Tarnobrzeg: Blisko miliard złotych na modernizację linii kolejowej

Umowa na rewitalizację linii kolejowej Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa – linie 25, 74, 78, podpisana została wczoraj w Tarnobrzegu, w obecności wiceministra infrastruktury, wojewody podkarpackiej i samorządowców. Prace kosztować będą 900 mln zł a zrealizuje firma Swietelsky Rail Polska sp. z o.o.

Jak informuje spółka PKP PKL S.A. : Przedsięwzięcie obejmuje trasę położoną na pograniczu województw podkarpackiego i świętokrzyskiego – w sumie 66 kilometrów trzech linii kolejowych (nr 25, 74 i 78). Wszystkie będą dostosowane do prędkości 120 km/h. Na linii Sandomierz – Grębów (78) czas przejazdu skróci się o 5 minut (z 13 do 8 minut). Obecnie pociągi na tym odcinku jeżdżą 60 km/h. Na linii Sandomierz – Padew bezpośrednie połączenia wyniosą 35 minut – obecnie ich tam nie ma wcale. O 3 minuty skróci się czas przejazdu na odcinku linii 74 Tarnobrzeg – Stalowa Wola i wyniesie około 20 minut.

Ważnym efektem prac będzie lepszy poziom obsługi podróżnych. Zapewnią go zmodernizowane stacje i przystanki: Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa. Przebudowane obiekty ułatwią dostęp do pociągów. Finansowanie inwestycji również możliwe jest dzięki programowi Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.

Przebudowane obiekty mają ułatwić dostęp do pociągów. – Nowe perony będą wyższe i przystosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Istotnym ułatwieniem będą pochylnie i oznakowania dotykowe. Komfort zwiększą także nowe wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską – wyjaśnia wojewoda podkarpacka Teresa Kubas – Hul.

Prace kosztować będą 900 mln zł i potrwają do II kwartału 2028 roku.

– To historyczny moment – zarówno dla naszego miasta, jak i całego regionu. Ostatnie miesiące były czasem zintensyfikowanych prac nad projektami kolejowymi. Modernizacja tych linii, wraz z całym zapleczem infrastrukturalnym, podniesie standard oraz zapewni podróżującym znacznie wyższy komfort.Przebudowana linia nr 25, na której kursują pociągi Hetman oraz Kasztelan, znacząco skróci czas podróży do Krakowa, co będzie niezwykle istotne dla pasażerów. Wyremontowany peron oraz tory służyć będą mieszkańcom Tarnobrzega, którzy bardzo chętnie wybierają ten środek komunikacji – komentuje prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak.

– Na czerwcowej konferencji, w której brali udział przedstawiciele rządu, PKP, samorządu i eksperci miała miejsce deklaracja dotycząca powstania drugiego peronu, co otwiera drogę do rozwoju planów o hubie komunikacyjnym w Tarnobrzegu. Mocno wierzymy, że ta deklaracja stanie się faktem – dodaje.

Zdjęcia:Jerzy Żygadło/PUW Rzeszów

Subskrybuj
Powiadom o
138 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Kolejarz
27 dni temu

Najwyższy czas na modernizację

qat
26 dni temu
Odpowiedź do  Kolejarz

Tak.właśnie. Ale: Stacja Tarnobrzeg dwa perony (3) i pięć krawędzi z torowiskiem plus podziemne przejście. Na inne rozwiązanie szkoda kasy. Nie dajmy sobie zamydlić oczu że dziś wyremontują jeden peron a później dobudują drugi peron. Bo to się nigdy nie stanie. Albo kompleksowy remont i przebudowa, albo projekt do kosza…

Maszynista
26 dni temu
Odpowiedź do  qat

Masz rację w 100%, a nawet 200 %%%, jeżeli teraz tego nie ma w planach i nie zrobią, to są mrzonki pijanego we mgle o hubie kolejowym w Tarnobrzegu !!! Poza tym, co z zabytkowym DWORCEM PKP dalej ma popadać w ruinę !!!!

Analizujący
26 dni temu
Odpowiedź do  Maszynista

Najsomprzód torowiska, potem budynek, a po nim teren przed budynkiem stacyjnym. Taka jest właściwa kolejność wykonania remontów. Czy zostanie zachowana, czas pokaże.
Według info z netu od osób związanych z koleją, to remont torowiska i budynku stacji kolejowej będą wykonywać inne firmy.

Miejmy nadzieję, że UM wykorzysta należycie czas remontów i opracuje przez ten czas wersję ostateczną terenu przed budynkiem stacyjnym.

Czekam na konsultacje tzw społeczne, czego ludzie oczekują.
Ja oczekuję, że:
-nie będzie w tym miejscu dróg czy ciągów pieszo-rowerowych w tym miejscu.
-na parkingu dla autek będą miejsca parkingowe usytuowane ukośnie do krawędzi parkingu.

Analizujący
26 dni temu
Odpowiedź do  qat

Powód do radości będzie jeśli będzie dwa perony i trzy tory.
Już dzisiaj się zdarza, że na stacji stoi dwa pociągi. I wtedy niezbędny może okazać się trzeci. Chociażby, by przejechał przez stację pociąg towarowy co się często zdarza na każdej stacji w tym na tarnobrzeskiej.

Pytanie
25 dni temu
Odpowiedź do  Analizujący

To ile będzie potrzebne torów jak i tej samej godzinie bedze jechał na Lublin potem na Rzeszów a na końcu na Mielec jest tyle miejsca aby wszystko ogarnąć

Mózg
25 dni temu
Odpowiedź do  Pytanie

Chyba trzy tory są niezbędne. Nie potrafisz liczyć do trzech?
jeden tor dla pociągu jadącego do Lublina
drugi tor dla pociągu jadącego do Rzeszowa
trzeci tor dla pociągu jadącego do Mielca.

