Od 1 marca br. w tarnobrzeskim magistracie funkcjonuje Wydział Podatków. Naczelnikiem tego wydziału został Mateusz Bąk, awansowany ze stanowiska urzędniczego na stanowisko kierownicze.
– Wzorem innych gmin (m.in. Stalowej Woli Sandomierza, Mielca, Dębicy, Krosna, Przemyśla, Sanoku i Jasła) w tarnobrzeskim Urzędzie Miasta został utworzony Wydział Podatków. Przyjęcie takiego rozwiązania organizacyjnego podyktowane było potrzebą rozdzielenia szerokiego katalogu zadań o istotnie różniącym się charakterze i podstawach prawnych, uprzednio wykonywanych przez Wydział Budżetu i Finansów – wyjaśnia portalowi NadWisłą24.pl rzecznik UM Tarnobrzeg, Wojciech Lis.
– Tak zatem, zadania związane z planowaniem, realizacją, sprawozdawczością oraz księgowością budżetową zostały pozostawione w Wydziale Budżetu i Finansów. Natomiast zadania związane z wymiarem i księgowością podatków (od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych) przypisano nowo tworzonemu Wydziałowi Podatków. Wyodrębnienie Wydziału Podatków obecnie jest podstawą rozdzielności stanowiskowej pomiędzy wymiarem a księgowością podatkową – dodaje.
W Wydziale Podatków pracuje łącznie 9 osób.
– W związku z wydzieleniem Wydziału Podatków z Wydziału Budżetu i Finansów nie nastąpiło zatrudnienie żadnej nowej osoby (ani na podstawie umowy o pracę, ani też – w oparciu o umowę cywilno-prawną) – wyjaśnia rzecznik UM Tarnobrzeg. – Wzrost kosztów wynagrodzenia dotyczy jedynie Pana Bąka. Stanowi on różnicę pomiędzy obecnie przysługującym wynagrodzeniem, a wynagrodzeniem należnym Panu Bąkowi do dnia 29 lutego br. i wynosi 2.548,00 zł brutto – dodaje.
**********************************
Pytania dotyczące Wydziału Podatków wysłaliśmy do magistratu 29 kwietnia br. W tym dniu w zakładce „Struktura Urzędu” nie było informacji o ww.wydziale. Informacja ta pojawiła się po naszej interwencji:
Portal NadWisłą24.pl: Dlaczego na stronie UM Tarnobrzeg, w zakładce "Struktura urzędu" nie ma informacji o tym wydziale? Rzecznik UM Tarnobrzeg: W zakładce „struktura urzędu” jest informacja o Wydziale Podatków. Zapraszam na stronę: http://www.tarnobrzeg.pl/urzad/struktura-urzedu/ Dodam, że utworzenie Wydziału Podatków nastąpiło mocą Zarządzenia Prezydenta Miasta Tarnobrzega Nr 82/2020 z dnia 24 lutego 2020 r., które obowiązuje od dnia 1 marca br. Jego publikacja nastąpiła natomiast w dniu 25 lutego br. w Biuletynie Informacji Publicznej tutejszego UM. Zatem, każdy Mieszkaniec miał możliwość zapoznać się z planowanymi zmianami w strukturze organizacyjnej UM jeszcze przed ich wejściem w życie.
Oby podatki się większyły na terenie Gminy Tarnobrzeg – nowe zakłady pracy i rozwój budownictwa wielorodzinnego – to podstawa rozwoju miasta.
Rozumiem że to ironia…
Fakt, a nie ironia, ironią jest twój wpis. Wszystkiego dobrego życzę nowemu kierownikowi.
A co to jest zakład pracy?
O zakładzie pogrzebowym i obozie pracy słyszałem. Czy to jakaś hybryda?
Gratulacje Panie Mateuszu ….bardzo kompetentny i kulturalny człowiek !!!
O jakiej kompetencji piszesz? Ile lat doświadczenia ma ten nowo powołany naczelnik ? Ponoć nawet rok nie pracuje w podatkach… A to czy jest kulturalny to faktycznie może mieć wpływ na zarządzanie wydziałem, zwłaszcza w merytorycznej ogładzie.
Celowo pominąłeś wieloletnie doświadczenie w pracy w podatkach?
