Poprawy w komforcie jazdy komunikacją miejską w Tarnobrzegu raczej nie będzie. Przynajmniej przez najbliższe dwa lata

Maksymalnie 18 letni tabor, nieobowiązkowa klimatyzacja – te najbardziej interesujące mieszkańców wytyczne, wpisane w przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w Tarnobrzegu, nie przynoszą nadziei na poprawę komfortu jazdy w autobusach miejskiej komunikacji. Dlaczego więc od nowego/starego przewoźnika miasto wymaga tak niewiele? – z tego tłumaczył się prezydent Nowak podczas lipcowej sesji Rady Miasta.

Różnic w specyfikacji w obowiązującym nadal przetargu a tym właśnie ogłoszonym, jest niewiele. Jeśli chodzi o tabor, to w poprzednim, ogłoszonym w 2018 roku postępowaniu, była mowa o wymaganych 7 sztukach autobusów nie starszych niż z 2006 r. i 9 nie starszych niż z 2001 r. W nowym przetargu, wszystkie autobusy muszą być minimalnie z rocznika 2006.

W przypadku klimatyzacji, to nadal nie jest to kryterium obligatoryjnie, podobnie jednak jak wcześniej, za posiadanie autobusów z klimatyzacją, oferent może otrzymać maksymalnie 20 punktów. W 2018 roku było to: 7 autobusów z klimatyzacją – 20 pkt, 4 autobusy z klimatyzacją – 10, 2 autobusy z klimatyzacją – 5 pkt. W ogłoszonym przetargu, kryterium to jest rozpatrywane według następujących wyliczeń: 8 autobusów z klimatyzacją – 20 pkt, 4 autobusy z klimatyzacją – 10 pkt i 2 autobusy z klimatyzacją – 5 pkt.

W obu przetargach najważniejszym kryterium to kryterium cenowe, za które można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Zamiast kryterium wieku taboru, w nowym postępowaniu mamy kryterium dotyczące ilość punktów sprzedaży biletów (maksymalnie 20 punktów). Nowością jest wymóg zapewnienia bezgotówkowej płatności za bilety.

Postępowanie przetargowe ogłoszone zostało na dwa lata, zaczynając od 1 stycznia 2025 roku. Tak krótki czas wynika z kontynuacji działań zapoczątkowanych jeszcze w minionej kadencji samorządu, tj. zakupu przez miasto nowego taboru – 9 niskoemisyjnych autobusów CNG oraz 8 autobusów bezemisyjnych, w ramach dofinansowania z Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.

– Przetarg jest krótki, na dwa lata, z możliwościową wypowiedzenia tej umowy pół roku wcześniej. Daje sobie tyle czasu na pozyskanie środków w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego na pozyskanie nowego taboru. Dlatego niezasadne jest ogłaszanie dłuższego przetargu, a proszę też wziąć pod uwagę, że to wszystko wiąże się też z kosztami. Im wyższe wymagania, tym wyższe koszty – wyjaśnia prezydent Tarnobrzega.

– Trzeba wziąć pod uwagę, że gdy w 2018 roku ogłaszaliśmy przetarg, to opłata za wozokilometr wynosiła 3 zł i 50 groszy. Dzisiaj z zapytań ofertowych wiemy, że to jest minimum 6 zł i 50 groszy za wozokilometr. W przetargu mamy wyliczone ponad 1 mln kilometrów. Tak więc musimy zdać sobie sprawę, że ta komunikacja i tak będzie nas kosztowała dużo, a jeśli jeszcze podnieślibyśmy te standardy, to ja wolę przeznaczyć te środki na wkłady własne, po to, aby ten przetarg był ostatnim przetargiem na obsługę komunikacji miejskiej przez zewnętrzną firmę – kontynuuje Łukasz Nowak.

– Zależy mi na tym, żebyśmy pozyskali nowy tabor, żebyśmy za maksymalnie dwa lata mogli cieszyć się z obsługi przez nowy tabor, realizowany przez naszą miejską spółkę, najprawdopodobniej przez jedną z już istniejących, której zakres zostanie powiększony – tłumaczy prezydent Tarnobrzega.

