Kładka czy przejście podziemne? Prezydent o rozmowach dot. remontu dworca PKP w Tarnobrzegu

O zmianie koncepcji z kładki na przejście podziemne, w związku z planowaną budową dodatkowego peronu na dworcu PKP w Tarnobrzegu, rozmawiano w trakcie roboczego spotkania samorządowców z pracownikami PKP PLK S.A oraz z wybranym przez kolej wykonawcą tej inwestycji. O przebiegu rozmów, które odbyły się w miniony poniedziałek, informuje w mediach społecznościowych prezydent Tarnobrzega, Łukasz Nowak.

„Sprawy związane z inwestycjami kolejowymi w Tarnobrzegu zdecydowanie nabrały tempa. Po wizycie przedstawicieli PKP PLK S.A przyszedł czas na spotkanie robocze z udziałem osób odpowiedzialnych za realizację inwestycji w naszym mieście.

Dodatkowy peron, który jest już realnym projektem, wymaga dodatkowych uzgodnień, w tym tych zapowiedzianych przeze mnie ostatnio w związku ze zmianą koncepcji z kładki na ewentualne przejście podziemne. Decyzja o tej zmianie zostanie podjęta po przeprowadzeniu niezbędnych badań geologicznych, ale już dziś czynimy pierwsze kroki w planach jej wykonania.

Dziś na miejscu w Tarnobrzegu rozmawialiśmy z pracownikami PKP PLK S.A oraz z wybranym przez kolej wykonawcą tej inwestycji. W większym gronie osób, zarówno tych decyzyjnych, jak i tych odpowiedzialnych za sam kształt budowy linii kolejowej i infrastruktury towarzyszącej podjęliśmy kilka ważnych ustaleń oto one:

– ustaliliśmy lokalizację stanowiska sterowania w stacji Tarnobrzeg z uwagi na zmianę jego lokalizacji ze stacji Chmielów,

– omówiony został szeroko plan działań budowy ewentualnego przejścia podziemnego, zamiast kładki naziemnej. Nasze argumenty przemawiające za budową kładki naziemnej to przede wszystkim fakt, że wymagałaby to znacznej ingerencji w przestrzeń nad torami i ich otoczenie, a także zmiany w przyjętych rozwiązaniach projektowych dotyczących infrastruktury drogowej i technicznej. Przejście podziemne nie wpływa na te rozwiązania, dzięki czemu ograniczone zostaje ryzyko kolizji branżowych oraz konieczności dodatkowych przeprojektowań. Dodatkowo należy zauważyć, że pod względem bezpieczeństwa i trwałości eksploatacyjnej przejście podziemne stanowi rozwiązanie stabilniejsze i mniej narażone na oddziaływanie czynników atmosferycznych. Kładka naziemna, jako obiekt w pełni odkryty, byłaby szczególnie podatna na warunki pogodowe (deszcz, śnieg, lód), co mogłoby negatywnie wpływać na komfort i bezpieczeństwo korzystania przez pasażerów.

– Miasto Tarnobrzeg przekaże projektantowi infrastruktury kolejowej projekt zagospodarowania terenu (PZT) dla zadania pn. „Poprawa infrastruktury transportu publicznego na terenie MOF Tarnobrzeg”, w celu umożliwienia skoordynowania opracowywanej dokumentacji projektowej z dokumentacją dotyczącą infrastruktury kolejowej, tak aby zapewnić spójność rozwiązań technicznych oraz uniknąć kolizji pomiędzy inwestycjami.

– poczynione zostały pierwsze plany parametrów i standardu ewentualnego przejścia. W założeniu powinno mieć ok. 4,5 m szerokości i 2,8 m wysokości, niezbędny będzie monitoring, aby było bezpieczne, a w ramach zadania „Poprawa infrastruktury transportu publicznego na terenie MOF Tarnobrzeg” i planowego w tym zakresie powstania zbiornika retencyjnego będzie uwzględnione odprowadzenie wód gruntowych z przejścia podziemnego.

– W ramach rozmów o tej inwestycji chcemy dbać o całość infrastruktury kolejowej w mieście, dlatego zgłosiliśmy także uwagi naszych mieszkańców osiedla Sobów, co do doświetlenia przejazdu kolejowego znajdującego się przy wjeździe na osiedle. Padła deklaracja, że strony inwestora, że przy okazji realizacji zadania na linii nr 25 dodane zostanie oświetlenie na wspomnianym przejeździe.

– Obecnie skupiamy się na tym, by dobrze skoordynować te dwie kluczowe inwestycje, które odmienią standard przejazdów kolejowych w naszym mieście. Zadanie miasta w ramach MOF związane z centrum przesiadkowym musi być dobrze skorelowane z działaniami PKP, tak aby maksymalnie wykorzystać możliwości infrastrukturalne dla tego miejsca!

– Kolej na kolej w Tarnobrzegu! Bardzo się cieszę z postępów w realizacji tej inwestycji! Dzięki niej zmieni się komunikacyjne oblicze naszego miasta!” 

Subskrybuj
Powiadom o
6 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
Mieszczanin
2 godziny temu

Chyba lepsze przejście podziemne choćby ze względu na osoby starsze i niepełnosprawne no chyba że przy kładce przewidziana jest winda.
Ważne że coś ruszyło w tym temacie

Pasażer
1 godzina temu
Odpowiedź do  Mieszczanin

Windy montowane na dworcach kolejowych powinny być z pleksy coby było widać kto i czy w ogóle jest w środku. To na wypadek gdyby się uszkodziła w chwili gdy pasażer kolei jest w środku. Nie wiem czy w windach wykonanych z metalu (drzwi zasuwane) jest sygnał telefonii dociera do takiej windy i z niej wychodzi. Czy taka winda działa jak klatka z której sygnał telefonu w te i w tamte strone nie dociera?

As
1 godzina temu

Takie przejście powinno mieć gruby strop żeby ludzie mogli tam się ukryć w razie ewentualnych nalotów. Wszystko chyba zmierza coraz szybciej w tym kierunku niestety

Szczepan
1 godzina temu
Odpowiedź do  As

ale dworzec to zabytek. zabytków nie wolno niszczyć więc wystarczy, że ukryjesz się na dwrocu.

Pasażer
1 godzina temu

Projekt przejścia podziemnego powinien uwzględnić możliwość dotarcia do peronów przez
-inwalidów w wózkach inwalidzkich,
-matek z wózkami dla dzieci,
-rowerzystów z rowerami.
W tym ostatnim przypadku to winda musi być dość…głęboka, by się rower trekkingowy zmieścił.

Pasażer
1 godzina temu

Wyremontowany budynek dworca kolejowego w Rzeszowie jest…brzydki.
Byle Tarnobrzeg nie czerpał wzorców z tego remontu rzeszowskiego, podczas remontu tarnobrzeskiego budynku dworca kolejowego.

link:
/torzeszow.pl/dworzec-glowny-pkp-w-rzeszowie-w-koncu-otwiera-sie-dla-podroznych-modernizacja-trwala-prawie-trzy-lata/#comment-282

Postaw mi kawę na buycoffee.to
6
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x
Przejdź do treści