Po montażu dodatkowych ekranów akustycznych i budowie przejścia dla pieszych, na obwodnicy Tarnobrzega planowane są kolejne prace. Dotyczą m.in. przebudowy trzech istniejących rond.
Tarnobrzeski magistrat ogłosił postępowania przetargowe, na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowych, w zakresie:
1. Wykonania przebudowy trzech skrzyżowań typu rondo z uwzględnieniem poprawy warunków przejezdności:
Przedmiotowe opracowanie dotyczy dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z nadzorem autorskim uwzględniającej przebudowę i poprawę przejezdności trzech skrzyżowań typu rondo na obwodnicy Miasta Tarnobrzega. Oddana do użytkowania w 2022 roku droga obwodowa posiada uszkodzenia mechaniczne na trzech rondach w postaci wypchniętych krawężników i rozjeżdżonych poboczy z kruszywa. Opracowanie winno zawierać rozwiązania projektowe poprawiające warunki przejazdu przez ronda szczególnie dla samochodów ciężarowych i autobusów poprzez zwiększenie promieni skrętu na rondach, dodanie dodatkowych powierzchni utwardzonych itp.
2. Wykonania dodatkowego odcinka drogi serwisowej:
Przedmiotowe opracowanie dotyczy wykonania dokumentacji projektowo kosztorysowej wraz z nadzorem autorskim na wykonanie dodatkowego odcinka drogi serwisowej przy obwodnicy Miasta Tarnobrzega. Dodatkowy odcinek drogi serwisowej o konstrukcji i parametrach zgodnych z wykonanymi drogami serwisowymi przy drodze obwodowej będzie mieć długość około 500 mb. Początek projektowanego odcinka znajduje się przy skrzyżowaniu typu rondo obwodnicy Miasta Tarnobrzega z ul. Bema km około 6+700, koniec odcinka należy połączyć z istniejącą drogą serwisową w km około 7+200. W zakresie należy wykonać dokumentację projektowo-kosztorysową na zgłoszenie z projektem budowlanym wraz z przygotowaniem wniosku o pozwolenie/ zgłoszenie wodnoprawne.
3. Wykonania zjazdu jednokierunkowego w ul. Kopernika:
Przedmiotowe opracowanie dotyczy wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej na zgłoszenie z projektem budowlanym w związku z budową jednokierunkowego zjazdu z obwodnicy Miasta Tarnobrzega w km około 2+200 w ul. Kopernika w Tarnobrzegu w celu poprawy warunków komunikacyjnych.
Otwarcie ofert we wszystkich trzech postępowaniach przetargowych odbędzie się 20 sierpnia br.
****************************************
Oficjalne otwarcie obwodnicy odbyło się 7. listopada 2022 roku. Całkowita jej długość wynosi 9 km. Wartość zadania inwestycyjnego wyniosła łącznie: 78 987 234,73 zł (w tym roboty budowlane wraz z aneksami, odszkodowania za wywłaszczenia, roboty towarzyszące pracom budowlanym, nadzór inwestorski, dokumentacja projektowa wraz z nadzorem autorskim, studium wykonalności, promocja projektu, gestorzy sieci)
foto: archiwum
niedługo na drodze zwanej obwodnicą będzie więcej skrzyżowań,rond i przejść dla pieszych niż trzeba zaliczyć jadąc przez Tarnobrzeg 😛
Przejście nadziemne lub podziemne by było wisienką na torcie.
Niestety te inwestycje poprzedniej ekipy pochodzą z funduszu ” byle było jak było” i tak jest wszystko wykonane bądź jak !!! Niby obwodnica jest tego najlepszym przykładem !!! Nie wspominając już o budowanym Centrum Sportów Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tarnobrzegu, gdzie bieżnia ma mieć jedynie cztery albo aż cztery tory. Przecież to znowu jakaś namiastka i partanina. Ale jak już stwierdzili byli wysokiej klasy specjaliści z poprzedniej ekipy najwyżej dwa się kiedyś dobuduje. Bardziej profesjonalne bieżnie mają niektóre Szkoły Podstawowe i Orliki z sześcioma torami. Inwestycje, które winny być przemyślane i wykonane profesjonalnie służąc mieszkańcom wiele lat cechuje w Tarnobrzegu taki drobny paradoks, jakim jest „MAKSYMALNY MINIMALIZM”.
Zobaczymy co Nowak pokaże ? Młody energiczny ale bez doświadczenia
Większej partaniny raczej się nie da odwalić !!! Więc już gorzej być nie może !!!
W Tarnobrzegu mieście rondek
Na takie inwestycje tylko może sobie pozwolić tylko stolica Polski bo nawet nie wiem czy takie się w Rzeszowie znajdują
A większym problemem jest tak że miasto nie pozyskuje tylko wydaje więc to pytanie kierujemy bez pośrednio do prezydenta miasta czy do radnych tego miasta
Jak do radnych to do którego pana Kalinki wielkiego funfla prezydenta czy mastaleza wspierający parte popapranca tuska
Teraz gdy obwodnica jest już wybudowana przejście podziemne to ogromny koszt ale taka kładka to najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji
Weź co to kwa jest? kto się na nią wdrapie chyba ci ze ścianki wspinaczkowej. bezpiecznym rozwiązaniem była budowa przejścia pod drogą ale komuś mózg przesłoniła mamona. Teraz głupota mądrych nawet nie pomoże
No i super!
Wldarze może pomyślą o prawdziwej obwodnicy, może!!!
o ekspresówce s74 myślą od 5 dekad a od 3 jest nawet postanowione,że powstanie.
naszego odcinka przez przypadek nie zbudowano.
Walt, ja jestem optymistą i wierzę że w uczciwość ludzką.
