Miasto Tarnobrzeg otrzymało ponad 1 mln zł dofinansowania na remont ulicy Bema. Pieniądze pochodzą z rezerwy Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Jak podkreśla prezydent Łukasz Nowak, remont ten ma znaczenie strategiczne, ponieważ inwestycja ta jest powiązana z planowaną w sąsiedztwie budową Punktu Selektywnego Odbioru Odpadów Komunalnych, na które to zadanie, miasto również otrzymało dofinansowanie.
– To wszystko spina nam się w jedną strategię, remontując ulicę Bema doprowadzimy media i uzbroimy te działki, na których wybudujemy PSZOK – tłumaczy włodarz Tarnobrzega.
– Zakres tego zadania jest bardzo duży, ponieważ zmieniamy kategorię tej drogi, która będzie przyjmowała również ciężki sprzęt – kontynuuje.
– Przy tej drodze powstanie również ciąg pieszo – rowerowy, który zamknie nam ruch od obwodnicy do cmentarza w Sobowie – dodaje Nowak.
Na wykonanie remontu drogi miasto otrzymało 1.108.202,00 zł, wkład własny wynosi 765.502,05 zł.
Teraz chyba mieszkańcy miasta wreszcie zauważą, że budżet obywatelski, to jedna wielka lipa i ściema !?
Cytat: „– Przy tej drodze powstanie również ciąg pieszo – rowerowy, który zamknie nam ruch od obwodnicy do cmentarza w Sobowie – dodaje Nowak” Mam nadzieję, że będą zachowane standardy tarnobrzeskie i ten ciąg pieszo-rozrywkowy /tor przeszkód 😉 /zostanie wykonany z kostki bo: 1) tradycji kostkowania Tarnobrzega musi stać się zadość 2) trzeba popsuć pozytywne wrażenia rowerzystom z jazdy najsomprzód po przyzwoitej drodze awaryjnej (obok i wzdłuż obwodnicy), a następnie wjechaniu na kostkę 3) jako, że ciąg ten już został częściowo wykonany za rondem, w kierunku Sobowa, następstwem musi być ciąg z kostki, coby wrażenia rowerzystów były takie same. Nie moga być gorsze ani lepsze, musza być jednakie 4) musi rowerzysta zaliczyć podczas jazdy wstrząsy bo kostki nikt w Tarnobrzegu nie potrafi ułożyć równej i czuć musi, że jedzie po tarnobrzeskiej kostce 5) dobrze będzie jeśli na ciągu będą pokrywy kanalizacji, poprzeczne krawężniki, Wstrząsy dodatkowe murowane. Będzie jak maximum perwersum w czasie jazdy. Niektórzy potraktują jazdę slalomem, kiedy pokrywy będą usiłowali ominąć. Trening to znakomity będzie przed zimą i jazdą na nartach 6) ciąg powinien być wąski by można blisko minąć się z innym rowerzystą czy rowerzystką i przy okazji przywitać czy przybić piąteczkę 7) kostka ma te zaletę, że… Dowiedz się więcej »
Dodatkowo na ciągu trzeba zamontować żółte płyty wstrząsowe. Są takie w tbg montowane przed skrzyżowaniami, I wtedy będzie cała gama „akcesoriów” niezbędnych do zakwalifikowania drogi rowerowej jako toru przeszkód.
Czy ulica Bema będzie poszerzona bo jest za wąska na ciężarówki z przyczepami.
Na 100%, a może nawet 200% nie będzie poszerzona, może nawet miejscami zwężona, jak dołożą krawężniki i ciąg pieszo- rowerowy z kostki !?
No to jak ma to być droga pod inwestorów? Przecież bez rozbudowy tej drogi na odcinku do cmentarza od ronda powinna być poszerzona dla inwestorów kolejny bubel jak Skłodowska. Chwalimy się kolejnym bublem nie dla inwestorów. Ci sami ludzie co za prezydentury Bożka decydują i kontynuują buble w Tarnobrzegu. Wszystko robimy nie tak.
Eksperty od dróg twierdzą, że drogi w Tarnobrzegu mają właściwą szerokość.
Jacy eksperci, takie drogi !?
Eksperty od dróg szutrowych powiadasz?
Ale przecież, tam się dużo nie buduje na tej ulicy a przeszkodami są ludzie poruszający się pieszo potem zwykłym rowerem i z silnikiem i elektrycznym i nie wspomnę teraz że starsze osoby są teraz większym zagrożeniem niż dzieci ale i jedno i drugie nie przeszczega przepisów
Więc do kogo kierować zapytanie kto ma zapewnić bezpieczeństwo policja czy to jest straż miejska a może prezydent miasta
Uruchom swój musk. Wszak w okolicach Sobowa mają być przygotowywane tereny dla inwestorów. Ul. Bema jest dosyć szeroka. Ul. Litewska już węższa.