– Musimy realizować zadania na takim poziomie, na jakim nas teraz stać – dodaje.

Oferty w przetargu można składać do 26 sierpnia br. SWZ

**********************************************************************

W 2008 roku Tarnobrzeg sprywatyzował miejską komunikację – 60 proc. udziałów w Przedsiębiorstwie Miejskiej Komunikacji Samochodowej za 423 tys. zł kupił PKS Tarnobrzeg.

Z kolei w 2013 roku, Rada Miasta Tarnobrzega wyraziła zgodę na zawarcie umowy na sprzedaż 920 udziałów Miasta Tarnobrzeg w Przedsiębiorstwie Miejskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o. o. w Tarnobrzegu za kwotę 541.881 złotych (słownie: pięćset czterdzieści jeden tysięcy osiemset osiemdziesiąt jeden złotych), stanowiących 30,89 % kapitału zakładowego Spółki.

Subskrybuj
Powiadom o
74 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Młody mieszkaniec
1 miesiąc temu

Wyjaśnienia średnio napawają optymizmem, ponieważ nic nie jest robione w sprawie zakupu nowego taboru i uruchomienia miejskiej spółki.

Jak dobrze wiemy, zakup autobusów to nie jest takie „hop siup”. Na te trzeba czasem poczekać 2-3 lata, gdyż producenci mają mnóstwo zakontraktowanych zamówień. Dla przykładu Stalowa czekała na swój nowy tabor 1,5 roku ale to było 5 lat temu.

Pytanie: Na jakim etapie jest postępowanie przetargowe w celu zakupienia nowych MKSów? Mam nadzieję, że prezydent z jeszcze „bożkowymi” urzędasami nie prześpią terminów…

Tedi
1 miesiąc temu

Bożkowymi? Tam są urzędnicy jeszcze z poprzednich rządów, Mastalerzowi, Kiełbowi i ci od Dziubińskiego.

Mati
1 miesiąc temu

Wyluzuj Tusk obiecał dla samorządów miliardy z KPO, więc pieniądze będą na pewno,

???????
1 miesiąc temu
Reply to  Mati

I mu uwierzyłeś? Oj naiwny naiwny naiwny …

Mati
1 miesiąc temu
Reply to  ???????

Tak masz, to bardziej pewne niż w baku 100/100 obietnic.

Papa
1 miesiąc temu

Ten tabor to się nadaje tylko na złom mamy 21 wiek a w mieścinie jeżdżą stare trupy bez jakichkolwiek udogodnień jeżdżę po wielu miejscowościach ale takich złomów nigdzie nie widziałem

Tak se myśle
1 miesiąc temu
Reply to  Papa

że za PRL było lepiej. Przyzwoite autobusy Autosan i Jelcz. Pierwsze modele Jelcza , te dłuższe były ciche w środku a te nowsze wersje, nieco krótsze to była tragedia z hałasem wewnątrz. Autobusy wymalowane były na czerwono. Z daleka było widać, że to autko komunikacji miejskiej.

sandomierzak
1 miesiąc temu
Reply to  Tak se myśle

za prl u w tarnobrzegu nie bylo adnej mks a po tej dziurze jezdzila sandomierska 12

Edek38Pysznica
1 miesiąc temu
Reply to  sandomierzak

U nas Po pławo my miejscowe przeszczepy jeździły na krowich i świńskich grzbietach

Koniuszy z Dzikowa
1 miesiąc temu
Reply to  Edek38Pysznica

Nieźle byku. Tylko pozazdrościć wam nowoczesnego transportu

Znajoncy temat
1 miesiąc temu
Reply to  sandomierzak

Skleroza? Miedzy Tbg a Sando jeździła 11, Sandomierska przez jakiś czas, potem już tarnobrzeskie autobusy obsługiwały tę trasę.

