Prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak odpowiedział na interpelację radnego Damiana Szwagierczaka w sprawie reorganizacji i zmian kadrowych w Urzędzie Miasta, jednostkach organizacyjnych oraz spółkach miejskich, które zaszły od maja 2024 roku.
Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta
Od maja 2024 r. w Urzędzie Miasta Tarnobrzega wprowadzono szereg zmian organizacyjnych:
likwidacja i ponowne powołanie stanowiska Zastępcy Prezydenta,
podział Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego na dwa odrębne wydziały,
przekształcenie Biura Promocji Miasta w Wydział Promocji, Sportu, Kultury i Komunikacji Społecznej,
zmiana nazwy i zakresu zadań Wydziału Edukacji i Zdrowia,
utworzenie Biura Obsługi Prawnej,
aktualizacja regulacji w Wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami oraz innych wydziałach.
Zmiany kadrowe
W okresie od 1 maja 2024 r. do 29 sierpnia 2025 r.:
z Urzędu Miasta odeszło 30 pracowników na różnych stanowiskach,
zatrudniono 30 nowych osób, zarówno w drodze naboru, jak i w ramach robót publicznych.
Na dzień 1 maja 2024 r. w Urzędzie zatrudnionych było 232 pracowników (pełny etat: 232,3), a na 29 sierpnia 2025 r. – 228 pracowników (pełny etat: 227,8), w tym 7 osób na długotrwałych urlopach bezpłatnych oraz 7 osób w ramach robót publicznych.
Wynagrodzenia
Wynagrodzenia brutto osób zatrudnionych w tym okresie na stanowiskach urzędniczych w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy wahały się od 3 570 zł do 19 185 zł, w zależności od stanowiska i formy zatrudnienia.
Jednostki organizacyjne i spółki miejskie
W interpelacji radny Damian Szwagierczak pytał o zmiany kadrowe i wynagrodzenia w jednostkach organizacyjnych miasta oraz spółkach, w których Tarnobrzeg posiada udziały. Prezydent podkreśla, że te jednostki funkcjonują jako samodzielni pracodawcy, a informacje o zmianach kadrowych i wysokości wynagrodzeń można uzyskać bezpośrednio u kierowników jednostek lub zarządów spółek.
Szczegóły: interpelacja radnego odpowiedz