O zmianie koncepcji z kładki na przejście podziemne, w związku z planowaną budową dodatkowego peronu na dworcu PKP w Tarnobrzegu, rozmawiano w trakcie roboczego spotkania samorządowców z pracownikami PKP PLK S.A oraz z wybranym przez kolej wykonawcą tej inwestycji. O przebiegu rozmów, które odbyły się w miniony poniedziałek, informuje w mediach społecznościowych prezydent Tarnobrzega, Łukasz Nowak.
„Sprawy związane z inwestycjami kolejowymi w Tarnobrzegu zdecydowanie nabrały tempa. Po wizycie przedstawicieli PKP PLK S.A przyszedł czas na spotkanie robocze z udziałem osób odpowiedzialnych za realizację inwestycji w naszym mieście.
Dodatkowy peron, który jest już realnym projektem, wymaga dodatkowych uzgodnień, w tym tych zapowiedzianych przeze mnie ostatnio w związku ze zmianą koncepcji z kładki na ewentualne przejście podziemne. Decyzja o tej zmianie zostanie podjęta po przeprowadzeniu niezbędnych badań geologicznych, ale już dziś czynimy pierwsze kroki w planach jej wykonania.
Dziś na miejscu w Tarnobrzegu rozmawialiśmy z pracownikami PKP PLK S.A oraz z wybranym przez kolej wykonawcą tej inwestycji. W większym gronie osób, zarówno tych decyzyjnych, jak i tych odpowiedzialnych za sam kształt budowy linii kolejowej i infrastruktury towarzyszącej podjęliśmy kilka ważnych ustaleń oto one:
– ustaliliśmy lokalizację stanowiska sterowania w stacji Tarnobrzeg z uwagi na zmianę jego lokalizacji ze stacji Chmielów,
– omówiony został szeroko plan działań budowy ewentualnego przejścia podziemnego, zamiast kładki naziemnej. Nasze argumenty przemawiające za budową kładki naziemnej to przede wszystkim fakt, że wymagałaby to znacznej ingerencji w przestrzeń nad torami i ich otoczenie, a także zmiany w przyjętych rozwiązaniach projektowych dotyczących infrastruktury drogowej i technicznej. Przejście podziemne nie wpływa na te rozwiązania, dzięki czemu ograniczone zostaje ryzyko kolizji branżowych oraz konieczności dodatkowych przeprojektowań. Dodatkowo należy zauważyć, że pod względem bezpieczeństwa i trwałości eksploatacyjnej przejście podziemne stanowi rozwiązanie stabilniejsze i mniej narażone na oddziaływanie czynników atmosferycznych. Kładka naziemna, jako obiekt w pełni odkryty, byłaby szczególnie podatna na warunki pogodowe (deszcz, śnieg, lód), co mogłoby negatywnie wpływać na komfort i bezpieczeństwo korzystania przez pasażerów.
– Miasto Tarnobrzeg przekaże projektantowi infrastruktury kolejowej projekt zagospodarowania terenu (PZT) dla zadania pn. „Poprawa infrastruktury transportu publicznego na terenie MOF Tarnobrzeg”, w celu umożliwienia skoordynowania opracowywanej dokumentacji projektowej z dokumentacją dotyczącą infrastruktury kolejowej, tak aby zapewnić spójność rozwiązań technicznych oraz uniknąć kolizji pomiędzy inwestycjami.
– poczynione zostały pierwsze plany parametrów i standardu ewentualnego przejścia. W założeniu powinno mieć ok. 4,5 m szerokości i 2,8 m wysokości, niezbędny będzie monitoring, aby było bezpieczne, a w ramach zadania „Poprawa infrastruktury transportu publicznego na terenie MOF Tarnobrzeg” i planowego w tym zakresie powstania zbiornika retencyjnego będzie uwzględnione odprowadzenie wód gruntowych z przejścia podziemnego.
– W ramach rozmów o tej inwestycji chcemy dbać o całość infrastruktury kolejowej w mieście, dlatego zgłosiliśmy także uwagi naszych mieszkańców osiedla Sobów, co do doświetlenia przejazdu kolejowego znajdującego się przy wjeździe na osiedle. Padła deklaracja, że strony inwestora, że przy okazji realizacji zadania na linii nr 25 dodane zostanie oświetlenie na wspomnianym przejeździe.
