Film reklamowy czy animacja reklamowa? Co lepsze dla Twojej firmy?

Istotnym aspektem w rozwoju firmy jest jej reklama. Odpowiednia promocja umożliwia zwiększenie rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów. To ostatecznie przekłada się na poprawę sprzedaży i efektywności działania.

Do najpopularniejszych narzędzi pozwalających na promocję firmy są film reklamowy oraz animacja reklamowa. Jedno i drugie pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czym różnią się od siebie wspomniane narzędzia i na które z nich powinieneś zdecydować się w swojej firmie?

Czym wyróżnia się film reklamowy?

Już od wielu lat najczęściej spotykaną formą promocji jest film reklamowy. Zapewne długo się to jeszcze nie zmieni, chociaż należy zwrócić uwagę, że wraz z upływem czasu takie video wygląda inaczej. Dawniej było ono proste i skupiało się na szybkim przekazie. Teraz jest o wiele bardziej rozbudowane, co wiąże się z koniecznością tworzenia scenariusza i zaangażowania w proces jego tworzenia wielu osób.

Jedna kwestia jednak się nie zmieniła. Film reklamowy w dalszym ciągu jest niczym innym jak sposobem na zachęcenie odbiorcy do zakupu wybranych produktów czy też skorzystania z konkretnych usług. Może być on wyświetlany w telewizji, a także w Internecie.

W zależności od kanału dystrybucji, video powinno mieć odpowiednią długość. W telewizji filmy reklamowe są wyświetlane w czasie trwania przerwy między nadawanymi programami. To oznacza, że nie mogą być one zbyt długie. Najczęściej trwają nie dłużej niż kilkanaście sekund. Inaczej sprawa wygląda w przypadku video, które mają trafić do sieci. Tutaj nie ma już tak restrykcyjnych ograniczeń co do czasu antenowego. To sprawia, że mogą trwać one nawet minutę i dłużej.

Czym jest animacja reklamowa?

Animacja reklamowa to kolejna z dostępnych form promocji Twojej firmy. Jest ona nieco bardziej kreatywna. To rodzaj video, który tworzy się za pomocą specjalnych programów komputerowych. Z punktu widzenia zwłaszcza młodych odbiorców, jest ono bardzo interesujące.

Jedną z częściej spotykanych technik tworzenia takich animacji jest metoda białej tablicy. Dzięki niej można stworzyć video przedstawiające dłoń, która na oczach widza tworzy ciekawe rysunki. Dopełnieniem takiej reklamy jest materiał dźwiękowy przedstawiający dany produkt czy usługę w języku korzyści.

Na co powinieneś się zdecydować?

Która forma promocji sprawdzi się w Twojej firmie? To zależy oczywiście od wielu czynników. Przede wszystkim od tego, co charakteryzuje grupę docelową. W przypadku starszych osób, bardziej skuteczna może okazać się reklama pod postacią zwięzłego i czytelnego filmu reklamowego. Najlepiej będzie też, jeśli zdecydujesz się na jego dystrybucję za pośrednictwem kanałów telewizyjnych. Takie osoby o wiele częściej oglądają bowiem telewizję, aniżeli surfują po Internecie.

Młodym osobom na pewno spodoba się jakaś kolorowa animacja. Dzięki takiej formie reklamowej możesz stworzyć coś fantazyjnego, a nawet przedstawić rzeczy nierealne, co z pewnością zainteresuje takie grono odbiorców. Jeśli chcesz do niego skutecznie dotrzeć, pokuś się o wyświetlenie animacji w Internecie np. w popularnych mediach społecznościowych, gdzie młode osoby potrafią spędzać sporą część wolnego czasu.

artykuł sponsorowany

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Postaw mi kawę na buycoffee.to
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content