Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na prace przygotowawcze dla nowego przebiegu drogi krajowej nr 9, od obwodnicy Nowej Dęby (m. Komorów) do obwodnicy Kolbuszowej. Prace o wartości 3 682 398,60 zł w terminie 21 miesięcy wykona firma Promost Consulting. Droga będzie mieć ok. 11 km długości.
Jeden z trzech
Odcinek DK9 między obwodnicami Nowej Dęby i Kolbuszowej, na którego przygotowanie podpisana została umowa, jest jednym z trzech fragmentów nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w woj. podkarpackim.
Aktualnie, dla odcinka od drogi ekspresowej S74 w woj. podkarpackim do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km) trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty. Natomiast dla przebiegu od obwodnicy Kolbuszowej w m. Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km) trwa sprawdzanie ofert.
Docelowo, DK9 będzie przebiegała od drogi ekspresowej S74 w woj. podkarpackim do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4.
Elementem uzupełniającym i zapewniającym ciągłość przebiegu drogi krajowej nr 9, są przygotowywane do realizacji obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. Aktualnie trwa uzyskiwanie decyzji środowiskowej (DŚU) dla tych zadań. Łącznie z obwodnicami, cały odcinek nowej DK9 będzie liczył ok. 60 km.
Zakres
Zakres prac obejmuje wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
W celu ustalenia optymalnego przebiegu nowego odcinka DK9, wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in. ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami drogi krajowej nr 9, obsługa terenów przyległych, a także rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska.
Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie DŚU jest warunkiem niezbędnym do przejścia do kolejnego etapu, tj. prac przygotowawczych w zakresie Koncepcji programowej. Na jej podstawie określimy zakres niezbędnych robót potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.
Cel
DK9 ma istotny charakter, gdyż stanowi jedną z dróg krajowych pozwalających na prowadzenie transportu na kierunku północ-południe. Obecny jej przebieg, ze względu na duże natężenie ruchu, na które składa się w głównej mierze ruch tranzytowy, jest niezwykle uciążliwy dla obszarów zabudowanych. Powoduje to też znaczne utrudnienia w płynności przejazdu.
Dodatkowo, DK9 krzyżuje się z wieloma drogami niższych klas. Występują też liczne zjazdy, a zagospodarowanie terenu wzdłuż istniejącej drogi nie pozwala na jej rozbudowę. Stąd decyzja o budowie nowego przebiegu drogi krajowej nr 9. Pozwoli to na odsunięcie ruchu pojazdów od ścisłej zabudowy, a tym samym usprawni ruch tranzytowy, którego część, z drogi ekspresowej S7, przejmuje DK9. Droga ta prowadzi ruch w kierunku Rzeszowa i dalej do przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Dodatkowo, budowa nowego przebiegu DK9 poprawi płynność transportu osobowego na kierunku Rzeszów – Radom i dalej do Warszawy. Skróci się też czas przejazdu oraz bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Realizacja inwestycji pozwoli także na likwidację tzw. wąskich gardeł, które spowalniają ruch pojazdów.
foto&info: GDDKiA
Ja myślałem, że prace przygotowawcze w sensie wycinka drzew na planowanej trasie, czy coś takiego. Tymczasem ponad 3 mln pójdą na analizy i opracowania. No ale to podobnie jak z inwestycjami w Tarnobrzegu, tylko skala większa.
Myślałeś ….bo takie masz zainteresowanie. Wolisz paplać pierdoły w komentarzach niż 1. rzeczywiście się czymś zainteresować 2. zacząć coś działać np. wysłać pismo z zapytaniem do GDKiA
Hipotetycznie wysyłam „pismo z zapytaniem” do generalnej dyrekcji i co? Przyspieszy to rozpoczęcie prac budowlanych? Jeśli w to wierzysz, to sam wyślij pismo. Zresztą kilka lat do rozpoczęcia budowy to w naszych realiach i tak niedługo. Mogli nigdy nie rozpocząć tej inwestycji, jak np. odnogi DK9 do Tarnobrzega z mostem na Wiśle.
Cały Ty….. farmazoniarz na całego. Może bym coś mógł …ale po co? i Takie tam pierdzielenie. jesteś zwykłym tchórzem. Ale na forum się trochę powymądrzam. Tak pismo napiszę. A jestem już po telefonach do wielu samorządowców po śladzie te drogi. I ciekawostka jest taka, że choćby burmistrz Sandomierza ma zakusy przegięcia jej na stronę Łoniowa a prezydent Tarnobrzega bawi się na spotkaniach wielkanocnych jak jego poprzednik zresztą.