Może to błąd!!!
ja też jestem optymistą i to urodzonym tylko wiem,że to jest jak z tymi osławionymi toaletami nad jeziorem… czasami trzeba z dziesięć lat poczekać co dopiero z drogą 🙂
Poczekamy, zobaczymy, chociaż wiem że każda nowa wersja władzy ma swoje własne interesy, a my nie mlodniejemy i co z tego jako zwykli lokalesi będziemy mieć?
Lecz powiedziawszy szczerze, to nudne jest to czekanie, ale cóż zrobić???
jak się nie ma za wielkich oczekiwań to i się na nic tak za bardzo nie czeka zwłaszcza ze strony władzy.
ale jest sporo takich którym starczą przysłowiowe okruchy z pańskiego stołu.
Jako lokalsi coraz mniej. Młodzi bez perspektyw wyjeżdżają, starsi umierają, budżet się kurczy, kasa coraz mniejsza do dyspozycji.
Jeszcze to chwilkę potrwa, ale błędem jest myślenie, że jezioro nas utrzyma (kto się na nim utrzyma to utrzyma) a dalsze pchanie grubej kasy w ten teren (dla nielicznych i przyjezdnych) na okres 4 miesięcy funkcjonowania jest szaleństwem. No ale jeżeli urzędującym i urzędnikom wystarczy własny zarobek i dochody to chyba dobrze w mieście jest, takie jednostronne myślenie. Przecież (jak słychać ) dzierżawcom, właścicielom ziemi przy jeziorze nie zależy na własnym zarobku, tylko na ludziach, ofercie dla nich i rozwoju miasta. Tak charytatywne i bezinteresownie działają.
Droga też ma parametry z myślą o bezpieczeństwie mieszkańców, którzy w ocenie władzy są jak przedszkolaki i nie umieją samodzielnie myśleć, oceniać i o siebie zadbać. No ale skoro latorośle wyjechały, to rodzinny urząd roztoczy nad resztą opiekę, zapewni atrakcje w piaskownicy i podejmie decyzję za pozostawionych samym sobie już niepracujących.
Lokalsi w centrum mają mało miejsc do rozrywki w ciągu roku bo: albo brak zainteresowania i to co jest wystarcza, albo brak kasy na takie przyjemności.
Miasto się zwija, a nieliczni się rozwijają.
Ludzie wejście się w garść czy to są mieszkańcy Tarnobrzega czy przyjezdnych co kupują w nim towar ale niech kierowcy szanują pieszych
Jeszcze trochę minister Nowak zostanie uniewinniony i oczyszczony z zarzutów, jak wszyscy z koalicji jest niewinny !!! A jak wróci ponownie na ministerialny stołek, to PObuduje Wam takie drogi, że nigdzie na świecie takich nie ma i nie będzie jak w uśmiechniętej Polsce, będą to „ drogi pozostające w sferze marzeń”, ale POmarzyć zawsze można ?!
i zostanie uniewinniony niejaki Grodzki vel Koperta. Wszystko ku temu zmierza.
„PObuduje Wam takie drogi, że nigdzie na świecie takich nie ma i nie będzie…”
Czyli takie jak w Ukrainie. Drogi niewidki. Może przewidział wojnę i ich zniszczenia i dlatego tak „budował”.
Tarnobrzeg na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat dość intensywnie rozwinął się urbanistycznie szczególnie budownictwo indywidualne w kierunku Sandomierz- Stalowa Wola więc zaplanowanie nowej obwodnicy byłoby ciężkim zadaniem do zrealizowania
To scheda po naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego i Drogownictwa pani Trzeciak, kadrowej i księgowej w jednej osobie !!! Wszędobylska bylejakość i brak nadzoru oraz przemyślanych decyzji przy inwestycjach, które miały służyć mieszkańcom na lata była obecne praktycznie na każdym kroku, a najlepszym tego przykładem jest niestety ta obwodnica !!!
Dlatego że ekipa partaczy która to budowała nie użyła mózgu aby dołożyć do projektu przejście podziemne. A tymczasem w Stalowej Woli są z tego co dobrze policzyłem 3 przejścia pod obwodnicą,a całą obwodnica tam jest na nasypie. U nas jest na poziomie ziemi. Naprawdę teraz niewiadomo w co ręcę włożyć po tych nieudacznikach od Bożka, co oni porobili.
Zrobimy , poprawimy, Interes się kreci
Projektant tych bubli nie powinien już nic projektować a wykonawcą dostać nagrodę Fuszerka roku. Krawężniki granitowe poszczelały – pytam się bo to za granit? Z chin czy imitacja granita
Tak się kończy obstawianie stanowisk niekompetentnymi osobami. Dopóki urzędasy nie będą odpowiadać karnie i finansowo za podejmowane decyzje to takie sytuacje będą się zdarzały.
Ale ci co się pchają do koryta pokazują swoją inteligencję a na samym końcu stają się pośmiewiskiem
I diety do kieszeń nieudolnych samorządowców wpływają. Samorządowcy rosną w szerz i wzdłuż (np.NM)w zorganizowanej dla nich uśmiechniętej Polsce w której za nic nie odpowiadają .
Czemu się dziwić, jak Bożek z Plutą na naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego i Drogownictwa wybrał prawdziwego fachowca z zakresu inżynierii budowy dróg: „Dziś ogłoszono, że konkurs wygrała p. Barbara Trzeciak z Nowej Dęby, niedawna kandydatka z listy KWW Porozumienie Powiatu Tarnobrzeskiego do Rady Powiatu Tarnobrzeskiego, z której to listy startował także obecny wiceprezydent Tarnobrzega Mirosław Pluta”.