Ta potrzeba rozdzielenia szerokiego katalogu zadań o istotnie różniącym się charakterze i podstawach prawnych to wspaniale uzasadnienie na stworzenie pod kogoś nowego stołka. Skoro przez tyle lat istniał wydział, to musiała to być to potrzeba chwili, żeby go rozdzielić i dać komuś stołek, żeby mógł ktoś mógł bąki zbijać.
A KTO BĘDZIE PODATKI PŁACIŁ W TYM UPADŁYM MIESCIE,WZOREM STALOWEJ TO OBNIŻCIE OPLATE ZA SMIECI BO PŁACIMY 3X DRORZEJ NIŻ W STALOWEJ,LUDZIE OBUDZCIE SIE!!!
Oby więcej takich zmian i odmładzania naczelników.
Reorganizacji ciąg dalszy. Czyli stołki dla swoich i podwyżka malutka oj malutka 2,3brutto to takie nic w porównaniu z innymi naczelnikami.
Po co te pozorne ruchy Miała być prawdziwa reorganizacja a ruchy pozorowane.
Bożek przegra wybory to przyjdzie nowy burmistrz i wydział podatków znowu wróci do wydziału budżetu bo tak to z każdego wydziału można wyodrębnić nawet i 3.
W czasie pandemii wydział podatków. Jakże to symptomatyczne dla tej władzy…swoją drogą chodziło się po wydziałach, zbierało informacje i przekazywało… Ehhh cały UM.
Umiesz czytać od 1-go Marca! -kiedy ogłoszono stan pandemiczny w naszym kraju ćwoku! najlepiej pierdnąć aby sobie dogodzić dopowiem stan pandemii wprowadzono 20-go Marca i nie wprowadzaj ludzi w błąd a pierwsze zachorowanie w kraju pojawiło się non omen 2-go marca!
To mi dopowiedz ćwoku. Od kiedy mamy koronę? Określ dokładną datę. Słowny wirusie
Nie chce mi się komentować wypocin pod tytułem kiedy korona kiedy nominacja,obejrzyj sobie radę miasta z początku roku i co prezydent mówił o rozdzieleniu stanowisk w urzędzie,wtedy też już rządziła korona nie prawdasz? to tak jakby dziś umawiasz się na spotkanie za miesiąc z kumplem i nagle kumpel umiera po tygodniu ale ty dalej twierdzisz że to jego wina bo się z nim umówiłeś a on umarł!-bezgłowie!
To nie komentuj. Pewne rzeczy po prostu nie przystoją. Np właśnie taką jak ten wydział. Można było wstrzymać, to nie żadna decyzja z klauzulą ostateczności. A nie pchać w takim czasie poniżając mieszkańców, którzy naprawdę tracą pracę.
Otóż umiem, a na mieście od dawna się mówiło o tym, że wydział będzie podzielony na dwa i nawet podawano wprost, kto będzie jego naczelnikiem. Poza tym już nawet nie mówię o ustawie o pracownikach samorządowych, ale choć można było zachować odrobinę przyzwoitości i rozpisać konkurs. A tak w mojej ocenie dano policzek kolejny raz mieszkańcom, jeszcze tworząc wydział podatkowy i wprowadzając go w życie w najgorszym możliwym okresie kiedy wieku ludzi cierpi i jest zdenerwowanych o byt rodziny i własny. Przy tej władzy pan Mastalerz i Kiełb prezentują się naprawdę jako w miarę zacni ludzie.
Ja nie do Ciebie, Hit, pilę
Podpisuję się pod tym. co napisałeś 2 rękami. Jak można było zrobić konkurs transparentny, skoro plotki chodzą, ze nawet ktoś roku doświadczenia w podatkach nie miał, a wcześniej to przedawansowane stanowisko urzędznicze zajął po „teściowej”
Fajnie, że umie Pan Prezydent dbać o wszystkich
Sam takt i kultura.
No i co z tego? Teraz ktoś niby zajmie się zbiórką podpisów w celu przeprowadzenia referendum? Bo jak do tej pory nie spotkałem się z taką inicjatywą, co wskazuje, że polityka obecnej plejady jest wciąż akceptowana lub przynajmniej tolerowana przez większość Tarnobrzeżan.
