Kasztelanem z Tarnobrzega do Krakowa od wakacji

Od wakacji PKP Intercity uruchomi połączenie IC Kasztelan relacji Kraków Główny – Hrubieszów Miasto – Kraków Główny. Bedzie to drugi pociąg obok Hetmana, którym mieszkańcy Tarnobrzega będą mogli bezpośrednio dostać się do stolicy Małopolski.

IC Kasztelan będzie się zatrzymywał na stacjach Kraków Płaszów, Tarnów, Dębica, Mielec, Tarnobrzeg, Stalowa Wola Rozwadów, Stalowa Wola Centrum, Biłgoraj, Tereszpol Biłgorajski, Zwierzyniec, Szczebrzeszyn, Zawada, Zamość, Zamość Starówka, Zamość Wschód, Werbkowice.

Z Krakowa pociąg będzie odjeżdżał o godzinie 8:45 a do Hrubieszowa dojedzie o 14:05. Czas przejazdu wyniesie 5 godz. 20 min.* W drugą stronę, z skład odjedzie o 14:26, a przyjazd do stolicy Małopolski przewidywany jest na 19:35. Czas przejazdu wyniesie 5 godz. 9 min.**

Połączenie IC Kasztelan obsługiwane będzie przez pojazdy SD85. We wnętrzach pociągów są miękkie fotele w 1 i 2 klasie, rozkładane stoliki, przestrzenie wspólne dla większych grup i rowerzystów. Jest także klimatyzacja, a każdy pasażer ma dostęp do gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. Składy są również dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy mają 12 miejsc siedzących w pierwszej klasie i 210 w drugiej klasie.

Więcej możliwości podróży

Dotychczas Zamojszczyznę z Krakowem łączył tylko jeden pociąg – IC Hetman, kursujący od grudnia ubiegłego roku, z przystankiem również w Tarnobrzegu.

Z Krakowa odjeżdża on po południu, a z Hrubieszowa – wczesnym rankiem. Uruchomienie nowego połączenia da pasażerom większe możliwości podróży i elastyczność w ich planowaniu. Od 15 czerwca pociąg IC Hetman zestawiony będzie z lokomotywy i komfortowych wagonów. Ponadto IC Kasztelan w Krakowie obustronnie jest skomunikowany z nocnym pociągiem IC Rozewie jadącym do/z Gdyni Głównej (a w wakacje – Helu) przez Wrocław i Poznań. Natomiast w Stalowej Woli skomunikowany jest z pociągiem IC Zamoyski do/z Rzeszowa.

foto&info: https://www.intercity.pl

Subskrybuj
Powiadom o
14 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Gość
17 godziny temu

To czas zrobić coś z dworcem PKP i jego otoczeniem – obecnie wychodząc z pociągu w Tarnobrzegu bardzo łatwo jest się potknąć i wywrócić jeszcze na samym peronie – nawierzchnia nie spełnia tam jakichkolwiek minimalnych wymogów i jest niebezpieczna dla pasażerów!

Entliczek pętliczek
14 godziny temu
Odpowiedź do  Gość

W planie jest w Tarnobrzegu remont torowiska, budynku stacji kolejowej z otoczeniem i Centrum Przesiadkowego.
Co do remontu torowiska i budynku kolejowego to może się zdarzyć, że piniendzy ni ma i nie bendzie. Już coś miszali. Nisko nie będzie miało wyremontowanego budynku stacji i Mielec też. A czy Tbg to się z czasem okaże czy i kiedy.
Pamiętaj która partia przewodnią siłą narodu w POlsce teraz jest.
Słyszałeś od nich by mówili o jakichkolwiek inwestycjach w Polsce?

Gangus Pana Jerzego
6 godziny temu
Odpowiedź do  Entliczek pętliczek

Dasz jakiś źródło tych rewelacji z nie remontami dworców? Z resztą u steru w TBG są PiSowcy to niech remontują.

Znalezione w google
2 godziny temu
Odpowiedź do  Gangus Pana Jerzego

Źródła podałem a czy się ukażą na tym forum to jeden Pan Bóg wie.
Ja tego nie wiem.

mietek pocięgło
16 godziny temu

znow przyjedzie ortyl z kalinką na peron zeby sobie zrobić pare fotek na rozsypującym sie peronie,na który wchodzi sie przez błoto jak pada deszcz. A przypominam, że pociąg, o którym tu mowa został uruchomiony przez PKP IC, przy wspołpracy ministerstwa infrastruktury oraz operatora SKPL. Samorząd miejski, jak również wojewódzki nie miały żadnego w tym udziału. Oni nie potrafią nawet uruchomić kilku dodatkowych par regio do Rzeszowa, żeby poprawić „oferte” z pociągiem do Rzeszowa o 8.10 i następnym o 15.00.

Dżoana
15 godziny temu
Odpowiedź do  mietek pocięgło

Przydałyby się dodatkowe kilka szynobusów bo jazda marcelami do Rzeszowa jest coraz gorsza a ludzi upychają jak sardynki w puszce w tych małych zielonych busach

Entliczek pętliczek
14 godziny temu
Odpowiedź do  Dżoana

Były rozmowy prowadzone w sprawie Kolei Lasowiackiej. Od Niska do Kolbuszowej. Trzeba poczekać na efekty. Piniendzy też może nie być.

Entliczek pętliczek
14 godziny temu

Dwa połączenia dziennie do Krakowa z Tbg, to też niewiele. Potrzebne jest jeszcze jedno.

Entliczek pętliczek
13 godziny temu

Cytat z netu: „SKPL (Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych) to polski prywatny przewoźnik kolejowy, który działa na rynku od 2001 roku. Początkowo skupiał się na utrzymywaniu i rozwoju linii wąskotorowych, a obecnie świadczy usługi przewozowe zarówno dla pasażerów, jak i towarów, a także zajmuje się wynajmem taboru.”

Pojazd szynowy SD 85 to ma tylko dwa człony (2×2 drzwiowy). Czy nie zbyt mało jak na dość długą trasę?

Entliczek pętliczek
13 godziny temu
Odpowiedź do  Entliczek pętliczek

SD 85 w środku. Amatorski, dosłownie, film. Sam zrobiłbym to lepiej.

https://www.youtube.com/watch?v=aHoBczuK1PQ

kupidyn
12 godziny temu
Odpowiedź do  Entliczek pętliczek

pojedzie ukrotniony, jeśli rozumiesz co tzn…..

Zwielokrotniony
1 godzina temu
Odpowiedź do  kupidyn

Ukrotniony znaczy połączone dwa człony z innym członami. Proste jak budowa cepa.
Tylko czy będą takie to czas pokaże.
Te pojazdy SD 85 to nic specjalnego. To pojazdy spalinowe a nie elektryczne.
Najbardziej komfortowe są te pojazdy co mają Koleje Podkarpackie.

Maszynista
7 godziny temu

Mam nadzieję, że jak odremontują dworzec i perony oraz wybudują centrum przesiadkowe, to będzie podziemne przejście z centrum przesiadkowego przez dworzec i na perony !!!! Ponadto powstanie przejście podziemne pod obwodnicą ?!

Znafffca
2 godziny temu
Odpowiedź do  Maszynista

Nie będzie przejść podziemnych. Chcesz mieć w takich przejściach MO (Miejskie Odlewnie)?
Rozwadów ma więcej torów a przejść takich nie ma to w Tbg tym bardziej.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
14
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x
Przejdź do treści