Rada Miasta Tarnobrzega wyraziła zgodę na zabezpieczenie w budżecie miasta kwoty 500 tys. zł na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej modernizacji drogi wojewódzkiej nr 871 w granicach Tarnobrzega. Z gotowym już projektem, władze miasta będą czekać na taki program rządowy, który zakłada dofinansowanie tego typu zadania na wysokim poziomie.
Temat modernizacji Wisłostrady poruszony został w trakcie comiesięcznego live-chatu, kiedy to internauta zwrócił uwagę na tworzące się po opadach deszczu wodne zastoje na drodze.
Panie prezydencie po ulewach Wisłostrada staje się drogą bardzo niebezpieczną. Z roku na rok wody coraz więcej po ulewach to bardzo duże zagrożenie. Wiem że już kiedyś była mowa o tym na Live . Ale myślę że to dość ważna sprawa aby poprawić odpływy wody po deszczu. Wiem że pewnie koszty naprawy tej drogi są wysokie. Ale czy nie można zrobić czegoś co poprawi odpływ wody ? Zanim będą pieniądze na jej generalny remont. – pytał internauta.
Działania mające na celu przyspieszenie odpływu wody z drogi miasto podjęło jeszcze w ubiegłym roku, o czym mówił w swojej odpowiedzi prezydent Tarnobrzega.
– Największym problemem jest ten pas bliżej jeziora. Nie dość, że jest bardzo zdegradowany, to koleiny które w nim są powodują, że po deszczu woda tam stoi. Pod koniec roku ścięliśmy pobocza, czyli tą nadmiarową ziemię która znalazła się tam m.in. w wyniku posypywania zimowego i to już nam pomaga odprowadzić częściowo wodę – wyjaśnił Łukasz Nowak. I choć jak sam podkreślił, to niebezpieczne zjawisko nie zostało w całości wyeliminowane, to obecnie miasto nie ma pieniędzy na wykonanie gruntownego remontu.
– Przeprowadziliśmy badania Wisłostrady przygotowując się do ewentualnego aplikowania o środki, a proszę pamiętać, że Wisłostrada ma cztery pasy ruchu, po dwa w każdym kierunku i prawie 8 km długości. To jest niesamowite wyzwanie finansowe – tłumaczył Ł. Nowak.
– Obecnie nie mamy takich projektów rządowych, z których moglibyśmy takie zadanie, przy niedużym wkładzie miasta, zrealizować. Zadanie to moglibyśmy zrealizować z subwencji na drogi wojewódzkie, jednak maksymalna kwota dofinansowania w tym programie to 50-60 procent. Natomiast tą drogę trzeba liczyć w ciężkich milionach złotych – kontynuował.
– Przeprowadziliśmy badanie, bo chciałem to zrobić tymczasowo, tzn. sfrezować nawierzchnie pasu bliżej jeziora i położyć na niej nowa warstwę. Niestety po badaniach okazało się, że jest tam sześć rożnych warstw podbudowy i położenie kolejnej spowodowałoby, że zaraz znowu nastąpiłyby pęknięcia – dodał.
Pół miliona na dokumentację
Z gotowym już projektem dokumentacji, władze miasta będą czekać na korzystny program rządowy. Uchwała w sprawie przeznaczenia kwoty 500 tys. zł na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej modernizacji drogi wojewódzkiej nr 871 w granicach Tarnobrzega, przyjęta została przez Radę Miasta jednogłośnie. W uzasadnieniu do ww. uchwały czytamy:
Początek ul. Wisłostrada znajduje się na Osiedlu Nagnajów za wiaduktami kolejowymi nad linią PKP i biegnie w kierunku centrum Tarnobrzega kończąc się na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Sikorskiego. Na przełomie lat 2007/2008 przeprowadzono ostatni większy remont drogi, polegający na wymianie nawierzchni i montażu barier energochłonnych, ze względu na ograniczenia finansowe zakres remontu został mocno ograniczony w stosunku do pierwotnych założeń projektowych.
