Konsorcjum Polkar i MPK przegrało przetarg na na obsługę komunikacji miejskiej w Tarnobrzegu. Wygrała spółka oferująca swoje usługi za niższą cenę.
Do przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w Tarnobrzegu na dwa lata, stanęło dwie firmy – konsorcjum Polkar i MPK, które świadczy tę usługę od 2013 roku oraz spółka PKS Tarnobrzeg.
Na sfinansowanie zadania miasto przeznaczyło 5 mln 600 tys. zł, oferta konsorcjum opiewała na kwotę nieco ponad 5 mln 800 tys. zł, z kolei PKS Tarnobrzeg swoje usługi wycenił na nieco ponad 5 mln 600 tys. zł.
Postępowanie wygrała firma PKS Tarnobrzeg.
Wybrana oferta spełnia wszystkie wymogi określone w specyfikacji warunków zamówienia i uzyskała największą liczbę punktów na podstawie kryteriów oceny ofert zastosowanych w tym postępowaniu – czytamy w zawiadomieniu o wyborze oferty. zawiadomienie o wyborze oferty Wykonawcy BIP
Zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia kryteriami, jakim kierowało się miasto przy wyborze oferty najkorzystniejszej były: cena brutto wykonania zamówienia 60%, ( Konsorcjum – 57,89 pkt, PKS – 60 pkt), pojazdy z klimatyzacją 20% (obie oferty po 20 pkt), ilość punktów sprzedaży biletów 20% (obie oferty po 20 pkt).
NOWY PRZEWOŹNIK NA DWA LATA
Przypomnijmy, różnic w specyfikacji w obowiązującym nadal przetargu a tym właśnie rozstrzygniętym, jest niewiele. Jeśli chodzi o tabor, to w poprzednim, ogłoszonym w 2018 roku postępowaniu, była mowa o wymaganych 7 sztukach autobusów nie starszych niż z 2006 r. i 9 nie starszych niż z 2001 r. W nowym przetargu, wszystkie autobusy muszą być minimalnie z rocznika 2006.
W przypadku klimatyzacji, to nadal nie jest to kryterium obligatoryjnie.
Postępowanie przetargowe ogłoszone zostało na dwa lata, zaczynając od 1 stycznia 2025 roku. Tak krótki czas wynika z kontynuacji działań zapoczątkowanych jeszcze w minionej kadencji samorządu, tj. zakupu przez miasto nowego taboru – 9 niskoemisyjnych autobusów CNG oraz 8 autobusów bezemisyjnych, w ramach dofinansowania z Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
**********************************************************************
W 2008 roku Tarnobrzeg sprywatyzował miejską komunikację – 60 proc. udziałów w Przedsiębiorstwie Miejskiej Komunikacji Samochodowej za 423 tys. zł kupił PKS Tarnobrzeg.
Z kolei w 2013 roku, Rada Miasta Tarnobrzega wyraziła zgodę na zawarcie umowy na sprzedaż 920 udziałów Miasta Tarnobrzeg w Przedsiębiorstwie Miejskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o. o. w Tarnobrzegu za kwotę 541.881 złotych (słownie: pięćset czterdzieści jeden tysięcy osiemset osiemdziesiąt jeden złotych), stanowiących 30,89 % kapitału zakładowego Spółki.
Bardzo dobrze – dość stagnacji. Zmiana dla zmiany. Do tego miejscowa spółka zarobi.
Proszę się jeszcze nie ekscytować, Firmie Polkar i MPK przysługuje odwołanie do KIO…tym bardziej, że są pewne wątpliwości co do punktacji dla „PKS Tarnobrzeg” w zakresie ilości punktów sprzedaży biletów oraz inne kwestie formalne. Ponadto, w przypadku oddalenia odwołania przez KIO przysługuje skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie (sądu zamówień publicznych). A do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia sprawy przewozy będzie wykonywał obecny przewoźnik.
Wątpliwości to były i są w kwestii wykonywania usług przez „POLKAR” i MPK Tarnobrzeg!
Proszę Pana, usługi przewozowe wykonywane przez „POLKAR” i MPK Tarnobrzeg są w 100% zgodne z wymogami ustalonymi przez Zamawiającego (Miasto Tarnobrzeg).
Jazda z otwartymi drzwiami, odjazdy przed czasem, brak podestow dla niepelnosprawnych to 'Wasze’ 100% wymogi!
