SATYRBLUES to cykliczny festiwal plastyczno-muzyczny, odbywający się raz w roku w mieście Tarnobrzeg, integrujący środowiska twórcze poprzez sztukę szeroko rozumianą, szanujący odrębność kulturową i wyznaniową, a jego nazwa własna jest gościnnym mianownikiem dla wszystkich gatunków artystycznych.
Jest też jedynym tego typu przedsięwzięciem na świecie gdzie satyra spotyka się z bluesem nie czyniąc krzywdy nikomu, bo Satyrblues łączy te dyscypliny sztuki, które mają wartość edukacyjną i ponadpokoleniową.
Od roku 2000 odbyły się 23 edycje, sklasyfikowane przez media branżowe kategorią wydarzenia kulturalnego! Swój autorski dorobek zaprezentowała tu cała czołówka indywidualistów, rysowników i karykaturzystów związanych z popularnym w latach 80 minionego stulecia satyrycznym czasopismem „Szpilki”, oraz „Karuzela”. Pokazano też kilka wystaw zbiorowych, które były eksponowane m.in. w tak niecodziennych miejscach dla satyry rysowanej jak np. gmach Sejmu RP.
Tegoroczna 24. edycja Satyrblues odbędzie się w sobotę, 16 września 2023 roku w Tarnobrzeskim Domu Kultury, ul. Słowackiego 2, godz. 15:00 i przebiegnie pod hasłem „Boys & Girls”.
Na scenie zobaczymy: Emilkę Wróbel, Dragonflies Project, Adeama & The Blues Shacks, Mike Onesko & Blindside Blues Band (USA), Paweł Paradowski (pianista znany z filmu Lista Schindlera – Steven Spielberg). Natomiast część wernisażową festiwalu uświetnią wystawy takich twórców jak: Tamara Pieńko, Monika Kotowicz, Małgorzata Gnyś (Francja), Katarzyna Zalepa, Marek Gliwa, Arek Maniuk, Miro, Marcin Grębowiec.
Jedną z dodatkowych atrakcji tegorocznej edycji będzie spotkanie autorskie z AŁBENĄ GRABOWSKĄ, pisarką poczytnych powieści, której twórczość została z powodzeniem zaadoptowana na język filmowy czego potwierdzeniem jest serial TVP „STULECIE WINNYCH”.
To oczywiście nie wszystkie atrakcje jakie czekają na beneficjentów festiwalowych ale żeby się osobiście przekonać o słuszności celu podróży do stanu podkarpackiego należy zaplanować w swojej nawigacji obowiązkowy przystanek pod hasłem Satyrblues.
