PKP ogłosiło przetarg na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew”. Szacunkowa wartość zadania to 900 mln zł.
Modernizacja na odcinku Stalowa Wola -Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew, ma zapewnić cyt: dogodniejsze warunki dla realizacji połączeń pasażerskich, lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie będą efekty kolejnej inwestycji na pograniczu województw podkarpackiego i świętokrzyskiego.
DODATKOWE PRZYSTANKI
Dzięki inwestycji wrócą pociągi pasażerskie na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Nowy standard obsługi pasażerów zapewnią zmodernizowane stacje i przystanki: Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia – informuje PKP.
– Dostępność mieszkańców do kolei zwiększymy również poprzez budowę 7 dodatkowych punktów zatrzymywania się pociągów: Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa – dodaje.
WYŻSZE PERONY
W dalszej części komunikatu spółka informuje o planowanych udogodnieniach dla pasażerów: Perony będą wyższe (76 cm) i przystosowane do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, starszych oraz opiekunów z dziećmi w wózkach. Komfortowe korzystanie z kolei zagwarantują wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską. Sprawne i bezpieczne podróże zapewni przebudowa torów wraz z siecią trakcyjną oraz mostów, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Umowa z wykonawca ma zostać podpisana w II kwartale 2025 r., a zakończenie zadania w 2027 r. Zadanie na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych o szacunkowej wartości ok. 900 mln zł zaplanowano do realizacji w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
info: PKP
Rozpoczęły się konsultacje Horyzontalnego Rozkładu Jazdy
Super wiadomość. To co wydawało się niemożliwe stanie się możliwe
Konferencje prasowe i nagłośnienie tematu przez p.Zych przyniosły skutek – takie są fakty
Wreszcie realne planowanie do końca kadencji parlamentu, a nie wizje na ileś kadencji naprzód, jakby aktualne zarządy miały być po wsze czasy. Ale z liczbą stacji czy przystanków to kogoś poniosło. W Tarnobrzegu powinny być max 2.
A peronów ile? Czy będą zadaszenia nad peronami? Czy będzie przejście podziemne? To podstawowe standardy stacji Tarnobrzeg Główny .
Pominięto istotną kwestię dotyczącą planowanego układu infrastruktury na stacjach, a mianowicie fakt, że na wielu z nich ma być wybudowany tylko jeden peron. Taka decyzja infrastrukturalna może mieć negatywne skutki dla mieszkańców regionu, szczególnie osób starszych, niepełnosprawnych oraz tych, którzy codziennie korzystają z kolei, jako głównego środka transportu. Jeden peron oznacza mniejszą przepustowość oraz trudności w dostępie do pociągów kursujących w przeciwnych kierunkach, co może wykluczyć komunikacyjnie niektóre grupy pasażerów, pogłębiając istniejące problemy komunikacyjne w regionie. Warto, aby media i osoby zaangażowane w tę sprawę bardziej nagłaśniały ten problem, aby decyzje dotyczące infrastruktury kolejowej były podejmowane z myślą o wszystkich mieszkańcach.
Na uwagę zasługuje zaangażowanie Państwa Zychów, którzy już wcześniej podnosili problem jednego peronu i związanych z tym zagrożeń wykluczenia komunikacyjnego. Ich działania, mające na celu uświadomienie społeczności oraz decydentów o możliwych negatywnych konsekwencjach takich decyzji, są godne pochwały i wymagają większego rozgłosu. Dzięki ich staraniom problem ten staje się widoczny, Media regionalne powinny aktywnie wspierać takie inicjatywy jak Państwa Zychów zwłaszcza że komunikacja jest kluczowym element
Kto to w ogóle jest Pan Liwtin jakiś samozwańczy specjalista z całym szacunkiem ale ufam bardziej Panu Prezydentowi bo ma dużą wiedzę techniczną i ostatnio ogłosił że dworzec będzie niebawem remontowany i będzie centrum przesiadkowe.
Wątpliwości / pytania: 1) Ile torów pozostanie w Tarnobrzegu ? 2) Ile peronów pozostanie w Tarnobrzegu ? 3) Czy jeśli zostanie 1 lub 2 tory to pozostałe zostaną zlikwidowane? W tym przypadku stacja kolejowa w Tarnobrzegu będzie przypominać raczej wiejski przystanek kolejowy a nie stację kolejową. Czy na peronie w Tarnobrzegu zadaszenie na całej długości czy tylko male wiaty jak na wiejskich przystankach? Tak też uważam, że powinno być przewidziane miejsce na przeładunek sprzętu chociażby wojskowego. Wszak poligon niedaleko. W razie wojny i nie tylko, taka możność przeładunku może się przydać. Na ten przykład w czasie usuwania skutków powodzi, huraganów. 4) Ile będzie trwał remont? Kiedy prace się zaczną? W II kwartale 2025 roku mają być umowy podpisane a do końca 2027 roku zakończone prace. 5) Czy remonty będą trwać od razu na odcinku Tarnobrzeg-Ocice… i drugim Tarnobrzeg Stalowa Wola, czy może najpierw jeden odcinek będzie remontowany, a potem drugi? Istotne, bo jeśli w jednym kierunku będzie komunikacja zastępcza, to przynajmniej dla rowerzysty pozostanie drugi kierunek do wyjazdu. 6) Czy tory też będą wymieniane? Jeśli tak to znowu z rowerem do pociągu nikt nie wsiądzie bo będzie komunikacja zastępcza a to wiąże się z przesiadką do autobusu. Już to przerabialiśmy,… Czytaj więcej »