Jak stworzyć własne gadżety reklamowe

Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach nawet najprostsze rzeczy nie mogą być sprzedawane bez reklamy. Produkty, usługi, rozrywka i marzenia – wszystkie wymagają wysokiej jakości promocji. Jest wiele sposobów na zaprezentowanie swojego produktu, ale co roku pojawiają się nowe pomysły. Jeśli chcesz utrzymać się na powierzchni wśród konkurentów, nie poprzestawaj na tym samym typie reklamy, cały czas testuj różne podejścia, zaskakuj swoich klientów, dbaj o nich – takiej rady udziela wielu ekspertów.

Jedną z najskuteczniejszych metod promocji produktu lub marki jest użycie gadżetów reklamowych. Jaka jest ich istota i jak stworzyć własny design – opowiemy o tym dalej.

Czym są gadżety reklamowe?

Wszelkie akcesoria, które przedstawiają nazwę, produkt, logo lub cokolwiek związanego z Twoim biznesem, należą do kategorii gadżetów reklamowych lub inaczej merchandise-u. Prawdopodobnie nieraz udawało Ci się spotkać z podobnymi rzeczami. Kubki z nazwą firmy produkcyjnej, które są rozdawane bezpłatnie każdemu, kto kupił słoiczek określonej herbaty lub kawy. Zeszyty i długopisy z nazwiskiem kandydata na posła. Koszulki z promo tour Twojego ulubionego zespołu. Kubek z logo firmy, prezentowany na imprezie firmowej. To wszystko przykłady gadżetów reklamowych, dobrych lub złych. A co z reklamówką z supermarketu? Tak, i to też!

Istnieją uniwersalne przedmioty, które przydadzą się każdemu, kto chce stworzyć własną kolekcję gadżetów. Są to między innymi kubki, koszulki, czapki, torby, kalendarze i długopisy. Kolejna kategoria towarów to towary utylitarne, czyli związane z charakterem pracy Twojej firmy. Na przykład, jeśli firma produkuje produkty spożywcze, powiedzmy majonez lub koncentrat pomidorowy, wówczas przybory kuchenne są całkiem odpowiednie na pamiątkę: fartuchy, naczynia i wszystko, co wiąże się z gotowaniem. Jednocześnie byłoby dziwne, gdyby producenci mieszanek budowlanych drukowali swoje logo na uchwytach do garnków, ponieważ ich nisza to towary do remontu. Producenci kropli do nosa reklamują się na chusteczkach jednorazowych, wydawcy reklamują się na artykułach papierniczych i tak dalej. Ewidentnie, że zasada jest jasna.

Z reguły gadżety reklamowe produkowane na potrzeby promocji powinny być bezpłatne. Ale to nie jest warunek wstępny. Czasami te produkty są używane jako oferty promocyjne. Firma oferuje je kupującym w korzystnej cenie i tym samym przyciąga uwagę do swojego produktu.

Dla celebrytów z branży muzycznej, filmowej czy rozrywkowej, gadżety reklamowe są poważnym źródłem dochodu. Weźmy na przykład stragany z koszulkami, bandanami i bluzami, które obowiązkowo są wystawiane na każdym koncercie. Trudno w to uwierzyć, ale światowe gwiazdy robią fortuny w takich kioskach, często nieporównywalne z dochodami ze sprzedaży samej muzyki. Za przyczynę tego można byłoby uważać erę cyfrową, ale nie. Pierwsze zyski ze sprzedaży rzeczy okryte chwałą swojego idola otrzymali Elvis i Beatles. Ci faceci w porę złapali falę i nie tylko sprzedawali merch T-shirty, ale także, jak członkowie słynnego kwartetu, uruchomili produkcję słodyczy, zegarków, budzików, pudełek śniadaniowych, a nawet peruk. Takie artefakty nie tylko były na szczycie mody. Nawet dziś vintagową koszulkę z wizerunkiem Elvisa można kupić na aukcji za kilka tysięcy dolarów.

Dlaczego potrzebujesz gadżetów reklamowych?

Tak czy inaczej, komercyjne gadżety reklamowe to przede wszystkim towary niedrogie, ale wysokiej jakości, które firma oferuje za darmo.

Można je używać na różne sposoby:

  • do masowej dystrybucji podczas kampanii reklamowych lub wydarzeń o znaczeniu społecznym (na wystawach, forach, festiwalach ulicznych, spotkaniach kampanii);
  •  jako upominek dla partnerów, klientów, kolegów lub współpracowników;
  •  jako element odzieży firmowej lub wnętrza biura;
  • jako uniform dla obsługi (kurierów, kelnerów, menadżerów i sprzedawców);
  • jako ekskluzywny prezent, na znak szczególnej przychylności (jeśli mówimy np. o markowym samochodzie).

Mówiąc o dobrze przemyślanych pamiątkach chodzi nie tylko o jakość produktu, ale także o oryginalny design. Styl nadruku ma ogromne znaczenie. Udane zdjęcia i napisy naniesione na ubrania będą z przyjemnością nosić poza biurem. Takie rzeczy przyciągają uwagę, tworzą pozytywny wizerunek i są natychmiast zapamiętywane. Zrób fajną koszulkę, która będzie kojarzyła się z Twoim produktem, a ludzie będą chcieli ją nosić. Będą promować Twój biznes aktywniej niż Ty sam mógłbyś to zrobić.