Odp
24 dni temu
Odpowiedź do  Mózg

Ale ja nie wymieniłem jeszcze policzenia z Sandomierza że w sobowtór też mogą być potrzebne dwa tory np i nie wymieniłem jak będzie wyglądało policzenie stw z niskiej o tej samej porze

Pytanie
24 dni temu
Odpowiedź do  Odp

A ja ma wyglądać policzenie Tarnobrzeg Warszawa Zachodnia lub centralna i Tarnobrzeg z Krakowem głównym

z Mądry
24 dni temu
Odpowiedź do  Odp

Nie zgrywaj głupka.

tak
24 dni temu
Odpowiedź do  Analizujący

To podpowiem: nie będzie powodu do radości. Jeśli nie zrobią teraz trzech peronów krawędziowych (a nie zrobią) to nie zobaczymy ich przez długie lata.

Szynobus32432
26 dni temu
Odpowiedź do  qat

Takie rozwiązanie jest w Kolbuszowej i moim zdaniem bardzo praktyczne

Analizujący
26 dni temu
Odpowiedź do  qat

gat pisze: Stacja Tarnobrzeg dwa perony (3) i pięć krawędzi z torowiskiem plus podziemne przejście.

Tak by było komfortowo i rozwojowo dla stacji w Tbg, ale nie będzie.  
Stacja kolejowa w Rozwadowie jest większa niźli tarnobrzeska i przejść podziemnych nie ma. U nas tak zapewne będzie zrobione jak jest obecnie. Przejście pasażerów przez tory, jak też jest i w Rozwadowie.

Tarnobrzeg miasto otwarte.
25 dni temu
Odpowiedź do  Analizujący

Gówno obchodzi nas Rozwadów czy Stalowa Wola my w Tarnobrzegu chcemy przejście podziemne, wiaty nad peronami i dwa perony nie chcemy dziadostwa, bo tego mamy już za dużo wystarczy spojrzeć na obwodnicę ile braków, których nie da się już dorobić. Bo ktoś zaniedbał obowiązki chciał tanio a wyszło drogie badziewie. Chcemy stacji XXI wieku nie chcemy stacji z XIX wieku jak w Rozwadowie, tam zatrzymali się na etapie parowozów i niech tak zostanie, nam niech nie forsują trole i hejtery swoich głupot.

doktore
25 dni temu

Stolec masz w normie?
Polecam zażyć rycynusu.

Mózg
25 dni temu

Tarnobrzeg miasto… pisze:
„chcemy przejście podziemne, wiaty nad peronami i dwa perony…”
 
Chcieć to se możesz, ale nikt w Tarnobrzegu decydował o tym nie będzie, jeno koleje. Nie będzie ani przejścia podziemnego ani zadaszenia na całej długości peronu/ów.

Nowy
25 dni temu
Odpowiedź do  qat

Tarnobrzeg to nie dworzec kolejowy tylko stacja kolejowa taka jak Grębów,Zbydniów ,Turbia itd.A na stacjach nie buduje się takich luksusów o jakich marzycie.Tam pociąg staje,ludzie wsiadają i wysiadają i jedzie dalej.Tak że tego……hihihi.Dworzec kolejowy to jest w Stalowe Woli-Rozwadow.

Tarnobrzeg miasto otwarte.
25 dni temu
Odpowiedź do  Nowy

Panie troll wiemy swoje.

Robin
24 dni temu
Odpowiedź do  qat

Koniec marzeń prezydencie Nowak.
TAK SAMO DOBUDUJĄ DRUGI PERON JAK NA SZOPIE DOMINIKAŃSKIEJ KINO ! 🙂 🙁
Co tam robi radny Mastalerz ? Cieszy się z porażki prezydenta Nowaka ?
Wiele osób w tym i ja myślało że jak jeden będzie z PiS a drugi z PO na tak wysokich stołkach. Jeden prezydentem drugi przewodniczący rady i prezesio w Agencji Rozwoju Przemysłu to zaczną wspólnie działać na rzecz naszego miasta. A oni tylko przeszczepiają stołeczną wojenkę na miejski grunt. Chłopczyki w krótkich spodenkach animozje do kieszeni i do roboty na rzecz naszego Tarnobrzega bo tylko po to was ludzie wybrali !!! Inwestycje leżą, inwestorów brak. Gdzie pracę przy wodach siarczkowych? Gdzie scalanie gruntów aby pozyskać duże tereny dla inwestorów. Szop handlowych już aż natto !!! Czas na zakłady pracy !!!

tak
24 dni temu
Odpowiedź do  Robin

Odważne miałeś marzenia 😉

Jan
24 dni temu
Odpowiedź do  Robin

No właśnie Bank PKO przeniesie się do galerii a co z ostatnim ładnym budynkiem w centrum miasta ?
Podzieli losy fabryki WISAN i powstanie kolejny barak handlowy ?!
Czy władze miasta myślą jak go ocalić ? Może podkarpacki ZUS i KRUS w jednym miejscu. Tarnobrzeg jako jedyne miasto na Podkarpaciu z byłych wojewódzkich nie ma placówki o znaczeniu Wojewódzkim. Nie wstyd wam samorządowcy?
Może wojewódzka placówka związana z PCK i krwiodawstwo. W końcu mieszkańcy będą mieli gdzie oddawać krew. Panowie do roboty i wspólnego głowkowania wszak myślenie nie boli.

były klient
23 dni temu
Odpowiedź do  Jan

Z tego banku niewiele pożytku. Jak chcesz info o lokatach to lalki odsyłają do netu.

Kierowca PKS
25 dni temu
Odpowiedź do  Kolejarz

Wiaty to mogą być na przystankach autobusowych, a nie na peronach, gdzie powinno być zadaszenie na całej długości peronu !!! No cóż remont musi być po Tarnobrzesku, czyli wszędobylska bylejakość !!?!

Uwaga
25 dni temu
Odpowiedź do  Kierowca PKS

Racja. Na całej długości peronu powinno być zadaszenie ale Tarnobrzeg nie ma akurat na to wpływu.

