak się to ma do komfortu jazdy rowerzystów i wędrówek pieszych między rowerami. Ale…to jest Tarnobrzeg i NIC w najbliższych latach się w tej materii zapewne nie zmieni. NIC w tej sprawie z UM nie słychać.
AMEN
Sprawę znakować dróg rowerowych to należy dobrze przemyśleć przez zimę 🙂
Ja będę wtedy spał, a w RDM niechaj myślą.
Panie Prezydencie, pytanie: Dlaczego poprzedni prezydent i jego naczelniczka (pani od L4) zatwierdzili takiego gniota, tj. rondo przy N-Parku?
Skutkuje to ogromnymi korkami na ul. Sienkiewicza, 11 Listopada i Kwiatkowskiego. Czy rozważane są zwolnienia pracowników wydziału infrastruktury, którzy wyobraźnię przestrzenną i zmysł organizacji ruchu mają schowany w ostatnim odcinku przewodu pokarmowego, w tzw. d_pie?
Jeśli nie zrobi pan z tym porządku, to za kilka lat nie będzie Pan mógł zwalić winy na poprzednika, proszę działać, a nie zachowywać się jak miękkiszon!
A spodziewał się ktoś innego scenariusza jak w tbg co kilka metrów jest zrobione rondko?
A co jest za różnica czy to jest Roch według koła czy po linii prostej jak na skrzyżowaniu
Z takim pytaniami to do Rafała W a jak sobie nie radzi to jest do wymiany
Dopiero by były kolizje jakby tam było zwykłe skrzyżowanie bez sygnalizacji świetlnej. Lepsze rondo z korkami, niż kolizje i wypadki w każdym tygodniu. Pracownicy UM wiedzą co robią, zamiast krytykować teraz, trzeba było wtedy zgłaszać lepsze pomysły w UM. Tylko, że lepszych pomysłów nie ma.
Mimo wszystko wjazd do miasta od strony Stalów na chwilę obecną to istna udręka, dlatego wciąż pozostaje aktualne pytanie, czy władze miasta planują w ogóle chociażby przyjrzeć się tej sytuacji i czy są możliwe jakieś rozwiązania udrożniające ruch samochodowy. Może jakby Pan prezydent lub jego świta postali tak parę razy w korku to może stwierdziliby, że coś jest nie tak z tym istniejącym rozwiązaniem. Tarnobrzeg, to nie Warszawa, ani nawet Rzeszów, aby tworzyły się tak ogromne zatory drogowe.
Zgadzam się, drugi wiadukt w kierunku wschodnim powinien być, niestety żaden z poprzedników o tym nie pomyślał, więc sądzę, że pierwszym rozwiązaniem, które coś w tej kwestii zmieni będzie S-74.
Miałem nie wypowiadać się w kwestii ronda przy N-Parku, ale po przeczytaniu paru komentarzy nie mogę tego przemilczeć. Od kiedy to przy wjazdach / wyjazdach z terenów prywatnych buduje się ronda i to na drogach wojewódzkich? Jak to jest, że skręt w lewo do placówki ZUSu może odbywać się przez nawrotkę na rondzie, a jazda z parku handlowego w jednym z kierunków nie?
youtu.be/9yRDhJDyjAk?si=huBIzCe5Xzr5_fki
Zaraz za wiaduktem w kierunku Stalów był pas do skrętu w lewo. Powinien był więc powstać wyjazd jednopasowy z nakazem skrętu w prawo (ewentualna nawrotka na rondzie z Dworcową), albo wyjazd dwupasowy z wydzielonymi pasami do skrętów w prawo i w lewo, z jednoczesnym przedłużeniem pasa do skrętu w lewo na Sienkiewicza.
tu masz rację, czas zrobić porządek, tolerowanie głupstw i dziadostwa jest nie do przyjęcia przez mieszkańców Tarnobrzega
Jeszcze tak dla porównania mapka funkcjonującego od lat wjazd / wyjazd z Kauflandu. Na strzałki proszę nie zwracać uwagi, bo dotyczą one innej kwestii.