„Nowa pani naczelnik tak przedstawiała swoją osobę na stronie KWW, której kopia wciąż dostępna jest w Google:
Jestem absolwentką Wydziału Ekonomii Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, jak również absolwentką Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie o kierunku Administracja Publiczna. Przez wiele lat pracowałam w sektorze prywatnym jako księgowa, kadrowa a także na stanowiskach kierowniczych związanych z zarządzaniem. Kilka lat pracowałam w Szpitalu Powiatowym w Nowej Dębie a obecnie zarządzam Zespołem Administracyjno – Eksploatacyjnym w Szpitalu Miejskim w Rzeszowie”.
już daj na luz zajmij sie praco
Czemu pracą ??? Biorę przykład od najlepszych Trzeciak i Pluty w związku z tym siedzę na L4, gdyż się przepracowałem i muszę odpocząć !?!
i niebawem będzie ich łatwiej przeskoczyć niż obejść.
Bubel. Kto poniesie w końcu odpowiedzialność za takie buble? Kto to projektował pod tiry? Kto projektował ul. Skłodowskiej? Kabaret na całego za ktory koszty ponoszą mieszkańcy Tarnobrzega. Hańba
Ul. Skłodowskiej mogła być szersza. Chodnik przy tejże ulicy mógłby być węższy bo tam ruch pieszy minimalny. No, ale to Tarnobrzeg, stan umysłu.
I by było ciekawiej z chodnika kostkowego zrobiono drogę rowerową. Rzeczywiście Tbg to stan umysłu, by na tak krótkim odcinku budować drogę rowerową i na dodatek z kostki.
Razem z łącznikiem do ul. Zwierzynieckiej nie taki krótki odcinek. Ale zgadzam się, że ruch pieszych minimalny i lepiej było zbudować węższą drogę dla pieszych w zamian za szerszą część bitumiczną. Przepisowe wąskie pasy ruchu możnaby łatwo uzyskać za pomocą linii poziomych.
Na ww łączniku do ul. Zwierzynieckiej tez nie powinno być drogi rowerowej. Nie jest w tym miejscu potrzebna. Mały ruch.
Może i tak, ale pasy ruchu dla rowerów pasowałoby wyznaczyć. A w razie braku miejsca na takie pasy chociaż pobocza asfaltowe z torem ruchu rowerów wyznaczonym tuż przy krawędzi jezdni, żeby rowerzyści nie byli spychani na wąskie pobocza nieposiadające minimalnej szerokości wymaganej dla pasów rowerowych.
Jak widać na obrazku rozwiązanie jest. Fajnie byłoby zrobić osobny pas dla rowerów, ale lepsze to niż sam wąski pas dla aut.
Nie. Takie rozwiązanie to duże ryzyko potrącenia rowerzysty przez samochód.
Na pewno mniejsze niż na ulicach takich jak m.in. Wyspiańskiego czy Targowa. Jak się domyślam, zdaniem negującego należy wyznaczać drogi dla pieszych i rowerów na chodnikach. Skoro rzekomo to takie świetne rozwiązanie, to dlaczego nie zostało wprowadzone na wspomnianych ulicach ani za prezydenta Kiełba, ani za komisarza Kalinki, ani za komisarza Pekar, ani za prezydenta Bożka, ani nie jest wprowadzane za prezydenta Nowaka? Gdzie jest w przypadku tych ulic troska o zmniejszenie bardzo dużego ryzyka potrącenia rowerzysty przez samochód?
Negacja niczym z urzędu pięknie wyjaśniona, o czym świadczy to, że przeciwnik zamilkł. Jakaś poprawa bezpieczeństwa odbywa się tylko przy okazji. Podstawowym powodem wyganiania rowerzystów na chodniki jest pozbycie się ich z jezdni dla wygody kierowców autek.
W organizacji ruchu nie ma maksymalnej dopuszczalnej szerokości pasów ruchu, jest tylko minimalna (2.9 m), więc pasy wyznaczane nie muszą pokrywać z pasami zbudowanymi (według projektu budowlanego). W przedstawionym przykładzie wystarczy więc wyznaczyć tylko pasy ruchu obejmujące zbudowane pasy i pobocza bitumiczne.
Czyli dziadostwo, bo komfort jest na szerszej. Wąska stwarza niebezpieczeństwo szczególnie dla tranzytu, dlatego projektując drogę DW bierze się faktyczne wymagania a nie minimalne, szczególnie, że obwodnica leci na dziewiczych terenach.
W tym celu należało zaprojektować w projekcie budowlanym pasy ruchu z przyległymi poboczami bitumicznymi, natomiast w projekcie organizacji ruchu wyznaczane pasy obejmujące zbudowane pasy i pobocza. Postąpiono jednak inaczej.
Owszem, można na tym poprzestać. Z tym że tak szeroko wyznaczony pas zachęca do zap!er6al@nia znacznie powyżej limitu prędkości. Pas wyznaczony węziej (3,00-3,50 m) przy poboczu asfaltowym temperuje zapędy rajdowe, zapewniając jednocześnie pewien zapas miejsca w sytuacji niepewnej.
A gdzie byłyby altanki z ławeczka dla starszych, którzy w ramach atrakcji będą liczyć autka. Ojj samolub jesteś, nie dbasz o rozwój i bezpieczeństwo mieszkańców.
Ona jest specjalnie taka wąska żeby łby w perdzących bmw pasatach i golfach którzy mają prawo jazdy kilka miesięcy nie robili sobie tam rajdów tak samo Kwiatkowskiego kto tam mieszka blisko ten wie co tam się działo
Sami fachowcy od co powinno… K…mać
Może drogę trzeba poszerzy tylko ekrany trzeba przesunąć – dom Wariatów.
Zamiast budować nowe drogi my przebudowujemy nową oddana drogę. Kto za to zapłaci?
Myyyyyy, wszyscy mieszkańcy, nasza jeszcze kolejne zrobią (wcale nie konieczne, bo środki będą), też do nich dorzucimy i będziemy je utrzymywać.