KLAPA
24 dni temu
Odpowiedź do  Uwaga

W takim razie, co tam robią te tuzy intelektualne Nowak i Mastalerz, skoro nie mają na to wpływu !? Skoro przyszli brać udział w tej szopce, to widocznie akceptują taki stan rzeczy i im nie przeszkadza kolejny bubel w Tarnobrzegu ?!

Mądry
24 dni temu
Odpowiedź do  KLAPA

Przyszli z urzędu.

KLAPA
24 dni temu
Odpowiedź do  Mądry

Niech idą z urzędu kosić rowy i zbierać psie kupy, jak nie mają nic lepszego do roboty !? Będzie z tego więcej pożytku, bo w tej chwili nie widać żadnych efektów pracy prezydenta oraz dyrektora strefy i przewodniczącego rady miasta w jednej osobie ?! Zero inwestorów inwestycji na strefie !?

tak
24 dni temu
Odpowiedź do  KLAPA

Jak widać gdzie kijem pogonią naszego Prezydenta tam lezie. Najpierw z kolegą z PiS przed wyborami prezydenckimi nadawał na PKP, że złe i niedobre a teraz wrócił na to samo pastwisko wychwalać PKP. No trafił nam się Prezydent. Nie ma co.

Pasażer zawsze z biletem
26 dni temu

120 km prędkość na torach, w zupełności wystarczy.
Wiaty na peronach, a nie zadaszenie na całej długości peronu to jak na wiejskich przystankach kolejowych.
Szkoda, że nikt ani w Tbg ani w kolejach nie słucha głosu narodu, czego naród oczekuje prócz standardów w postaci torowisk, peronów, budynku stacyjnego.

Analizujący
26 dni temu

Pociągi najczęściej jadą z prędkością około 80 km/godz i te 120 km przewidzianej prędkości to spoko, wystarczy z zapasem. Ekspresowe u nas nie jadą. Pendolino też nie zawita.

Niezadowolony
23 dni temu

Chce mieć tablicę wyświetlaną z godzinami odjazdu pociągów, na każdym peronie i z informacja ile minut pociąg się opóźni.
Jeśli głos spikera, po remoncie stacji będzie tak doniosły jak dotychczas jest, że niewiele go słychać, to takie tablice się przydadzą.

Tomek
26 dni temu

Nic nie zrobili ale zaslugi sobie przypisują, miasto w rozsypce…. a tory i tak PKP musialo remontować.

Czas na kolej
26 dni temu

Nareszcie, mamy konkret, jest umowa, jest wykonawca, są pieniądze. Dla ludzi nie posiadających auta przewozy kolejowe w okolice a także dalsze podróże są bardzo ważne. Ludzie mają dość tych dziadowskich busów, autobusów, tego smrodu spalin, starych zdezelowanych rupieci jeżdżących w niektórych firmach transportowych. Idzie temu kres, szybka nowoczesna kolej w każdą stronę, połączenia co pół godziny, co godzinę do Sandomierza, do Mielca, dojazd w pół godziny. O to właśnie chodzi aby kolej była lepszą alternatywą niż jazda autobusem a nawet własnym autem nie opłacało się jeżdzić. Niestety trochę do potrwa bo do czerwca 2028 może wcześniej, ale jest to bardzo odległy czas, zobaczymy który odcinek ukonczą jako pierwszy.

Byle Było
26 dni temu
Odpowiedź do  Czas na kolej

„Ludzie mają dość tych dziadowskich busów …”, a ja mam dość tych dziadowskich inwestycji w Tarnobrzegu !? Tu wszystko jest namiastką inwestycji z prawdziwego zdarzenia !!!! Wiecznie się coś dobuduje, albo wybuduje kiedyś !!!!

Tylko prezydent Nowak !
26 dni temu
Odpowiedź do  Byle Było

a ja myślę że w sprawie drugiego peronu zaszło jakieś nieporozumienie. Myślę że władzom chodzi o peron przy samym dworcu kolejowym. Ten peron dziś nie funkcjonuje, jest ślepy. Nic nie trzeba projektować, on już jest, ale jest nieczynny

Analizujący
26 dni temu

Jest ten peron ale tor będzie zapewne wymieniany. Tak poza tym to przed budynkiem stacyjnym będzie musiał być jednak podniesiony peron. I to zapewne musi być zaprojektowane.

Tylko prezydent Nowak !
24 dni temu
Odpowiedź do  Analizujący

No dokładnie, peron i tor jest .Ale na forach czytam brednie o tworzeniu peronu od strony Mokrzyszowa, tam gdzie mają postój pociągi towarowe. No ludzie to maja wyobraźnie !

Mądry
24 dni temu

Otóż to. Jeden peron jest, to ten najbliższy budynkowi dworca, aktualnie nie używany. Drugi peron jest z dwoma torami, aktualnie używany. Jeśli zapadnie decyzja o remoncie dwóch peronów to będą właśnie te, które już są przed budynkiem stacyjnym.

Odp
26 dni temu
Odpowiedź do  Byle Było

Ale teraz muszą szykować dodatkowe pieniądze aby powstała nowa trasa na odcinku dworzec PKP do lotniska na jeziorze ale raczej o tym możemy zapomnieć

?????
26 dni temu
Odpowiedź do  Odp

O jakie lotnisko nad jeziorem chodzi?

Odp
25 dni temu
Odpowiedź do  ?????

Te co ma służyć do poważnych wypadków aby przewozić ludzi do szpitala bo na dachu nie ma możliwości

Uwaga
25 dni temu
Odpowiedź do  Odp

Łączenie dworca kolejowego ze stanowiskiem do lądowania śmigłowca sanitarnego, nad jeziorem, to wygłup piszącego.

