Od zeszłego tygodnia Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu uruchomił nową usługę komunikacji z klientami, informację za pośrednictwem SMS-ów i poczty elektronicznej. Bezrobotny z tytułu uruchomienia usługi nie ponosi żadnych kosztów.
– Wysłanie jednej wiadomości SMS to dla nas koszt ok. 10 gr, przesłanie wiadomości za pomocą poczty elektronicznej nie generuje żadnych dodatkowych kosztów – tłumaczy w rozmowie z portalem NadWisłą 24.pl Teresa Huńka, dyrektor PUP Tarnobrzeg. -Zakup i wdrożenie usługi zostały sfinansowane, po otrzymaniu zgody z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, ze środków Funduszu Pracy przeznaczonych na finansowanie kosztów wprowadzania, rozwijania i eksploatacji systemu informatycznego w publicznych służbach zatrudnienia – priorytet „Systemy komunikacji mobilnej z klientami urzędów pracy – dodaje.
Wprowadzony system ma przynieść oszczędności. – W porównaniu z usługami tradycyjnej poczty czy usługami telefonii stacjonarnej wprowadzone rozwiązanie przyniesie w skali roku znaczne oszczędności w wydatkach ponoszonych przez PUP, na komunikowanie się z naszymi klientami. Szacuje się, że wdrożenie w/w usługi przyniesie oszczędności w budżecie Urzędu w wysokości ok. 15 tys. zł. rocznie – wyjaśnia NW24.pl dyrektor Huńka.
URZĘDOWE SMS-y
Za pośrednictwem SMS-ów i poczty elektronicznej, tarnobrzeski PUP chce przypominać osobom bezrobotnym o terminie wizyty w Urzędzie, informować o giełdach i targach pracy, szkoleniach, zaś pracodawcy mają zostać powiadamiani np. o wydanych skierowaniach do pracy.
Co ważne, SMS przypominający o zbliżającym się terminie wizyty jest tylko informacją i jego brak nie zwalnia z obowiązku stawienia się w Urzędzie w wyznaczonym przez pracownika terminie. Niniejsze powiadomienie jest informacją jednostronną i nie ma możliwości odpowiedzi na nie poprzez SMS.
Osoby zainteresowane tą usługą, mogą złożyć odpowiedniego oświadczenia podczas wizyty w Urzędzie.
info: własne, PUP Tarnobrzeg