Bizne$ qrwa
Kończy się 104. pełny dzień prezydentury nowego prezydenta. Mógłbym napisać wiele, ale będzie krótko. Moim zdaniem mamy i będziemy mieli kontynuację dotychczasowych priorytetów urzędu. Ciężko oczekiwać zmian, skoro większość jest ta sama, a pseudo-obwodnica to tylko jeden z przykładów. Osobiście porzuciłem wszelkie nadzieje na istotne zmiany związane z tą kadencją.
dokładnie grunt że pensja wpływa na konto na czas
Remonty dróg jak były robione w ślimaczym tempie tak są i obecnie tak samo powoli bez nadzoru a miało być inaczej/lepiej panie Prezydencie np. droga do Sandomierza trawa nie skoszona krawężniki i kostka pozarastane brak dobrego gospodarza widoczny gołym okiem .
Jak pisałem przed drugą turą wyborów:
„Czytajcie uważnie: „nie będę przeprowadzał żadnych gruntownych zmian w urzędzie”. Czyli zmienią się najwyżej ci, którzy będą podpisywać papiery. Ci którzy będą rozpatrywać sprawy się nie zmienią. Czyli nie zmieni się robienie dróg po tarnobrzesku itd.”.
Moje przewidywania się sprawdzają.
Jeszcze nic nie zrobił i nie zrobi ludzie musieli że się nie nadaje na to stanowisko i długo nie pojedzie prezydentem
Jak można było doprowadzić do sytuacji gdzie 2 lata po oddaniu rozlatują się krawężniki i nie jest to objęte gwarancją. Ludzie to kryminał powinien by według mnie
Uszkodzenia mechaniczne na rondach podlegają gwarancji, ale jeśli sięchce coś przebudowywać, to należy liczyć się z kosztamni projektu i całej przebudowy. Zasanawiam się dlaczego władze nie korzystają z gwarancji.
Bo jak zdaje się stwierdziła naczelnik krawężniki nie były objęte gwarancją. Podobno nie chodzi o mechaniczne uszkodzenia a o to ,że siadają i odłażą
Jak mozna wylaczyc z gwarancji wykonawcy gwarancję
Kiedy w koncu nadtapua tevoczekiwane zmiany
Bez wymiany urzednikow decyzyjnych nic dobrego nie powstanie
Poniewaz planowany Zastępca moze nie przyjść z racji konieczności rozliczen w dotychczasowej pracy na stanowisku to Nowak musi powolac swojego zastępcę a by pilnowal inwestycji projektów i wydawania kasy miejskiej.
Proponuję nauczyć się poprawnie pisać, zanim coś zechcesz napisać na forum.
Nie rozumiesz tego:
Kto zezwolil wyłączyć z gwarancji Krawężniki i inne obiekty? z przedmiotu budowy tj obwodnicy
Nie możesz zrozumieć, bo tego nikt nie rozumie za wyjątkiem poprzedniej władzy
Czytać ze zrozumieniem nie może zwolennik ekipy Bożka. To fakt.
„koncu nadtapua tevoczekiwane”
Przeczytaj to co piszesz zanim wyślesz.
Amen w pacirzu.
„Pacirzu” piszesz
Przyganial kocioł garnkowi
Tak sie drzewiej mówiło.
Sponsoring na dniach – małe sceny itp., ponadto wykonawca obwodnicy nie poprawił Gruntowej i Sw. Barbary z której korzystał, bo urzędniki tego nie wymagały – po prostu wstyd o zaniedbania, za które płacą mieszkańcy Tarnobrzega
Wsadzić odpowiedzialnych za ten badziew
Tak. Tylko nowa ekipa niewydolna, bo nie ma wiedzy w tych sprawach.
Swój swego
Droga jest na gwarancji więc można zjazdy z rond naprawić, a nie od razu przebudowywać. Chyba, że ktoś znajomy wygra i ktoś na tym zarobi.
Tak juz było
Czy ktoś się pytał mieszkańców ul. Kopernika czy chcą zjazdu z obwodnicy. Znowu władza robi co im pasuje żadnych konsultacji . Jest cisza i spokój to trzeba to mieszkańcom zabrać żeby mieli hujowo jak wszyscy. Prezydent wyprowadził się już do Ocic teraz ma ciszę i spokój .
Co do zjazdu z ul. Kopernika na tzw. obwodnicę, to były postulaty ludzi na tym forum.
Głupich mieszkańców się nie pyta .
Prezydent powinien mieć jaja w portkach i rozum w głowie. Czyli jak już pchał się do najważniejszego korytka w mieście to i dużo dobrych pomysłów na Tarnobrzeg do których powinien przekonywać mieszkańców miasta. Tyle i aż tyle.
Wyprowadź się na wieś, tam będziesz miał ciszę i spokój. Ale znając życie tam będzie przeszkadzał Ci zapach obornika, gnojowicy i Gnoju !!!
Tam przeszkadzają szczekające nocami psy, dokuczne sąsiady chłopy
…chłopy z widłami.
Zjazd i wjazd powinien na Kopernika powinien być wykonany już na etapie projektowania, ale niestety jak powiedziała kiedyś naczelnik Trzeciak ” minister zabronił”.
Żadnego zjazdu wyjazdu nie potrzeba
Potrzeba niestety i Jest potrzebne przejście przez jezdnię, kiedy ktoś idzie do stacji kolejowej. Ta droga zwana obwodnicą staje się zwykłą drogą a nie obwodnicą. Niestety, odnoszę wrażenie, podobnie jak tu napisano, że wyszedł im bubel niedopracowany.