Z uwagi na długi okres eksploatacji bez przeprowadzenia kolejnych gruntownych prac remontowych, jak również brak przeprowadzenia gruntownej przebudowy zgodnie z założeniami opracowanych dokumentacji projektowych stan techniczny drogi uległ znacznemu pogorszeniu. Przeprowadzone corocznie przeglądy techniczne drogi wykazują ciągłe pogarszanie się stanu technicznego. Występuje szereg uszkodzeń nawierzchni w postaci dziur, ubytków, pęknięć, spękań odbitych, przełomów, kolein i zapadnięć nawierzchni oraz ogólne pogorszenie stanu technicznego i fizycznego wbudowanej nawierzchni. Rodzaj i typ powstałych uszkodzeń świadczy o potrzebie gruntownej przebudowy drogi z uwzględnieniem poprawy warstw konstrukcyjnych nawierzchni.
O złym stanie technicznym drogi informują również liczne wnioski i interwencje mieszkańców Tarnobrzega i okolic. Miasto Tarnobrzeg rokrocznie przeznacza dużą część środków z budżetu przeznaczonego na bieżące utrzymanie dróg w mieście aby przeprowadzić remonty cząstkowe na ciągle pogarszającej się nawierzchni ul. Wisłostrada.
Wobec powyższego zasadnym jest zlecenie wykonania kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 871 ul. Wisłostrada w Tarnobrzegu. Zakres dokumentacji winien zawierać szereg niezbędnych, szczegółowych badań stanu technicznego drogi z uwzględnieniem badań podłoża gruntowego i badania ruchu. Badania są niezbędne w celu opracowania właściwej metody przebudowy, tak oby dostosować drogę do obecnie obowiązujących warunków technicznych wraz z doborem odpowiedniej kategorii ruchu dla drogi wojewódzkiej celem właściwego określenia zakresu robót oraz całkowitych kosztów realizacji inwestycji. Szacunkowy koszt opracowania kompleksowej dokumentacji projektowej przyjęty na podstawie dokonanego rozeznania cenowego rynku to 500.000,00 zł.
Brak słów
Nie brak słów, tylko to normalna procedura, te 500 tysięcy złotych to środki zabezpieczone na wykonanie kompleksowej, czyli pełnej dokumentacji projektowej wielokilometrowej ulicy dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu. Trzeba poważnie podejść do tematu i dlatego nie ma co oszczędzać na dokumentacji projektowej modernizacji naszego tarnobrzeskiego highway’u.
Od czego siedzą tam te ,,Barany,, ile lat temu była kompleksową przebudowa Wisłostrady….? to jest zwykle niedbalstwo albo banda nieudaczników wszyscy po kolei do widzewa….
P.s. nie będzie nikogo z nich to na szkodę miasta i powiatu nie będą działać…nie ważne czy K.O. czy P.i.S.
To się proszę zgłosić do pracy w UM, popracuje Pan i potem się zastanowi, czy to uczciwe tak obrażać ciężko pracujących ludzi. Droga była modernizowana grubo 10 lat temu, jest intensywni użytkowana, jeżdżą po niej TIR-y. To chyba normalne, że nawierzchnia się zużywa.
Jak Pan kupuje sobie odzież to chodzi Pan w niej 10 lat i narzeka, że są przetarcia czy dziury?
Wtracę się: ktoś robiąc projekt drogi nie bierze natężenia ruchu pojazdów typu tor? Toż to patologia bo droga dobrze zaprojektowana z dobrymi warstwami wytrzymuje 20 lat, ale jeżeli jest tanio bez kontroli to 10 lat to za dużo. Tarnobrzeg właśnie!!
Pan Rafał W. na pewno ma na to swoją teorię.
Rafał co Ty bredzisz !!!
Ja myślę że,,przetarcia i dziury ,,to trwałe wystepują w pańskiej podświadomości….. a konkretniej osiągnęliście wszyscy ,,urzędnicy państwowi,, maksymalna stan NIEKOMPETENCJI….jeżeli na drodze dwu pasmowej w dwóch kierunkach o zmiennym nachyleniu , to żaden,ciężko pracujący,, inżynier w urzędzie nie potrafi stwierdzić że może spaść deszcz i zalać pasy ruchu. To powtarzam te 500tysi. Dla was do podziału…..(Z waszej kieszeni powinniście pokryć)
P.s. urzędnicy za swoją ciezka prace i pasmo tych wypocin jakimi są ich wynurzenia na temat inwestowania. odpowiedzialność prawna i skarbowa. Wtedy było by tam tyle osób ile potrzeba namn (waszym zywicielom)
Zwierzyniecka już zrobili kompleksowo studzienki w drodze, i usytuowanie parkingów przy skrzyżowaniu z Dąbrowskiej, bo banda głupków nie popatrzyła co im podsunął projektant
Studzienki były, są i będą, bo muszą być. Tak jest wszędzie. Co do parkingów, to jest to odpowiedź na zapotrzebowania mieszkańców w związku z niewystarczającą liczbą miejsc parkingowych.
