Odmowa wejścia na pokład samolotu – jak uzyskać odszkodowanie?

20200211090641_photo-1530521954074-e64f6810b32d

Odmowa wejścia na pokład łączy się z przerwaniem podróży. W związku z czym wszystkie plany muszą ulec zmianie. A przecież niejednokrotnie wyjazd w dalekie strony poprzedzony jest długimi przygotowaniami. Co więc robić w sytuacji, gdy z minuty na minuty zostajemy praktycznie na lodzie?

1.      Z czego może wynikać odmowa wejścia na pokład?

2.      Co zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie?

Z każdej sytuacji, nawet najbardziej nieprzyjemnej, jest jakiś ratunek i sposób, aby złagodzić nieprzyjemne skutki danego incydentu. Tak też jest w przypadku, gdy linie lotnicze odmawiają nam wejścia do samolotu. Nie jest jednak tak, że w tej sytuacji nasz los przestaje obchodzić linie lotnicze. Opisane wydarzenie wiąże się z wieloma konsekwencjami także dla nich.

Z czego może wynikać odmowa wejścia na pokład?

Odmowa wejścia na pokład najczęściej zdarza się wtedy, gdy w samolocie jest nadkomplet pasażerów. Oznacza to, że przewoźnik sprzedał więcej biletów niż jest miejsc. W takich sytuacjach możliwe jest, nie będziemy mogli skorzystać z lotu. Pasażer może również nie wejść do samolotu, gdy pojawią się u niego objawy choroby, nie będzie miał przy sobie wymaganych dokumentów lub też zlekceważy normy i wymogi zachowania bezpieczeństwa. Czym różnią się w konsekwencji te dwie wyżej przedstawione sytuacje? Otóż tym, że pierwsza jest z winy linii lotniczych, a na drugą nie miały one zupełnie wpływu.  Przekłada się to bezpośrednio na prawa, które przysługują pasażerom i wiąże się z faktem wypłacenia przez linie lotnicze odszkodowania.

Co zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie?

Jeśli odmowa wejścia na pokład przydarzyła się nam z winy przewoźnika, to przysługuje nam odszkodowanie. Jak zadziałać, aby dostać w ramach zadośćuczynienia pieniężną rekompensatę? Przede wszystkim należy pamiętać o tym, żeby nie przyjmować w pierwszym odruchu od linii lotniczych żadnych upominków w postaci na przykład voucherów. Może to być później potraktowane przez przewoźnika jako wystarczająca forma wynagrodzenia i powód do tego, aby uchylać się od wypłaty odszkodowania.  Ważne jest też, że jeśli chcemy się ubiegać o odszkodowanie za fakt odmowy wejścia na pokład, to lot musi się odbywać z kraju Unii Europejskiej albo na nim kończyć. Sama kwota odszkodowania jest zależna od długości lotu. Wniosek o odszkodowanie należy złożyć jak najszybciej – można to zrobić mailowo, za pośrednictwem tradycyjnej poczty albo wypełniając formularz na stronie internetowej przewoźnika. Wygodnie i szybko jest też skorzystać z pośrednictwa firm takich jak GIVT. Dzięki temu cały proces nie będzie dla nas stresujący i na pewno nie zagubimy się w zawiłościach formalności.

materiał zewnętrzny
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x