Remont dziesięciu dróg w Tarnobrzegu rozpocznie się po świętach. Część odcinków ulic będzie czasowo zamknięta, na innych wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Konferencja poświęcona czasowej organizacji ruchu w mieście odbyła się dzisiaj, w tarnobrzeskim magistracie.
Remont dróg przeprowadzony zostanie dzięki rządowym pieniądzom, pozyskanym przez miasto w ramach I edycji Polskiego Ładu.
Wstępne założenia czasowej zmiany organizacji ruchu w Tarnobrzegu:
1. Ulica Moniuszki – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie metodą zamknięcia połówkowego jezdni gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy tj. od ul. Mickiewicza do ul. 1-go Maja. Ruch na ulicy Słowackiego będzie realizowany jak do tej pory możliwością na wprost do ul. Sokola lub w lewo do ul. 1-go Maja.
2. Ulica Kochanowskiego – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie metodą dwuetapową.
a) I etap – nastąpi całkowite zamknięcie odcinka ul. Kochanowskiego od ul. Mickiewicza do ul. Słowackiego. Ruch i dojazd będzie odbywał się od ul. Al. Niepodległości poprzez ul. Gałka i ul. Słowackiego.
b) II etap – nastąpi całkowite wyłączenie z ruchu odcinka ul. Kochanowskiego skrzyż. z ul. Słowackiego do 1-go Maja. Ruch i dojazd będzie odbywał się od ul. Al. Niepodległości poprzez ul. Gałka i ul. Słowackiego jak również ul. Kochanowskiego odcinkiem jednokierunkowym od ul. Mickiewicza do ul. Słowackiego.
3. Ulica E. Kwiatkowskiego, Zwierzyniecka, K. Wielkiego − czasowa organizacja ruchu zakłada na czas robót drogowych wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na powyższych ulicach tj. od skrzyżowania ul. Kwiatkowskiego z ul. H. Sienkiewicza do skrzyżowania K. Wielkiego z ul. Sikorskiego (przy Pomniku Papieskim) oraz od skrzyż. ul. Zwierzynieckiej z Sikorskiego (sygnalizacji świetlnej) do ronda Zwierzyniecka, Kwiatkowskiego i dalej w kierunku ulicy K. Wielkiego.
4. Ulica Marii Dąbrowskiej – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie robót budowlanych metodą dwuetapową przy zamknięciu połówkowym jezdni, gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy przez cały okres realizacji budowy tj. od ul. H. Sienkiewicza do ul. Zwierzynieckiej.
5. Ulica M.C. Skłodowskiej – proponuje się wykonanie przy zamknięciu połówkowym jezdni oraz ruchu jednokierunkowym od ul. E. Kwiatkowskiego do Ronda na obwodnicy. Kierowcy będą mieli możliwość wjazdu na obwodnicę lub skrętu w stronę nieremontowanego odcinka ul. Zwierzyniecka.
6. Ulica Konfederacji Dzikowskiej – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie robót budowlanych metodą dwuetapową przy zamknięciu połówkowym jezdni, gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy przez cały okres realizacji budowy tj. od ul. Wiejskiej do ul. Dr Michała Marczaka. Wjazd w ulicę Konfederacji Dzikowskiej od ul dr Michała Marczaka tak jak do tej pory nie będzie możliwy. Dojazd do szkoły, bloków mieszkalnych wielorodzinnych 6,8,10,12,14,16,18 oraz sklepów z zaopatrzeniem powinien być zapewniony przez wykonawcę robót budowalnych możliwie na każdym etapie realizowanej budowy.
7. Ulica Marczaka – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie robót budowlanych metodą dwuetapową przy zamknięciu połówkowym jezdni, gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy przez cały okres realizacji budowy tj. od ul. Wiejskiej do ul. Jana Słomki. Wjazd w ulicę dr Michała Marczaka od ul. Słomki nie będzie możliwy. Dojazd bloków mieszkalnych wielorodzinnych, domów jednorodzinnych, kościoła, zaopatrzenia powinien być zapewniony przez wykonawcę robót budowalnych możliwie na każdym etapie realizowanej budowy.