I co to da? Myślę ,że na chwilę obecną nie ma dla miasta lepszej opcji. Ostatnie wybory pokazały dobitnie jakie są pomysły , charaktery i wizje kandydatów.
Nie wiem w czym upatrujesz „lepszości” tej opcji nad innymi, bo mi ciężko znaleźć w tym wszystkim zapowiedzianą w programie wyborczym Pana Prezydenta transparentność zarządzania miastem czy ustabilizowanie zadłużenia miasta, ale masz prawo do swojego zdania. Tylko że jeżeli uważasz, że „na chwilę obecną nie ma dla miasta lepszej opcji”, to nie powinieneś w jakikolwiek sposób podważać słuszności ani szybkości jej działań.
Czyli co , jesteśmy zgodni ,że wybraliśmy mniejsze zło ?
Ja nie wybrałem, bo głosowałem na kogo innego i patrząc na to, co się dzieje z tym miastem, mogę być spokojny, bo nie przyłożyłem do tego ręki.
Ja też.
To jak? Prezydent robi na ” prywatę”?
Robi na to, żeby wszyscy go znienawidzili
Zyje w tym mieści. I co? Rozpierdalam se zawieszenie u nas na drogach, o co wystąpię z odszkodowaniem. W TBG. Oglądam te obrazki prezydenta, fotki i głupotki i się zastanawiam, o czym prezydent myśli.
Ok nowy wydział, to ja się spytam o koszty i jakąś przedwczesną sytuację z tym panem nowym naczelnikiem. Niech ludzie wiedzą, że nie przedłużano im umów na czas określony, bo ….
O to proszę, o wyłuskanie sytuacji, kiedy pan prezydent tnie ludzi na umowę na czas określony ludziom, tak mówią na mieście i znajduję kasę, bo chce komuś dać stołek. Wstyd. Za ten dodatek można by kogoś nawet na pól eteau. Ale po co młodym dać szansę na tych gównianych umowach?
To jak prezydent robi w stylu „prywata”. A zrobił sondę, czy pracownicy chcą mieć nowego naczelnika?
Szkoda słów.
Miała być reorganizacja a jest to co koń widzi.
W urzędzie teściowa w Wydziale podatków. Żona czy może partnerka w Wydziale geodezji a na koniec kariery po znajomości na stanowisko naczelnika.
Ot śmieją się mieszkańców w twarz.
W innych samorządach martwią się jak finansowo urzędy przetrwają bo tarcza daje możliwości cięcia pensjo i innych świadczeń w razie zagrożeń budżetowych a u nas awanse podwyżki. Bo my jesteśmy wyjątkowi bo.my mamy władze do konsumowania.
Strach się bać dalszych decyzji w urzędzie bo są szykowane dalsze awanse i zmiany.
No to dobra polityka kadrowa. Wyszłoby w takim razie, że Prezydent robi „reorganizację „polegającą na obsadzaniu urzędu kluczem „klan rodzinny”. Jeżeli teściowa, żona i jeszcze awans męża na naczelnika, to wszystko zostaje w rodzinie. Już wiemy na czym polega zapowiadana przez Prezydenta etatyzacja urzędu. Wstyd. Tylu ludzi wiernie pracuje latami, mają doświadczenie ( nie takie niespełna roczne w podatkach, jak ponoć ma ten nowy naczelnik) ale nie mają szansy, bo za długo pracują i za bardzo się może znają na swojej robocie.
Cała tzw reorganizacja polega na zatrudnianiu, awansowaniu, nagradzaniu w tym nagrody roczne osób związanych z Pre, ydentamii co ciekawe z osobą sekretarza
Ta ostatnia wymieniona sekretarz to bardzo przebiegła i sprytna osoba która skutecznie zatrudnia i nagradza swoich.
To wszystko widać goły okiem.Tylko decydeni tego nie widzą powodu znikomej znajomości urrzedu dają się manipulować sprytniejszym
A styl jaki w tej kadencji wprowadzono w urzędzie w Tarnobrzegu to tzw Styl Baranowski z elementem mazurka.
KTO BOGATEMU ZABRONI?
