Kupon premiowy, czyli budowanie relacji z klientem


Klienci i kontrahenci należą do wymagających grup o które trzeba zadbać w sposób szczególny. Nawiązanie z nimi pozytywnych relacji jest bowiem gwarancją długotrwałej współpracy oraz zwiększa szanse, że będą częściej korzystać z naszych usług. Kupon premiowy jest instrumentem, który przyciągnie ich uwagę, poprzez wywołanie pozytywnych skojarzeń.

Kupon premiowy przyciąga nowych klientów

Aby skutecznie przyciągnąć nowego klienta, należy zwrócić jego uwagę czymś więcej, niż tylko oferowaną usługą, wynikającą z charakteru prowadzonej przez nas działalności. Różne instytucje używają w tym celu różnych instrumentów. Może to być rabat, upust, nagroda rzeczowa czy też popularny w ostatnim czasie kupon premiowy o dowolnej wartości.

Osoba, która po skorzystaniu z Twoich usług dostanie kupon, będzie mogła przeznaczyć go na zakup dowolnych rzeczy w sklepach, które je przyjmują. Dzięki takim działaniom, Twoja firma stanie się atrakcyjniejsza od konkurencji i zwiększy szansę na pozyskanie kolejnych klientów, skuszonych ciekawą ofertą (która buduje korzystne skojarzenia z marką Twojej firmy).

Pozytywne relacje z partnerami

Prowadzenie działalności gospodarczej to nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, ale także utrzymywanie pozytywnych relacji z obecnymi kontrahentami i partnerami biznesowymi. W ramach docenienia dotychczasowej współpracy, możesz przekazać im wspomniany kupon, który będzie nagrodą za powierzone Ci zaufanie.

To prosty, ale miły gest – a oczywistym jest, że właśnie takie zachowania budują pozytywne relacje w biznesie. Nawet symboliczne prezenty poprawiają wizerunek Twojej firmy, stając się jasnym przesłaniem, że Twoi kontrahenci są dla Ciebie ważni. Kupon premiowy pomaga budować Twoją markę, dlatego też warto, abyś rozważył wprowadzenie tej formy nagradzania w swojej firmie.

Kupon premiowy lepszy niż reklama

Twierdzenie, że reklama jest dźwignią handlu nie zawsze się sprawdza. Poprawianie wyników sprzedaży, poprzez tworzenie kampanii reklamowych, zapada w pamięć odbiory na krótko i dość szybko ginie w otmętach wielu innych reklam. Co prawda trafia ona do dużej grupy odbiorców i na chwilę zwraca ich uwagę, ale czy aby na pewno przyciąga i sprawia, że zostaną na dłużej?

Aby zatrzymać klienta musisz nawiązać z nim bliską relację, używając spersonalizowanej oferty. W takiej sytuacji wybierz kupon premiowy, który zbuduje pozytywną relację dzięki temu, że jest formą nagrody. Umieść też na nim logo swojej firmy, aby wzmocnić pozytywne skojarzenia klienta z Twoją firmą. Jest wtedy szansa, że zostanie z nią dłużej.

Kto może być odbiorcą nagrody

Jeśli zastanawiasz się, kogo możesz obdarować nagrodą, odpowiedź jest prosta – każdego, na kim zależy Ci, aby utrzymać z nim długotrwałe i pozytywne relacje biznesowe. Oprócz zwykłych klientów i konsumentów, mogą to być kupujący od Ciebie przedstawiciele hurtowni, kierowcy rozwożący Twój towar czy też przedstawiciele handlowi, sprzedający i promujący Twoje produkty.

Nagroda, jaką jest kupon, pozwoli Ci nie tylko obdarować nim swoich kontrahentów, ale także promować swoją markę. Pamiętaj, że każdy lubi coś dostawać a prezenty od zawsze budują pozytywne skojarzenia. Osoby, które będą mieć w pamięci wypracowaną z Tobą dobrą relację, nie tylko będą wracać i chętnie współpracować, ale także polecą Cię innym.

Kupon czy nagroda rzeczowa

Kupon daje możliwość wyboru tego, co chce się za niego kupić. Nie musisz więc obawiać się, że Twoi klienci i partnerzy dostaną coś, co nie jest im potrzebne. Sami będą mogli zdecydować, co wybrać. Ty sam nie będziesz mieć za to problemu z tym, gdzie przetrzymywać nagrody rzeczowe (najczęściej przeróżne kubki termiczne, termosy lub torby i plecaki, które zajmują miejsce).

Zadbaj o to, aby kupon był dobrze wykonany oraz elegancko zapakowany. Podniesie to jego wartość, dodając mu znaczenia. Podkreśli to Twój szacunek doklientów i kontrahentów.

Więcej na Sodexo.pl

artykuł sponsorowany

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x