Odp
24 dni temu
Odpowiedź do  Uwaga

Czemu ludzie chcą aby z Tarnobrzega przez genów do stw było policzenie tramwajowe i to też jest wymyśl piszacego

Mądry
24 dni temu
Odpowiedź do  Odp

Info dla tarnobrzeskich świrków i tych spoza Tarnobrzega.:
pomysł utworzenia linii tramwajowej między Tarnobrzegiem a Stalową Wólką teoretycznie jest możliwy i nawet logiczny.
Pomysł łączenia lądowiska dla śmigłowca ratunkowego z dworcem w Tbg jest idiotyczny, nielogiczny, nieuzasadniony.

połączenia lotnicze w mieście
24 dni temu
Odpowiedź do  Uwaga

ja myślę że stanowisko do lądowania śmigłowców będzie na dachu dworca kolejowego i to będzie komunikacja miejska łącząca obecny dworzec z nowym dworcem. Szybkie połączenia lotnicze są dla nas priorytetem

Odp
24 dni temu

Ni to idź do psychiatry bo kto ci wyda pozwolenie na zabytkowym budynku wybudować lotnisko i bez obrazy takie smerfy pisze że nadają chyba że dojeżdża

Z telewizorem
25 dni temu
Odpowiedź do  Odp

Nie pisz głupot.

Odp
25 dni temu
Odpowiedź do  Z telewizorem

Ale miejsce już jest przeznaczone na to lotnisko miasto dało darmowa działkę a z Rzeszowa ma kasa poplynac na budowę

Mądry
24 dni temu
Odpowiedź do  Odp

Nie lotnisko a lądowisko.

Pasażer zawsze z biletem
26 dni temu
Odpowiedź do  Byle Było

Jeśli zrobione zostanie to co jest zaplanowane to będzie ok. Będzie estetycznie i do zaakceptowania.

Tarnobrzeg jest najważniejszy bo jest nasz.
26 dni temu

Czy będzie przejście podziemne ? Czy będą zadaszone wiaty nad peronami? Czy będą perony czy będzie peron? Czy znowu będzie badziew?

Odpowiedzi
26 dni temu

ad 1. nie
ad 2. wiaty będą ale małe. Nie będzie zadaszenia na całej długości peronów
ad 3. jeden peron z pewnością będzie. Czy będzie drugi to się okaże z czasem
ad 4. czas pokaże po remoncie czego będzie brakować.

Tarnobrzeg jest najważniejszy bo jest nasz.
26 dni temu
Odpowiedź do  Odpowiedzi

Jak można w XXI w. odnawiać to co powstało w latach 70 tych XX wieku – przecież to skandal. Mamy XXI wiek i nie cofamy się. Nie słuchacie ludzi, a ludzie mówią czego chcą.

Tarnobrzeżanin X
26 dni temu

Dalej głosujcie na posłów ze Sralowej czy spadochroniarzy to będziemy się wwiercać w dno.

Tarnobrzeżanin X
26 dni temu

Aż przykro się robi choćby w kontekście wyremontowanego stacji i dworca w Rozwadowie.

spoko spoko ...
25 dni temu
Odpowiedź do  Tarnobrzeżanin X

Spoko, przecież czynią coś w kierunku remontów.

Dryf
25 dni temu

Po prostu będzie zwyczajna stacja kolejowa taka jak w Wielowsi czy Turbi.A coś ty więcej chciał na dwa pociągi dziennie ?

Z telewizorem
25 dni temu
Odpowiedź do  Dryf

Dwa pociągi dziennie? Następny wypisuje bzdury. Zanim napiszesz to zerknij na planszę z kursami pociągów przez Tbg jadących. Będzie ich z czasem znacznie więcej.

Bofzio
24 dni temu
Odpowiedź do  Z telewizorem

Ale dokładnie tyle samo pociągów jest na rozkładzie w turbi czy innej wiosce.Tam też potrzebne w takim razie 10 peronów i przejście podziemne.Co za tluki

Info
23 dni temu
Odpowiedź do  Bofzio

Nie wszystkie pociągi zatrzymują się w wioskach. Tylko zwykłe osobowe. IC już niestety nie.

Wskazówka
25 dni temu
Odpowiedź do  Dryf

Jest 24 połączenia na Plakatowym rozkładzie jazdy.

Tutaj znajdziesz info:

portalpasazera.pol
w MENU znajdź Plakatowy Rozkład Jazdy
wpisz Tarnobrzeg w puste pole
kliknij mychą w „pobierz PDF”.

Zanim coś palniesz to najpierw sprawdź.

Ziutkaes
25 dni temu
Odpowiedź do  Wskazówka

Nie tłumacz się temu przygłupowi ze sralowej roli

Kuminiorz spod Sandomirza
26 dni temu

Ale ich i tam przyszło pewnie spodziewali się fotoreporterów

Ciekawski
26 dni temu

Najważniejsze, że coś już zaczyna się w sprawie remontów dziać.
Teraz czekajmy na szczegóły. Z którego końca zaczną remonty, jakie będą utrudnienia dla pasażerów na poszczególnych odcinkach, czy będzie komunikacja zastępcza i na jakich odcinkach.

Ciekawski
26 dni temu
Odpowiedź do  Ciekawski

Czy pozostaną te tory, które przy peronie nie są usytuowane. Ile ich pozostanie.
Wszak przydałyby się na wypadek dowiezienia, przeładunku sprzętu dla wojska na wypadek wojny…

szynobus
25 dni temu
Odpowiedź do  Ciekawski

Z tego co wiem to zostaną – to są tory które mają 100 lat

Neutralny
25 dni temu
Odpowiedź do  szynobus

Podejrzewam, że jeśli będzie wymiana torów to te też będą wymienione.

Info
23 dni temu
Odpowiedź do  Neutralny

W planie była wymiana torów na stacji Tarnobrzeg i ich wydłużenie z 500 metrów do 700 metrów. Pisali o tym w necie.

Tarnobrzeżanin X
26 dni temu
Odpowiedź do  Ciekawski

Obyśmy nie dostali gniota wzorem pseudoobwodnicy. Ma być remont linii a w Tarnobrzegu nie są przewidziane żadne tunele pod nią. Linia rozcina miasto. Co z odnogą od ronda od Curie-Skłodowskiej?. Co z tulelem na Kopernika? A no nic! Bo u nas robi się po taniości i bylejakości. W Sralowej powstały tunele przy działającej linii. A dla nas g#wno się należy. Wszystko mamy oparte na jednym wiadukcie.