– Obecnie skupiamy się na tym, by dobrze skoordynować te dwie kluczowe inwestycje, które odmienią standard przejazdów kolejowych w naszym mieście. Zadanie miasta w ramach MOF związane z centrum przesiadkowym musi być dobrze skorelowane z działaniami PKP, tak aby maksymalnie wykorzystać możliwości infrastrukturalne dla tego miejsca!
– Kolej na kolej w Tarnobrzegu! Bardzo się cieszę z postępów w realizacji tej inwestycji! Dzięki niej zmieni się komunikacyjne oblicze naszego miasta!”
Chyba lepsze przejście podziemne choćby ze względu na osoby starsze i niepełnosprawne no chyba że przy kładce przewidziana jest winda.
Ważne że coś ruszyło w tym temacie
Windy montowane na dworcach kolejowych powinny być z pleksy coby było widać kto i czy w ogóle jest w środku. To na wypadek gdyby się uszkodziła w chwili gdy pasażer kolei jest w środku. Nie wiem czy w windach wykonanych z metalu (drzwi zasuwane) jest sygnał telefonii dociera do takiej windy i z niej wychodzi. Czy taka winda działa jak klatka z której sygnał telefonu w te i w tamte strone nie dociera?
Takie przejrzyste, z pleksy lub szkła, windy są zamontowane na dworcu w Tarnowie. W Rzeszówku już niestety ich nie ma.
Ale czy prezydent sprawdzi czy w tej lokalizacji nie ma wód głębinowych bo jak powstanie przejście to woda nie ma litości i jak powstanie ława błotna to już wiadomo co się może wydarzyć
Sales plawiaku wymyślił
Takie przejście powinno mieć gruby strop żeby ludzie mogli tam się ukryć w razie ewentualnych nalotów. Wszystko chyba zmierza coraz szybciej w tym kierunku niestety
ale dworzec to zabytek. zabytków nie wolno niszczyć więc wystarczy, że ukryjesz się na dwrocu.
Powiedz to agresorom, dyktatorom, bandytom w mundurach atakującym obce państwa.
Projekt przejścia podziemnego powinien uwzględnić możliwość dotarcia do peronów przez
-inwalidów w wózkach inwalidzkich,
-matek z wózkami dla dzieci,
-rowerzystów z rowerami.
W tym ostatnim przypadku to winda musi być dość…głęboka, by się rower trekkingowy zmieścił.
Wyremontowany budynek dworca kolejowego w Rzeszowie jest…brzydki.
Byle Tarnobrzeg nie czerpał wzorców z tego remontu rzeszowskiego, podczas remontu tarnobrzeskiego budynku dworca kolejowego.
link:
/torzeszow.pl/dworzec-glowny-pkp-w-rzeszowie-w-koncu-otwiera-sie-dla-podroznych-modernizacja-trwala-prawie-trzy-lata/#comment-282
To mało powiedziane. Jest paskudny.
Propaganda wersja hard pis
Można by wykorzystać przejście podziemne jako schron, bo różnie bywa
Ilu ludzi do niego wejdzie? I na jak długo?
Cytat: „… w związku z planowaną budową dodatkowego peronu na dworcu PKP w Tarnobrzegu,…”kuniec cytatu.
Się zastanawiam czy będzie 3 czy 4 tory przy peronach?
Wie kto jak jest w projekcie, niechaj zapoda.
Potrzebny jest tor bocznica, do załadunku/wyładunku, pojazdów wojskowych w razie „W”
Powinno być 4 tory i dwa perony. Na drugim peronie, od strony pola, a nie od strony budynku stacji, powinny być przyjmowane pociągi dłuuugie, na wincyj niźli 4 wagony.
W tym przypadku żadne przejścia podziemne czy kładki nad torami nie będą potrzebne.
Założę się, że coś spitolą w tym przejściu podziemnym, co nie spodoba się ludziom.
Zgadujemy co?
Będą trudności w przemieszczaniu się na peron z wózkami i rowerami.
Będzie zbyt stromo na schodach.
Nie będzie windy. Nie ten typ dworca by taką windę zamontować.
Powstał nowy kanał „Mobilny Tarnobrzeg” wbijajcie na Facebooka i obserwujcie.
Znajdziecie tam informacje o drogach, ulicach, kolei i transporcie związanym z Tarnobrzegiem.