JAK DOBRZE, ZE W BIALYM DOMU NIE MA JUZ TEGO ,,SPECA,, BOZKA NA NICZYM NIE ZNAJACEGO SIE, KAZDA KICHE BUDOWLANCY POTRAFILI MU WCISNAC A ON WSZYSTKO I TAK ZATWIERDZAL, WIDAC TO TERAZ NA PRZYKLADZIE TEJ OBWODNICY, KTORA TRZEBA CO RUSZ POPRAWIAC, ALE CHOCIAZ PREZYDENT NOWAK NA WSZYSTKO BACZNIE ZWRACA UWAGE I KAZDE DZIADOSTWO PO BOZKU\ I NIE TYLKO\ MUSI POPRAWIAC
dosyc pompowania kasy w ta miejscowosc przeciez tu nic nie ma i nigdy niebylo
JAK NAJBARDZIEJ ZJAZD Z OBWODNICY NA UL KOPERNIKA BARDZO POTRZEBNY, APROPOS JA TEZ MIESZKAM TAM W POBLIZU I MNIE NAPEWNO PRZESZKADZAC ON NIE BEDZIE
Po co przebudowywać? Ustanowić na całej obwodnicy strefę ograniczenia prędkości do 30 km/h i spokój. Albo jeszcze lepiej strefę zamieszkania, zgodnie z najwyższymi standardami zastosowanymi nad jeziorem.
Dokładnie, dobudować w tej strefie ścieżkę rowerową i chodniki zabierając jeszcze kawałek drogi ( przecież w strefie pieszy rowerzysta nie może korzystać z jezdni jak święta krowa to trzeba budować) pieniądze dobrze zainwestowane i WCALE A WCALE nie zmarnowane. Przecież nad jeziorem nie ma potrzeby dodatkowych miejsc parkingowych, piesi mogą korzystać tylko z chodnika i przechodzić przez jezdnię tylko po przejściu, rowery tylko po ścieżkach i przejazdach na przejściach. Dobre wywalić kupę kasy tylko po to aby później postawić tablice teren zamieszkania i połowa robi się zbędna.
Wprowadzenie tam strefy zamieszkania to tak, jakby na stadionie olimpijskim pozwolić kibicom chodzić po murawie, pasach rozbiegowych, bieżni itd.
„…Opracowanie winno zawierać rozwiązania projektowe poprawiające warunki przejazdu przez ronda szczególnie dla samochodów ciężarowych i autobusów poprzez zwiększenie promieni skrętu na rondach, dodanie dodatkowych powierzchni utwardzonych itp. …”
No sorry, ale przecież kiedy wykonywano projekt to projektant powinien przewidzieć, że będą jeździć po tej obwodnicy ciężkie i długie samochody.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
„…Dodatkowy odcinek drogi serwisowej…”
„…Początek projektowanego odcinka znajduje się przy skrzyżowaniu typu rondo obwodnicy Miasta Tarnobrzega z ul. Bema km około 6+700, koniec odcinka należy połączyć z istniejącą drogą serwisową…”
Czy chodzi tu o odcinek od ronda , krzyżówki ul. Bema (prowadzącą do Sobowa) z obwodnicą, do Al. Warszawskiej (pobliże Parku Technologicznego)? Jeśli tak, będzie to raj dla rowerzystów i nordic walkingowców.
Czyżby uwzględniono postulaty forumowiczów piszących na niniejszym forum?
Najbliższa obwodnica to jest w Stalowej Woli tu w Tarnobrzegu jest droga po prostu droga, zresztą zjebana, bo przez jej budowę trzeba było zniszczyć dziesiątki ogródków rod, nie ma przejścia do lasu na komionce. Osoba, która to projektowała i potwierdziła do zwykły dureń
„…ma przejścia do lasu na komionce….”
Ani zjazdu dla samochodów.
O co chodzi? Kiedyś można było iść przez działk, aż do lasu na kamionce był super spacer Teraz trzeba skakać przez drogę Nie czeieja się półsłówek
To nie czepialstwo tylko rzeczywistość. Nie ma możliwości zjazdu z tzw. obwodnicy w kierunku lasu kamionka.
mos amerykancką droge to po Ci chodzić do lasa, zeby Cie dzik pogonił?….:)))
W Mielcu. Pławo ma taki sam bubel jak my
to jest mala miejscowosc na uboczu z mzlym natezeniem ruchu nawet drogi krajowej tutaj nie ma zadne obwodnice ani rozbudowy nie sa tu potrzebne
Zamiast wypisywać głupoty to idź do Częstochowy na kolanach w podzięce za seriali który pokazał że coś takiego jak Sandomingo istnieje.
Ludziska jak małpy przyjeżdżają zobaczyć ten serialowy cud i zawiedzeni bezpowrotne wyjeżdżają…
Aleś głupi Dzięki temu serialowi mieszkańcy Sandomierza mają gdzie pracować i lokale są pełne turystów. W Tarnobrzegu nie. Ma gdzie wyjść
i mieszkania w Sando podrożały.
W Tarnobrzegu możesz wyjść nad zalew zwany jeziorem, nad Wisłę…
To jest śmieć tęczowy z pławo a nie Sandomierza.
galileo tarnobrzeska pochwal sie zatem co jest u ciebie
o dzikowie i jego zamku natomiast kazdy slyszol
Jak Często ty tam jesteś?
Nie ma rewelacyjnego połączenia z Tarnobrzega a do Sandomierza masz bliżej iść na kolanach bo też tam jest biskup
Jak z ciebie jest taki sam kierowca jak katolik to jest masakra
To jest i będzie droga niekończących się poprawek. Już najwyższy czas aby to formalnie potwierdzić i nazwać tą drogę ALEJĄ NIEUDOLNOŚCI TARNOBRZESKIEGO SAMORZADU a rąda które się na niej znajdują imieniami byłych prezydentów Tarnobrzega !!! Prezydenci Bożek i Mastalez powinni mieć te największe.
MIESZKAŃCOM SIĘ TO NALEZY BO NIEUDOLNI SAMORZĄDOWCY DOPROWADZILI TO NASZE MIASTO DO RUINY.
.”..rąda…”
A nie ronda?