Nie, studnie można było przenieść na chodnik albo w miejsca nie najazdowe przez koła, parkingi w takim miejscu stwarzają zagrożenie dla pieszych, bo nie widać samochodów, ale to standard w Tarnobrzegu, zjazdy po chodnikach, zjazdy na krzyżówkach itd
Oj Rafał !!! Nie muszą nie muszą.
A za co go tak kochasz? Kto to?
Jeszcze oświetlenie by się przydało na całej długości
Pod warunkiem, że prund z fotovoltaiki będzie.
Tak trzeba poważnie…..ale ceny ja zwykle zawyżone 2x bo ktoś na boku musi na tym zarobić. Standardowa procedura pewnego wydziału.
Nie marudź !!! Może wreszcie Wisłostrada doczeka się solidnego remontu ?!
Ale nie w tarnobrzeskim wydaniu, niestety. Tutaj musi byc zawsze wykonanie „po tarnobrzesku”
Ok, pod warunkiem że i projekt i wykonanie będą na wysokim a nie kulawym poziomie jak było dotychczas.
O ile się nie mylę za prezydentury Mastalerza, jak rządziło PO miał być przeprowadzony gruntowny remont oraz miały być zainstalowane metalowe barierki ?! Ale zamiast barierek postawiono klika palm i skończyło się jak zawsze !!! Na fuszerce ?!
PiS powróci do władzy za 2 lata to i pieniądze się znajdą bo za KO to wiadomo: pieniędzy nie ma i nie będzie
Pis zrobi. Tak jak zrobił przez 8 lat. Da grube setki milionów na Mielec i Stalową. Tarnobrzeg za PiS dostawał resztki z pańskiego stołu.
Bo nie mamy posła. Stalowa i Mielec mają to i są pieniążki na inwestycje bo ma kto lobbować
200% racji !!! ale za to głosujemy na ich posłów. I obecni sługusy na czele z Malinką do tego przykładają rękę. Jak to może być., że Weber miał więcej plakatów w Tbg niż Malinka przed wyborami parlamentarnymi. Dochodzi do tego babcia Sałatowska … co wycyckała Tbg za czasów województwa. Dlaczego to miasto jest obciążone taką klątwą???
Tarnobrzeg daje się doić.
Pretensje można mieć tylko do tych co głosują na spadochroniarzy zamiast ludzi ze swojego podwórka. Był już taki poseł z KO (bodajże Poncyliusz) co mieszka w Warszawie a startował z okręgu tarnobrzeskiego, potem pokazał się na rynku przed wyborami i tyle go widziano nawet biuro poselskie na Wyspiańskiego miał notorycznie zamknięte
Właśnie w tym sęk że tarnobrzeżanie muszą w końcu wybrać swojego posła bo od czasów Stępnia nie mieliśmy swojego człowieka w Sejmie
Mieliśmy Kłaczka i przyszywanego Psa Pluto…..zyski marginalne.
Ponad 300 milionów dostał Pluto z Bożkiem z Polskiego Ładu, a co dała uśmiechniętą koalicja przez prawie dwa lata, które są już władzy?! Miało być 500 milionów z KPO dla każdej z gmin na inwestycje !!! Gdzie więc te środki?
KPO to pożyczka
Znajdą się ale dla Sralowej Woli.
Cóż szkodziło im obiecać., dwa razy obiecać to jak raz zrobić i takie tam bajeczki z ich strony
Nawet na odmalowanie znaków poziomych na drogach pieszo-rowerowych rzekomo nie ma pieniędzy, ale na priorytety urzędu kontynuowane kolejną kadencję kasa zawsze się znajdzie. Po co kolejny projekt do szafy?
„W piątek, 30 maja, na ul. Szpitalnej w Tarnobrzegu doszło do potrącenia rowerzysty.
(…)
Zdarzenie miało miejsce ok. godz. 12:40. Ze wstępnych ustaleń wynika, że rowerzysta miał przejeżdżać przez przejście dla pieszych i został niezauważony przez kierującego samochodem osobowym, gdyż wyjechał zza innego pojazdu, który ustąpił mu pierwszeństwa.”.