Jak by was nie podpieli jako osiedla bo tyscie tysiące lat za murzynami byli a co można w sobie wybudować co by zyski przynosiło? Odp mi na to pytanie
Na co narzekacie? Ogromna większość miała w dupie jak tarnobrzezowano ulice takie jak Zwierzyniecka czy Wyszyńskiego, a teraz jęczycie nad Bema gdzieś w Sobowie? Przecież obecny prezydent był wcześniej radnym, obecny przewodniczący rady – prezydentem, a poza tym wraz ze zmianą prezydenta nie następuje zmiana urzędników takich jak specjalista ds. inżynierii ruchu. Tak więc delektujcie się decyzjami swoich wybrańców 🙂
Współczuję tym, którzy teraz i w przeszłości głosowali na Mastalerza, który twierdził, że wiadukt nad torami, to zbędna inwestycja !!! A teraz jest dyrektorem całej strefy ARP i widać tego efekty, a raczej ich brak, gdyż inwestorzy omijają Tarnobrzeską strefę szerokim łukiem !?!
Szczególnie pseudo specjalista Koń Rafał
Akurat jak na standardy Tbg ul. Wyszyńskiego „rowerowo” jest całkiem dobrze wykonana. Wiem nawierzchnia bitumiczna na DDR była by lepsza.
Wyszyńskiego rowerowo dobrze wykonana? Pomyślmy:
1) drogi dla rowerów jednokierunkowe,
2) wjazd / zjazd na przejazd rowerowy na Sandomierskiej praktycznie ze skrętem w miejscu o 90 stopni,
3) brak przejazdu rowerowego lub miejsca włączenia do jezdni na skrzyżowaniu z Sandomierską od strony wieżowców.
Pomijam już wymienianie przykładów niewłaściwego oznakowania, bo większość i tak ma to w dupie 🙂
Niestety coś za coś albo jednokierunkowa DDR albo CPR … ja wolę to pierwsze. Na dwukierunkową DDR tam nie ma szerokości. ad.2 Masz rację, że tak jest …ale jak to inaczej sensownie wykonać?. Chcąc pozostawić miejsce do zatrzymania się samochodu też inaczej nie ma jak. A jak miejsca dal samochodu byś nie zostawił to masz gwarancję zastawiania przejazdu. ad.3 nie rozumiem …jak możesz załącz foto
Nie chce mi się nad tym rozwodzić, bo większość i tak ma to w dupie, a poza tym ta ulica ostatnią przebudową została zabetonowana na następne 20-30 lat. Po prostu nie mówmy, że Wyszyńskiego czy jakakolwiek inna ulica w mieście (wyjątek potwierdzający regułę: Kopernika) jest rowerowo dobrze wykonana, bo to bajka oraz woda na młyn dla DJB i jemu podobnych.
Mówiąc ciąg pieszo-rowerowy co ma na myśli? W polskim prawie istnieje bowiem droga dla rowerów oraz droga dla pieszych i rowerów. Ciekawe też, czy będą zachowane obowiązujące przepisy dotyczące szerokości drogi i jej skrajni, czy to jeszcze projekt według poprzednich wymogów.
A w Sobowie złożyli na wykonanie tego chodnika w budżecie obywatelskim. Chociaż za Kiełba to był ten projekt złożony i przeszedł tylko chodnik został wykonany tylko stacji kolejowej, bo kiełb stwierdził, że będzie budowana obwodnica i po jej wybudowaniu dalsza część powstaniem A tu ani Kiełba ani dokończenia chodnika niema.
Szkoda , że sołtys radnym jest a nie wiem co będzie robione na jego terenie i tylko projekt zmarnował z tą swoją radą solecką
– Przy tej drodze powstanie również ciąg pieszo – rowerowy, który zamknie nam ruch od obwodnicy do cmentarza w Sobowie
Tylko, że ten odcinek od obwodnicy do cmentarza to akurat jest ul. Litewska a nie Bema. Bema jest za rondem i w kierunku Sobowa.
google.com/maps/@50.6029006,21.7412673,15z?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcyMy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
O to to. Więc jak to będzie? Będzie ciąg rowerowo-pieszy budowany na ul. Litewskiej (od obwodnicy i ronda do cmentarza, czy Bema (w kierunku Sobowa).
Pytam, bo nie kumam z wypowiedzi prezydenta o który tak naprawdę fragment chodzi?
Może jest jakiś drugi cmentarz w samym Sobowie?
He he, wąska droga, jak tam nad jeziorem na Siarkowej wystarczy 5,5 metra na wóz strażacki i autobus? Minął się przy jakiej prędkości?Radosne projektowanie w Tarnobrzegu powoduje, że nie można później wprowadzić ruchu dwukierunkowego. Ludzie a później takiej drogi nie da się dostosować do niczego takich mamy ekspertów, że pała nie siada, wytłumaczą każdy bubel w mieście.