Były kierowca MKS
1 miesiąc temu
Reply to  Znajoncy temat

Dokładnie tak było. Osobiście prowadziłem 11kę a lata 90te to były złote czasy miejskiej komunikacji. Uważam że MKS można było uratować tylko wystarczyły dobre chęci i zdrowy rozsądek ówczesnych władz Tarnobrzega a dzisiaj mielibyśmy nowoczesny tabor z dofinansowania jak St.Wola czy Rzeszów

Juliusz Cezar
1 miesiąc temu

Podaj imię i nazwisko.

Były kierowca MKS
1 miesiąc temu
Reply to  Juliusz Cezar

Neron

kura
1 miesiąc temu
Reply to  Juliusz Cezar

A po co ci nazwisko? Szpicel jakiś jesteś czy co?

Tbg
1 miesiąc temu

Ci co sprzedali za bezcen majątek mieszkańców Tarnobrzega będą się smażyć w piekle, a ogień nieugaśnie.

kura
1 miesiąc temu
Reply to  Tbg

Ci co sprzedali to wybrani zostali jeszcze wyżej a inni wylądowali w TSM (przytułek dla niewybranych na następną kadencję prezydencików)

Odp
1 miesiąc temu
Reply to  Papa

Ludzie nawet nie pamiętają że prowadzą auto starsze niż kierowca ale który polak co rządzi ziemiami rodzinymi jak tacy są od urodzenia pokazuje swoje dobre oblicze na obszarze całej Polski są miasta potem miasteczka i wioski bo jak była by produkcja polska bo koszty były by mniejsze ale ile firm ma w logu napis s.a

Hubert z Tarnobrzega
1 miesiąc temu
Reply to  Papa

Dodatkowo jeżdżą jak chcą i kiedy chcą, a o samym wyglądzie nie wspomnę

musk
1 miesiąc temu

Jeden autobus jest czerwony i ten to chyba reprezentacyjny. Chyba nawet na święto Mikołaja na plac czerwony był wykorzystany.

Cezar Juliusz
1 miesiąc temu
Reply to  Papa

To kup nowy!

kanar
1 miesiąc temu
Reply to  Cezar Juliusz

Takim wpisem pokazujesz swoją ułomność umysłową

Lubię to miasto
1 miesiąc temu

Czyli trzeba na nową stworzyć spółkę miejską w stylu MKS, żeby ten nowo nabyty tabor obsłużyć. Tylko szkoda, że ktoś kiedyś istniejącą spółkę doprowadził do likwidacji. Poza tym można ogłosić przetarg na obsługę miasta z nowoczesnym taborem. Jestem ciekawy (bo wiedzy nie mam, tylko przypuszczenia), kto do takiego przetargu by stanął.

Kasiasty
1 miesiąc temu

Wożą ludzi za darmo. To impreza nad jeziorem, to dziadków … To skąd mają wziąć kasę na nowy tabor? Ja proponuje riksze. I taniej i ekologiczniej.

Mieszkaniec
24 dni temu
Reply to  Kasiasty

Nie ma kursów darmowych dla Polkaru. Za te tzw.darmowe miasto i tak płaci za każdy wozokilometr.

Patologia Tarnobrzeska
9 dni temu
Reply to  Mieszkaniec

tak dlatego dochodzi do tego, że wożą nas karawany. te małe busiki nazwane przez Tarnobrzeżan karawanami

Mieszkaniec
9 dni temu
Reply to  Kasiasty

Jakby tak miasto kiepsko płaciło to przecież Polkar nie startował by wciąż do któregoś z kolei przetargu. Jest im tu bardzo dobrze i doją miasto a o utargach z biletów gdzie miasto dało im wolną rękę nie wspomnę

Patologia Tarnobrzeska
9 dni temu
Reply to  Mieszkaniec

to prawda, gdyby MPK lub MKS miało Miasto komunikacja byłby za darmo i tak jeździłaby po mieście. Ludzie przesiedliby się z samochodów na autobusy, a tak prywaciarz robi biznes, a cierpią mieszańcy Tarnobrzega.

Tudorial
1 miesiąc temu

Czy ktoś wierzy w te bajki prezydenta? Przygotowujący przetarg się nie natrudzi zmieniając datę i podwyższając cenę – wstyd!