Źródło: Tygodnik Nadwiślański, 30.05.2025.
„Do groźnego wypadku doszło dziś tuż przed godziną 11 na ul. Klasztornej w Stalowej Woli. Według wstępnych ustaleń rowerzystka przejeżdżała przez przejście dla pieszych, gdy została potrącona przez samochód osobowy. W wyniku zderzenia przewróciła się i doznała poważnych obrażeń głowy.
Na miejsce natychmiast wezwano służby ratunkowe. Poszkodowanej udzielono pomocy medycznej, po czym została pilnie przetransportowana do szpitala. (…)”.
Źródło: Tygodnik Nadwiślański, 29.05.2025.
„W poniedziałek, 18 listopada, około godziny 11:00, na przejeździe dla rowerów przy skrzyżowaniu ulic KEN oraz al. Jana Pawła II w Stalowej Woli doszło do groźnego wypadku. (…)
Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że 14-letni rowerzysta próbował przejechać przez przejazd na czerwonym świetle i został potrącony przez samochód osobowy marki Ford. (…)”
Źródło: Tygodnik Nadwiślański, 18.11.2024.
„Rowerzysta potrącił 67-letnią kobietę i odjechał z miejsca zdarzenia.
Do groźnego zdarzenia doszło 2 maja przed południem na terenie gminy Iwaniska w powiecie opatowskim.
Jak poinformowała KP Policji w Opatowie w miejscowości Iwaniska na ul. Klimontowskiej nieustalony kierowca jednośladu, poruszający się po ścieżce rowerowej, wjechał w idącą po niej 67-latkę, w wyniku czego kobieta przewróciła się. (…)”
Źródło: Tygodnik Nadwiślański, 03.05.2025.
Wszystkie przejazdy dla rowerzystów w Tarnobrzegu powinny być zlikwidowane, dojeżdżasz do przejścia, schodzisz z rowera hulajnogi i po przejściu jedziesz dalej
Problemem jest właśnie to, jak wielu rowerzystów swawolnie sobie przejeżdża przez przejścia DLA PIESZYCH, w dodatku na bardzo ruchliwych ulicach.
Skala tego problemu w naszym mieście jest spora, duża część rowerzystów jeździ sobie jak chce i gdzie chce. Często dojeżdżając do przejścia dla pieszych nawet nie zwalniają oni aby popatrzeć, czy z jednej lub drugiej strony nie nadjeżdżają jakieś pojazdy.
Nie mówię już o przejazdach rowerowych, gdzie co niektórzy piraci rowerowi wymuszają pierwszeństwo którego nie mają przed wjazdem na jezdnię, a co niektórym wydaje się inaczej).
W dodatku bardzo często rowerzysta przejeżdżając przez przejście dla pieszych porusza się wcześniej chodnikiem, czyli jednym zachowaniem popełnia jednocześnie 2 lub więcej wykroczeń.
Piesi poruszają się po ścieżkach rowerowych, też chodzą jak święte indyjskie…krowy (sorry).
Tzw. ścieżek rowerowych w Tbg jest jak na lekarstwo. Są tzw. ciągi pieszo-rowerowe. Ulubione rozwiązania odklejeńców z technicznego w tym odklejonego Rafała. Na CPR to niestety pieszy ma pierszeństwo i może być świętą krową.
Bo w wielu miejscach nie ma przejazdów dla rowerzystów …a powinny być. To jest Twoja wina Rafałku i całego tego burdelu w technicznym.
Siedzisz w UM w Tbg? Podpowiedz, że w Tarnobrzegu potrzebna jest edukacja w sprawie jazdy rowerem. Dobrze ją zmieścić na stronie UM.
Dokładnie dokładnie kto to wogole wymyślił ścieżki rowerowe przez pasy Jeżdżą jak powaleni myślą że są niezniszczalni. Skąd kierowca ma wiedzieć że jest ścieżka rowerowa akurat na pasach, przez które jedzie rowerzysta
„rowerzysta mial przejeżdżać…” Kto to tak pisze miał miał miał…. Często to zauważam kiedy jest dokonane przestępstwo czy wypadek drogowy, kolizja. Kto te dziennikarskie dzieciątka tak uczył. W końcu nie wiadomo miał czy dokonał jakiegoś czynu.
