Linia kolejowa na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew na zostać zmodernizowana do końca 2027 roku

PKP ogłosiło przetarg na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew”. Szacunkowa wartość zadania to 900 mln zł.

Modernizacja na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew, ma zapewnić cyt: dogodniejsze warunki dla realizacji połączeń pasażerskich, lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie będą efekty kolejnej inwestycji na pograniczu województw podkarpackiego i świętokrzyskiego.

DODATKOWE PRZYSTANKI

Dzięki inwestycji wrócą pociągi pasażerskie na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Nowy standard obsługi pasażerów zapewnią zmodernizowane stacje i przystanki: Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia – informuje PKP.

– Dostępność mieszkańców do kolei zwiększymy również poprzez budowę 7 dodatkowych punktów zatrzymywania się pociągów: Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa – dodaje.

WYŻSZE PERONY

W dalszej części komunikatu spółka informuje o planowanych udogodnieniach dla pasażerów: Perony będą wyższe (76 cm) i przystosowane do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, starszych oraz opiekunów z dziećmi w wózkach. Komfortowe korzystanie z kolei zagwarantują wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską. Sprawne i bezpieczne podróże zapewni przebudowa torów wraz z siecią trakcyjną oraz mostów, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Umowa z wykonawca ma zostać podpisana w II kwartale 2025 r., a zakończenie zadania w 2027 r. Zadanie na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych o szacunkowej wartości ok. 900 mln zł zaplanowano do realizacji w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.

info: PKP

Rozpoczęły się konsultacje Horyzontalnego Rozkładu Jazdy

Subskrybuj
Powiadom o
7 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Marzena
4 godzin temu

Super wiadomość. To co wydawało się niemożliwe stanie się możliwe

zwrotnicowy
2 godzin temu
Reply to  Marzena

Konferencje prasowe i nagłośnienie tematu przez p.Zych przyniosły skutek – takie są fakty

rowerowy
4 godzin temu

Wreszcie realne planowanie do końca kadencji parlamentu, a nie wizje na ileś kadencji naprzód, jakby aktualne zarządy miały być po wsze czasy. Ale z liczbą stacji czy przystanków to kogoś poniosło. W Tarnobrzegu powinny być max 2.

Pytajnik
2 godzin temu

A peronów ile? Czy będą zadaszenia nad peronami? Czy będzie przejście podziemne? To podstawowe standardy stacji Tarnobrzeg Główny .

obiektywny
1 godzina temu

Pominięto istotną kwestię dotyczącą planowanego układu infrastruktury na stacjach, a mianowicie fakt, że na wielu z nich ma być wybudowany tylko jeden peron. Taka decyzja infrastrukturalna może mieć negatywne skutki dla mieszkańców regionu, szczególnie osób starszych, niepełnosprawnych oraz tych, którzy codziennie korzystają z kolei, jako głównego środka transportu. Jeden peron oznacza mniejszą przepustowość oraz trudności w dostępie do pociągów kursujących w przeciwnych kierunkach, co może wykluczyć komunikacyjnie niektóre grupy pasażerów, pogłębiając istniejące problemy komunikacyjne w regionie. Warto, aby media i osoby zaangażowane w tę sprawę bardziej nagłaśniały ten problem, aby decyzje dotyczące infrastruktury kolejowej były podejmowane z myślą o wszystkich mieszkańcach.

Na uwagę zasługuje zaangażowanie Państwa Zychów, którzy już wcześniej podnosili problem jednego peronu i związanych z tym zagrożeń wykluczenia komunikacyjnego. Ich działania, mające na celu uświadomienie społeczności oraz decydentów o możliwych negatywnych konsekwencjach takich decyzji, są godne pochwały i wymagają większego rozgłosu. Dzięki ich staraniom problem ten staje się widoczny, Media regionalne powinny aktywnie wspierać takie inicjatywy jak Państwa Zychów zwłaszcza że komunikacja jest kluczowym element

Andrzej
35 minut temu

Kto to w ogóle jest Pan Liwtin jakiś samozwańczy specjalista z całym szacunkiem ale ufam bardziej Panu Prezydentowi bo ma dużą wiedzę techniczną i ostatnio ogłosił że dworzec będzie niebawem remontowany i będzie centrum przesiadkowe.

Pedał... od roweru
13 minut temu

Wątpliwości / pytania: 1) Ile torów pozostanie w Tarnobrzegu ? 2) Ile peronów pozostanie w Tarnobrzegu ? 3) Czy jeśli zostanie 1 lub 2 tory to pozostałe zostaną zlikwidowane? W tym przypadku stacja kolejowa w Tarnobrzegu będzie przypominać raczej wiejski przystanek kolejowy a nie stację kolejową. Czy na peronie w Tarnobrzegu zadaszenie na całej długości czy tylko male wiaty jak na wiejskich przystankach? Tak też uważam, że powinno być przewidziane miejsce na przeładunek sprzętu chociażby wojskowego. Wszak poligon niedaleko. W razie wojny i nie tylko, taka możność przeładunku może się przydać. Na ten przykład w czasie usuwania skutków powodzi, huraganów. 4) Ile będzie trwał remont? Kiedy prace się zaczną? W II kwartale 2025 roku mają być umowy podpisane a do końca 2027 roku zakończone prace. 5) Czy remonty będą trwać od razu na odcinku Tarnobrzeg-Ocice… i drugim Tarnobrzeg Stalowa Wola, czy może najpierw jeden odcinek będzie remontowany, a potem drugi? Istotne, bo jeśli w jednym kierunku będzie komunikacja zastępcza, to przynajmniej dla rowerzysty pozostanie drugi kierunek do wyjazdu. 6) Czy tory też będą wymieniane? Jeśli tak to znowu z rowerem do pociągu nikt nie wsiądzie bo będzie komunikacja zastępcza a to wiąże się z przesiadką do autobusu. Już to przerabialiśmy,… Czytaj więcej »

Postaw mi kawę na buycoffee.to
7
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content