Remonty na DK 9 – jeden się kończy, drugi zaczyna

10 grudnia przywrócony został płynny ruch na DK 9 w miejscu remontowanego mostu na rzece Dęba między Nową Dębą a Tarnowską Wolą. Jednocześnie GDDKiA rozpoczęła prace przy budowie chodnika w Tarnowskiej Woli.

Trwające od kilku miesięcy prace remontowe na moście nad rzeką Dęba dobiegły końca. W rezultacie usunięta została sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy na tym odcinku, który w godzinach szczytu powodował nawet kilkukilometrowe korki.

W tym samym czasie w Tarnowskiej Woli rozpoczęły się pierwsze prace związane z budową chodnika po zachodniej stronie drogi krajowej nr 9. Zgodnie z podpisaną umową wykonawca inwestycji – firma FHUP BRUK-MAR, do końca lipca przyszłego roku za kwotę prawie 995 tys. zł wykona blisko 2 km chodnika.

Na terenie gminy Nowa Dęba w ciągu drogi krajowej nr 9 trwają także prace związane z remontem wiaduktu nad torami kolejowymi w Chmielowie.

foto&info: UMiG Nowa Dęba

Subskrybuj
Powiadom o
21 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
mieszkaniec
9 miesięcy temu

Remonty do zniesienia, za to będzie bezpieczniej

Maciek
9 miesięcy temu

Krajówka to krajówka. Gdyby ulice Wisłostrada, Sikorskiego i Warszawska w Tarnobrzegu biegły w ciągu drogi krajowej, to sprawa obwodnicy itd. inaczej by wyglądała. Jednak dziwnym trafem trzyma się je jako drogi wojewódzkie.

Mar
9 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Dokładnie, przez wszystkie miasta na prawach powiatu w woj. podkarpackim przechodzi jakaś droga krajowa, a w Tarnobrzegu mamy tyle co kawałeczek DK9 przy samej granicy miasta w Nagnajowie.

Baldw
9 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Najlepiej jakby w Tarnobrzegu miastu zabrali zarząd nad drogami wojewódzkimi, gdyż miasto kompletnie nie radzi sobie w utrzymaniu tych dróg, ma problemy z utrzymanieniem zwykłych drog miejskich, dlatego Zarząd województwa powinien przekazac te drogi innemu zarządcy, bo tu chodzi o nasze bezpieczeństwo, dopiero jak sie coś wydarzy ktoś pomyśli.

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  Baldw

Osobiście optowałbym za uznaniem za drogę krajową ulic: Wisłostrada, Sikorskiego i Warszawska, bo nadzór nad zarządzaniem drogami krajowymi jest z reguły lepszy, np. nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach krajowych sprawuje minister właściwy do spraw transportu, a nie wojewoda. A Wojewoda Podkarpacki widocznie nie widzi problemu w m.in. 5-metrowych pasach ruchu na ul. Sikorskiego, przez co nie ma np. pasów do skrętu w lewo w ul. Matejki czy w ul. Sandomierską.

ruk
9 miesięcy temu
Reply to  Maciek

A kto ci zabrania optować za uznaniem wymienionych ulic za autostradę np A99 i chociaż ze czteroma zjazdami na Serbinowie.

ruk
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

Możesz sobie wziąć jeszcze nawet ze trzech kolegów

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

To miało być w temacie niby? Bo twój koncept autostrady na tych ulicach niepoważny, choćby ze względu na brak miejsca na wielu odcinkach.