No i co to ma do 500.000,00 zł na dokumentację przebudowy Wisłostrady, na przebudowę której nie będzie potem pieniędzy? Piszesz nie na temat hehe.
Hehehe świadczy o twoim odklejeniu ….. na takie i wiele inwestycji trzeba mieć projekty już gotowe. Tak teraz wygląda rzeczywistość.
I co z tego??? …. to jest usprawiedliwienie Rafałku aby kolejne 10 lat a może 15 nic nie robić w Tbg z infrą rowerową ??? Oczywista wina rowerzysty. Bez dyskusji.
Tu się mocno mylisz! Akurat chwalę taką decyzję. Ale fakt, że zaniedbań w mieście jest multum.
A co będzie jak takiego programu nie będzie ? Albo za rok lub 2 zmienią się procedury i trzeba będzie zrobić nowy projekt. Moim zdaniem lepiej zrobić projekt do konkretnego programu a nie robić projekt i czekać na program z nadzieją że się trafi akurat w wytyczne.
Zawsze będzie jakiś program, jak nie ten to inny. W ostateczności inwestycję też można rozłożyć na większą liczbę etapów. A projekt się nie zmarnuje, gdyż będzie miał wymiar kompleksowy i zgodnie z nim będzie modernizowana cała Wisłostrada.
Program może i będzie…ale jesteśmy na dnie finansowym. Bo jak widać dofinansowanie 60% to żadne dofinansowanie dla Tbg. Tutaj trzeba dofinansowania 90% abyśmy udźwignęli taką inwestycję. Zaniedbania ponad dekady !!! Dramat !!!
Ja żądam 100% dofinansowania Tarnobrzega z tego tytułu, że w ostatnich latach Tarnobrzeg niewiele dostał na inwestycje.
Lepiej nic nie robić i płakać/narzekać/wyzywać. Mentalność większości Tarnobrzeżan.
Przepraszam za język nie potrafię mniej wulgarnie…. OD LEWEJ DO PRAWEJ BARANY!
Ludzie oni zwęża jedyną normalną drogę, która powinna biec do Sandomierza, ale grupa głupich decydentów wyprzedały majątek mieszkańców i mamy dziadostwo. Niech zostawią tę drogę w spokoju, bo wystarczy warstwę ścieralna sfresowac i nowy dywan położyć tylko tyle i nie potrzeba żadnej dokumentacji.
DW871 w granicach Tbg to nie tylko Wisłostrada….to również obecnie pseudo-obwodnica, wiadukt nad linią kolejową oraz ul. Sienkiewicza w Mokrzyszowie (tak w skrócie). Więc czego dokładnie tyczy się projekt ??? Tylko Wisłostrady???
Trzeba było.glosowac na Salinke a.nie teraz miec pretensje… chmielowiec weber byl lepszy… a teraz płacz i zgrzytanie zebow
Tak głosuje się na swojego, lepszy najgorszy swój niż najlepszy obcy. Swój załatwi więcej niż obcy na obiecuje. Tarnobrzeg jest manipulowany i rozbijany przez wszystkich dookoła, za stanowiska niektórzy dają sobie oskrobac torbę tępym scyzorykiem byle się napchać, zamiast myśleć o mieście to myślą o swoich portfelach i co by tu jeszcze zajumać i sprzedać. Dopóki ktoś mądry nie zjednoczy miejscowych głupków to nie będzie posła z Tarnobrzega a miasto plus powiat powinno mieć 2 posłów
Właśnie to rozbicie na powiat grodzki i ziemski jest dla nas przekleństwem …. matematyka się nie spina. Ludzie z Dęby czy choćby z Chmielowa mają w d#pie Tarnobrzeg mimo tego, że często tu przyjeżdżają a nawet żyją. Pretensje nawet o to, że dla nie mieszkańców Tbg wjazd jest za 30zł.
Ludowi tarnobrzeskiemu ciężko przetłumaczyć że nie głosuje się na obcych tzw.spadochroniarzy bo oni dostają miejsce na liście w innym okręgu ponieważ w swoim nie mieli by szans się dostać do Sejmu czy Senatu ale lud tarnobrzeski tego nie potrafi zrozumieć
Niech chociaż pasy wymalują bo nic nie widać gdzie się jedzie w deszczu i w nocy