Prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak odpowiedział na interpelację radnego Damiana Szwagierczaka w sprawie reorganizacji i zmian kadrowych w Urzędzie Miasta, jednostkach organizacyjnych oraz spółkach miejskich, które zaszły od maja 2024 roku.
Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta
Od maja 2024 r. w Urzędzie Miasta Tarnobrzega wprowadzono szereg zmian organizacyjnych:
likwidacja i ponowne powołanie stanowiska Zastępcy Prezydenta,
podział Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego na dwa odrębne wydziały,
przekształcenie Biura Promocji Miasta w Wydział Promocji, Sportu, Kultury i Komunikacji Społecznej,
zmiana nazwy i zakresu zadań Wydziału Edukacji i Zdrowia,
utworzenie Biura Obsługi Prawnej,
aktualizacja regulacji w Wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami oraz innych wydziałach.
Zmiany kadrowe
W okresie od 1 maja 2024 r. do 29 sierpnia 2025 r.:
z Urzędu Miasta odeszło 30 pracowników na różnych stanowiskach,
zatrudniono 30 nowych osób, zarówno w drodze naboru, jak i w ramach robót publicznych.
Na dzień 1 maja 2024 r. w Urzędzie zatrudnionych było 232 pracowników (pełny etat: 232,3), a na 29 sierpnia 2025 r. – 228 pracowników (pełny etat: 227,8), w tym 7 osób na długotrwałych urlopach bezpłatnych oraz 7 osób w ramach robót publicznych.
Wynagrodzenia
Wynagrodzenia brutto osób zatrudnionych w tym okresie na stanowiskach urzędniczych w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy wahały się od 3 570 zł do 19 185 zł, w zależności od stanowiska i formy zatrudnienia.
Jednostki organizacyjne i spółki miejskie
W interpelacji radny Damian Szwagierczak pytał o zmiany kadrowe i wynagrodzenia w jednostkach organizacyjnych miasta oraz spółkach, w których Tarnobrzeg posiada udziały. Prezydent podkreśla, że te jednostki funkcjonują jako samodzielni pracodawcy, a informacje o zmianach kadrowych i wysokości wynagrodzeń można uzyskać bezpośrednio u kierowników jednostek lub zarządów spółek.
Szczegóły: interpelacja radnego odpowiedz



Manipulacja wysokich lotów
Raczej szukanie dziury w całym.
Dla niektórych może to być jedynie „szukanie dziury w całym”, jednak dla wielu stanowi to istotny element zmierzający do wyjaśnienia kwestii dotyczących przesunięć kadrowych realizowanych w Urzędzie Miasta. Wyrażam nadzieję, że w przyszłości, po osiągnięciu zamierzonych efektów, będzie można jednoznacznie stwierdzić, iż były to działania przemyślane, a nie realizacja doraźnych obietnic.
Niepokojącym sygnałem pozostaje fakt powstania w Urzędzie Miasta związków zawodowych, do których należą wieloletni pracownicy z ponad dziesięcioletnim stażem. Rodzi to pytania o kierunek zmian organizacyjnych – czy Urząd Miasta ma być instytucją efektywnie realizującą zadania publiczne, czy też przekształca się w swoiste „kółko wzajemnej asekuracji”, w którym lojalność wobec osób przeważa nad jakością wykonywanej pracy.
Lojalność podwładnych wobec przełożonych jest jedną z kluczowych wartości w dobrze działającej firmie, jeśli tego nie ma to nie ma co mówić o jakości wykonywanej pracy, która raz bywa lepsza, a raz gorsza i trzeba to zaakceptować. Praca w urzędzie nie jest obowiązkiem, zawsze można przejść do sektora prywatnego.
I 30 osób było nie lojalnych? I czym to się objawiało Darku?
Może ciebie planują wymienić na inny egzemplarz, bardziej przyjazny rowerzystom, którzy to chcą ścieżynki rowerowe z asfaltu, he?
Drogi rowerowe są w większości asfaltowe, z kostki są drogi pieszo-rowerowe oznaczone znakiem C-13/C-16 z linią poziomą, gdzie nie ma wydzielonej części pieszej i części rowerowej.
I przy drodze od cmentarza w kierunku Sobowa (przewidywany remont) zapewne też wykonane zostaną z kostki według tradycji Tarnobrzeskich i widzimisię niejakiego DJB zasuwająca do pracy ze wsi do wsi Tarnobrzeg, furą na czterech kołach po drogach asfaltowych. Rowerzystom trzeba zafundować kostkę. Będzie się lepiej jechało według jego teorii.
Jak nie ma wydzielonej części pieszej i części rowerowej to se podziel w projekcie i już będzie prawdopodobieństwo wykonania części rowerowej z asfaltu. Tak ciężko zatrybić, że chodzi o to by rowerzysta jechał asfaltem? Masz coś z mózgiem nie tak?