Tak więc produkty pamiątkowe są przeznaczone dla:

  •  reklamowania firmy, znaku towarowego lub produktu;
  • promowania nowego produktu, linii ubrań, usługi, kierunku w pracy, książki, albumu, trasy koncertowej itp.;
  •  utrzymania lojalności wobec partnerów i klientów;
  •  kreowanie wizerunku firmy (uniform i dekoracje biurowe);
  •  sprzedawania i zapewnienia dochodu dodatkowego.

Oczywiście produkcja merchu może łączyć kilka zadań jednocześnie. Więc przychodząc do klubu sportowego nie tylko widzisz, że wszyscy pracownicy są ubrani w markowe ubrania, ale możesz też samodzielnie kupić oryginalny sprzęt sportowy, koszulkę lub dres.

Żadna duża firma nie zapomina zamówić firmowego kalendarza, notatnika czy plakatu na prezenty noworoczne dla najlepszych klientów. A każdy szanujący się bloger po tysiącu pierwszych odsłon stara się zacząć sprzedawać stylowe artykuły ze swoim znakiem.

Popularne gadżety reklamowe, czyli 3 dowody na to, jakie to ekstra

Merch to swój znak wybranych, na tym polega jego koncepcja i na tym skupia się większość stylistów zaangażowanych w takie projekty. Z reguły fajne koszulki lub bluzy, zestawy podarunkowe, pamiątki powstają w limitowanych edycjach. Zobaczywszy takie ubrania na osobie, inni rozumieją, że jest zaangażowany w jakieś interesujące wydarzenie. Nic dziwnego, że dziś, w czasach szumu w mediach, oryginalne gadżety reklamowe stały się tak popularne.

Nie da się już zrobić wrażenie za pomocą skromnej koszulki z napisem lub emblematem w rogu. Nowoczesne akcesoria to poważna praca projektowa. Natomiast dobra pamiątka lub ubranie mogą wywołać prawdziwą ekscytację i przynieść wiele korzyści.

Obecnie dostępnych jest wiele darmowych narzędzi wspomagających opracowanie gadżetów reklamowych. Weźmy na przykład Kreatora koszulek, dzięki któremu łatwo można zobaczyć, jak dany nadruk będzie wyglądał na konkretnym produkcie lub w określonej kolorystyce. Takie aplikacje działają na platformach różnych serwisów i sklepów internetowych specjalizujących się w sprzedaży produkcji drukowanej i pozwalają z góry ocenić wynik bez marnowania czasu i pieniędzy.

Dziś nie tylko wolni artyści, muzycy i blogerzy, ale także całkiem szanowane organizacje zajmują się opracowywaniem i produkcją własnej linii pamiątek. Na przykład banki, firmy mobilne, towarzystwa ubezpieczeniowe.

Nie ma klubu piłkarskiego, który nie zajmuje się produkowaniem i sprzedażą własnej symboliki. Który fan przychodzi na mecz bez markowego szalika, czapki, koszulki? Niezależnie od tego, dobrze drużyna zagrała w sezonie czy nie, zyski ze sprzedaży towarzyszących towarów przynoszą stały dochód.

Towary z symboliką, ich opracowanie, produkcja, dystrybucja i odnawianie stanowią dużą niszę handlową. Takie rzeczy promują muzyków i kluby, festiwale, sieci społecznościowe, sklepy internetowe, znaki towarowe i siły polityczne. Nawet unikanie używania gadżetów reklamowych może stać się swego rodzaju trendem.

Jak opracować własne gadżety reklamowe?

Jeśli nie chcesz trzymać się z dala od trendów modowych, rozważ stworzenie własnej kolekcji gadżetów reklamowych. To wymaga:

  • znalezienia dobrych specjalistów do opracowania Corporate Design. Będziesz potrzebował kogoś, kto wie, jak zaproponować nowoczesny pomysł i go zrealizować;
  •  doboru oryginalnych towarów, które będą związane z Twoją działalnością i pomogą Ci się wyróżnić;
  • przemyślenia sposobów realizacji i dystrybucji (zamknięta prezentacja, personalizowane upominki, platforma internetowa, sklep firmowy).

Jeśli nie jesteście dużą korporacją, warto powierzyć produkcję akcesoriów firmie wyspecjalizowanej. Istnieje wiele firm, takich jak PrintSalon, specjalizujących się na wykonaniu nadruków na ubraniach i akcesoriach. Zwracając się do profesjonalistów, możesz być pewien jakości wybranych produktów oraz samego nadruku, co jest bardzo ważne dla gadżetów reklamowych.

I na koniec kilka wskazówek od ekspertów mody współczesnej. Dzisiaj bycie śmiałym jest niezbędne, aby się wyróżniać. Im bardziej oryginalny merch możesz zademonstrować, tym większy sukces czeka na niego. Nie bój się przekraczać granic, ponieważ oznaką produktu wyglądającego ekstra jest Twój własny firmowy styl i aktualność. Używaj modnych sztuczek, memów – wszystkiego, co pomoże Ci stać się rozpoznawalnym w krótkim czasie. A wynik nie zmusi długo na siebie czekać!

reklama

 

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x