MATEUSZ BĄK FAJNY GOSC I MERYTORYCZNY ALE TWORZENIE NOWEGO WYDZIAŁU W OBECNEJ SYTUACJI TO JAKAS BZDURA , NA PEWNO PREZYDENTPLUTA MA PLAN , EKIPA ROSNIE
A propos kiedy ruszy budowa obwodnicy ?? Czy ten młody guru od wszystkiego cos błyśnie ??!!
Obwodnica i Galerie to raczej temat na odległe czasy zwłaszcza teraz jak niektóre znane firmy mają wycofywać się z galerii.
Niech prezydent weźmie się lepiej za ściąganie inwestorów i wspieranie małych firm bo niedługo i tych podatków nie będzie miał kto płacić.
Dobrze, że prezydent nie ogłosił konkursu na stanowisko naczelnika! Uczciwie postawił sprawę. To stanowisko było zajęte, zanim go stworzono!!! Lubię jasne i klarowne sytuacje, ale nie takie, jak ta
Niech burmistrz lepiej ściąga inwestorów zamiast tworzyć sztuczne stanowiska bo niedługo to i podatków nie będzie miał kto płacić.Podejrzewam że następny pomysł to będzie Wydział Tablic Rejestracyjnych wyodrębniony z Wydziału Komunikacji.
🙂
Brawo
I co z tego wszystkiego? Jakby mieszkańcy byli naprawdę niezadowoleni, to jakiś radny czy inna osoba posiadająca zaufanie społeczne zbierałaby już podpisy. Samo narzekanie nic nie da. No ale widocznie zdaniem większości Tarnobrzeżan nie jest źle i można jeszcze bardziej zacisnąć zęby.
Czyli kolesiostwa ciąg dalszy? Świta się powiększa, z fotografem pseudo artystą na czele
To wszystko idzie od Pluty bo Bożek nie ma za wiele do gadania.
W tym mieście jak w mafii – swoich tylko swoich – jak zawsze zwiększone koszty utrzymania urzędasów (kolesi) . Nowemu naczelnikowi przybyło obowiązków i wzrosło mu wynagrodzenie ale tym samym komuś zmniejszyły się obowiązki i temu powinno się zmniejszyć wynagrodzenie
o tą kwotę co dostał nowy naczelnik – jakie to proste ale Prezydento jak zawsze uzasadnia wszystko zwykłym kłamstwem i oszustwem – takie to typowe dla miernot etycznych i moralnych.
Bożek wstydu nie masz za grosz.
W urzędzie należy zrobić przegląd nowo zatrudnionych i awansowanych urzędników
Wyniki okaza się interesujące. Wszyscy to pocioty A Pan Jakub co robi Do zdjęć jest już człowiek Pan Andrzej.
Ale kto by odpowiadał. Może się nie dowiedzą? Tylko ten portal nadwisla24 taki wscipski.?
Ogól się Bąku skoro już bierzesz pieniądze!
Akurat ten człowiek zbiera dobre opinie. Myślę ,że zatrzymanie w udzędzie lepszych jednostek wpłynie pozytywnie na pracę ratusza. Czasy , gdzie ludzie zapiepszali za miskę ryżu chwilowo się skończyły. Jest wybór. Młodzi zdolni wyjeżdzają na stałe. Zobaczymy za rok co będzie.
Tak sobie obserwuję te organizacje w urzędzie miasta i mi wychodzi ze moi mają się dobrze.
Dlatego nie zgadzam się z opiniami ze było lepiej Norberta i Grzesia
Po co dzielić wydział który miał. Naczelnika i Zastępca. Teraz w urzędzie są 3 osobowe Wydziały łącznie z Naczelnikiem Przykład Wydział Kadr Naczelnik i dwie urzędniczki w tym jedna od socjalu.
A ten wydział podatków to raptem parę urzędników.
W sumie psów coraz więcej w mieszkaniach (niektórzy mają nawet po 2-3 sztuki) to i podatków coraz więcej a tym samym roboty przybywa. Ja to rozumiem.
osrołki powinny być opodatkowane, bo mieście za dużo tych kupek
Czy Tarnobrzeg doczeka się jeszcze kiedyś prawdziwego gospodarza, czy tylko jedna świta będzie zastępować drugą wiadomo w jakim celu?