Wzmocnienie odporności na jesień – 6 sposobów

Sezon chorób wirusowych przypada dokładnie według kalendarza z pierwszymi chłodami. Organizm jeszcze nie odzwyczaił się od letnich upałów – dlatego jesienią jesteśmy podatni na przeziębienia. Najlepszym sposobem radzenia sobie z nimi jest zapobieganie. Dobry sen, ćwiczenia lub spacery na świeżym powietrzu oraz zbilansowana dieta są ważne dla wzmocnienia układu odpornościowego. Powiemy Ci o 6 pokarmach, które wspomogą Twoją odporność poza sezonem.

1. Kapusta

Kapusta jest bogatym źródłem witaminy C. Przyda się każda kapusta: kalafior, kapusta, brokuły i brukselka. Jednak posiłek musi być odpowiednio ugotowany, aby zachować maksymalne korzyści: najlepiej go ugotować na parze lub w zamrożonej wodzie. Wypróbuj poniższy przepis na poprawę odporności jesienią:

Będziesz potrzebować:

  • filet z łososia – 400 gr,
  • brokuły – 400 gr,
  • jajko kurze – 4 szt.,
  • masło – 4 łyżki,
  • mleko – 200 ml,
  • śmietana 35% tłuszczu – 100 ml,
  • ser tarty twardy – 125 gr,
  • sok z cytryny – 2 łyżki,
  • mielona gałka muszkatołowa – 1 szczypta,
  • sól, pieprz – do smaku.

Przygotowanie: Filety z łososia pokroić w plastry, dodać sok z cytryny, natrzeć rybę solą i pieprzem. Pozostaw na pół godziny. Zagotuj brokuły w rondlu. Gdy brokuły się gotują, w osobnej misce ubij śmietanę, mleko i jajka. Do mieszanki dodaj gałkę muszkatołową i ser. Przykryj zdejmowane naczynie pergaminem do pieczenia, posmaruj boki masłem. Ułóż w nim plastry łososia i brokułów, naprzemiennie. Wlać kremową masę jajeczną i piec w piekarniku w 200 stopniach przez 20 minut.

2. Buraki

Prawdopodobnie rzadko gotujesz potrawy z burakami – a warto dodać je dodać do swojej diety. Zawierają wiele witamin, wśród których szczególnie ważny dla układu odpornościowego jest selen: wspomaga on wzrost komórek antywirusowych. Jedyną wadą jest to, że to warzywo korzeniowe długo się gotuje. Ale jeśli weźmiesz parowane buraki w kostkach, możesz szybko przygotować nawet sałatki na kolację – smaczne, obfite i nieskończenie użyteczne. Gotowane buraki świetnie komponują się z czerwoną rybą, gotowanymi ziemniakami, pomidorami, marchewką, pomarańczą i ziołami. Dopraw buraki, dodając do nich ser Roquefort, czosnek lub ostrą paprykę.

3. Ciecierzyca

Ciecierzyca, czyli cieciorka, to roślina strączkowa o niezwykłym orzechowym smaku, bogata w białko roślinne. Zawiera cynk, którego organizm potrzebuje, aby uodpornić się na wirusy. Dzięki swojej neutralności ciecierzyca może być wykorzystywana do przygotowania wielu dań – tradycyjnego falafela, zup, sałatek, gulaszu i burgerów. A dzięki ciecierzycy gotowanej na parze można zaoszczędzić sporo czasu na moczenie i gotowanie.

4. Bakłażan

Rozszerz swój jadłospis o jaskrawoczerwone i fioletowe produkty, takie jak czerwona fasola i bakłażan. Im ciemniejsze warzywo, tym więcej zawiera antyoksydantów – i tym zdrowsze jest dla Ciebie. Ugotuj pieczonego bakłażana z ciecierzycą i ziołami, a zobaczysz zupełnie nowe oblicze tego warzywa.

5. Dynia

Dynia jest stale kojarzona z jesienią, a to za sprawą Halloween. Jest również bogata w witaminę C, która podnosi odporność. Dynia jest kompatybilna z prawie wszystkimi potrawami i tworzy pyszną oraz delikatną zupę krem.

6. Imbir

Imbir zawiera kwas askorbinowy, witaminy B i A, cynk, wapń, jod oraz naturalne antybiotyki. Cała masa korzyści zdrowotnych zwiększa odporność organizmu na zarazki. Zaparzaj herbatę z korzenia imbiru, dodawaj go do wypieków i potraw jako przyprawę. A imbir, miód i cytryna to zabójcze połączenie dla każdej superbakterii.

Warzywa i owoce bogate w witaminę C i antyoksydanty są podstawą diety zdrowego człowieka szczególnie jesienią. Sprawdź, jak wzmocnić odporność: https://zywieniemaznaczenie.pl/produkty/fresubin-protein-powder/. Powinieneś mieć około 600 gramów warzyw w swoim codziennym menu, ponieważ jest to korzystne dla twojego systemu odpornościowego, figury, skóry i całego organizmu.

artykuł sponsorowany
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Odyseusz
8 dni temu

Gdzie jest grypa ? Odkąd nastało szaleństwo z corona świrusa, nagle wszyscy zapomnieli o innych chorobach !

epidemia a inne choroby.jpg
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Skip to content