8. Ulica prof. Tarnowskiego – czasowa organizacja ruchu zakłada wykonanie robót budowlanych metodą dwuetapową przy zamknięciu połówkowym jezdni, gdzie na części jezdni przeznaczonej do ruchu będzie realizowany ruch jednokierunkowy przez cały okres realizacji budowy tj. od ul. Wiejskiej do ul. Jana Słomki. Wjazd w ulicę prof. Stanisława Tarnowskiego od ul. Słomki nie będzie możliwy. Dojazd bloków mieszkalnych wielorodzinnych, domów jednorodzinnych, kościoła, sklepów z zaopatrzeniem powinien być zapewniony przez wykonawcę robót budowlanych możliwie na każdym etapie realizowanej budowy.
Za wszystkie utrudnienia w ruchu drogowym związane z realizacją w/w inwestycji w mieście przepraszamy i prosimy o bezpieczną jazdę
foto: Piotr Morawski
Kabaret błaznów będzie w Tarnobrzegu , kolejny już raz .
Kiedy sołtys ma czas na pracę ???
Od impresji do impresji, od konferencji do konferencji z przerwami na potańcówki, morsowanie a w międzyczasie SKOK na Koryto i tak przeleciało prawie pięć lat !!!
Jakieś pomysły? Czy tylko rzucanie mięsem? Przecież obecny prezydent wygra kolejne wybory bo nie ma innych rozsądnych kandydatów a twoja krecia robota nic nie da.
Pierwsze pytanie KIEDY UPRZATNA W TBG PIACH ZE SCIEZEK ROWEROWYCH !!!!
Konferencja goni konferencje.
Czy na takiej czysto technicznej obecność Bożka jest obowiązkowa.?
Nie słyszałem aby prezydent Stalowej Woli uczestniczył w konferencji na temat ruchu drogowego
U nas to jednak stan umysłu
Bo ” Tarnobrzeg to jednak Tarnobrzeg” tak śpiewali z komitetu KOZ a jak wiadomo gdzie zaczynają się WITACZE tarnobrzeskie tak kończy się logika a tam gdzie kończą zaczyna się normalność !
Zresztą sołtys czwórmiasto to chyba wyżej w hierarchii niż jakiś DZIELNICOWY ze stalowej a to zastrzeżone najpewniej do wyłącznej właściwości sołtysa czwórmiasta ???
Czekamy na konferencję z okazji 1 dnia wiosny oraz święta lasu
Jak jeszcze jakiś las pozostanie po wycince na skalę dotąd nieznaną.
Kiedyś się fotografował przy ławeczce oddanej do użytku,nie mówię o patriotycznej tylko zwykłej.
Nigdy. Tylko wybudują i to kiepsko a potem o nich zapominają.
Polacy to piach ale kiedy znikną psie KUPY z chodników – oto jest pytanie ???
Drugie pytanie KIEDY UPRZATNĄ SMIERDZĄCE PSIE GÓWNA Z TRAWNIKÓW I CHODNIKÓW,A NAWET Z KLATEK SCHODOWYCH?PYTANIE DO WŁAŚCICIELI TYCH ZASRAŃCÓW!!!
ale człowiek jest gorszym zwierzenciem i też robi miny gdzie popadnie jak nie utrzyma skoro ci zwierzenta przeszkadzaja masz prawo zniamy miejsca ale nie ma takiej mozliwości chyba ze wybudujesz chatne na szczycie góry i bedzie cały rok zimno to zamrozi ale tutaj jest mowa o drodze a nie o zwierzetach których jest miliony i każdy musi wydalic
Normalnie jaja ogolić i do piaskownicy wpuścić, gimbaza za robotę się weżcie a nie robienie na okrągło konferencji
Twój pies , Twoje odchody posprzątaj po swoim pupilu nie podrzucaj innym pod nos śmierdzących odchodów !
Gorsze od łajna jest spacerowanie z psami obronnymi bez kagańca na zwykłej smyczy lub bez. Nikt nie reaguje co najwyżej omija ,służby też mają to gdzieś.
Zanim się wypowiesz na jakikolwiek temat – weź korepetycje z podstaw składania zdań i stosowania znaków interpunkcyjnych. O ortografii nie będę wspominał , bo to dla ciebie Himalaje.
Dokładnie. Właściciele czworonogów szczególnie tych większych powinny jednak sprzątać po swoich przyjaciołach jeżeli tak bardzo je kochają bo wymiotować się chce na widok kilkunastocentymetrowych min leżących na chodnikach
Nigdy nie posprzątają. Zaczekają aż deszcz spadnie.