ruk
9 miesięcy temu
Reply to  Maciek

szkoda że nie wpadłeś na taką ocenę twojego konceptu -geniuszu drogowy

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Geniusz drogowy to jest, ale w urzędzie miasta. Ogłoszono przetargi na opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowych dla zadań: 1. Przebudowa dróg powiatowych w Tarnobrzegu: 1) Przebudowa drogi powiatowej ul. Zwierzynieckiej na odcinku od skrzyżowania ulic: Sikorskiego – Wyszyńskiego – Zwierzyniecka do skrzyżowania ulic: Kwiatkowskiego – Kazimierza Wielkiego – Zwierzyniecka, 2) Przebudowa drogi powiatowej ul. Kazimierza Wielkiego na odcinku od ronda ulic: Zwierzyniecka – Kwiatkowskiego – Kazimierza Wielkiego do skrzyżowania ulic: Sikorskiego – Kazimierza Wielkiego; 2. Przebudowa dróg wojewódzkich w Tarnobrzegu: 1) Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 758 ul. Mickiewicza na odcinku od ronda ul. Szpitalna – Niepodległości – Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Kochanowskiego, 2) Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 758 ul. Wiślnej w Tarnobrzegu. W przypadku ww. dróg powiatowych ujęte są całe niezmodernizowane odcinki, a w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zawarto warunek uwzględnienia dróg rowerowych lub pieszo-rowerowych. Jednak w przypadku ww. dróg wojewódzkich przebudowa ul. Mickiewicza miałaby sięgać w kierunku południowym do ronda z ul. Szpitalną, czyli podniszczony odcinek ul. Mickiewicza od ronda do dworca prawdopodobnie zostałby nieruszony. Poza tym w SIWZ dla przebudów ulic Mickiewicza i Wiślnej nie zawarto warunku uwzględnienia dróg rowerowych lub pieszo-rowerowych. Trzeba przyznać, że jest to nowatorskie podejście, żeby na drogach powiatowych tworzyć drogi rowerowe, a… Czytaj więcej »

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Tobie pewnie szkoda…

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

A geniusz drogowy to jest, ale w urzędzie miasta.

Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla zadania przebudowy ul. Mickiewicza i ul. Wiślnej w Tarnobrzegu. Jednak w warunkach zamowienia nie zawarto warunku uwzględnienia dróg rowerowych lub pieszo-rowerowych, jak w warunkach dla dokumentacji do zadania przebudowy ul. Zwierzynieckiej i ul. Kazimierza Wielkiego.

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

A geniusz drogowy to jest, ale w urzędzie miasta. Przy przebudowie ul. Mickiewicza i ul. Wiślnej prawdopodobnie nie powstaną drogi rowerowe na tych ulicach, bo nie ma nic o tym w warunkach zamowienia na dokumentację projektową.

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

Chodzi o przetarg ogłoszony 13 grudnia. Trzeba przyznać, że jest to nowatorskie podejście. Tym bardziej, że w programie wyborczym Pana Prezydenta znajduje się punkt „rozwój infrastruktury dróg rowerowych”.

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

Chodzi o odcinek ul. Mickiewicza od ronda przy szpitalu do ul. Kochanowskiego i całą ul. Wiślną. Trzeba przyznać, że jest to nowatorskie podejście. Tym bardziej, że w programie wyborczym Pana Prezydenta znajduje się punkt „rozwój infrastruktury dróg rowerowych”.

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

Chodzi o przetarg ogłoszony 13 grudnia.

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

Trzeba przyznać, że jest to nowatorskie podejście, tym bardziej, że w programie wyborczym Pana Prezydenta znajduje się punkt „rozwój infrastruktury dróg rowerowych”.

Maciek
9 miesięcy temu
Reply to  ruk

Dla porównania w warunkach zamowienia na dokumentację projektową dla zadania przebudowy ul. Zwierzynieckiej i ul. Kazimierza Wielkiego jest warunek uwzględnienia dróg rowerowych lub pieszo-rowerowych.

bruk
9 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Tylko że tu jest dyskusja do art.Remonty na DK 9.aA ty popisujesz się wiadomościami z przetargu . Moderator powinien zadbać by info na ten temat znalazł się tu na stronie ,chyba że chce zabłysnąć i szykuje się na prezydenta.

marko
9 miesięcy temu
Reply to  Baldw

Pamietam stan dróg za czasów woj. tarnobrzeskiego, to był koszmar zwłaszcza zimą kończylo sie województwo i zaczynała się czarna nawierzchnia. Zresztą teraz jest podobnie z powiatem tarnobrzeskim

asdf
9 miesięcy temu

Drogi w miescie Tarnobrzeg to dramat, nie macie środków na ich utrzymanie oddajcie marszałkowi, niech to on się tym zamie.

21
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x