Gowniany Jasio
25 dni temu
Odpowiedź do  Tarnobrzeżanin X

A czy tunel to oznaka wielkomiejskości?

SerbinoVka
25 dni temu
Odpowiedź do  Gowniany Jasio

robić raz a dobrze, bo wtedy jest tanio

Przewidujący
25 dni temu
Odpowiedź do  Tarnobrzeżanin X

W tunelach to zrobi się miejska odlewnia. Zaczną bachory, menele malować graffiti. ,chlać w nich piwsko albo wódę i długo czysto i estetycznie nie będzie.

Mieszczanin
25 dni temu
Odpowiedź do  Przewidujący

Jakoś w Rzeszowie i Kolbuszowej tego zjawiska nie ma

Mózg
25 dni temu
Odpowiedź do  Mieszczanin

Sprawny masz musk? W Rzeszowie jest stale na dworcu ruch ludzi, a w Tbg skrajne tereny gdzie ruch jest niewielki.

Kukuniek
20 dni temu
Odpowiedź do  Tarnobrzeżanin X

Linia rozcina miasto? Za torami masz raptem jedno osiedle. To nie stalowa jak mają 3 tory w centrum

Link
26 dni temu

plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/prawie-3-miliardy-zlotych-na-walke-z-wykluczeniem-komunikacyjnym-na-poludniowym-wschodzie-polski-10998

Tarnobrzeżanin X
26 dni temu

„… miała miejsce deklaracja…” A Nowak już obtrąbił powstanie hubu przesiadkowego na cały region.

Neutralny
25 dni temu
Odpowiedź do  Tarnobrzeżanin X

Przestań bezpodstawnie się czepiać prezydenta. To forum to zawsze ujadanie na nich. Jak wściekłe psy się niektórzy zachowują.

Nowy
25 dni temu

Tarnobrzeg to nie dworzec kolejowy tylko stacja kolejowa taka jak Grębów,Zbydniów ,Turbia itd.A na stacjach nie buduje się takich luksusów o jakich marzycie.Tam pociąg staje,ludzie wsiadają i wysiadają i jedzie dalej.Tak że tego……hihihi.Dworzec kolejowy to jest w Stalowe Woli-Rozwadow

Gowniany Jasio
25 dni temu
Odpowiedź do  Nowy

Pociągi przelotowe np. w Rzeszowie przystają, ludki wysiadają, wsiadają i natychmiast rusza pociąg w dalszą podróż. Więc o co chodzi?

SerbinoVka
25 dni temu
Odpowiedź do  Gowniany Jasio

głupota już lata?

Dryf
25 dni temu

Chodzi o to że robią to w tym samym czasie co inne pociągi lub te które stoją na peronach czekając na start początkowy trasy Tu takiego problemu nie ma i nie będzie więc jeden peron jest wystarczający.W Stalowe Woli Rozwadów czy też w Stalowe Woli Południe oprócz przystających pociągów stoją też pociągi początkowe.

SerbinoVka
25 dni temu
Odpowiedź do  Dryf

nie tłumacz pokrętnie swojej głupoty. Tarnobrzeg potrzebuje 2 peronów

Daro
25 dni temu
Odpowiedź do  SerbinoVka

Nie potrzebuję To strata pieniędzy i niegospodarność gdyby go wybudowano.

Mózg
25 dni temu
Odpowiedź do  Daro

Następny głupek, czy ten sam głupek wypisuje głupoty?

Metr mułu
25 dni temu
Odpowiedź do  Mózg

Może to Bożek wypisuje, bo on takie dziadostwo w mieście promował, jak spieprzone bulwary nad Wisłą, Centrum Sportów Olimpijskich i Paraolimpijskich z czterema torami bieżni (jak stwierdził dwa kiedyś można dobudować), ścieżki rowerowe z kostki, mega asfaltowe parkingi nad jeziorem podświetlane całą dobę (oczywiście nawet jak stoją puste) i wisienka na torcie, a nawet TRUSKAWKA, jak to powiedział kiedyś jeden wybitny piłkarz, a racze kopacz, to beznadziejna droga imitująca obwodnicę, której bardziej się już schrzanić i spierniczyć nie dało !?!?!?!?!

Odp
24 dni temu
Odpowiedź do  Metr mułu

Proponował a powstało
Nowak też dużo mówi i pisze a jest

Metr mułu
24 dni temu
Odpowiedź do  Odp

Promował dziadostwo i powstało dziadostwo !?!?!?! A co miał do zaproponowania miastu ?????? Niewiele !!!!! Teraz to widać !?!?!?

Info
23 dni temu
Odpowiedź do  Dryf

Jeśli będzie połączenie Tarnobrzeg- Staszów to być może, że te oba miasta będą początkiem trasy i pociągi będą musiały na nich nieco postać, zanim odjadą zgodnie z rozkładem.

Tarnobrzeg jest najważniejszy bo jest nasz.
25 dni temu

Patrzcie ile trolii z miasta pława ? Negują wszystko co rozwojowe dla Tarnobrzega. Po co? Chcą zaszczepić swą głupotą. Najgorsze, że w mieście są ludzie uwierzyć wl te banialuki za synekury i inne obietnice. Tarnobrzeg potrzebuje dwóch peronów i tyle. Dość obłudy!!!