Gdyby to były ronda nie było by problemu !? Ale że to są rąda, to dlatego się sypią 😉
Po co było w ogóle robić tę obwodnicę ???
Takiej obwodnicy chcieli prezydent Bożek i radni.
To niech się zrzuca na poprawki
Zamiast wiadukt nad torami budować to my będziemy poprawiać coś bo jest na gwarancji. Kryminał! Wstyd, że ktoś do tego dopuścił bo podobno sami fachowcy pracowali, prywaciarz poszedłby z torbami.
Jakie neptyki rządzą tym miastem, to przecież głowa mała. …
Zobaczycie ,że ta psełdo obwodnica jeszcze nie raz czkawką nam się odbije. Pamiętam że zdaniem wielu obwodnica i galeria miały być ratunkiem dla miasta. Postawiono sobie zbudować bez względu na wszystko. Tymczasem okazało się że brakuje kasy i odchudzano kolejne projekty żeby tylko powstała. Mamy finalnie kolejną drogę lokalną w mieście . Powstała a nic się nie zmieniło. Czy powstał chociaż jeden nowy zakład przy tej drodze jak nikektórzy wieszczyli ?
Ciekawe kto się podpisał pod odbiorem tego bubla nieprzystosowanego do ruchu pojazdów powyżej 7,5 tony
Ludziom wciskali kity, że UE wymusza takie rozwiązania, Skłodowskiej zrobili, że tiry składają lusterka oraz jeden musi stać. Kto to projektował? Kto odbierał? Nie wstyd?
Ale to nie UE takie parametry dróg narzuca. Robią to miejscowi urzędnicy. Zwężenie do granic możliwości szerokości dróg i rond powoduje jakieś psełdo oszczędności. Męczymy się potem my wszyscy. Nawet ta niby obwodnica ma pasy po 2,35
Ile szerokości ma droga wojewódzka?
Szerokość pasa ruchu drogi wojewódzkiej powinna wynosić 3,5m Dopuszcza się stosowanie w terenie zabudowanym jako zasadę uspokojenia ruchu szerokość 3,25m o ile pojazdy ciężarowe nie stanowią znaczącego udziału w ruchu
u nas przepisy w ramach taniości się nie przyjęły – tanio, niebezpiecznie i byle jak, bez gwarancji, bez jaj
Ta niby obwodnica czyli zwykła droga nie potrzebna była nic nie daje wydane pieniądze na darmo i tak auta jadą przez mieścinę bo krucej i nie będą tyle nadrabiać ta niby obwodnica powinna się kończyć koło Sandomierza
Myślałem że będzie jakaś konstrukcja na tych ekranach rozpięta i chociaż jakiś poliwęglan zamocowany to byśmy jeden z najdłuższych tuneli mieli, nie trzeba by drogi odśnieżać.
Ja myślę że to dobry pomysł
Credo POprzedniej ekipy Papy Smerfa byle jak, byle co i totalnie bez wizji rozwoju na przyszłość !
To może napiszesz jaką wizję rozwoju widzisz dla Tarnobrzega ? Masz jakiś pomysł czy tylko krytykujesz bo tak ci każą
Lotnisko trzeba wybudować. Linie kolejowe do Tarnobrzega, jak do CPK 🙂
trzeba panie pławo
Od tego papa smerf miał ludzi i za to brał pieniądze wraz zastępcą i naczelnikami po 20 tysi i więcej na miesiąc aby szukać szans dla rozwoju miasta – a zwężanie ulic, byle jakość w pracach remontowych, nie przemyślane inwestycje z pewnością nie przynoszą chluby i prestiżu dla ściągania potencjalnych inwestorów. Patrz pseudo obwodnica za wąska , za krótka nie spełniająca swojej roli, a droga serwisowa zamiast łączyć zwierzyniec i dalej w stronę Zakrzowa i hal nagle urwana w polach – dalej tłumaczyć czy już załapałeś pod dekielkiem ?
oj prawda
Tak jak myślałem żadnych pomysłów. Podobnie jak twój Mentzen. Czy to staropolskie nazwisko ? Budujecie swoją pozycję na krytykowaniu innych i ogłupianiu młodych co wierzą w likwidację ZUS
Ja swoje ty swoje – szkoda polemizować skoro druga strona nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Zgaduje ześ waś wierny wyborca trzeciego zwisa ups trzeciej drogi tuSSka !
To powiedz od razu ,że sam też żadnego pomysłu na to miasto nie masz a nie robisz uniki
I ścieżynki rowerowe takie byle jakie, nie zachęcające do jazdy a wręcz odrzucające bo wstrząsowe, powywijane, z klapami kanalizacyjnymi odstającymi ( w dół albo do góry) od ścieżynek, wykonane z kostki czasem fazowanej (tarka dla opony) i z takimi żółtymi płytkami z bąbelkami. Bąbelki po nich nie jeżdżą.
Nie ma koncepcji budowy / wyznaczania Wiślanego Szlaku Rowerowego.
Nie dziwota, że miasto nie ma perspektyw bycia miastem turystycznym, skoro nikt nie ma koncepcji budowy ścieżynek rowerowych.
Nie ma też w polanie poprawy tych sknoconych ścieżynek.
Upadła mieścina.
Wizja to budowa zakładu produkującego naboje do armatohaubic i innej broni. Polska musi być niezależna w jej produkcji. Nikt nam nie sprzeda jeśli dojdzie do konfliktu zbrojnego bo sami będą jej potrzebować a tym bardziej nam nikt za darmo nie da. Z tego co w necie piszą , nie jest w tym temacie produkcji zbyt ciekawie.
UWAGA ZNOW FELGI Z PLAWA TU ATAKUJA, KILKA DNI TEMU W LELIWIE WPOWIADAL SIE SZLEZAK I MOWIL MIN, ZE PLAWO MA JUZ DLUG ZBLIZAJACY SIE DO 600 MLN, BRAKUJE TEZ PIENIEDZY NA INWESTYCJE TAM, KUDLATY PEWNIE PUKLE Z GLOWY RWIE.