Jak nie ma odpowiedniej szerokości ciągu, to się nie wydzieli, gdyż osobna droga rowerowa i osobna droga dla pieszych muszą mieć swoje minimalne szerokości. Zwykle tych szerokości brakuje, zatem ciąg pieszo-rowerowy bez wydzielonych części jest rozwiązaniem optymalnym. Jeśli ruch pieszych jest znikomy, to i tak rowerzyści mają całą szerokość praktycznie dla siebie.
Tylko, że miasto buduje po taniości drogi pieszo rowerowe by wsadzić kostki zamiast asfaltu, więc mój zad będzie się trząsł i turlał na rowerze po kostce. A mojemu zadowi należy się turlać oo asfalcie.
Proszę nie pisać głupot, to nie są tzw. kocie łby, tylko kostka niefazowana bądź z delikatną fazą – taka nawierzchnia jest równiutka, gładka, a przy tym wytrzymała i przyjazna dla środowiska, ma szereg przewag nad asfaltem, również pod względem finansowym. Chyba lepiej, że miasto dba o Pani bezpieczeństwo i rozdziela ruch rowerowy i samochodowy, niż gdyby musiała Pani jechać po jezdni i ciągle obawiać się potrącenia przez samochody. Z kolei kierowcy samochodów też są zadowoleni bo mają wolną przestrzeń i nie muszą co chwilę wyprzedzać rowerzystów, z których spora część po prostu jeździ jak chce, bo albo nie zna przepisów, albo nigdy nie zrobiła prawa jazdy.
Nic to nie da bo miasto nie spaci zadłużenia kombinując zmianami bo to może być związane zatrudnieniem nowych osób to skąd będzie kasa bo nawet na ZUS nie maja
W 1998 roku pracowało w UM około 90 osób. Po likwidacji województwa tarnobrzeskiego zatrudnienie wzrosło o około 20 osób w 1999r.
Czy miasto stać na kolejnych naczelników ? I wiceprezydenta? Chyba nie czas aby zaczęli oszczędzanie, od siebie.
Powinno być napisane:
Chyba nie. Czas aby zaczęli oszczędzanie od siebie.
Proszszsz…. dbać o soczystą mowę ojczystą. I w piśmie też należy dbać o poprawność.
nie mam lepszej pracy nic praca w Sanatorium Machów Zdrój !
Spółka Miasta, która dalej likwiduje Kopalnie 🙂
ten kto to wymyślił to geniusz, a Ci co tam pracują to lepiej trafić nie mogli .
Wybrańcy !!!
a jeszcze tam rada nadzorcza jest, której tej pasuje płacić. Mistrzostwo !! 🙂
Tarnobrzeg to miasto cFaniaków, czasem w majestacie prawa i od dziesiątek lat. Dziwię się, że jeszcze nie ogłosiło upadłości. Geniuszy tu brakuje. Gdyby tacy tu byli, oddani miastu, to od dawna byłby kwitnącym miastem.
Zarząd + rada + 2 wydziały to jakieś 30 osób.
Średnie wynagrodzenie na 1 osobę to 7800 zł. (dane ogólnie dostępne w sprawozdaniu finansowy spółki).
Można dobrze żyć w Tbg ? Można, tylko trzeba mieć znajomości albo rodzinę w urzędzie miasta.
Czyli ze zmian wynika, że zrobiło się miejsce dla większej ilości naczelników:
– „podział Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego”
– „utworzenie Biura Obsługi Prawnej”
To pewnie w ramach oszczędności.
Nic nie wnoszące zmiany:
– „likwidacja i ponowne powołanie stanowiska Zastępcy Prezydenta”
– „zmiana nazwy i zakresu zadań Wydziału Edukacji i Zdrowia”
Ruchy kadrowe jak się patrzy.
Czyli drożej niż taniej, a miały być oszczędności.
Czy ktoś tu pisze z urzędu jakiś pracownik oczywiście ten który się nie boi bo wszyscy jesteście mądrzy bo piszecie mówię do was pracownicy urzędu pod dziwnymi pseudo nazwami czy może tu ktoś napisać prawdę co się dzieje złego w urzędzie? Pewnie nikt się nie odważy…
Może planują niejakiego DJB (zwolennika kostki) przesunąć na inne stanowisko by wybudować drogę rowerową w Sobowie z asfaltu?
Robin z Szerwod (skopania)
Dzielą wydziały na 2 a potem przyjmują pociotków . tak wygląda reforma , czy aby nie za dużo w tym urzędzie urzędasów ?
No tak zwalnia się jednych przesuwa się innych a zatrudnia swoich