Znamy (nie)lubiany
25 dni temu

To jest robota jednego trolla pod wieloma nickami, znają go na lokalnych stronach pod jamnicą, wstydzą się i też mają go dosyć. A co najżałośniejsze to jeden z najbliższych ludzi ich delfina 😀

Znany Tropiciel idiotów
25 dni temu

Pipidówę jaką jest Tarnobrzeg zrobił nam PIS odcinając nas od głównych dróg i przepraw bo przecież”młody,zdolny samorządowiec”że Stalowej Woli kroił wszelkie pieniądze na ten rejon.Teraz jak jesteśmy już w d..pie czyli na poboczu historii nic nam już nie pomoże.Podzuekujmy dyktatorowi z Żoliborza i jego sekcie

Tarnobrzeg miasto otwarte.
25 dni temu

Pomoże tylko trzeba mądrych ludzi, nie podnóżki lub sprzedajnych za synekury.

Chemia
25 dni temu

Tarnobrzeg to taka wieś z blokami

Chemia
25 dni temu
Odpowiedź do  Chemia

A pławo śmierdzi i całe w pluskwach. Jak żyć.

z miasta
25 dni temu
Odpowiedź do  Chemia

Jak wieś ma kilka skrzyżowań to jest już miasto :-))

Gangus Pana Jerzego
25 dni temu

Gdyby PiS tu regularnie przegrywał to może by się zainteresowali. Ale nie po co mają się starać skoro tu PiS zawsze wygrywa. Przyjechał na chwilę Trzaskowski a Nawrocki ominął szererokim łukiem jadąc do Nowej Dęby a i tak wygrał.

Koń
25 dni temu
Odpowiedź do  Gangus Pana Jerzego

Zapomniałeś widocznie, jak za poprzedniej kadencji PO rządziło 8 lat, a przecież w tym czasie niejaki Mastalerz był prezydentem miasta i co zrobili ???? Tyle samo co PiS przez kolejne 8 lat, czyli nic !!!! Teraz PO jest POnownie u władzy, a niejaki Mastalerz jest dyrektorem tarnobrzeskiego oddziału Agencji Rozwoju Przemysłu, która zarządza TSSE Euro-Park Wisłosan oraz przewodniczącym rady miasta, gdzie więc CI inwestorzy i inwestycje ?????

Procentowy Jasiek
23 dni temu
Odpowiedź do  Koń

100/100 %
PO było od likwidacji POlski a nie od jej budowy, rozwoju.
Zapomniały te ich zwolenniki wodzone za nos przez PO z ryżym ( to ten z rzekomą charyzmą, he , he..) na czele?

Uśmiechnięta Brygada XD
24 dni temu

Bardzo dobre informacje.

Tinfo
24 dni temu

Z tarnobrzeg.info taka opinia.Uwazam że bardzo mądra. Cyt. greq19 pisze: ↑ A w Stalowej Woli Rozwadowie jest przejście podziemne? Nie ma i jakoś stacja funkcjonuje bez tego. Zgadza się, ale stacja jest typowo pasażerska na linii dwutorowej i nie krzyżują tam pociągów towarowych. Dodatkowo ze względu na geometrię łuku jest ograniczenie do 50km/h, a na samym przejściu jest do 20km/h. Chyba nie po to się w Tarnobrzegu podnosi się prędkość i przebudowuje rozjazdy od strony Ocic, gdzie od zarania było 40km/h ze względu na geometrię żeby kawałek dalej postawić nowe ograniczenie do 20km/h na dojściu do peronów? Co to znaczy stacja typowo pasażerska? W Tarnobrzegu istnieją poza główną stacją jeszcze te w Ocicach i w Sobowie. Układ porównywalny do SWR towarowej i SWP. Czy w Tarnobrzegu odbywają się manerwy pociągów, np pasażerskich? Nie. Czy są planowane? Oidp też nie. Mamy sekcję eksploatacji albo bazę PKP energetyka jak w Rozwadowie? Nie. Może zatem odbywają się nań manewry pociągów towarowych, żeby uzasadnić budowę przejścia bezkolizyjnego? Sam sobie odpowiedziałeś – obok nieśmiertelne ograniczenie prędkości z powodu geometrii, a ty płaczesz z powodu przejścia kolizyjnego? Ważniejszy jest drugi peron i drugi tor z Ocic do Sobowa, żeby nie zapychać węzła tarnobrzeskiego. W Stalowej Woli… Dowiedz się więcej »

SerbinoVka
24 dni temu
Odpowiedź do  Tinfo

ludzie dziadostwo to już było my chcemy XXI wieku a nie tanizny i tandety to już było, ludzie w Tarnobrzegu chcą XXI wieku, kila miesięcy temu młodego chłopaka wciągnęło pod pociąg bo nie było przejścia podziemnego. Chcemy bezpieczeństwa, niekolizyjnych dróg. Dość pokrętnego tłumaczenia tanizny i niedociągnięć, Chcemy 21 wieku w Tarnobrzegu, dość tanizny.

???
24 dni temu
Odpowiedź do  SerbinoVka

Bo nie zachował pieszy ostrożności? Kto zawinił? Jest werdykt?

!!!
23 dni temu
Odpowiedź do  ???

przejście jest bardzo niebezpieczne, maszynista nie zauważył, a przechodzący chciał szybko przejść to nie zwalnia właściciela infrastruktury aby była ona bezpieczna, tanie rozwiązania są dobre tam gdzie nie ma ludzi, jedno uratowane życie jest więcej warte niż przejście podziemne w Tarnobrzegu. Tanio to już było

Pasażer szynobusu
22 dni temu
Odpowiedź do  !!!

Prawda jest taka, że w wielu pociągach typu szynobus pole do obserwacji dla maszynisty jest niewielkie. Z boku też mają niewielkie okienka. Akurat ta część szynobusa powinna być dobrze „oszklona”. coby widzieć nieco więcej, co się przed i z boku dzieje.

