Projekt opakowania – od briefu po produkcję

Opakowanie wbrew pozorom odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu wizerunku firmy. Odpowiednio wykonane i oznaczone, stanowią skuteczną reklamę. W związku z tym ważne jest, aby dobrze je zaprojektować, bo od projektu zależy efekt końcowy powstałego produktu.

Projekt opakowania zaczyna się od briefu

Zabierając się za projekt opakowania, profesjonalna firma zwykle zaczyna od briefu. Jest on bardzo ważny, ponieważ pomaga zrozumieć potrzeby i oczekiwania klienta. Brief składa się z szeregu prostych pytań, ale pozwalających uzyskać duży zastrzyk przydatnych informacji. Udzielenie odpowiedzi zajmuje dosłownie chwilę, a dla producenta ma to ogromne znaczenie. Praca nad projektem bez wcześniejszego wypełnienia briefu nierzadko prowadzi do wielu poprawek i przede wszystkim do niezrozumienia. W konsekwencji tego czasem producent musi wykonywać tę samą pracę od nowa, co wydłuża czas realizacji zamówienia, a producent ponosi dodatkowe koszty.

Projekt opakowania, czyli projektowanie konstrukcyjne i graficzne

Projektowane opakowanie powinno być z jednej strony funkcjonalne, a z drugiej zaś atrakcyjne wizualnie. Czynność ta jest przeważnie wykonywana przy użyciu specjalistycznego oprogramowania, dzięki któremu tworzone są siatki opakowań 2D, modele 3D z grafiką, a także profesjonalne wizualizacje montażu i samego składania. Posługując się tym narzędziem, można łatwo sprawdzić, jak będzie wyglądało opakowanie, gdy zostanie w całości wydrukowane i złożone.

Opracowanie graficzne opakowania jest bardzo ważne. Dlatego profesjonalna firma zawsze dopasowuje projekt graficzny do siatki opakowania, tak by w efekcie tego powstał atrakcyjny produkt. Może także stworzyć koncepcję wizualną od podstaw. Bardzo ważne jest, aby powstały projekt był estetyczny i przykuwający uwagę. Tak naprawdę ten etap, etap projektowania opakowania, jest czynnością najważniejszą w całym procesie produkcji. To właśnie projekt wpływa na wygląd gotowego produktu – opakowania. Od niego zależy to, w jaki sposób zostanie odebrany przez otoczenie, użytkowników i czy przyniesie korzyści firmie.

Mając brief, a następnie projekt opakowania, nie pozostaje nic innego, jak tylko przejść do produkcji. Oczywiście czynność ta następuje po akceptacji klienta, nie wcześniej. W tym celu nie wystarczy posłużyć się profesjonalnym parkiem maszynowym. Trzeba mieć też wiedzę i doświadczenie. Wybierając wykonawcę, należy rozejrzeć się za firmą, która ma na swoim koncie wiele tego typu realizacji i zrealizowanymi projektami może się pochwalić.

materiał partnera
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Postaw mi kawę na buycoffee.to
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content