Czy te wymogi nie są zbyt niskie jak na XXI wiek?
Dymiące strupy też?
Takim sprzętem to można wozić ale kozy i barany a nie ludzi
Za taką stawkę jaką płaci Zamawiający Przewoźnikowi, to dobrze, że są autobusy a nie dorożki. Z czego ma firma opłacić pracowników (kierowców, mechaników, księgowość itp.), jeśliby wszystko wydawała na nowe autobusy, za które Miasto i tak nie podwyższy stawki (bo go podobno nie stać)? Przedsiębiorca działa w warunkach zysków i strat i żeby przetrwać to też musi dostosowywać wydatki do przychodów. Proszę mieć pretensje do urzędników.
Turlaj dropsa bałwanie.
Masz racje. Zmien branze.
Wolę riksze bo przynajmniej ekologiczne.
Jest jeszcze dochód ze sprzedaży biletów który jest oficjalnie podawany ale jest ten nieoficjalny całkiem niemały.
Nie rozśmieszaj nas, najpierw zobacz jakie są ceny biletów i ile osób korzysta z przejazdów bezpłatnych lub ulgowych.
Nie kłam, nie kłam
A Wy to kto?
Właściciel Polkaru i MpK
Jeszcze sobie zatęsknicie za obecnym przewoźnikiem. PKS Tarnobrzeg to gwarancja zmiany na gorsze. Możecie mnie hejtować, ale tak będzie. Jakość przewozów będzie na podobnym poziomie albo gorsza, rozkładów jazdy na większości przystanków nie uświadczycie (obecnie rozkłady znajdują się na każdym przystanku i są na bieżąco monitorowane oraz uzupełniane).
Oni tego nie rozumieją, że zmiana może być też na gorsze. Zresztą jeszcze nie jest przesądzone, że ta decyzja będzie utrzymana. KIO wiele razy uwzględniał odwołanie. A jest tu kilka wątpliwości co do punktacji, które mogły mieć wpływ na wynik końcowy, gdyż PKS Tarnobrzeg wygrał nieznacznie. Kwestia, czy rzeczywiście dostali tyle punktów, ile powinni.
Czyli oskarżasz Nasze Miasto. I nadal nie rozumiesz że Ciebie nie chcemy i cieszymy się że Polkar dostał mniej punktów.
Nikogo nie oskarżam, punktacja jedynie budzi moje (i nie tylko moje) wątpliwości, a organem uprawnionym do zbadania poprawności postępowania jest KIO.
Jak nisko trzeba upaść by „boksować” się na czacie zamiast pilnować interesów.
Oczywiście, że winne jest miasto. Stalowa wyda na komunikację 15 mln zł. Tarnobrzeg 5. Jest różnica? I nawiązując do reszty wypowiedzi… nie obrażajcie nikogo. To normalne, że firma musi zarobić. Każdy ma rodzinę, zobowiązania. Mają dla Was charytatywnie pracować? Widzę tu komentarze osób niespełnionych zawodowo. Proszę .. zróbcie zdolność, zaciągnijcie kredyty. Będziecie mieć może i lepsze życie pod względem finansowym, ale zobaczycie jak szybko osiwiejecie. Spełniajcie się a nie traćcie czasu na obrażanie kogokolwiek w necie! Łatwo jest krytykować, jak się nic nie robi!
Prowadzić biznes w Polsce to tyle co sobie założyć pętlę na szyję. Ci co oszukują to wychodzą na swoje.
PKS Tarnobrzeg to gwarancja zmiany na gorsze.
A to jest możliwe. Tarnobrzeg to „cyrkowe” miasto. Tutaj wszystko może się zdarzyć. Interes prywatny bierze górę nad interesem tzw. społeczeństwa.
Cyrkiem jest fakt, że Karol z Polkaru narzeka, że wygrali przetarg, a później budżet się im nie spina ?! Pomimo tego faktu odwołują się mimo, iż przegrali przetarg i dalej chcą być przewoźnikiem w Tarnobrzegu. Największe tuzy magii nie chciałyby przeprowadzić zniknięcia autobusu Polkaru, gdyż ich miejscem większości jest na szrocie. Poza tym, jak jeden taki wóz ostatnio przejeżdżał, to tak kopcił i ział siarką niczym Smok na Wawelu, aż skrył się w oparach dymu i smogu. Żałowałem, że nie miałem wówczas telefonu, bo byłem nagrał to niesamowite przedstawienie, jak Tarnobrzeg jest EKO !!!
