Nie Rejon Dróg Miejskich a Tarnobrzeskie Przedsiębiorstwo Komunalne. Rada Miasta wyraziła zgodę na zmianę nazwy miejskiej spółki, w której Tarnobrzeg ma 100 procent udziałów.
Rozszerzenie zakresu zadań realizowanych przez spółkę, w szczególności prowadzenie Punktu/ów Selektywnego Zbierania Odpadów, działalność związana nie tylko z zadaniami drogowymi – to przesłanki za zmianą nazwy miejskiej spółki, która pod szyldem Rejonu Dróg Miejskich, funkcjonowała od grudnia 1997 roku.
Jak czytamy w uzasadnieniu do uchwały cyt:” Ponadto obecna firma pod którą Spółka działa, nie zawiera wskazania, iż spółka jest własnością Miasta Tarnobrzega oraz że ma siedzibę w Tarnobrzeg” – koniec cytatu.
Zastrzeżeniami co do celowości zmiany nazwy spółki, podzielił się przewodniczący Rady Miasta Tarnobrzega Norberta Mastalerza.
– Nie ma tu ani analizy finansowej ani racjonalności, dla której mamy zmienić szyld (…) To jest dla mnie zmiana dla zmiany, to nic nie zmienia (…) Spółki powołane przez miasto mają wypełniać zadania zlecone ale mają również generować zysk. Natomiast w sytuacji kiedy pan prezydent się zastanawia jak pomoc RDM-owi, co jeszcze spółce zlecić, żeby miała płynność finansową, żeby utrzymać stan zatrudnienia, żeby te usługi były na w miarę fajnym poziomie, to my sobie fundujemy taki pozorowany ruch. Bo nikt mnie nie przekona, że jest taki przepis, że nie będziemy prowadzić PSZOK-u, jeśli to będzie Rejon Dróg Miejskich. Takiego przepisu nie ma – mówił N. Mastalerz.
W kwestii kosztów, przewodniczącemu odpowiedział prezes RDM-u Damian Karbowniczak.
– Koszt maksymalnie może osiągnąć ok. 5 tysięcy zł, bez strony internetowej, która jest archaiczna (koszt utworzenia nowej strony, prezes wyliczył na 3-4 tysiące zł – przyp.red) – mówił prezes Karbowiczak.
– Nie wiem, czy to będzie aż tak niebotyczny koszt, być może niektórzy radni jak zobaczą jak zarządzał były prezes, to być może powiedzą, że to jest żaden koszt ta zmiana nazwy – dodał.
– W czym jest problem jeżeli to będzie się nazywało Tarnobrzeskie Przedsiębiorstwo Komunalne, skoro będzie realizowało wiele zadań dla miasta. To nie jest żaden „zabieg pijarowski„, to jest właśnie strategia – odpowiadał przewodniczącemu Mastalerzowi prezydent Łukasz Nowak.
Ostatecznie przewodniczący Mastalerz „dał się przekonać” i zagłosował „za„, podobnie jak 14 innych radnych. Przeciw byli: A. Rębisz, W. Stępak, A. Surowiec, M. Szczytyński i D. Szwagierczak.
foto: facebook/RDM
Niech się do roboty wezmą Co chodniki i ścieżki rowerowe ciagle są nieoczyszczone z piachu po zi mię
no co ty opowiadasz prezes mówi że to jest pozostałość po byłym prezesie, piach z tegorocznej zimy już zebrany w styczniu.
Od roboty to jest koń i traktor a my pracujemy jak cywilizowani ludzie a jak gdzieś widzisz za dużo piachu to szufle w dłoń i pozamiataj w czynie społecznym korona ci z głowy nie spadnie
To oddaj mu za to swoją dniówkę.
I zrobić należy sweet focię, przesłać do RDM i UM 🙂
Każda prace można i powinno się wykonywać w białych rękawiczkach.
RDM powinien zmienić nazwę na Przedsiębiorstwo Łatania Dziur Drogowych 🙂
Kiedy zacznie się prawdziwe sprzątanie Tarnobrzega, ze śmieci, w postaci butelek, puszek …
Czasem drobne czynności (uprzątnięcie terenu) są już zauważalne przez lud miejscowy.
” to jest właśnie strategia” – to jak u naszego Pana Prezydenta tak wyglądają strategie to ja podziękuję. Może lepiej niech on już nic nie mówi.