Nie mam fejsbuka to co se mogę wbić?
A kto tych informacji udziela? Urzędnicy czy forumowicze nie związane z urzędem?
Nie urzędnicy
To info będzie nie do końca wiarygodne. To tylko rozważania, marzenia. plotki forumowiczów.
Słowo klucz „ewentualnego”.
Przy okazji można zmienić nazwę ulicy z Dworcowa na Kolejowa jak przed wojną
Proponuję na Pendolinową 🙂
Wyremontowana może się nazywać :-). Oczywiście nazwę należy zmienić po remoncie.
Nazwa będzie dworzec główny
Ale gdzie się zmieści zakaz PKP to on już nie będzie główny tylko dodatkowy
Zajazd pks bo o przystankach już nie będę pytał bo
Cały dworzec może się nazywać Dworzec Centralny w Tarnobrzegu 🙂
Nie może się nazywać centralny bo nie ma koło siebie dworca PKS jak to widać w Rzeszowie ale tam jest głowy a centralny jest Warszawie ale to jest centrum miasta a jak to wygląda w tbg-u
Może się nazywać Centralny Dworzec Kolejowy w Tarnobrzegu bo Tarnobrzeg to pępek świata, Europy i Polski. Amen
To może Stacyjkowa? XD
Albo Tomka i Przyjaciół? XD
Z tym to nie był by gupi pomysł ale gdzie powstanie tor wasko- torowy
Ul. Stacyjkowa się powinna nazywać 🙂
Tyle Waszego (forumowiczów), że sobie popłaczecie :-,,,,,, a one i tak zrobio po swojemu.
Hehehe poczekamy ,ale wątpię czy doczekamy
To wymarzone przez was przejście podziemne które nigdy nie powstanie byłoby droższe i w budowie i utrzymaniu od całego remontu dworca i peronu Nikt kto ma choćby odrobinę oleju w głowie nie wyga milionów na coś co tak naprawdę nie jest potrzebne.Zwyczajne przejście naziemne na tej stacji zupełnie wystarczy.Nawrt kładka byłaby fanaberią
Naziemne? To znaczy? Takie jak jest aktualnie czy kładka?
Kładka musiałaby być wysoka, bo musi być nad linią trakcji elektrycznej. Jak się na nią wspiąć będąc na wózku inwalidzkim, jak to ma poczynić matka z wózkiem dziecięcym, jak to ma poczynić rowerzysta z ciężkim obładowanym sakwami rowerem?
A może warto wykonać tylko takie przejście jak dotychczas jest, tylko z której strony budynku dworca, w którym dokładnie miejscu? Wszak pociągi coraz dłuższe jeżdżą. I taki skład nie może uniemożliwiać dotarcie na peron.
Obstaję, że będzie zrobione dojście do torów, takie jakie jest dotychczas. Może nawet dojście na peron będzie w tym samym miejscu. Będzie taniej i może wygodniej dla wszystkich wymienionych wyżej grup pasażerów.
Też obstawiam że będzie to naziemne normalne przejście do peronów.Wygodne dla wszystkich i tanie w budowie i obsłudze.Zadne tam przejścia podziemne ani kładki są nie potrzebne.
Panie do pława. Tarnobrzeg potrzebuje podziemnego bo ma więcej atutów. Ludzie plawiaku będą nam stacje uzbrajać! Do czego to doszło. Stop pławiakom i widelcom. Dość
Zapewne nic nie wyniknie z tej inwestycji, ale zawsze to okazja na zrobienie sobie fotki i celebrowanie w mediach. I tak jeszcze przez 3.5 roku
Spoko, remonty będą. Torowiska i budynku stacyjkowa oraz terenu przed nim.