I taki zapamiętamy obraz Konsorcjum Polkar i MPK hi.hi
Plakat z wszystkimi liniami autobusowymi obejmują tylko część zabudowaną miasta. Linii do Sobowa i innych dalszych linii nie ma.
mpk.tarnobrzeg.pl/rozklady-jazdy/schematy/
Ja jeżdżę po Tarnobrzegu rowerem, więc nawet gdyby obecny przewoźnik nadal woził ludzi, choćby i do końca kadencji, to osobiście tego nie odczuję. Z mojej perspektywy dobrze, że chociaż jedno zacofanie w tym mieście może się skończy. Ci zaś którzy korzystają z komunikacji miejskiej niech obserwują i pilnują zmiany przewoźnika i standardu usług. Mi w sprawach rowerowych nikt nie pomaga, więc ja nie będę pomagał nikomu w sprawach komunikacji miejskiej – sorry, taki mamy tutaj klimat.
A skąd przekonanie, że „zacofanie się skończy”? Zmiana może być na lepsze, ale może być też na gorsze. Jeśli w ogóle będzie.
Aha, czyli zacofanie trwa? 😀
Hej Karol, przeciez masz biznes w Krakowie i Olkuszu. Wracaj tam.
W Krakowie to ma tylko biznes zarejestrowany a w Olkuszu to też przegrał przetarg i tu Tarnobrzega się uczepił jak rzep. Ot taki Wielki biznesmen
Przynajmniej w autobusach będą polskie napisy a nie banhoff, strasse, achtung
Przegrał w Olkuszu bo dał realna stawkę, aby miało to sens. Niestety przyszli tańsi od niego i teraz jeżdżą tam emeryci na 1/8 etatu i hindusi, filipinczyki, Azerowie i Pakistańczyki, którzy nawet po polsku nic nie rozumieją. Nikt za śmieszne pieniądze nie chce pracować. To się nazywa właśnie wygrać aby wygrać, a potem będziemy się martwić.
Czyli upadł?
Poprostu przegrał przetarg, podobnie jak teraz w Tarnobrzegu.
Reasumując nie ma miejsca na prowizorke i dziadostwo
Muszę i ja poszukać jakiegoś grata (rower) na śmietniku. Nowego nie kupię i nie zostawię pod sklepem bo mi zajumają.
Spierdalaj już stąd.
Elokwencja u Ciebie to na najwyższym poziomie. Brakuje argumentów to porzucamy wulgaryzmami? No strasznie słabe. PKS śmiało można ujebać za rażąco niską stawkę, bo nie wierzę, że za takie pieniądze można rzetelnie obsłużyć taki kontrakt. Ktoś na pewno na tym ucierpni i na pewno będą to pasażerowie i kierowcy. Jak ktoś siedzi w temacie i umie liczyć to od razu zobaczy, że PKS dał taka stawkę, aby po prostu wygrać i nic dobrego to nie wróży. Na Śląsku też wygrali i niestety dziadują, przez co nawet nikt u nich nie chce jeździć, bo tak śmiesznie płacą kierowcom. Na końcu łańcucha pokarmowego zawsze są kierowcy (wypłaty) i pasażerowie (ceny biletów, tabor).
Nic dodać, nic ująć. Ciekawe jakie wypłaty dla kierowców zapewni PKS przy takiej stawce przewozów. To jest niemożliwe, żeby im się coś takiego spinało.
Napewno lepsze niż u Ciebie
No nie sądzę, aby były lepsze zarobki gdy PKS rzucił lekko 200 tys mniej za wykonanie usługi. Chyba że kierowcy to będą emeryci zatrudnieni na 1/8 etatu a reszta będzie płacona pod stołem 🙂 Ponadto umowa jest krótka, więc nie ma co liczyć że kupią lepsze autobusy niż ma MPK/Polkar, bo im się to zwyczajnie nie opłaci. Także nie zapowiada się aby było lepiej niż jest obecnie.
Zakładając że kierowca dostanie 4 tys na rękę za miesiąc pracy mamy 5 384 brutto pomóżmy to razy 16 kierowców, a potem razy 36 miesięcy daje nam to 3 101 184 zł brutto.
Oferta PKS Tarnobrzeg to
5 611 671, 08 brutto – 3 101 184 zł = 2 510 487,08
A gdzie zakup pojazdów, amortyzacja, paliwo, podatki drogowe, ubezpieczenie pojazdów itd itp?
