W czwartek odbyło się kolejne posiedzenie Parlamentarnego Zespołu „TAK dla S74”. Obecny na posiedzeniu dyrektor RDŚ z Rzeszowa zadeklarował, że do 3.10.2025r. ma zostać wydana decyzja środowiskowa. Bez tego dokumentu budowa drogi nie może zostać zrealizowana, ponieważ określa ona, czy i pod jakimi warunkami planowana inwestycja jest dopuszczalna ze względów środowiskowych.
Około 73 kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S74 Opatów – Nisko zepnie dwa województwa i połączy się z drogą ekspresową S19 w okolicach Niska. To najmniej zaawansowany w realizacji fragment trasy S74. Pozostałe odcinki S74 o łącznej długości ok.111 kilometrów, są już realizowane w systemie Projektuj i buduj. Odcinek Opatów – Nisko ma być oddany do użytku w 2032 roku.
RETRANSMISJA POSIEDZENIA: https://sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/transmisja.xsp?documentId=67FB40D29F5D8799C1258CFA002C4EDD&symbol=TRANSMISJA_ARCH&info=T
Przebieg posiedzenia zrelacjonował w mediach społecznościowych obecny na spotkaniu prezydent Tarnobrzega, Łukasz Nowak:
Tak jak obiecałem, wracam do Państwa z informacjami z Parlamentarnego Zespołu „TAK dla S74”, gdzie padły dziś ważne deklaracje dotyczące odcinka Opatów – Nisko.
🆕Obecny na posiedzeniu dyrektor RDŚ z Rzeszowa zadeklarował, że do 3.10.2025r. ma zostać wydana decyzja środowiskowa.
🆕Wariantem wskazanym w decyzji ma być wariant społeczny, który jest optymalnym z punktu widzenia zarówno transportu i rozwoju gospodarczego. Jest też najmniej kontrowersyjny społecznie.
🆕Decyzja środowiskowa ma posiadać klauzulę natychmiastowej wykonalności, co oznacza że od razu będzie można przejść do fazy przetargu na koncepcję programową.
❗️Oczywiście zapytałem o DK9 i jej przebieg. Jeszcze nie jest on na tę chwilę wyznaczony, jednak temat ten jest jak najbardziej aktualny. 3 września br., została podpisana umowa na realizację pierwszego odcinka tej arterii. Otrzymałem dziś także ważną informację, że te obydwie inwestycje drogowe S74 i DK9 będą realizowane w podobnym czasie, co jest strategicznym działaniem, mającym na celu zrównoważy rozwój komunikacyjny w naszym regionie.
Stała obecność na tych posiedzeniach jest dla mnie niezwykle istotna, ze względu na fakt, że są to kluczowe kwestie dla rozwoju naszych, miejskich terenów inwestycyjnych.
Tam gdzie rozwija się infrastruktura drogowa, tam rozwija się gospodarka miasta.
🔗Stałe monitorowanie i dopytywanie o rozwiązania drogowe proponowane przez rząd dla naszego regionu leży w interesie naszego miasta.
Wstępny harmonogram prac przedstawiony został na lutowym posiedzeniu zespołu. Pisaliśmy o tym tutaj:
Droga S74 w powiatach sandomierskim i tarnobrzeskim. Samorządowcy pytali o harmonogram prac (video)
**************************************************************************************************************
Celem powołania Parlamentarnego Zespołu TAK dla budowy drogi ekspresowej S74 jest doprowadzenie do zbudowania drogi ekspresowej S74 w całym jej przebiegu.
We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej GDDKiA wskazała jako preferowany wariant społeczny, w którym założono, że przyszła trasa będzie miała 73 kilometry długości i przebiegać będzie przez teren województw świętokrzyskiego i podkarpackiego. Na terenie województwa świętokrzyskiego trasa będzie poprowadzona przez 4 gminy: Opatów, Lipnik, Obrazów, Samborzec. Na Podkarpaciu zaproponowano przebieg trasy obejmujący 7 gmin: Tarnobrzeg, Gorzyce, Stalowa Wola, Zaleszany, Radomyśl nad Sanem, Pysznica, Nisko.
Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez węzły drogowe. Koszt jej budowy szacuje się na około 3 mld 400 mln zł.
Oczywiście delfinatencjuszlucjusz z łeberem jakby się nie wysunęli na przód do zdjęcia, to by było chorzy.
Czemu decyzja środowiskowa nie została wydana do 24 lipca 2025 ??? Kolejna obsuwa !!!! Ile to już lat ??? Co stało na przeszkodzie ??? Czemu nikt o to nie zapytał !!! A teraz kolejna deklaracja 3.10.20?? Tylko który rok ?!
Rządzili osiem lat, a odcinek S74 Opatów – Nisko, to jedynie mrzonki i deklaracje na mapie !?