Nowak...Djokowicz.
1 miesiąc temu

Jesteśmy chyba ostatnim skansenem z tego typu pojazdami. To się nadaje żeby zatopić i rafa na tym urosła.

As
1 miesiąc temu

Kolejny który napluł mieszkańcom w twarz. Stan komunikacji oddaje stan miasta. Z ostatniego zdania jasno wynika ,że tylko na taką komunikację nas stać . Nowe autobusy i baza to mrzonki

Tarnobrzezanie
1 miesiąc temu
Reply to  As

Kolejny Prezydent naplul nam w twarz!

Działacz
1 miesiąc temu
Reply to  Tarnobrzezanie

Jeden punkt z programu wyborczego pt. KOMUNIKACJA w plecy

mistbg
1 miesiąc temu

Przetarg jak nic ustawiony pod Polkar

pysiotbg
9 dni temu
Reply to  mistbg

komunikacji należącej do miasta i za 2 lata nie będzie – mogę się założyć o duże pieniądze. Robia nas w konia

Małew
1 miesiąc temu

Chyba jedyne miasto z takimi złomami, wstyd. Prawie każdy autobus inny, A kopca jak parowozy

dużev
9 dni temu
Reply to  Małew

tak to prawda powinno to być nagłośnione. Rupcie vel rupiecie na złom, a nie na tarnobrzeskie drogi

S, ZERODMIESCIE
1 miesiąc temu

PRZEDE WSZYSTKIM PRETENSJE ZA ,,USMIERCENIE,, TARNOBRZESKIEJ KOMUNIKACJI TRZEBA MIEC DO TYCH CO RZADZILI MIASTEM W TAMTYCH LATACH 2008 I 2013 ROKU, TERAZ MLEKO JUZ ROZLANE, TRZEBA POCZEKAC JESZCZE MAM NADZIEJE TE 2 LATA TRUDNO, OBECNY PREZYDENT JEST NICZEMU WINNY, MUSI NIESTETY SPRZATAC WSZYSTKIE BRUDY PO POPRZEDNIKACH, A JAK WIADOMO KRAKOWA OD RAZU NIE ZBUDOWANO.

sandomierzak
1 miesiąc temu

krakow to nie tarnobrzeg

kura
1 miesiąc temu
Reply to  sandomierzak

Sandomierz to nie Kraków

TBG-a
9 dni temu

piekło już czeka a ogień już się pali

Jan
1 miesiąc temu

Klimatyzacja w postaci otwartych drzwi w autobusie jest bardzo wydajna i ekologiczna,widziałem taką w Sudanie. Sprawdza się w Afryce ,to u nas tym bardziej… ale takie mamy wladze.

Schłodzony klimą
1 miesiąc temu
Reply to  Jan

Nawet jeśli jest klimatyzacja to czasem trzeba otworzyć okno lub drzwi by wnętrze wywietrzyć. jak się wchodzi do pomieszczeń z klimatyzacją to jest chłodno, ale zwykłego powietrza czasem brak. Ludzie to lubią siedzieć w smrodach.

Mieszkaniec
1 miesiąc temu

Jak ten właściciel tych autobusów się nie wstydzi. Żenada

Dżony Łoker
1 miesiąc temu
Reply to  Mieszkaniec

Bardzo dobre pytanie. Jeśli gość nie ogarnia tematu to powinien zająć sie czymś innym a nie na siłe udaje przedsiębiorce.

Dżony Łoker
1 miesiąc temu

Czyli ten śmieszny przetarg rozpisany jest pod obecnie obsługujący komunikacje w naszym mieście Dziad-Trans. Prezydencie Nowak nie pluj nam w twarz jak poprzednik.

Dżony Łoker
1 miesiąc temu
Reply to  Dżony Łoker

Nie można było na te dwa lata wymagać autobusów z przynajmniej 2010r i klimatyzacji? Żenada w chuj.