Wiadome są jeszcze wpływy z biletów, ale patrząc ile zostaje z samych pieniędzy od UM, ktoś naprawdę wierzy, że PKS nie będzie oszczędzał na czym się da?
W pełni się zgadzam, to jest moim zdaniem niemożliwe, żeby na dłuższą metę PKS mógł funkcjonować przy takiej stawce. To powinno jednak zostać skontrolowane przez KIO, mi się podejrzane też wydają punkty dla PKS za liczbę punktów sprzedaży biletów i parę innych kwestii.
Ja osobiście uważam, że to wstyd dla władz Tarnobrzega, aby tak oszczędzać na komunikacji, że wymaga się 18 letnich pojazdów. 🙂
Proszę to powiedzieć Prezydentowi Nowakowi, przecież miasto ustala warunki przetargu. A przetarg wygrywa ten co da najniższą stawkę. Żeby dać najniższą stawkę to trzeba oszczędzać na innych kwestiach, np. na taborze, ale jednocześnie spełniać wymogi w stopniu minimalnym. Tak to działa.
A Pan płacił podatki i ZUS od całości wypłat kierowców czy tylko od kwoty oficjalnej ?
Niejaki Gieremek mówił: tylko prywatyzacja…” Chodziło, o to, że zapewni wszystko lepsze. a tu …klops ! Wcale tak nie jest.
Jest – prywatyzacja oznacza też dostosowanie się do potrzeb klienta. Jeden klient ma wymagania i jest gotów dużo zapłacić. A drugi chce zapłacić jak najmniej i jakość go interesuje w niewielkim stopniu. Skoro płaci śmiesznie mało, to dlaczego ma dostać usługę wysokiej jakości?
2 lata to 24 miesiące nie 36! kalkulacja po zbóju…
Chux Cie to obchodzi!
W necie sie realizujesz? A interesy leza i kwicza!
Polkar miał białych murzynów do sprzedaży biletów i powinien się tego bardzo wstydzić !!! PKS nie ma żadnej sieci do ich sprzedazy no chyba że liczy na kierowców tak jak jest to w 11 do Sandomierza. Czyli z punktualnością „miejskiej” komunikacji możemy się pożegnać? Polkar ma autobusy jakie ma ale przynajmniej podobne do siebie i wyróżniające się jako „miejskie” PKS nie ma ich chyba za wiele? Wystarczy zobaczyć co jeździ do Chmielów i Cygan. PKS nie potrafi zapewnić połączeń do Sandomierza w weekendy a porywa się na przewozy dla całego Tarnobrzega. No i chyba PKS to firma z poza Tarnobrzega która wyruchała miasto i mieszkańcow z dworcem autobusowym. Polkar chyba jest zarejestrowany w Tarnobrzegu i tu płaci podatki. Swego czasu miał nawet drużynę siatkarzy pod swoją opieką. Prezydent miasta tego nie widzi że wpycha mieszkańców z przysłowiowego deszczu pod rynnę. Mam więc pytanie do władz miasta. Podkreślam jest to pytanie. Kto wziął w łapę I ile że podjął taką a nie inną decyzję? Oby się tak nie skończyło że Polkar będzie podwykonawcą dla PKS. Przy takich nieudolnych samorządowcach 🙂 jakich mamy od lat w Tarnobrzegu to juz nic mnie w tym mieście nie zdziwi. 🙂 🙁 To moje zdanie i… Czytaj więcej »
Polkar płaci podatki w Krakowie a nie w Tarnobrzegu
W końcu .Brawo !!!. Żegnamy
Życzę prezydentowi sukcesów. Powodzenia
Miejmy nadzieję, że to będzie zmiana z korzyścią na lepsze dla mieszkańców.PKS ma większe możliwości, może więc zaoferuje lepszy warunki podróżowania korzystającym z tego rodzaju transportu. A może panie prezydencie pora rozważyć,czy mieszkańcy nie mogą bezpłatnie korzystać z miejskiej komunikacji -wzorem innych miast.
Tylko, że ktoś za to zapłaci. Kto? Podatnik lokalny?
Do cyrku jak chcesz zwierzaki tresowane obejrzeć to za darmo się nie wchodzi na widownię?
Idiotyczne porównanie. A jak kupujesz bilet,to kto płaci?!