Kukuniek
20 dni temu
Odpowiedź do  SerbinoVka

Opcją dla braku rogatek jest budowa rogatek, a nie przejścia podziemnego w bagnie. Rogatki są wygodne bo nie trzeba latać po schodach. Jedź sobie do ropczyc albo Dębicy i skorzystaj z tych 'wspanialych’ zaszczanych przez meneli wind

Tyfus
24 dni temu

Bilet z Rzeszowa do Tarnobrzega droższy niż do Stalowej Woli – jak to kuwa jest. Ktoś znowu dopłaca do frekwencji i zawyża ją sztucznie. Widać ile ludzi wysiada na dworcu w Tarnobrzegu a ile w stalowej

Szynobus23432
24 dni temu
Odpowiedź do  Tyfus

Szynobus praktycznie codziennie po południu jest pełny pasażerów natomiast ceny biletów ustala Urząd Marszałkowski w porozumieniu z PKP

Pasażer szynobusu
23 dni temu
Odpowiedź do  Szynobus23432

Pełny jest zazwyczaj do Kolbuszowej. Dalej już jedzie mniej ludków.

Pasażer szynobusu
23 dni temu
Odpowiedź do  Pasażer szynobusu

Ten szynobus z Rzeszówka do Tarnobrzega

Jamniczek
23 dni temu
Odpowiedź do  Pasażer szynobusu

Nie jest to prawda no ale masz prawo tak myśleć skoro jesteś z plawa

Pasażer szynobusu
23 dni temu
Odpowiedź do  Jamniczek

Ilekroć jadę do Rzeszówka i z powrotem to w Tbg wsiada od 20-30 osób do każdego pociągu którym jadę. Nie codziennie i nie do pracy. Kiedy wracam jest podobnie. Czasem z nudów to ich nawet policzę.
Z roku na rok jest ich coraz więcej, bo ludzie przekonują się do jazdy pociągiem. Być może, że kiedy jadą do pracy wsiada ich zdecydowanie więcej niźli 20-30 osób. Tego nie wiem.

Mam taką nadzieję, że ten teren zacznie tętnić innym życiem, kiedy remonty zostaną zakończone. Jeno niechaj się spieszą, cobyśmy za życia doczekali już innego dworca kolejowego, Tarnobrzeg Centralny :-)))
Z kawiarenką w środku, Kolejową i z modelami pociągów, wagonów w gablotach.

Tak czy owak, połączenia kolejowe są potrzebne i oby zgodnie z zapowiedziami uruchomiono ich więcej przez Tarnobrzeg

Pasażer szynobusu
22 dni temu
Odpowiedź do  Tyfus

Kiedy kupuję bilet w kasie w Rzeszowie i wybieram się do Tarnobrzega to proszę o bilet i zakupuję do Tarnobrzega a nie Stalowej Wólki.

OLO
20 dni temu
Odpowiedź do  Tyfus

Od wielu lat da takie promocje. Pasażerowie chcąc zaoszczędzić wybierają kierunek stalowa, wysiadając w Tarnobrzegu. Niestety w ten sposób zawyżają dane na korzyść stalowej. Niby grosze taniej, ale jak ktoś oszczędza na maksa to i na grosze zwróci uwagę. Konduktorzy też zachęcają do promocji, mało kto odmawia i zakupuje bilet zgodnie z trasą przejazdu.

Nos
23 dni temu

Mamy szansę na przetrwanie jedynie jako sypialnia stalowej Woli. Duży,monitorowany parking koło dworca i kolejka dowożąca pracowników do strefy w hucie i do centrum. Jak kiedyś ikarusy do Machowa i Jeziórka.

Gość
23 dni temu

Póki co miasto nie potrafi takiej prostej sprawy załatwić jak zabezpieczenie mieszkańcom dojazdu komunikacją miejską do dworca PKP na pociąg dalekobieżny, a tutaj dyskusje, że może wpłynąć na PKP w sprawie wykonania inwestycji.

Pasażer szynobusu
22 dni temu
Odpowiedź do  Gość

A jak są na spisie odjazdów to często się spóźniają. Czekam, kiedy pasażer wytoczy proces sądowy, kiedy na pociąg nie zdąży i to pokrzyżuje mu wszelakie plany związane z podróżą..

Gość
17 dni temu
Odpowiedź do  Gość

cd.: właśnie wczoraj jadąc na poranny pociąg do W-wy minęłam kilka osób idących na dworzec i ciągnących za sobą duże walizki. Ja miałam to szczęście, że podwiózł mnie sąsiad. W niedzielę rano słyszałam (mieszkam po drodze na dworzec PKP) odgłos walizek ciągniętych po chodniku. Ewidentnie to wskazuje na to, że jest potrzebą zorganizowania komunikacji na dworzec PKP na pociągi dalekobieżne.

?????
16 dni temu
Odpowiedź do  Gość

a na zwykłe Polregio to nie ma potrzeby zorganizowania komunikacji na dworzec kolejowy?

Gość
15 dni temu
Odpowiedź do  ?????

Ależ oczywiście, że jest. Jako przykład podaję niezbędne minimum, gdzie większość pasażerów korzystających z tych połączeń robi to sporadycznie i decydując się na podróż do/z naszego miasta i mając ze sobą duże i ciężkie bagaże, czy też mają ograniczenia ruchowe, nie musieli iść do/z miasta pieszo jeżeli nie mają możliwości załatwić sobie transportu we własnym zakresie.

Bofzio
21 dni temu

Rzeszów kolejowo coraz bliżej Warszawy: trasa przebiegu odcinka Łętownia – Rzeszów wybrana Centralny Port Komunikacyjny złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka Kolei Dużych Prędkości Łętownia – Rzeszów. Po realizacji inwestycji czas podróży między stolicą Podkarpacia a stolicą kraju ma trwać 3 godz. 15 min. Wybrany wariant inwestorski przebiega najbardziej na wschód ze wszystkich rozpatrywanych propozycji. Planowany jest po wschodniej stronie miasta Sokołów Małopolski, a następnie w kierunku południowym przebiega po wschodniej stronie drogi ekspresowej S19, włączając się w linię nr 91 (Rzeszów – Medyka) na terenie gminy Krasne. Dyrekcja spółki podkreśla, że ta wersja trasy została wybrana po konsultacjach społecznych z mieszkańcami terenów, przez które odcinek ma przebiegać, oraz miejscowymi samorządami. – Z przekonaniem możemy stwierdzić, że wychodząc naprzeciw wielu sugestiom i wnioskom mieszkańców oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, przygotowaliśmy wspólnie optymalny przebieg linii kolejowej KDP o najwyższych standardach technicznych, optymalizując przebieg linii kolejowej, niejednokrotnie omijając zabytki kultury oraz unikając obszarów zabudowanych i cennych środowiskowo – podkreślają władze spółki. – Jednocześnie wyrażamy serdeczne podziękowania za zaangażowanie mieszkańców, dla których spotkania konsultacyjne bywają niełatwe emocjonalnie, ale dzięki którym projekt linii kolejowej z Łętowni do Rzeszowa nie tylko będzie umożliwiał szybki przejazd na dłuższych dystansach, ale również będzie spełniał codzienne… Dowiedz się więcej »