WYDAJE MI SIE, ZE NA TYM SKRZYZOWANIU OBOK CENTRUM HANDLOWEGO N PARK, LEPIEJ SPRAWDZILABY SIE SYGNALIZACJA SWIETLNA NIZ TO RONDO? NIE WIEM MOZE SIE MYLE?
Lepsze rondo, bo UPŁYNNIA ruch. Sygnalizacja świetlna powodowałaby jeszcze większe korki.
To zależy gdzie ale na pewno nie w tym miejscu
Info dla tych co jeżdżą rowerem i są niezadowoleni z dróg rowerowych w Tarnobrzegu.
Jest możliwość wypełnienia ankiety w sprawie drog rowerowych, na stronie:
rowerowyklimat.pl
Tam nie ma na liście Tarnobrzega.
Już Tarnobrzeg wykreślono z mapy Polski?
W Badaniach Klimatu Rowerowego 2024 umieściliśmy wszystkie miasta i gminy, które spełniły co najmniej jeden z warunków:
– dobrowolnie zgłosiły chęć bezpłatnego udziału w badaniach,
– liczą powyżej 50 tysięcy mieszkańców,
– są członkami partnerów instytucjonalnych badania – metropolii i stowarzyszeń samorządowych.
Jeżeli Państwa miejscowości brakuje na poniższej liście, oznacza to, że nie zgłosiła ona chęci bezpłatnego udziału w Badaniach Klimatu Rowerowego 2024 lub nie spełniła powyższych kryteriów.
Inaczej mówiąc to Tarnobrzeg jest bez klimatu rowerowego z tej to przyczyny, że nie ma 50 tyś ludków. Znaczy się ,można jeździć na rowerze, bez klimatu rowerowego po mieścinie.
Trza zwiększyć dzietność, by ta mieścina przekroczyła granice wskazana przez tworzących klimat to wtedy może być klimatycznie bądź nieklimatycznie w Tarnobrzegu, jeśli się rowerzystom nie spodoba to co się wyprawia w sprawie dróżek rowerowych.
Dlatego całkiem dobrze pomyślana jest strategia aby imigrantów lokować właśnie w byłych miastach wojewódzkich, gdzie często jest znaczny spadek liczby ludności. Jakby Tarnobrzeg przyjął kilka tysięcy imigrantów, to liczba ludności wskoczyła by znowu powyżej 50 tysięcy. Zatem to jest dobry kierunek. Tylko jeszcze trzeba im zapewnić jakieś lokum, wyżywienie i zatrudnienie.
„Jakby Tarnobrzeg przyjął kilka tysięcy imigrantów, to liczba ludności wskoczyła by znowu powyżej 50 tysięcy.”
Oooo… z pewnością. Kobiety będą ubogacane kulturowo, będą afrykańczykom rodzić dzieci i wreszcie będą dobzykane. Długość przyrodzenia męskiego ludu afrykańskiego, wg. badań, jest znacznie większa niż europejczyka, to same korzyści z ich obecności będą 🙂
Pora na ankiety dla pozostałych mieścin takich jak Tarnobrzeg, a nie tylko…metropolii.
Jutro wypełniam.
Prośba do wszystkich chętnych do wypełnienia ankiety, szczególnie do „DJB” i „rowerowego”: nie piszcie głupot o które się na forum czasem spieracie, bo pogorszycie i tak złą sytuację w sprawie dróg rowerowych.
Głupoty to pisze wyłącznie rowerowy, natomiast co do ankiety to jeśli Tarnobrzeg pojawi się na liście to chętnie wypełnię i przekażę znajomym, a wśród nich część osób ma dużą wiedzę w zakresie organizacji ruchu drogowego oraz stosowanych rozwiązań technicznych, więc myślę, że będą to wartościowe odpowiedzi, które przyczynią się do poprawy oceny komfortu uczestników ruchu drogowego, nie tylko rowerzystów, lecz także pieszych i kierujących samochodami 🙂
Fatalną, jak sam stwierdziłeś, organizację ruchu na Sienkiewicza już naprawiłeś, tak jak twój prezydent przez ponad 5 lat. A ci znajomi z dużą wiedzą w zakresie organizacji ruchu drogowego to urzędnicy z TID?