W końcu nadzieja umiera ostatnia. Za dwa lata dowiemy sie ze Nowaczek sie staral, ale jednak to nie jego wina ze nie wyszlo
Nie marudź. Starania doprowadziły do tego, że już cóś ruszyło. Jest przez kolej projektowana przebudowa odcinka kolejowego od Stalowej Wólki do Padwi. Trwają przygotowania do opracowania projektu terenu przed budynkiem Centralnego Dworca Kolejowego. Zapewne coś też robi się w kierunku remontu samego budynku dworca. Byle sensownie był zaprojektowany i wykonany, też od środka. Nie jestem ekspert od kolei ale wydaje mnie się, że naprzód powinno być wykonane torowisko przed budynkiem stacyjnym, po nim budynek dworca a po nim remont terenu przed dworcowego.Czy tak będzie to zależeć będzie od wielu czynników. Tak mi się też widzi, że perony powinny przyjąć składy z minimum ośmioma wagonami. Takie kursowały na trasie Przemyśl – Warsiawka i w drugą stronę w bieżącym roku. Teraz należy czynić starania, by kasa na dworcu była czynna przynajmniej 8 godzin codziennie. Kiedy już wszystko będzie wykonane przyjdzie czas na zsynchronizowanie odjazdu i przyjazdu pociągów z dojazdami i odjazdami autobusów MKS. Kto za, łapka w górę, a kto przeciw, to też łapka w górę 🙂 Ja jestem za i nawet nie przeciw 🙂 Wszystko zależy od rzundzuncych. Jak im się nie odmieni to projekty wypalą. Na górze trwa walka o stanowiska o rzundzenie Polską i jak przyjdo nowe to różnie… Dowiedz się więcej »
Tylko podziemne przejście oraz wiaty nad peronami. O to walczymy. Tarnobrzeg niech moc będzie z nami!!!
Kto walczy i jak? Słowem na forum? Może go nikt z UM nie czyta? No, może za wyjątkiem niejakiego DJB ale un jest specjalista od kostkowych dróg rowerowych. Nie wiem czy ma siłę przebicia u el.Presidento.
o wiatach ani mru mru w temacie remont dworca. Musi, że będą jak na wiejskich przystankach.
A chciałoby się na całej długości peronów. Wszak w Tbg-u też deszcz pada i czasem rzęsisty. te wiatki co są to są niewystarczające. Nie chronią ani przed deszczem ani przed słońcem.
Wskazane, prócz zadaszenia na całej długości peronów, zasłony przeciwwietrzne , na terenie peronów. Wszak kiedy są silne wiatry to na tym terenie nieźle wiater buszuje. Takie zasłony są na peronach w Rzeszowie. Spełniają dobrze swoją rolę.
A hahahahahahahah.
lipa.
w tbgu to powinien być wielki centralny port lotniczy,most z autostradą na Wiśle i centrum transportu kolejowego na cały kraj a i tak są tacy,którym byłoby mało 🙂
Lotnisko drzewiej bywało, jednopłatowców , za torami. Kładka by się przydała na Wiśle ale dla pieszych i rowerzystów. Jakieś niewielkie przeładunki mogłyby być, bo jest za torami na to miejsce. Kontenery w Kolbuszowej przeładowują to czemu w takim Tbg-u nie mogą tego zrobić.
patrzcie jak ludzie opłacani przez wrogów miasta lansują inicjatywy słabe nieprzyjazne miastu i mieszkańcom, chyba, ze to V kolumna miasta. Chcemy przejścia podziemnego a kładkę wybudujcie sobie w Charzewicach lub Rozwadowie
Wstaw się w role inwalidy co sam porusza się na wózku. Jak ma zjechać do przejścia podziemnego? Będzie winda? Wątpię. Będzie zjazd/pochylnia? Samodzielnie zjechać nie da rady.
Są wózki inwalidzkie akumulatorowe na cztery koła. Jak takim wózkiem wjedzie do przejścia podziemnego i na peron?
Wstaw się w role mamy z dzieckiem w wózku. Jak ten wózek ma wprowadzić do przejścia podziemnego i na peron?
Jeśli będzie zjazd/ pochylnia o niewielkim kącie pochylenia to da radę, a jeśli będzie stromo to już może być mniej bezpiecznie.
Wniosek z tego taki:
1) jeśli będzie przejście podziemne to musi być winda i to nie mała lub zjazd/pochylnia ale o bardzo małym kącie nachylenia. Czy będzie na to miejsce?
2) wskazana rezygnacja z takiego rozwiązania jak kładka czy przejście podziemne i wykonanie takiego przejścia do peronów jak jest aktualnie wykonane na Dworcu Kolejowym.
Przy takim rozwiązaniu nie będzie miał problemu z dostaniem się na peron ani inwalida na wózku ani matka z dzieckiem w wózku ani też rowerzysta.