Mieszkaniec
20 dni temu
Odpowiedź do  Bofzio

To jest tak bez sensu połączenie ze aż głowa mała ale partyjne koneksje górują nad rozsądkiem

RGB
20 dni temu
Odpowiedź do  Mieszkaniec

No właśnie odwrótnie.Nie wiem co przez ciebie przemawia ale ta nowa linia przez Łętownia to strzał w dziesiątkę Szczególnie dla Rzeszowa.W prostej linii połączenie z Warszawa przez Stalowa Wolę , Lublin czy Sandomierz Ostrowiec.To trasa na całą Polskę

Się znasz
20 dni temu
Odpowiedź do  RGB

Z Rzeszowa najkrótsza najszybsza linia to przez Kolbe Tbg sandomingo a nie na siłę przez stalową wygieli, partyjne machlojki a nie dobro stolicy Podkarpacia.

RGB
19 dni temu
Odpowiedź do  Się znasz

Teraz może i najkrótsza ale nawet teraz nie najszybsza.Najszybsza z Rzeszowa do Wawy będzie właśnie przez Łętownie,Stalowa Wolę.Tu nie chodzi głównie o długość tylko szybkość
Tarnobrzeg z tym jednym torem to może lokalne obsługiwać a nie na Polskę

Nie jęczący
19 dni temu
Odpowiedź do  RGB

Przestańcie jęczeć. Nie przez każda miejscowość i nie przez każdy tor może jechać kolej szybkiej prędkości.
Przez Tarnobrzeg przywrócono pociągi z Hrubieszowa do Krakowa i z Warszawy do Przemyśla i to już jest dużo. Są już od dawna pociągi do Stalowej Wólki, Lublina, Rzeszowa. Będą jeszcze w większej ilości do Warszawy z Rzeszowa przez Tbg. Może ktoś (z kolei) jeszcze z czasem dołoży połączenie bezpośrednie do Krakowa.

Liczący czas
16 dni temu
Odpowiedź do  RGB

Czas przejazdu pociągu IC SAN na trasie od Rzeszów – Tbg – Radom – Warszawa to 3:52 min.

Przewidywany czas przejazdu na trasie Rzeszów- Łetownia- St.Wola-Warszawa to 3:15 min.

Różnica tylko 37 minut. To niewiele krócej będzie jechał pociąg na KDP.
Bezpieczniej jednak z wolniejszą prędkością. Wybieram tę opcję.

Myśloncy
20 dni temu
Odpowiedź do  RGB

Taaa… a którędy będzie przebiegać ta KDP?
Z Rzeszowa przez Łętownię do Stalowej Woli, a dalej? Przez Sandomierz, czy przez Lublin?
Pytania:
1) czy z Sandomierza przez Ostrowiec Świętokrzyski, Radom do samiuśkiej Warszawki to też będzie torowisko przygotowane do Kolei Dużych Prędkości?
3) czy może ze Stalowej Woli do Lublina będzie Kolej Dużych Prędkości?

Czy torowiska ww są już przystosowane na obu liniach do KDP, czy może dopiero będą przystosowane do KDP?

Jak nie, to się nie podniecajcie, bo droga do budowy KDP na Linii Rzeszów- Łętownia- Stalowa Wola… jeszcze daleka.

Kukuniek
20 dni temu
Odpowiedź do  Mieszkaniec

Jakie partyjne koneksje jak to intercity wnioskował o tę trasę. Rzeszów też zadowolony, bo uruchomi kolejną nitkę PKA do Sokołowa.

!!!!
20 dni temu
Odpowiedź do  Bofzio

Nie martw się. Tamtędy tez może linia kolejowa przebiegać do Lublina i do Warszawy. My na tym ani nie stracimy ani nie zyskamy. Tak, że spoko spoko, orinoko.

Huhuha
21 dni temu

No i po habie kolejowym w Tarnobrzegu.

!!!!
20 dni temu
Odpowiedź do  Huhuha

Nic straconego. Te zmiany, planowane na przyszłość, połączenia kolejowe z i do Tarnobrzega, w zupełności wystarczą.

Milisi
20 dni temu

Tylko stare dziadki żyjący jeszcze przeszłością o wielkomiejskością i mieście stolicy województwa mogli przypuszczać że Tarnobrzeg będzie centrum kolejowym północnego Podkarpacia.Mlodzi dobrze wiedzą i widzą że do Stalowe Woli,Mielca oj daleko nam .

Mieszkaniec
20 dni temu
Odpowiedź do  Milisi

stalowa wola to tylko decyzja presesa, ma swoje 5 minut ale tylko przestanie być kudłaty potrzebny i zdechnie to miasto z długów

Tgb
20 dni temu
Odpowiedź do  Mieszkaniec

Następny glupek

stw
20 dni temu
Odpowiedź do  Tgb

No to już twój problem

Kukuniek
20 dni temu
Odpowiedź do  Mieszkaniec

Kudłaty dostał działki warte pół miliarda, jak spłaci dług to jeszcze im zostanie

Postaw mi kawę na buycoffee.to
138
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x
Przejdź do treści