Od wakacji PKP Intercity uruchomi połączenie IC Kasztelan relacji Kraków Główny – Hrubieszów Miasto – Kraków Główny. Bedzie to drugi pociąg obok Hetmana, którym mieszkańcy Tarnobrzega będą mogli bezpośrednio dostać się do stolicy Małopolski.
IC Kasztelan będzie się zatrzymywał na stacjach Kraków Płaszów, Tarnów, Dębica, Mielec, Tarnobrzeg, Stalowa Wola Rozwadów, Stalowa Wola Centrum, Biłgoraj, Tereszpol Biłgorajski, Zwierzyniec, Szczebrzeszyn, Zawada, Zamość, Zamość Starówka, Zamość Wschód, Werbkowice.
Z Krakowa pociąg będzie odjeżdżał o godzinie 8:45 a do Hrubieszowa dojedzie o 14:05. Czas przejazdu wyniesie 5 godz. 20 min.* W drugą stronę, z skład odjedzie o 14:26, a przyjazd do stolicy Małopolski przewidywany jest na 19:35. Czas przejazdu wyniesie 5 godz. 9 min.**
Połączenie IC Kasztelan obsługiwane będzie przez pojazdy SD85. We wnętrzach pociągów są miękkie fotele w 1 i 2 klasie, rozkładane stoliki, przestrzenie wspólne dla większych grup i rowerzystów. Jest także klimatyzacja, a każdy pasażer ma dostęp do gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. Składy są również dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Pojazdy mają 12 miejsc siedzących w pierwszej klasie i 210 w drugiej klasie.
Więcej możliwości podróży
Dotychczas Zamojszczyznę z Krakowem łączył tylko jeden pociąg – IC Hetman, kursujący od grudnia ubiegłego roku, z przystankiem również w Tarnobrzegu.
Z Krakowa odjeżdża on po południu, a z Hrubieszowa – wczesnym rankiem. Uruchomienie nowego połączenia da pasażerom większe możliwości podróży i elastyczność w ich planowaniu. Od 15 czerwca pociąg IC Hetman zestawiony będzie z lokomotywy i komfortowych wagonów. Ponadto IC Kasztelan w Krakowie obustronnie jest skomunikowany z nocnym pociągiem IC Rozewie jadącym do/z Gdyni Głównej (a w wakacje – Helu) przez Wrocław i Poznań. Natomiast w Stalowej Woli skomunikowany jest z pociągiem IC Zamoyski do/z Rzeszowa.
foto&info: https://www.intercity.pl
To czas zrobić coś z dworcem PKP i jego otoczeniem – obecnie wychodząc z pociągu w Tarnobrzegu bardzo łatwo jest się potknąć i wywrócić jeszcze na samym peronie – nawierzchnia nie spełnia tam jakichkolwiek minimalnych wymogów i jest niebezpieczna dla pasażerów!
W planie jest w Tarnobrzegu remont torowiska, budynku stacji kolejowej z otoczeniem i Centrum Przesiadkowego.
Co do remontu torowiska i budynku kolejowego to może się zdarzyć, że piniendzy ni ma i nie bendzie. Już coś miszali. Nisko nie będzie miało wyremontowanego budynku stacji i Mielec też. A czy Tbg to się z czasem okaże czy i kiedy.
Pamiętaj która partia przewodnią siłą narodu w POlsce teraz jest.
Słyszałeś od nich by mówili o jakichkolwiek inwestycjach w Polsce?
Dasz jakiś źródło tych rewelacji z nie remontami dworców? Z resztą u steru w TBG są PiSowcy to niech remontują.
Źródła podałem a czy się ukażą na tym forum to jeden Pan Bóg wie.
Ja tego nie wiem.
No i admin też wie.
Ni ma. Cenzura?
znow przyjedzie ortyl z kalinką na peron zeby sobie zrobić pare fotek na rozsypującym sie peronie,na który wchodzi sie przez błoto jak pada deszcz. A przypominam, że pociąg, o którym tu mowa został uruchomiony przez PKP IC, przy wspołpracy ministerstwa infrastruktury oraz operatora SKPL. Samorząd miejski, jak również wojewódzki nie miały żadnego w tym udziału. Oni nie potrafią nawet uruchomić kilku dodatkowych par regio do Rzeszowa, żeby poprawić „oferte” z pociągiem do Rzeszowa o 8.10 i następnym o 15.00.
Przydałyby się dodatkowe kilka szynobusów bo jazda marcelami do Rzeszowa jest coraz gorsza a ludzi upychają jak sardynki w puszce w tych małych zielonych busach
Były rozmowy prowadzone w sprawie Kolei Lasowiackiej. Od Niska do Kolbuszowej. Trzeba poczekać na efekty. Piniendzy też może nie być.
Dwa połączenia dziennie do Krakowa z Tbg, to też niewiele. Potrzebne jest jeszcze jedno.
Wskazane po godzinie 7 rano.
Powinno być uruchomione połączenie kolejowe z Niska lub Stalowej Wólki przez Tarnobrzeg do Dębicy z przesiadką w Dębicy do Krakowa. Takich połączeń za dnia powinno być kilka. Wszak przez Dębicę kursuje wiele pociągów w kierunku Krakowa.