Psie kupy powinni sprzątać właściciele tych zwierząt. Gdzie jest straż miejska?
Może w końcu by się na coś przydała.
W 99 % psiarze to brudasy ! Pamiętaj psiarzu Twój pies , Twoje odchody nie podrzucaj innym ! Łapać i karać wysokimi mandatami, to może w końcu nauczą się czystości, kultury i poszanowania czyjejś własności !
Zdjęcie z Moskwy ?
Tak sasha spod twojego bombardowanego bloku na upadlinie…
Dokładnie wszędzie nasrane Gdzie jest milicja i straż miejska? A już wiem milicja stoi codziennie na Wisłostradzie i łapie kierowców bo ktoś przekroczył prędkość i 10 km, a straż sobie jeździ przepala paliwo
Trza powiadomić Straż Przeciwpożarną.
W ramach wystroju proponuję stosik kostki betonowej, jako podstawowego materiału z którego zostaną wykonane nawierzchnie modernizowanych dróg. Oprócz tego znak drogi pieszo-rowerowej i oprawa latarni LED. Będzie ładniej i bardziej klimatycznie.
Jeszcze metr zablokowany na długości 6 m, zgodnie z nową szerokością jezdni.
Powtórzę: kierowców nie obchodziło jak przechodziły wadliwe drogi dla rowerzystów z kostki, w większości prawie minimalnej szerokości, to teraz tarnobrzeskie standardy drogowe dosięgły również ich. A na drogach pieszo-rowerowych na Sienkiewicza i Sikorskiego efektywna szerokość drogi dla rowerzystów nie wynosi nawet 2,0 m, tylko ok. 1,5 m, tyle co czerwony pas z kostki niefazowanej.
https://echodnia.eu/podkarpackie/znaki-na-sciezce-rowerowej-w-tarnobrzegu-zostana-wyremontowane/ar/12684291
Na ul. Kwiatkowskiego nieco lepiej, bo ścieżka ma 2 m, ale to samo zjawisko co na Sienkiewicza.
Rozwiązaniem tego i paru innych problemów są pasy rowerowe, jeżeli jest miejsce to wyznaczone poza pasami ruchu, a jeżeli nie ma miejsca to wirtualne zaznaczone na pasach ruchu. Przy takim rozwiązaniu uzasadniona jest budowa szerszych jezdni poprzez budowę pasów ruchu dla rowerów, poboczy twardych lub opasek, na których oznaczane są odpowiednie pasy rowerowe.
Przy szaleńczej jeździe kierowców w Polsce, często po alkoholu lub pod wpływem narkotyków to niewskazane jest na tym samym poziomie tworzenie pasów, dróg rowerowych i jezdni dla autek. Jezdnia i drogi rowerowe muszą być oddzielone krawężnikiem, trawnikiem.
1) Dla rozpędzonegp auta krawężnik lub trawnik to żadna przeszkoda. Dowodem na to są auta zaparkowane na chodnikach i ścieżkach z wysokim krawężnikiem lub na trawnikach. Dodatkowo najechanie z dużą prędkością na krawężnik lub trawnik powoduje chwilową utratę kontroli nad pojazdem, co może doprowadzić nawet do dachowania. Skutecznym rozwiązaniem są bariery stalowe, ale ich stosowanie jest mocno ograniczone.
2) Wśród zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów w Tarnobrzegu zdecydowanie dominują potrącenia na przejazdach dla rowerzystów i przejściach dla pieszych. Na ulicach bez dróg dla rowerów ani dróg dla pieszych i rowerów, na których rowerzyści poruszają się po jezdni, bez pasów rowerowych których w Tarnobrzegu nie ma, praktycznie nie dochodzi do potrąceń rowerzystów.
3) W Tarnobrzegu drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz przejazdy dla rowerzystów są wykonywane w sposób utrudniający jazdę po nich, a co za tym idzie zniechęcają do jazdy po nich.
Z podanych wyżej powodów nie zgadzam się z Panem / Panią.
Ogólnie spoko, tylko co z lewoskrętami? Jak są ścieżki rowerowe można objechać przejazdami. A jak są pasy rowerowe?
W przypadku pasów rowerowych na lub w pobliżu większych skrzyżowań stosuje się śluzy rowerowe, różnego rodzaju w zależności od sytuacji.
