Burger tylko z żółtym serem? Zobacz alternatywy

Jeśli burger, to mięso? I tak, i nie. Choć tradycyjna wersja bez 100% mielonej wołowiny się nie obejdzie – również wegetarianie, jak i weganie mogą znaleźć opcję dla siebie. Czym zatem zastąpić kotleta z mięsa? Jedną z opcji, ale nie jedyną, jest ser żółty. Zobacz, jak go wykorzystać i w jaki sposób jeszcze możesz wyczarować burgera bez dodatków mięsnych.

Ser żółty jako kotlet? Ten pomysł wcale nie jest tak zły, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Jeśli nie wierzysz – przyjrzyj się kuchni naszych południowych sąsiadów. W Czechach smażony ser to prawdziwa ikona smaku! A gdyby tak zamknąć go w bułce do burgera i połączyć z klasycznymi dodatkami w amerykańskim stylu? Efekt będzie zaskakująco dobry!

Burger z sera żółtego – jak to zrobić?

Po pierwsze i najważniejsze, potrzebujesz sera żółtego. Uwaga: w tym przypadku nie sprawdzi się np. włoska mozzarella – ta serwowana w pizzeriach Gruby Benek. Potrzebujesz twardego, dojrzałego sera. Najlepiej sprawdzą się jednak te dość łagodne gatunki – na przykład gouda lub ementaler. Na przygotowanie jednego kotleta potrzebujesz plastra sera o grubości ok. 0,5 cm. Aby powstał kotlet, ser zapanieruj. Jak? Potrzebne Ci jajko, bułka tarta, a także… starty parmezan. Zmieszaj go z bułką tartą w proporcjach 1:1, a Twoja panierka stanie się jeszcze bardziej chrupiąca. Gdy pokryjesz nią ser, usmaż go na patelni, najlepiej na oleju – aż do momentu, gdy panierka stanie się złocista i chrupiąca/. Teraz nie trać czasu i włóż ciepłego jeszcze kotleta między bułkę do burgerów, dodaj majonez, ogórki, pomidory, cebulę i ciesz się burgerem w wersji wege!

Nie tylko żółty ser

Żółty ser w formie kotleta to dla Ciebie zbyt wiele? Burgera wegetariańskiego możesz wykonać również z wielu innych składników. Jakich?

  • Dobrze do jego przygotowania sprawdzają się warzywa strączkowe, takie jak soczewica, ciecierzyca czy bób. To w końcu z nich powstają aromatyczne falafele, a co za tym idzie – powstać może również kotlet do burgera o wyrafinowanym aromacie. Upewnij się, że doprawisz je kminem rzymskim i nutą kolendry oraz imbiru – wówczas smak będzie „głębszy”.
  • Kasza jaglana – miękka i delikatna, a zarazem idealna do formowania kotletów. Pamiętaj, że zanim zaczniesz z niej formować kotlety, powinieneś ją moczyć przez co najmniej kilka godzin. Wówczas straci swoją goryczkę i zyska lepszy smak.
  • Kalafior i ziemniaki plus szpinak, cebula, jajko i przyprawy – z tej kuriozalnej mieszanki powstanie burger, którego nie powstydzi się żadna dobra restauracja.
  • Z amarantusa i czerwonej soczewicy – zdrowy, pełen błonnika, witamin i minerałów, a przy tym niesamowicie smaczny. To miks, po który sięgają najlepsze burgerownie.

Kotlet na dobrego burgera może powstać również z zupełnie innych składników – nie bój się eksperymentować. A jeśli zamiast spędzać czas w kuchni wolisz się zrelaksować, zamów jedzenie z dowozem. Pizza z restauracji Gruby Benek czy dobra chińszczyzna czekają na wyciągnięcie dłoni.

Materiał partnera

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Skip to content