UWAGA:
nikt tego z mieszkańcami nie konsultuje, Nikt nie liczy się z ludzkimi głosami i dlatego jest jak jest, Usiłują pasażerów uszczęśliwić na siłę kładką lub przejściem podziemnym .Zapewne bez wind.
Durniu w sześciu podziemnym są schodolazy idź pojedź gdzie indziej to zobaczysz.
A cóż to za twór te schodołazy?
Nie zaśmiecaj forum wyzwiskami. Kultury trochę wskazane, a tego jak widać brakuje.
Sam jesteś dureń. Przyjrzyj się co to są schodołazy i jak działają, a potem pisz te swoje farmazony.
Otrząśnij się pierdoło nie lansuj swojej głupoty. W charzewicach lub Rozwadowie rób sobie co chcesz tu ma być przejście podziemne. My tu w Tarnobrzegu mamy was dość!
Dlaczego nie było konsultacji z mieszkańcami Tarnobrzega, czego oczekują na terenie peronów, budynku stacji czy terenu przed tym budynkiem.
Uwagi można by przekazać kolei, projektantom etc.
Bo chcieli upchnąć barachło. I pewnie coś upchną. Marne to miasto
lokalnatelewizja.pl/artykul/23629,kladka-juz-po-remoncie
Proponuje przejrzeć film z wyremontowanego peronu dworca kolejowego w Ostrowcu Świętokrzyskim. Zwrócić należy uwagę, na znaczną wysokość kładki nad torami.
Sporo dymania po schodach.
Rozwiązano przejście przez tory, dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, dokładnie takie jak w Tarnobrzegu wygląda dojście do peronu, jedynego używanego.
https://www.lokalnatelewizja.pl/artykul/23629,kladka-juz-po-remoncie
Proponuje przejrzeć film z wyremontowanego peronu dworca kolejowego w Ostrowcu Świętokrzyskim. Zwrócić należy uwagę, na znaczną wysokość kładki nad torami.
Sporo dymania po schodach.
Rozwiązano przejście przez tory, dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, dokładnie takie jak w Tarnobrzegu wygląda dojście do peronu, jedynego używanego.
Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby przejście podziemne jak w Kolbuszowej
Jak w Kolbuszowej jest rozwiązany wjazd na peron wózkiem inwalidzkim?
Tak jest.
No i bardzo fajnie.Na takie dworce jak w Ostrowcu czy Tarnobrzegu to optymalne rozwiązanie i dla zdrowych i dla niepełnosprawnych.W Tarnobrzegu nawet kładka nie jest potrzebna o podziemnym nie wspomnę.Najtanszym,najwygodniejszym i szybkim przejściem jest zwykle naziemne.W wiaty na całym peronie???????No naprawdę niektórym odbija.Wiata zupełnie wystarcza.Takze przestańcie się podniecać bo pieniędzy nie ma na naprawę dziury w ulicy a wam się marzy przejście podziemne.
Nie wiaty na całym peronie tylko zadaszenie na długości peronów. Małe wiaty (jak te co to zamontowano na peronach w Tbg, są niewystarczające, bo coraz więcej ludzi korzysta z pociągów, a aura bywa różna i wszyscy pod jedną czy dwiema takimi wiatami się nie schowają przed deszczem.
Wskazane jak wyżej napisano, kiedy byłoby zadaszenie na całej długości, wykonanie wiat osłaniających przed wiatrem, deszczem zacinającym z ukosa, takich jak są zamontowane w Rzeszówku na peronach (jak wyżej napisano). Te wiaty osłaniają ludków z trzech stron.
Obudź się gamoniu.
Hahahaha hahaha i tak bez końca.
Skończ z wyzwiskami. Nie świadczy to dobrze o twojej kulturze. Takich jak ty powinno się wykasować z forum.
To gbur z charzewic pława lub Rozwadowa mąci i chce manipulować. A won mi stąd.
Kutwo zamknij ryja i nie wypowiadaj się za mieszkańców Tarnobrzega.
Pies plawski
Tylko przejście podziemne a kładkę w charzewicach niech budują.
Tylko przejście podziemne i zadaszenie całych peronów w Tarnobrzegu kładka to w pławie dobra będzie. I niech żadne przygłupy nie mącą. W Tarnobrzegu tylko przejście podziemne.zadne wiaty i żadne kładki.