Dębica, 21 sierpnia 2014 r. – Goście Festiwalu GOODFEST 2014, który odbędzie się już za dziewięć dni w Dębicy, będą mieli okazję obejrzeć jeden z pierwszych występów Dawida Podsiadło ze swoim pierwotnym zespołem Curly Heads. Ponadto, rozpoczęcie Festiwalu poprzedzi ekspercki panel dyskusyjny na temat roli biznesu w kulturze, który zorganizuje Narodowe Centrum Kultury we współpracy z Firmą Oponiarską Dębica S.A. oraz Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
W tym roku na Festiwalu GOODFEST wystąpią: BRODKA, Kaliber 44, Dawid Podsiadło, KAMP!, BOKKA, Fismoll, Stara Rzeka, Rebeka i Kari.
Wydarzeniem Festiwalu zapewne będzie występ Dawida Podsiadło, który w części koncertu zaśpiewa wspólnie ze swoim pierwszym zespołem Curly Heads. Będzie to ich jeden z pierwszych koncertów, podczas którego publiczność usłyszy singiel promujący nagrywany właśnie debiutancki album, pełny rockowych brzmień, swobody i zadziornego wokalu Dawida Podsiadło. Wydawnictwo pojawi się w połowie października br. Oprócz Dawida Podsiadło skład formacji tworzą: Tomasz Szuliński, Tomasz Skuta, Oskar Bała oraz Damian Lis. Ich muzykę niektórzy określają jako brytyjską, ponieważ brzmią jak skrzyżowanie The Strokes z The Doors.
Jeszcze przed rozpoczęciem III edycji GOODFESTu, Narodowe Centrum Kultury – które jest patronem tegorocznej edycji Festiwalu – przeprowadzi panel dyskusyjny na temat partnerstwa kultury i biznesu, bez zaangażowania którego wiele wydarzeń artystycznych nie mogłoby się odbyć. W panelu swój udział zapowiedzieli m.in: Kazimierz Monkiewicz – Zastępca Dyrektora Narodowego Centrum Kultury ds. Rozwoju Kultury, Paweł Potoroczyn – Dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza, Piotr Rzeczycki – Universal Music Polska, Jerzy Kapuściński – Dyrektor TVP2 oraz Radosław Bółkowski – Członek Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., przedstawiciel organizatorów GOODFESTu – T.C. Dębica S.A. oraz Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. Na panel dyskusyjny zaproszeni będą dziennikarze, przedstawiciele instytucji państwowych i samorządowych oraz biznesu.
„Festiwal GOODFEST to istotne wydarzenie muzyczne dla społeczności Podkarpacia, które jednocześnie mocno zaznacza swoją obecność na kulturalnej mapie Polski i znajduje duże uznanie wśród krytyków branży muzycznej. Nie ulega wątpliwości, że kultura i biznes potrzebują się nawzajem. Nawet najbardziej ambitny projekt nie ma szans zaistnieć bez odpowiedniej promocji i nakładów finansowych” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
„Jest naturalne, że artyści korzystają ze wsparcia szeroko rozumianego biznesu, który z kolei rozumie jak wiele talentów i świetnych pomysłów drzemie w Polakach. Odpowiedzialne podejście do kultury i biznesu prezentowane przez obie strony może przynieść wiele pozytywnych efektów, czego doskonałym przykładem jest GOODFEST” – dodał J. Pryczek.
Artyści GOODFESTu wystąpią w niezwykłej oprawie wizualnej, którą przygotują znakomici graficy i technicy multimediów z Temporary Space Design. Poprzednio realizowali oni projekty dla tak uznanych wydarzeń, jak m.in. Sacrum Profanum, Europejskiego Kongresu Kultury, Barbican Centre w Londynie, czy Lincoln Centre w Nowym Jorku, a także koncertów gwiazd, m.in. Jamiroquai czy Wyclef Jean.
Festiwal GOODFEST rozpocznie się 30 sierpnia br. o godzinie 18:00 na Stadionie Miejskim przy ul. Akademickiej w Dębicy. Koncerty potrwają co najmniej do północy. Dla wszystkich będzie dostępna strefa z cateringiem.
O szczegółach Festiwalu można dowiedzieć się na stronie internetowej http://www.goodfest.pl/oraz profilu Facebook https://www.facebook.com/Debica.Goodfest.
Partnerami GOODFESTu są: Narodowe Centrum Kultury, Instytut Adama Mickiewicza, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego oraz Urząd Miasta Dębica.
Firma Oponiarska Dębica S.A. jest liderem polskiego rynku opon do samochodów osobowych i dostawczych. Od 1995 r. inwestorem strategicznym w Spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company. Firma produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava. Sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 69.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.