Gdyby był pociag odjeżdżający około godziny 7 z Tbg, jadący ze samiuśkiego Hrubieszowa to musiałby mieć wyjazd około godziny 3 nad ranem. Noc jest od spania :-).
Już ten pociag któren w Tarnobrzegu jest o godz 9:42. wyjazd ma o godzinie 5:58 ze stacji początkowej.
Cytat z netu: „SKPL (Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych) to polski prywatny przewoźnik kolejowy, który działa na rynku od 2001 roku. Początkowo skupiał się na utrzymywaniu i rozwoju linii wąskotorowych, a obecnie świadczy usługi przewozowe zarówno dla pasażerów, jak i towarów, a także zajmuje się wynajmem taboru.”
Pojazd szynowy SD 85 to ma tylko dwa człony (2×2 drzwiowy). Czy nie zbyt mało jak na dość długą trasę?
SD 85 w środku. Amatorski, dosłownie, film. Sam zrobiłbym to lepiej.
https://www.youtube.com/watch?v=aHoBczuK1PQ
pojedzie ukrotniony, jeśli rozumiesz co tzn…..
Ukrotniony znaczy połączone dwa człony z innym członami. Proste jak budowa cepa.
Tylko czy będą takie to czas pokaże.
Te pojazdy SD 85 to nic specjalnego. To pojazdy spalinowe a nie elektryczne.
Najbardziej komfortowe są te pojazdy co mają Koleje Podkarpackie.
Zasłony w oknach opuszczane posiada ten skład? Podejrzewam, że nie. W dni upalne będzie nieciekawie. Na plus, że okienka górne uchylane.
Mam nadzieję, że jak odremontują dworzec i perony oraz wybudują centrum przesiadkowe, to będzie podziemne przejście z centrum przesiadkowego przez dworzec i na perony !!!! Ponadto powstanie przejście podziemne pod obwodnicą ?!
Nie będzie przejść podziemnych. Chcesz mieć w takich przejściach MO (Miejskie Odlewnie)?
Rozwadów ma więcej torów a przejść takich nie ma to w Tbg tym bardziej.
Co kogo obchodzi Rozwadów ?! To ma wszystkim ułatwić życie w Tarnobrzegu ?! Kolejna sprawa jest monitoring i służby ?! Wrzuca się filmik z takim delikwentem do sieci i Internauci podziwiają jego dokonania !!! Poza tym w Polsce jest wiele takich dworców z przejściami podziemnymi i nikt tam nie leje ?!?
Wiesz co to kominiarka?
Dobre !? Nie wiedziałem, że wszyscy lejący po tunelach i ścianach chodzą w kominiarkach?!
Nie leje? nie bazgrze po ścianach? nie leje po gębach przypadkowych ludzi?, nie sprawia, że ludzie w takich „tunelach” nie chadzają bo się obicia buźki obawiają?
Info o Rozwadowie gdzie brak przejścia pod torami jest dla zasygnalizowania, że takiego rozwiazania nie przyjęto, bo wykonano remont najmniejszym kosztem, choć tak naprawdę remont budynku pochłonął duuużo kasy.
Ewentualnie można by utworzyć posterunek SOK w pomieszczeniu gdzie była kiedyś poczekalnia z ogromnym radzieckim telewizorem
Cytat z info powyżej:: „Od wakacji PKP Intercity uruchomi połączenie IC Kasztelan…”
A nie od początku wakacji tylko od 15 czerwca :-).
Wakacje zaczynają się 28 czerwca.
Brzydkie te pociągi 🙁
zadziwiające,że rząd tuska w kilkanaście miesięcy dał to co rząd pisu obiecywał dopiero po zbudowaniu CPK by uszczęśliwić głównie swoich pupili w Stalowej Woli.
A co takiego Donaldusiowe dały, he?
2 godziny pociągiem do Krakowa i 3 godziny do Warszawy w tym względzie.bardzo przyzwoite i oczekiwane połączenia.dziękuję.
Oj naiwny , naiwny, naiwny !!!
To było w planach PKP dużo wcześniej. Tylko trzeba było poczekać na remont torów na trasie Padew- Dębica.
RT przyjechał do Tarnobrzega, kazał się uśmiechać i to jak widać niektórym wystarczy ?! Przepraszam !!! Nie przyjechał tylko wpadł PO głosy i to by było na tyle !? Rządzą prawie dwa lata i nic !!! Zero konkretów w Totalnym Tarnobrzegu !? Mamy przewodniczącego rady miasta i dyrektora strefy w osobie pana Mastalerza, a tymczasem „0” inwestorów i inwestycji !!!
On sam nic załatwi potrzebny posła z Tarnobrzega byle nie spadochroniarz albo taki co tylko się zamelduje przed wyborami na okres czasowy w Tarnobrzegu a po wyborach wymelduje bo był już taki delikwent
Błogosławieni którzy uwierzyli a nie widzieli.
Tak napisano w necie za rządów Donaldusia przed 8 letnimi rządami PiS.
Dalej będzie to samo. 100 obietnic, zero wykonania.