Przy okazji pozdrawiam panów Dziubińskiego i Mastalerza
A ja nie pozdrawiam, bo na nich nie mogę patrzeć !!!
Podejrzewam że to sarkazm te pozdrowienia dla tych jegomości
Panie prezydencie trzeba się przyjrzeć rozkładowi jazdy. Tak, żeby autobusy z siarkowca jeździły do szkolny podstawowej nr3, bo na naszym osiedlu nie ma podstawówki
Z siarkowca to wystarczyłby autobus szkolny który dowoziły dzieci do trójki i przywoził z powrotem bo czasem jest tak że rodzice w pracy a dziecko musi iść na piechotę kawał drogi
Nie ma bo sprzedali, a dzieci z Siarkowca w 3 szkołach – wstyd i hańba. Piekło dla tych co doprowadzili do tego.
MOZE TO LEPSZY WYBOR? MAM NADZIEJE, ZE AUTOBUSY BEDA DOBRZE OZNAKOWANE NUMER LINII I BOCZNY NUMER AUTOBUSU, A AUTOBUSY JADACE Z OS. WIELOWIES I SOBOW NA PETLE PRZY DWORCU PKP NIE BEDA MIALY NA WYSWIETLACZACH NAZWY TARNOBRZEG, JAK TO OBECNIE MA MIEJSCE TYLKO NAZWE PRZYSTANKU KONCOWEGO CZYLI DWORZEC PKP, BO NIE ROZUMIE, JAK MOZE WIDNIEC NA AUTOBUSIE MIEJSKIM, JAKO NAZWA PRZYSTANKU KONCOWEGO ,,TARNOBRZEG,, SKORO TEN AUTOBUS JEZDZI PO TARNOBRZEGU, CZYZBY OS. SOBOW I OS. WIELOWIES NIE LEZALY ZATEM W TARNOBRZEGU??????
wielgi tarnobrzegu jestes wielgi i oczywiscie wielowies to jest wielgi tarnobrzeg
Mamy pierwszy głos ze śmietnika pławo, stać cię na więcej Igor ^_^
Teoretycznie tak powinno być jak to jest np.w Rzeszowie. Jedzie autobus na lotnisko Jasionka więc pisze na nim Jasionka
Nie tyle teoretycznie co praktycznie
Dobrze to z komunikacją miejską było, ale za czasów PRL. Wtedy dbało się o szczegóły. Dzisiaj jest zwyczajne wszędzie niechlujstwo.
hrkm.rzeszow.pl/dzieje-komunikacji-miejskiej-w-tarnobrzegu-czyli-opis-procesu-osiagania-stabilizacji-w-km-w-tarnobrzegu/
W Mielcu na komunikację miejską przeznaczono w tym roku około 17 mln, te 5 mln w Tbg to jeśli dobrze liczę to 3 razy mniej ? A ile Sandomierz i Stalowa wydają?
Co ty w ogóle porównujesz ? Te dwa ośrodki od dziesiątek lat żerują na tym co za nas pobiorą i to nie bez pomocy sabotażystów w naszym um
W punkt, w Tarnobrzegu Miasto płaci przewoźnikowi śmiesznie niską stawkę, a co niektórzy „pasażerowie” mają wymagania jak z kosmosu.
to po jakiego przystępują do przetargu?
Przystępują, ponieważ spełniają wymogi i są najlepszą realną ofertą dla miasta. Przecież przewoźnik nie ma pretensji, że wykonuje usługi za taką stawkę. Ale proszę nie mieć nie wiadomo jakich oczekiwań, skoro miasto za komunikację miejską płaci tak mało.
Czy wymogi, by drzwi autobusu nie odpadły w czasie jazdy, czy wymogi by nie wypaść przez podłogę, czy wymogi by całym dojechać do celu, to aż tak dużo?
Nigdy nie odpadły drzwi żadnego autobusu. Jak pasażerowie siedzą z tyłu to nawet jeśli kierowca – w trosce o komfort pasażera – otworzy na chwilę drzwi, żeby zrobić przewiew, to nie ma szans żeby ktoś wypadł. Jakoś wszyscy pasażerowie bezpiecznie docierają do celu, firma Polkar ma bardzo profesjonalnych kierowców, więc proszę nie rzucać tutaj oszczerstw.
To nie są oszczerstwa. Tylko takie powinny być wymogi. Proste jak budowa cepa.