Spokojne wasze rozczochrane Tarnobrzeskie głowy bez rozumku. Oni sobie poradzą. Mają posłów z prawa i lewa oraz odwieczną babcie senator.
Senator która się tam dostaje dzięki głosom z … Tarnobrzega. PARANOJA.
W Tarnobrzegu swołocz głosuję na ludzi z Gorzyc, Stowej , Mielca i Rzeszowa. Głosowali nawet na Łukacijewską z Jasła 🙂 do PE. Na wszystkich tylko nie na swoich. A potem się dziwią że Tarnobrzeg leży i już nawet nie kwiczy.
„W Tarnobrzegu swołocz głosuję na ludzi z Gorzyc, Stowej , Mielca i Rzeszowa”
Tu nie ma geniuszy , dlatego tak się dzieje. Nie ma kogo wybrać.
Głupis idź na miasto i zobacz ten upadek miasta sami emeryci, którzy są dłużej na emeryturze iż pracują. I rybich utrzymujesz,.ale jeśli ci się to podoba spoko. Miasto upadłe z którego co roku wyjeżdżają setki młodych ludzi bo nie ma tu nawet gdzie CV wysłać
Głupis idź na miasto i zobacz ten upadek miasta sami emeryci, którzy są dłużej na emeryturze iż pracują. I rybich utrzymujesz,.ale jeśli ci się to podoba spoko. Miasto upadłe z którego co roku wyjeżdżają setki młodych ludzi bo nie ma tu nawet gdzie CV wysłać
Jak ty wysyłasz cv gdzie się da i czekasz łaskawie na telefon to powodzenia bo teraz się osobiście dzwoni albo odwiedza firmy np.jesteś mechanikiem budowlańcem elektrykiem czy innym specem to cię wszędzie przyjmą
Niektóre firmy jednak chcą bliżej poznać życiorys przyszłego pracownika i wymagają cv
DO JJJWWPP CODZIENNIE CHODZE ULICAMI MIASTA TARNOBRZEGA I JAKOS NIE WIDZE TYLKO SAMYCH EMERYTOW, WRECZ PRZECIWNIE MIJAM TEZ WIELU MLODYCH LUDZI A NA RYNKU TEZ SPORO MLODOSCI. JAK KTOS CHCE PRACE ZNALEZC I PRACOWAC TO PRACE W NASZYM MIESCIE ZNAJDZIE I TO WCALE NIE NAJGORSZA BO OFERTY SA, SAM NIEDAWNO FAJNA ZLAPALEM I BEZ ZNAJOMOSCI, GORZEJ JAK LEZA LENIE NA TAPCZANACH I CZEKAJA KIEDY IM 8OO PLUS NA KONTO WPADNIE TO TACY ZAWSZE NARZEKAC BEDA, ZE PRACY BRAK. TARNOBRZEG STAJE SIE BARDZO FAJNYM MIASTEM DO ZAMIESZKANIA TAKZE DLA MLODYCH, BO MIASTO EKOLOGICZNE Z ATRAKCJAMI I CIEKAWA OFERTA INFRASTRUKTURALNA, ZACZYNA SIE TEZ WIECEJ BUDOWAC WSZYSTKIEGO A TO DOBRY ZNAK. WIELU LUDZI TERAZ WYSOKO CENI SOBIE EKOLOGIE. NIEDAWNO MOI ZNAJOMI PRZEPROWADZILI SIE NA STALE DO EKOLOGICZNEGO TARNOBRZEGA Z BRUDNEJ LODZI I BARDZO SA ZADOWOLENI, A TAKICH PRZYKLADOW JEST WIECEJ. JA OSOBISCIE JESTEM DUMNY ZE SWOJEGO MIASTA TARNOBRZEGA, BO JEST MOJE I NIKT MI TEGO NIE ODBIERZE.
Jakie masz wykształcenie? W jakiej branży znalazłeś pracę?
Ja chciałbym sprzątać Tarnobrzeg bo jest w nim nieco śmieci. Jest jakaś szansa na taką pracę? Jest na to kasa ?
Dobre sobie bajeczki opowiadasz dla dzieci z przedszkola. Jak tu fajnie bo jest jezioro
i jest teren rekreacyjny nad Wisłą, gdzie nie ma kto trawy skosić. Należy puścić w nią naturalne kosiarki łowiecki i barańki i te równiuśko skoszą trawę.
nima z czego
KDopóki urzedasy nie będą odpowiadać finansowo za podejmowane decyzje to takie sytuacje będą się zdarzały
Nie będą odpowiadać dopóki podejmują decyzję w granicach prawa a tak właśnie robią
Nowe ekipa ponawia błędy poprzedników. Zamiast zamówić krótkie studium koncepcyjne, gdzie najpierw fachowcy policzą jaki jest ruch, ile tych tirów, ile samochodów, gdzie ludzie chcą chodzić/przechodzić itd., to od razu zamawia się „projekt” albo eca zrobienie np przejścia dla pieszych. A to ma wpływ na decyzje kierowców, którzy mogą woleć wjechać do miasta przez Sienkiewicza.
Pytanie kto dokładnie z ramienia UM pisze ten OPZ?
Bo są niekompetentni, ale co się dziwić to jest Tarnobrzeg, ważne , że jakoś będzie
Kiedy połączenie Zwierzynieckiej i Fabrycznej bo ludzie z Borowa i Dzikowa chcą mieść skrót? Tylko, żeby miała 7 metrów – gówna jak za poprzednika nie budować!
Podsumujmy.