Nie wierzę w to, że wysyłanie takich pism cokolwiek przyspieszy, więc nie zamierzam tego robić. Ale skoro ty w to wierzysz, to wysyłaj pisma, ja ci nie zabraniam.
Ty w nic nie wierzysz tylko siejesz farmazony w komentarzach. Taki masz styl biadolenia a gówno robienia.
I dobrze, że w nic i w nikogo nie wierzy bo ludzie to kłamcy, krętacze czy kombinatory jak kto woli, oszuści, cwaniacy żyjący cudzym kosztem, lawiranci, złodzieje, dokuczne skurwiele… Tu se dopisz inne cechy ludzkie.
Pisać to se pisma można, do tego najwyższego w niebiosach fruwającego od ponad 2000 lat. I czekać na efekt przez następne 2000 lat.
to siedź i żal się po Internetach
Jaki most na Wiśle w ciągu DK9? Wiesz w ogóle co piszesz?
A co Wisłę DK9 ominie? To jak dojedziesz DK9 ze Stalowej Wólki do Opatowa? Przefruniesz przez Wisłę? Popatrz na mapę..
Most na Wiśle będzie w ciągu S74 …. a nowa DK9 może być poprowadzona wg interesu Sandomierza/Łoniowa w sąsiedztwie starej DK9. Już kumasz czy jeszcze coś wyjaśnić?
Napisałem: „odnogi DK9 do Tarnobrzega z mostem na Wiśle”. ODNOGI, nie istniejącej trasy dziewiątki.
I jeszcze jedna sprawa rowerowa. Kiedyś …ale całkiem niedawno wymądrzałeś się to z koncepcją zmiany organizacji ruchu „rowerowego” na Sienkiewicza i wstawiałeś znaki z „dopuszczeniem ruchu rowerowego” …. od 2015 roku jest to bezprawne. Także szach mat misiu kolorowy.
Są dwie wersje takiego oznakowania, jedna jest legalna druga nie. Cytat z jednego z artykułów:
„Tą tabliczką jest umieszczony pod znakiem C-16 znak-tabliczka „Dopuszczony ruch rowerowy” albo – choć nie jest to prawidłowe oznakowanie – „Nie dotyczy rowerów”.”.
Jakie jest oznaczenie tej tabliczki w rozporządzeniu „Dopuszczony ruch rowerowy” ???
Taki znak nie ma oznaczenia w rozporządzeniu, bo jest to znak specjalny, tak jak tablica „Przejście drugą stroną drogi” stosowana przy remontach. Cytat z rozporządzenia:
„Oprócz znaków, o których mowa w ust. 3 pkt 1, stosuje się znaki związane z oznaczeniem pasa drogowego i obiektów drogowych (…), a w razie potrzeby – znaki z napisami wskazującymi sposób korzystania z drogi, jeżeli nie może on być wyrażony znakami określonymi w załączniku do niniejszego rozporządzenia.”.
Daj już spokój, są Święta. Wesołych.
Właśnie o to chodzi aby stosować znaki, które wyraźnie mają umocowanie w rozporządzeniu. Szczególnie na tarnobrzeski podwórku. Bo był już taki co powytykał niezgodności z prawem wytwory urzędników i finalnie mamy to co mamy. Sztandarowym przykładem tej tragedii jest ul. Sienkiewicza.
W takim tempie prowadzenia inwestycji, pewnie w najbliższym czasie nie doczekamy się jej realizacji. Ale spokojnie S74 jeszcze bardziej w czarnej dupie ale to nie przeszkadza obecnej władzy TBG z prezydentem Łukasz Nowak snuć farmazonów o miejscach pracy , zakładach pracy i strefie wzdłuż tej drogi. Ale trzeba przyznać dobre alibi na nic nie robienie i robienie z mieszkańców miasta idiotów !
Nie ma się czemu dziwić PO jest u władzy więc wszystko musi wyhamować !!! Już pokazali za swoich poprzednich rządów ile dróg ekspresowych i autostrad na EURO 2012 wybudowali !!!??? Był to obraz nędzy i rozpaczy !!!! Poza tym budowa mostu na Wiśle w Sandomierzu najlepiej obrazuje, jak wyglądały ich inwestycje odkładane na lata !!!!