Byłem kiedyś świadkiem jak profesjonalny kierowca tejże firmy, sms-ował w trakcie kierowania autobusem aż mu uwagę zwrócił jeden z pasażerów. Młody chłopak. Kierowca też był młody ale najwyraźniej nie docierało do niego, że trzeba pilnować kierownicy, a nie smartfona.
Było to w dzień Święta Zmarłych,kilka lat wstecz, kiedy autobusy są znacznie zapełnione pasażerami.
Inny kierowca włączał radio na full. Hałas był nie do zniesienia i na dodatek przyjechał na przystanek przy cmentarzu, 3 minuty wcześniej. Niewiele brakowało by sobie odjechał, bez pasażerów idących od strony cmentarza. Mają zegarki?
Podstawa funkcjonowania komunikacji jej jej punktualność.
Już taki jeden miał skupioną uwagę na rozkładaniu fotela obok siebie dla pasażera/ pasażerki (?) i autobus się przewrócił na bok. Byli ranni. To był autobus jednego z przewoźników po Polsce. Autobusy były czerwone , nie pamiętam co to za firma a zdarzenie miało miejsce jeśli mnie pamięć nie myli gdzieś przed Nową Dębą.
Jeśli się siedzi za kierownicą to należy mieć skupioną uwagę na tym co przed autobusem, a nie na innych czynnościach. W razie potrzeby jest coś co się nazywa hamulec i można zatrzymieć autobus.
Którzy to Ci „profesjonalni”? Tylko nie kłam bo macie obowiązek używać GPS, chyba że akurat był wyłączony 😀 Awarie się zdarzają 😀
Po co robic przewiew skoro miala byc klimatyzacja.
PKS nie ma dobrych autobusów stare. Poza tym nie potrzeba aby jeździły po mieście nikt nie jedzie za małe miasteczko szkoda kosztów
Należało by zadać pytanie czy PKS ma autobusy do komunikacji miejskiej czy międzymiastowej?
Jeszcze zatęsknicie za Polkarem. Wystarczy spojrzeć jakimi autobusami PKS jeździ do okolicznyc miejscowości albo do Sandomierza, same szroty które ledwo kupy się trzymają i to samo będzie z komunikacją miejską w TBG.
Szroty to jeżdżą pi Tarnobrzegu
Tak też może być. Lata świetności MKS i PKS już dawno minęły. Były za czasów PRL-u a teraz to … dziadostwo.
Kobiety za kółkiem ustępujcie pieszym na pasach bo może dojść do tragedii,już nie mówie o utracie prawka,kamery są teraz prawie w każdym miejscu,polecam przestrzegać przepisów!
Dawniej w szkole uczyli, popatrz w lewo w prawo potem znowu w lewo i przechodź, teraz kurwa chodzą jak święte krowy telefony w ręku i jeszcze ruchy takie jak babcie 90+ które muszą wyjść do apteki albo do lekarze tylko zaspokoić pierwsze potrzeby, niech każdy patrzy na siebie , poza tym kierowca autobusu czy to chłop czy kobieta nie stanie w miejscu albo gwałtownie nie zahamuje bo jakaś ślepa pizda gwałtownie wyjdzie na pasy bo tych ludzi których wiezie to powywraca
Tak , rzeczywiście p…py. Ale chłopy są czasem takie same p…py 🙂
Rozbestwiojne emeryty robią co chcą.
Nareszcie. Najwyższy czas żeby już Polkar sobie pojechał w siną dal.
W TBG jest było i będzie dziadostwo.Nie chcę porównywać innych małych miasteczek na zachodzie kraju ,nie wspominając o zagranicy.Cóż.Tu zawsze chujem wiało i nadal będzie wiało.Niestety.
Proszszsz… nie używać wulgaryzmów. Nie zaśmiecaj forum nietaktownymi określeniami. To co nazywasz ch… to się nazywa penis, przyrodzenie , fiutek 🙂
ODEZWALA SIE PLAWSKA FELGA Z ALUMINIOWEJ DZIURY KOLO ROZWADOWA
no niestety taka juz uroda
wialo i wiac bedzie
Jeszcze będzie przepięknie bez polkaru i pks ich złomów. Tarnobrzeg jeszcze 2 lata. Jeszcze będzie dobrze. wierzę w to.
Od 1 września 2024 roku mieszkańcy Stalowej Woli będą mogli korzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej. a w TBG co zadupie.
Za to zapłacą podatnicy, tylko w innej niż bilety formie.