Fakt przygotowania tej dokumentacji nie oznacza jednak, że druga stanica na pewno powstanie nad akwenem. Choć inwestycja jest ujęta w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta, to jej budowa uzależniona jest od pozyskania środków finansowych na wkład własny.
Przypomnijmy, w 2023 roku Tarnobrzeg otrzymał zapewnienie z Ministerstwa Finansów, o przekazaniu 9 mln 600 tys. zł z rezerwy celowej budżetu państwa, na wybudowanie stanicy żeglarskiej nad Jeziorem Tarnobrzeskim. Szacunkowy koszt tej inwestycji wynosi około 12 mln zł, wkład własny miasta to ok. 2 mln 400 tys.zł.
Po wyborach w 2024 roku, nowa władza zmieniła podejście do tematu budowy drugiej stanicy żeglarskiej. Ponieważ jak wynika z założeń programu, ze stanicy nie będzie można korzystać w sposób komercyjny, inwestycja będzie realizowana, jeśli uda się pozyskać środki z zewnątrz na sfinansowanie wkładu własnego. Na razie możliwość otrzymania takiego dofinansowania nie pojawiła się.
– Nikt nie chce tego zadania nie realizować, ale bariera 2,5 mln zł wkładu własnego na inwestycję która nie będzie nam generować przychodów a tylko koszty, jest problematyczna, jakby to delikatnie powiedzieć – tłumaczył podczas czerwcowej sesji Rady Miasta wiceprezydent Kamil Kalinka.
Ogłoszone postępowanie przetargowe zakłada opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę wraz z załącznikami dla zadania pn.: „Budowa Stanicy Żeglarskiej nad Jeziorem Tarnobrzeskim w Tarnobrzegu” na działkach o nr ewid. 974/2, 974/3, 974/5 obręb 11 Machów, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych we wszystkich branżach objętych zadaniem (szczegóły: Zał. nr 2 do SWZ – projekt umowy). Oferty można składać do 14. sierpnia br.
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-32f97da6-04e5-49a7-9ab3-bb9eaa9891da
**************
Pierwsza stanica żeglarska nad Jeziorem Tarnobrzeskim oddana została do użytku w 2014 roku. Jej budowa kosztowała prawie 5,5 mln zł, przy wkładzie własnym miasta w wysokości niemal 2 mln zł. W najbliższym czasie obiekt będący w złym stanie technicznym, ma zostać przebudowany,
Po co?
Czyli głupoty część dalsza. Po pierwsze po co ? Po drugie podobno nie ma kasy na nic. A po trzecie to od kiedy robią darmowe projekty ? Bo chcemy projekt to kasę musimy na niego wywalić i to zapewne nie małą.
Może najpierw trzeba by zrobić porządek na obecnej stanicy. Przecież teraz, to jest nie stanica a mini pole namiotowe, parking dla samochodów „na trawnikach”, miejsce przechowywania starych bud drewnianych i jakiś pseudo namiotów imprezowych, itp. Jak tak to ma wyglądać, to faktycznie pytanie: Po co nam druga stanica? Żeby zrobić drugi śmietnik?
Kolejny po potańcówce przykład kontynuacji priorytetów urzędu z poprzedniej kadencji. A np. chodnik przy kiblach jak był rozyebany, tak jest (i będzie) nadal.
Na ..uj druga stanica. Czy to jezioro to jezioro Śniardwy czy jakieś inaksze na mazurach?, że tak te niby stanice powstają? Ktoś przecenia ten zalew.
Z tego jeziornego terenu zrobiło się miasto a nie teren rekreacyjny. Jeszcze w planie jest Straż Przeciwpożarna, lądowisko dla śmigłowców, dreptak usługowy i już będziemy mieć Tarnobrzeg-miasto. Na dzisiaj jest mnóstwo samochodów i spalin samochodowych,samochody na Wisłostradzie, latają paralotnie z warczącymi silnikami, hałasują radia przy barach. Warto pomyśleć o zlikwidowaniu zakazu poruszania się motorówkami.
Wspaniałe miejsce do wypoczynku !!!
Teraz przyjdzie kolej na wyjące syreny strażackie i silnik śmigłowca ratunkowego.
Zapraszam do lasu .Tam znajdziesz to czego nie masz nad jeziorem
Komu to potrzebne to niech sobie wybuduje a nie za pieniądze podatnika bawią się ci co nie wiedzą co z pieniędzmi robić
To na pewno jest najważniejsza rzecz dla Tbg. Jezioro działające 4 miesiące w roku, pełne patologi z okolicznych wiosek.