Tyle tylko że nie zadłużyli kraju na 4 biliony jak poprzednicy którzy zepsuli budzi rozdawaniem pieniędzy licząc na kupowanie tym głosów. Widzimy to również na tym forum gdzie ludzie zamiast pracować i liczyć na siebie oczekują że powinni dostać wszystko na tacy za darmo. Bardzo roszczeniowe społeczeństwo nam się zrobiło
Jak ktoś nie ma pojęcia o rządzeniu nie powinien pchać się do władzy !? A pieniądze są tylko zamiast iść na onkologię dziecięcą, szpitale idą na POlityczną propagandę w TVP, na nowe limuzyny rządowe, których obecnie jest więcej niż karetek pogotowia w całej Polsce, rozbudowano ministerstwa i administrację rządową do granic absurdu ?! Chyba mają pracować ci POpuliści dla dobra Ojczyzny i Narodu Polskiego, aby się lepiej wszystkim żyło, a nie Naród Polski na nierobów, którzy składają obietnice bez POkrycia ????!!!!!
Dobrze piszesz ale do ogłupionego elektoratu koalicji 13 grudnia i tak nic nie dociera. Dekiel zaspawany i strasznie oporny na wszelką wiedze ! Oni mają swojego idola …
Widzę że tego nie rozumiesz Andrzeju ale inwestorów w mieście nie ma już od kilkunastu lat. Ostatnich pogonił helikopter żądając w zamian budowy rond i utrzymywania klubu. Potem nikt się nie pojawił i nie zanosi się na to żeby miał pojawić
Zapomniałeś dodać, że poprzedni Siwy Bajerant też mamił Tarnobrzeżan S74 a to za jego kadencji to droga dostała kolejnego opóźnienia. To w kwestii uzupełnienia.
s74 Powstanie bo Weber z Nadbereżnym nie odpuszczą tego tematu.
oczywiście wylizany goguś i aborygen to teraz sobie mogą……pomarzyć, zlota era pławo mineła
Tak i dlatego nadal dostają więcej kasy od Tarnobrzega.
Rządzili 8 lat i na Podkarpaciu budowa S74, nie ruszyła !!!!! I nie zanosi się, aby miała ruszyć !!! To melodia przyszłości !!!!!!
Tarnobrzeg jak zwykle pominięty przez PIS i PO. Wybory tuż tuż.
Kiedy Tarnobrzeg zostanie przywrócony komunikacyjnie. Kiedy ludzie których wybraliśmy ściągną do Tarnobrzega nowe zakłady? Kiedy ? Zarówno z PO jak i PIS? Kiedy?
Plany są w sprawie „przywrócenia komunikacyjnego”. Uruchomiono pociąg Hetman do i z Krakowa. Ponoć ma być od czerwca dodatkowe połączenie.
Wskazane więcej pociągów na kierunku do Warszawy i to też w planach jest.
Wskazane zwiększenie ilości wagonów na tych dwóch kierunkach do Krakowa I Warszawy, bo jest ich za mało w każdym dotychczasowym składzie, przynajmniej po 1-2 wagony dodatkowo powinno być podpięte, bo chętnych nie brakuje w każdym z wymienionych kierunków. O to powinno się zabiegać.
W planie jest przebudowa (wydłużenie) torowisk na dworcu kolejowym w Tarnobrzegu. Remont budynku stacyjnego. Mam nadzieję, że i sąsiadujących budynków też bo ich wygląd to obraz nędzy i rozpaczy.
W planach jest tez przebudowa terenu sprzed budynku stacji kolejowej.
Tak, że spoko, cierpliwości. Nad tym się pracuje.
Tymczasem ciesz się z nowego przewoźnika komunikacji miejskiej i z niej korzystaj. Wreszcie po Tarnobrzegu jeżdżą przyzwoite autobusy.
Panie katarynka to nie to…
Nie,jeszcze jedna tarnobrzeska marudo, nie jestem katarynką. Poszperaj w necie, info jest dla każdego dostępne. Odmawiaj zdrowaśki, by PO zostało odsunięte od władzy to coś z tych planów zostanie zrealizowane.
https://www.facebook.com/michau.lituin/posts/10212736200796616?ref=embed_post
https://www.money.pl/gospodarka/pkp-odnowi-150-dworcow-w-polsce-spolka-podala-pelna-liste-lokalizacji-6927024390421184a.html
Tarnobrzeg jest w tabeli na stronie 3 pod pozycją 124. By do tego dojść kliknij w tabele mychą i otwórz tabelę w nowej karcie.