Działacz
1 miesiąc temu

Z programu wyborczego KWW Łukasza Nowaka:
„Komunikacja musi być przyjazna i dostosowana do nowoczesnych standardów. Będę dążył do pozyskania środków na niskoemisyjny tabor. Jeżeli to się uda a takie dofinansowanie możemy uzyskać z kilku źródeł należy podjąć działania w celu utworzenia własnej spółki komunikacyjnej…”

Ja Ja
1 miesiąc temu

aaa czyli potańcówki za drogie nie są ale już komunikacja dla mieszkańców tak. No jest nowa jakość … bylejakości. Czemu mnie to nie dziwi.

musk
1 miesiąc temu

Czy Tarnobrzeg to stan umysłu?

Tutaj znajdziesz wszystkie niezbędne informacje do
1 miesiąc temu

Dlaczego mieszkańcy Tarnobrzega są pokrzywdzeni przez nieudolnych rządzących? Dlaczego ktoś chce upadku miasta? Dlaczego komunikacja Tarnobrzega ma być z tyłka? Dlaczego ktoś nie zadał sobie trudu i większego wysiłku? Dlaczego jest więcej.

Robin
1 miesiąc temu

Wytłumacze ci to w najprostrzy sposób jak tylko można. Moim zdaniem w Stalowej Woli u władzy są ludzie którzy wiedzą po co tam poszli i co mają tam robić. Do władz naszego miasta pcha się najgorszy element społeczny dbający tylko o swoje interesy.Od lat niestety mam takie wrażenie. No bo jak to jest ? Likwidują nam Rejon Energetyczny, Pogotowie Ratunkowe, Krwiodawstwo, zabierają Wody Polskie. Prezydenci i radni milcząco to akceptują jakby ich to w ogóle nie interesowało 🙂 🙁 A KURIOZUM TO JEST NASZ SZPITAL. Od lat dzieje się tam źle. Nieudolni dyrektorzy mianowani przez marszałka Ortyla . Prezydenci I radni udają że to nie ich sprawa choć szpital leczy mieszkańców Tarnobrzega !!! Dochodzi do zamknięcia podstawowego oddziału jakim była interna. Marszałek Ortyl na lutowej zdalnej sesji RM obiecuje radnym I prezydentowi Bozkowi że oddział wewnętrzny wznowi działanie od 25 kwietnia. Data ta mija , mijają lata. Prezydent I bezradni rżną głupa że nic się nie stało zamiast po każdej sesji słać pisma do Rzeszowa I Warszawy z zapytaniem o losy tego szpitala I oddziału wewnętrznego!!! Zmienia się dyrektor szpitala na „ogrodnika” po kursach zarządzania !!! Zmienił prezydent i część radnych. Zamiast swoje urzędowanie zacząć od pism do marszałka w… Czytaj więcej »

sandomierzak
1 miesiąc temu
Reply to  Robin

a gdzie jest powiedziane ze wszystkie instytucje maja miec siedzibe w tarnobrzegu?

Robin
1 miesiąc temu
Reply to  sandomierzak

NIE WSZYSTKIE TYLKO TE KTÓRE SĄ WE WSZYSTKICH BYŁYCH MIADTACH WOJEWODZKICH A NAWET W POWIATOWYCH.

slyszol
30 dni temu
Reply to  Robin

to wojewodztwo to se wybis z glowy czlopcze

JJJWWPP
9 dni temu
Reply to  Robin

To miasto to dno

Okiem
1 miesiąc temu

Przypominam wszystkim ze w Stalowej Woli oprócz nowoczesnego taboru MPK to od 1 września komunikacja miejska bedzie za darmo dla mieszkańców. Natomiast dodatkowo ruszyl nowy program rozbudowy komunikacyjnej tz.kolejne nowe autobusy niskoemisyjne przegubowe dodatkowe nowe przystanki zielone tablice elektroniczne tam gdzie ich jeszcze nie ma i cztery kluczowe końcowe petle autobusowe.A co najważniejsze nowa zajezdnia w strefie stalowowolskiej.

Focia
1 miesiąc temu
Reply to  Okiem

„…od 1 września komunikacja miejska bedzie za darmo dla mieszkańców.

Nie ma nic za darmo. Ktoś (obywatel?) poniesie tego koszty, tylko w innym „opakowaniu”. 