Miało być tanio, aby tylko wyprowadzić ciężki transport z centrum. Udało się częściowo – nie można postawić znaków ograniczenia tonażu. Obwodnica zaczyna się i kończy w nieoczywistych m-scach, z możliwością rozbudowy kiedyś – mrzonki. Minimum ekranów dźwiękochłonnych ze wzg. na taniość – dziś całe „tunele” z ekranów. „Zaślepiona” ul. Kopernika – absurd. Rondo na rondzie bo taniość.
Co zrobić?
Alternatywną drogę do Mokrzyszowa od ronda z ul. Skłodowskiej (ten ślepy zjazd z tablicą kierunkową to jakiś absurd). Wjazd i wyjazd z ul. Kopernika (choćby jednokierunkowe). Przejście podziemne pod ul. Kopernika do dw. PKP (wystarczy dla pieszych i rowerzystów).
Popieram, niech z urzędu, ktoś pochyli się nad tematem.
Obwodnica została wybudowana w tak nieudolny sposób, po taniości, po bylejakości, na płaszczyźnie ziemi, w sposób przecinający tereny miasta. Była naczelnik ds technicznych inwestycyjnych powinna trafić przed sąd za nieudacznictwo i za przyklepanie takiego czegoś. Dlaczego w Polsce nikt za nic nie odpowiada? Mozna wszystko skaszanić, a potem po prostu przegrać wybory i mieć spokój? Obwodnica krok po kroku będzie zmieniać się w taką zwykła drogę wojewódzką o wielu skrzyżowaniach , rondach, będzie ich przybywać co roku. A przecież jeszcze jest problem z ulicą Gruntową, problem z dojazdem do garaży, koniecznośc połączenia tych dróg, więc tu rondo, tam skrzyżowanie. I musi tak być, bo przejść podziemnych nie sposób wykopać pod powierzchnią ziemie. Inaczej było w Stalowej Woli, gdzie zwyczajnie pozostawiono otwory w nasypach i zalano betonem. U nas to nie przejdzie, bo kto sprowadzi maszynę do drążenia tuneli? Kładek tez nie postawią, bo od tego sie juz odchodzi, kładki były dawno temu.
Zgadza się
Tak naprawdę to trzeba zadać pytanie co lepsze. To żeby jednak byle jaka ale powstała czy żeby jej nigdy nie było bo zawsze brakowało pieniędzy. Z dwojga złego to jednak coś powstało. Tylko na tyle było nas stać. Oszczędzano na wszystkim
obwodnicę można było budować etapami, dłużej ale porządnie i poszczególnie fragmenty oddawać do użytku po ukończeniu prac. Obwodnica nie była sprawą pilną na już, miała wyprowadzić ruch ciężarowy poza miasto. Jak widać coraz więcej ciężarówek omija obwodnicę. Obecnie służy jako najkrótsza droga w kierunku Sobowa i Gorzyc
Pierwsze plany obwodnicy były już w latach 90 i z tego co pamiętam bodajże w TN był na ten temat artykuł i narysowany projekt przebiegu obwodnicy za torami w Mokrzyszowie przez Ocice aż do Chmielowa ale jak widać wybrano najtańszy i najprostszy wariant
Żeby nigdy nie powstała
Czy pamiętacie tych, którzy przy okazji budowy tej nieobwodnicy świętowali sukces – na starcie i przy zakończeniu inwestycji – i głosowali za? Oni mają się dobrze, a Tbg ma bubel, do którego trzeba dokładać.
Od kiedy droga ma problem?
Ludzie mają problem bo szukają promocji na paliwie?
Po co mieć auto jak nie stać na jego utrzymanie? Obowdica nie ma imienia i nazwiska i nie ma nóg więc tego bubla zrobił człowiek a co ma w głowie to ka,dy wie tylko o sobie
Nadaje się ta obwodnica dla osobówek a nie dla samochodów ciężarowych, ledwo oddana do użytku i widać efekt
Zwężenie sprawiło, że zginął tam człowiek.
Obwodnica nie jest droga szybkiego ruchu, ma wyprowadzać ruch poza centrum i wyprowadza ale jak się ktoś uprze to nie ma rady na niego. Taki sam mądrala jak tu większość piszących. Tylko skrupulatne katrole policji mogą ich rozumu nauczyć. Tak się robi w innych miastach. Wtedy 40 to tonowy nie pcha się przez centrum.
Teoretycznie tak ale na większości krajowych i europejskich obwodnic którymi jechałem i czasem jeżdżę samochody poruszają się z prędkością minimum 80 km/h
Tzn
Duży plus za montaż ekranów dźwiękochłonnych.
Ronda są ok – doświadczony kierowca samochodu ciężarowego z przyczepą lub naczepą da radę.
Ja osobiście mam tylko zastrzeżenia do tych krawężników które są niepotrzebne. Pobocza powinny być takie jak na załączonym zdjęciu -przynajmniej połowę tej szerokości
doświadczony da a niedzielny nie da, kto odpowiada za taki bajzel, droga powinna być dostosowana pod każdego użytkowania
Niedzielny kierowca nie jeździ zawodowo samochodem powyżej 3,5 ton tylko osobowym na kat B a żeby przejechać osobówką rondo raczej nie potrzeba specjalnych umiejętności
Co najmniej połowę tej szerokości? To nie ekspresówka żeby robić na niej pobocza jak pasy awaryjne. Maksymalnie połowa tej szerokości z wyjątkiem zatok rozmieszczonych co kilkaset metrów.
Niektórym marzy się chyba autostrada z dwoma pasami do Sandomierza.
W jednym komentarzu instruuje nas, że droga jest specjalnie taka wąska żeby łby nie robili sobie tam rajdów, a w innym komentarzu życzy sobie poboczy jak pasy awaryjne, które zachęcałyby do rajdów. To w końcu jak?
Jest super więc o co ci chodzi?
Tarnobrzeg w całej okazałości Zarządzany przez miernoty po znajomościach