Fatalna organizacja ruchu to problem systemowy, nie tylko w Tarnobrzegu, ale i innych miastach można znaleźć przykłady oznakowania wewnętrznie sprzecznego albo nieadekwatnego do konkretnej sytuacji. Nie ma miejscowości w Polsce, która jest w 100% prawidłowo oznakowana.
Błędy w oznakowaniu zdarzają się w każdej gminie, ale takiego pomieszania z poplątaniem (dosłownie) jak na Sienkiewicza nigdzie nie widziałem. Ale ty naprawiłeś już organizację ruchu na Sienkiewicza, tak jak twój prezydent przez ponad 5 lat.
O jakie rzekome głupoty ci chodzi? Bo infrastruktura drogowa w mieście to dość szeroki zakres hehe.
Czytając powyższe komentarze pod tym postem i innymi dochodzę do wniosku nie ma ważniejszych spraw w mieście niż ścieżki rowerowe. Ze dwie trzecie komentarzy poświęcane jest temu zagadnieniu
Jak zrobią porządne ścieżki rowerkowe to nie będzie komentarzy. Nie każdy jeździ samochodem.
W Tarnobrzegu w zasadzie wszystko jest robione po Tarnobrzesku
Według nieoficjalnych informacji kandydatem na prezydenta Polski będzie 39 letni samorządowiec Lucjusz Nadbereżny. Pół roku temu prezes Jarosław Kaczyński nazwał jego rodzinę książecym rodem a jego synów książętami a sam PJK stwierdził, że w przyszłości będzie królem. Sam prezydent Stalowej Woli był bohaterem wczorajszego wydania faktów TVN gdzie nazwano go czarnym koniem wyścigu o Pałac Prezydencki.
niech będzie
Kiepski wybór, nie ma szans z Trzaskowskim
Czaskosiu z Warszawką sobie nie radzi, a na prezydenta startuje? Następny celebryta. Chyba ślepi będą na niego głosować albo baby co na jego widok robią w majtki. Najlepiej by występował na wybiegu jako model, jak drzewiej Nowak, ten od zegarków i łapówek na Ukrainie. Są do siebie wizualnie podobni. „Modele”.
Jak se nie radzi to jakim cudem rządzi stolicą już tyle lat ? Za jego rządów Warszawa przechodzi rozkwit. Miasto wybudowało ok.1000 mieszkań komunalnych, 200km ścieżek rowerowych, nowe stacje metra, wyremontowało i wybudowało nowe przedszkola, szkoły, szpitale. Do tego dochodzą inne inwestycje na dzielnicach.
Dziwne waść co piszesz skro ludzie na jego rządy narzekają.
Narzekają ale moherowe berety i wyznawcy pis bo tak im prezes każe ale młodzież i ludzie w średnim wieku są za Trzaskowskim
Młode były też za Donaldusiem. Teraz niektórzy się ocknęli, a pozostali za jakiś czas zatrybią za czym głosowali.
Zobaczymy co dalej zdziała Lucek jak go od koryta PiS owskiego oderwali ?
Nowak z Kalinką będzie klękał przed nim i go popierał
Nawet w sobotę byli na spotkaniu z Błaszczakiem w Stalowej Woli.
co z tych lajfów wynika? Nic, bajera bajera bajera. Słabo, rondo korek puszczone i korki w mieście. Dlatego poza bajerami czas się zająć robotą i nie przepuszczać przy odbiorze bubli
Jaki jest efekt kilku już live chatów?
żaden. Ogląda pare osób plus trolle utworzone przez Nowaka które zadają pytania na pochwałe Nowaka i tendencyjnie.
No to za Nowaka niech Kalinka zostanie prezydentem ma lepsze możliwości
Ronda są po to aby nie wydawać więcej kasy na prąd jak chodzi o skrzyżowaniach
I ostanie kto pokaże że ma większe jaja czy Nowak czy Kalinka i odliczy miasto
Czekam na żałobę naszego samorządu po wygranej kandydata koalicji