Dodatkowy peron jest potrzebny, a tego nie wymieniłeś?
Rozmowy pono były w planie w sprawie drugiego peronu. Jaki będzie efekt, się zobaczy.
Ja już zauważyłem na stacji kolejowej w Tbg, że dwa pociągi oczekiwały na swoje godziny odjazdu bo szybciej przyjechały do Tbg niż przewidział rozkład jazdy, a do odjazdu kilka minut jeszcze było. Trzeci pociąg by się zmieścił na innym torze, tym przy budynku stacyjnym. Dlatego jest potrzeba jego zachowania.
Tarnobrzeski dworzec kolejowy nie może być jak wiejski przystanek kolejowy czy autobusowy.
A gdzie tu miejsce na Tarnobrzeg? Znów władza zaspała.
Jeszcze nie zaspała …. ale może zaspać jak się rzeczywiście, podkreślam „rzeczywiście” nie zainteresują nowym przebiegiem DK9 a w szczególności standardem w jakim ta droga będzie wykonana.
Jak widać po małej liczbie komentarzy zainteresowanie tak ważną drogą wśród Tarnobrzeżan jest marne. Powinniśmy działać już od samego zalążku procesu inwestycyjnego tej drogi. Tutaj jest nawet obawa, że ten ostatni odcinek zgarnie nam Sandomierz na stronę Łoniowa. …..i znów obudzimy się z ręką w nocniku.
Bo nos interesuje kolej i stacyja kolejowa. Przestane jeździć swojo furmanko, jak go wyremontujo.
Niech se wezną. Będzie mniej hałasu i smrodu spalin.
Widać, że nie zależy ci na rozwoju Tarnobrzega także cóż….
Jak chcesz ten Tarnobrzeg rozwinąć? Napisz.
Chcesz zakładów? Gdzie, jak nie ma zbyt wiele miejsca w okolicy Tarnobrzega, a może już w ogóle.
Dzisiaj to na topie powinny być zakłady produkujące dla wojska. Cokolwiek. Już ponad 2 lata trwa wojna za wschodnią granicą i Iwan zbliża się do granicy polskiej a te nasze w rządzie się jeszcze nie obudzili z produkcją amunicji 155 mm do armatohaubic. Do dzisiaj powinny być już powstać nowe zakłady i już produkować amunicję i inne wyposażenie.
Wujek Helmut Was nie obroni.Jak nie z lewa to z prawa atakowali Polskę, Jak było mało to i z północy przybył Szwed. Jak sięgnąć pamięcią do historii to samych „przyjaciół” Polska dookoła miała i dalej ma.
Tymczasem szykujcie plecaki ucieczkowe. Ale też się nastawcie, że do swoich domostw już nie wrócicie bo nie będzie do czego.
Obwodnica (pseudoobwodnica) miała „otworzyć” tereny w Sobowie. I co? A no gówno! Nie mamy tam nawet uzbrojonych działek. Ale zadbanie o odpowiedni przebieg nowej DK9 ale również jej standard czyli bezwzględnie dwujezdniowy to mega ważna sprawa. Krótsze połączenie z Rzeszowem a tym samym i A4 a nie ewentualnie na około przez S74 do Niska i stamtąd przez S19 do Rzeszowa. Przy dobrych drogach lokuje się biznes. To fakt, że terenów jest bardzo mało a miasto paradoksalnie jedno z największych terytorialnie na Podkarpaciu.
Kiedy projekt odcinka Nowa Dęba – Tarnobrzeg? Pytam się kiedy ruszą prace?
kogo się pytasz? sprecyzuj
Butik się odezwał
A co ty chcesz od tego odcinka? Zły jest? Gdzie?
Tarnobrzeg to było zadupie i takim pozostanie.Amen
Masz w głowie siano czyli zadupie.
Gorzej, jest pastuchem z pławo.
Małe miejscowości mogą być pikniusie. Dobrze zorganizowane. Wszystko zależy od ludzi, lokalnej władzuni i kasy.