Chyba lepiej byłoby, żeby na skrzyżowaniach pasy rowerowe przechodziły w ścieżki połączone przejazdami. Ewentualnie zachować kontynuację pasa na wprost, a żeby ścieżki i przejazdy obsługiwały tylko skręty
Można, tylko to po pierwsze zabiera więcej miejsca, a po drugie powoduje odgięcie toru jazdy rowerzysty z jazdą zawijasami przy skręcie w lewo.
Ktoś zapomniał rozwiązać problem do końca? Kończy się ten pas czerwony przed linią ciągłą i co rowerzysta ma poczynić? Zejść z roweru i przejść na przejście dla pieszych? Czegoś nie rozumiem (?)
Najlepiej by było aby między drogą rowerową, a jezdnią był rów o szerokości 3 metry co najmniej. Samochód z pewnością się na nim zatrzymie. No, chyba, że na skutek dużej prędkości i przez niego „przeskoczy” :-).
KIEDY REFERENDUM ZA WYWALENIEM Z HUKIEM NIEUDACZNIKA?
Nigdy, bo kto go zastąpi?
Miejsca parkingowe dla samochodów powinny być zaprojektowane i wykonane ukośnie w stosunku do jezdni a nie prostopadle. Na ukośnych łatwiej wsiąść czy wysiąść ze samochodu. Tak na marginesie to szerokość jednego miejsca parkingowego jest zbyt mała. Wiem wiem, przepisy tak nakazują. To trzeba zmienić przepisy. Poszerzyć o chociażby 30 cm.
MAM NADZIEJĘ, ŻE JEŁOPY NIE ZAPOMNIAŁY ZAPLANOWAĆ ZWĘŻENIA WSZYSTKICH REMONTOWANYCH ULIC, ORAZ O ZAPEWNIENIU N I E W Ł Ą C Z E N I A PÓŹNIEJ ŚWIATEŁ ULICZNYCH…
A ja jestem zbulwersowany działaniem Biura Promocji. Jak można tak epokowe wydarzenie w dziejach miasta jak remont 10 ulic okupiony cięzką pracą naszych władz opędzić JEDNĄ konferencją prasową ???!!!!!! Proponuję nakręcic i wyświetlać na tym ekranie obok urzędu film jak nasz Prezydent w pocie czoła zrąbuje pierwsze drzewo, wbija pierwszą łopatę i robi pierwszy zamach kilofem. Na koniec może odcisnąć swoją dłoń w wylanym asfalcie. Niech te chwile utrwalają obaj miejscy fotografowie.
Bardzo celne sugestie Wielki Cezarze!
Ekran obok urzędu jest wyłączony ze względu na produkowany przez niego gigantyczny ślad węglowy…
Ale tą „łopatę” to można by zapętlić w TVL…
Dziękuję ! Naród potrzebuje chleba ale konferencji prasowych jeszcze bardziej.
prosimy zatem sołtysa o konfy 3x dziennie i przekaz z nich lajf!
Czy wy naprawdę nie widzicie że Juliusz sobie niezłe jaja z was robi.Jestem pod wrażeniem rzekomej przemiany.Nieskromnie napisze że Julusz zasługuje na 500+.Mam niezły ubaw z Jego twórczości
Ulica Św. Barbary nadaje się do remontu, sfrezowania, wyrównania i położenia nowego asfaltu. Droga ta została uszkodzona przy budowie obwodnicy, jej stan jest coraz gorszy. Jest to kluczowa droga dla mieszkańców. Droga jest skrótem aby nie pchać się na światła w centrum. Pytam czy będzie remont?
Ciekawie opracowano drogę rowerową na ul. 11-go Listopada z wjazdem od strony ul. Św. Barbary. Nie ma możliwości wjazdu rowerem z ul. Św. Barbary na ul. 11-go Listopada drogą dla samochodów, bo jest znak zakazujący wjazdu. Planuje rowerzysta skręcenie w ul.11-go… i… koniec jazdy? Trzeba zjechać na drogę rowerową, a ta jest po lewej stronie ul. 11-go … Jak tu wjechać nie łamiąc przepisów? Podejdźcie zobaczcie jak to wygląda bo trudno mi to opisać. Takie coś to tylko w Tarnobrzegu.
Super i tak wszystkie drogi na raz do zamknięcia Gratulacje
Tak pojeb… pomysł to tylko w Tarnobrzegu bo ta mieścina to stan umysłu a nie logicznego, praktycznego myślenia.