Robert
1 miesiąc temu
Reply to  Focia

Tu niekoniecznie możesz mieć rację. Popatrz na ich budżet. Mogą sobie na to pozwolić. Nas wozi i najpewniej dalej będą wozić bo tylko tu mogą wcisnąć te szroty
Po nas pewnie na żyletki pójdą

Poldek Misiak
1 miesiąc temu
Reply to  Okiem

I kto tym jeździ jak młodzież i osoby w wieku średnim mają samochody a dziadki jeżdżą na legitymację ZUS

Robert
1 miesiąc temu

Czy jest jeszcze jakieś inne miejsce w Polsce gdzie jeżdżą takie trupy ?

sandomierzak
1 miesiąc temu
Reply to  Robert

niema nigdzie

Zasłyszane
1 miesiąc temu

W Stalowej Woli komunikacja nowoczesna za darmo.smiecie najtańsze. woda najtansza i z własnych studni głębinowych.Dookola budowy.remonty.inwestycje.Tylko tu w zaściankowym Tarnobrzegu ciuchland na ciuchlandzie i parki handlowe.

Piekło nie zamarzło
24 dni temu
Reply to  Zasłyszane

Lucyferianie sprzedali miasto ! A czeka ich potępienie i wieczny ogień piekielny.

JJJWWPP
9 dni temu
Reply to  Zasłyszane

Zgadza się to dno

janwdupowkręt
1 miesiąc temu

CZY KTOŚ MOŻE MIARODAJNIE ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIE
DLACZEGO TO „MIASTO” JEST… PRZEKLĘTE?
DLACZEGO OD WIELU LAT T U NIC NIE WYCHODZI??
OSTATNIO CO TU WYSZŁO TO CHYBA TYLKO W POLA GĘŚ PIPA
I NAPIERDALANIE W PARAPET PRZYCHODNI KIJEM….
tyle nam wyszło..
🙁

Robert
1 miesiąc temu
Reply to  janwdupowkręt

Nie jest przeklęte tylko zostali tu tacy ludzie jacy zostali. Wybitniejsze jednostki pouciekały. Budują dziś zamożność i dobrobyt w dużych miastach i za granicą

kura
1 miesiąc temu
Reply to  janwdupowkręt

To miasto było i jest niezłym korytem dla bossów. Ci nie myślą o mieście tylko jak z niego wydoić ile się da.

Tbg
1 miesiąc temu
Reply to  kura

To dlaczego ludzie głosują na takich koryciarzy ?!
Przykładowo. Co takiego dobrego dla miasta zrobiła radna Kapuściak że siedzi tam już kolejną kadencję?
Co tam robi radny Mastalerz który o ile dobrze pamiętam wbił gwoźdz to trumny miejskim MKS zakazując im jazdy do Sandomierza? Przejął samo jezioro które generuje tylko koszty dla miasta a tereny inwestycyjne po Siarkopolu poszły w ręce sąsiednich gmin. Cała jego prezydentura była porażką a ludzie na niego zagłosowali !!!!

Tarnobrzeg moje miasto
24 dni temu
Reply to  janwdupowkręt

Nie miasto przeklęte tylko zafajdancy, którzy sprzedają duszę Lucyferowi za srebrniki, udając przyjaciół Tarnobrzega.

Swój
24 dni temu

Prezydent Bożek: Autobusy 16-letnie, w tym 7 z klimatyzacją.
Prezydent Nowak: Autobusy 18-letnie, klimatyzacja nieobowiązkowa.

Tarnobrzeg moje miasto
24 dni temu
Reply to  Swój

Do pracy niech zacznie dojeżdżać że swoją świtą, Tarnobrzeg zasługuje na komunikację 21 wieku a nie z demobilu.

JJJWWPP
9 dni temu

Niby skąd na te autobusy i ich obsługę? Tu powinny być małe busy, bo mało ludzi jeździ komunikacja miejska. Większość porusza się autami i rowerem

JJJWWPP
9 dni temu

Najlepsza instytucja to urząd pracy, który nie ma w ogóle ofert pracy, nie m akasy na szkolenia, staze, kursy. Po co on w ogóle jest?

Postaw mi kawę na buycoffee.to
74
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content