Nie będzie zakazu przejazdu tranzytem przez centrum Tarnobrzega – o taką możliwość w ramach interpelacji zapytał Robert Niedbałowski. Jak wynika z odpowiedzi udzielonej radnemu, na takie rozwiązanie nie pozwalają przepisy.
Jak argumentował w swojej interpelacji radny Niedbałowski:
W związku z zauważonymi licznymi przejazdami przez centrum Tarnobrzega samochodów ciężarowych z rejestracją TSA, między innymi firmy przewożącej szkło i w ten sposób rozjeżdżające drogi w centrum i omijające drogę obwodową, która to właśnie dla takiego transportu została zbudowana, zwracam się z zapytaniem czy nie należałoby na rondzie w Zakrzowie i przy stacji Orlen postawić znak zakazujący przejazdu tranzytem przez centrum miasta. Po tablicach rejestracyjnych widać, że nie są to podatnicy, którzy łożą na utrzymanie i remont dróg w mieście
W odpowiedzi na interpelacje radnego czytamy m.in.:
Znaki tonażowe typu B-5 czy B-18 po nowelizacji przepisów ustawy o drogach publicznych można umieszczać tylko w wyjątkowych sytuacjach (…) Obowiązujące przepisy z zakresu drogownictwa m.in. ustawa o drogach publicznych czy prawo o ruchu drogowym oraz wynikające z nich rozporządzenia wykluczają dyskryminację bądź ograniczanie ruchu inne niż wynikające ww. przepisów użytkownikom drogi, w tym również prowadzącym działalność gospodarczą z wszystkimi aspektami z tym związanymi, jak zaopatrzenie, dostawy czy klienci (…)
KIEROWCY REZYGNUJĄ Z PRZEJAZDU OBWODNICĄ
Ruch tranzytowy przez centrum Tarnobrzega, jest według prezydenta Nowaka spowodowany utrudnieniami w ruchu drogowym na obwodnicy, w związku z wykonywanymi tam pracami budowlano- montażowymi:
Obecnie trwają prace budowlano – montażowe związane z przebudową obwodnicy miasta Tarnobrzega – drogi wojewódzkiej Nr 871 i 723 w zakresie wykonania bezpiecznych przejść dla pieszych oraz montażu ekranów akustycznych oraz barier energochłonnych, co związane jest z utrudnieniami w ruchu drogowym w zawiązku z realizacją ww. prac przy pomocy ruchu wahadłowego.
W związku z powyższym, cześć kierowców z uwagi na wygodę i niewątpliwie czas transportu rezygnuje z przejazdu obwodnicą.
Prace związane z przebudową obwodnicy potrwają do końca sierpnia, jednak nie wyklucza się wydłużenia terminu zakończenia przedmiotowych prac.
POJAWIĄ SIĘ TABLICE Z NAPISEM „TRANZYT”
W newralgicznych miejscach na drogach w Tarnobrzegu, mają pojawić się tablice, informujące o kierunku tranzytu:
W ramach poprawy informacji o kierunku tranzytu kierowanego na obwodnicę miasta zostanie uzupełniona stała organizacja ruchu odpowiednim oznakowaniem tj. tablicami drogowskazowymi z napisem „Tranzyt” z numerem drogi obwodowej lub odpowiednimi rodzajami znaku F-12. Jednocześnie Prezydent Miasta Tarnobrzega prowadzi rozmowy z lokalnymi firmami transportowymi w celu wypracowania stanowiska redukującego przejazd pojazdów typu TIR przez centrum miasta.
Interpelacja: 24.28-1
Odpowiedź: 24.28
I bardzo dobrze, nikt nikomu narzucał nie będzie którego ma jeździć, obwodnica to alternatywa. Poza tym wypadało by przywrócić znaki kierunkowe na głównych skrzyżowaniach do miast ościennych. Nie wiem czy ktoś zauważył ale znaki kierunkowe (prócz obwodnicy) zniknęły z całego miasta. Nawet przy skrzyżowaniu Sikorskiego – Sienkiewicza kierowca który jest tu pierwszy raz nie wie gdzie ma jechać.
Święta racja z tym oznaczeniem dróg, które nie wiadomo po co i dlaczego zniknęło z miasta. Już z poprzednim Prezydentem dyskutowałem i pytałem dlaczego tak się stało. Przykład: ktoś korzysta z obwodnicy, przy dworcu PKP na rondzie zjeżdża na Stalową Wolę, dojeżdża do ronda na Sienkiewicza k/Orlenu i……gdzie dalej ma jechać? Nie wie bo nic go nie kieruje ani do Stalowa Wola i Nisko, ani do centrum miasta… Wielka zagadka. To samo na Sienkiewicza pod barem u Piotra była tablica kierunkowa i jej nie ma, na 11-go Listopada to samo. Pozostały rury po tablicach. Czy to tranzytem, obwodnicą, czy przez środek miasta, każdy przejeżdżający powinien wiedzieć jak przejechać Tarnobrzeg by wyjechać we właściwym kierunku. Panie Prezydencie Łukaszu Nowaki, proszę to zmienić lub na zmianę wpłynąć. Odwiedza nas coraz więcej turystów z racji Jeziora i nie wygląda to dobrze. Ponadto mam pytanie: czy Straż Miejska oraz Policja w ramach swoich obowiązków nie powinny nadzorować poprawności oznakowania, stanu technicznego i czytelności oznakowania. Aby wpływać na odpowiedzialne w tym zakresie służby oraz właścicieli dróg w celu np. obcięcia krzaków lub gałęzi zasłaniających znaki. Jak np. przy wyjeździe z Jeziora ulicą Siarkową. Zarośnięty znak STOP. Ps. Typowy polski syndrom, jak już są pieniądze na… Czytaj więcej »
Czyli reasumując jaki jest sens budowania obwodnic miast, skoro wiadomo że zawsze najkrótsza droga prowadzi przez sam środek danej miejscowości i tylko głupi nadkładałby drogi i paliwa- a co tam można rozjeżdżać asfalt w centrum . A gdzie w tym wszystkim aspekty prozdrowotne tak chętnie podnoszone i wycierane mordą przez organizację ekoterrorystyczne – widocznie to by się kłóciło z danym lobby.
Sens jest, po prostu niech się uwijają z tymi ekranami, czy ja dobrze pamiętam, że pierwotnie zakładany termin ukończenia był w czerwcu??? Ile się będą z tym jeszcze pierd….???
Ekrany przy ogródkach działkowych używanych z 5 miesięcy w roku
Na tej niby obwodnicy nawet jakby przykleili się aktywiści „ Ostatniego Pokolenia”, nikt tego faktu nie zauważy, gdyż z tej drogi sporadycznie korzystają kierowcy. Droga ta jest totalnie spartolona i nie spełnia swojej funkcji ( jest to istny tor przeszkód z mini rondkami i przejściami dla pieszych w środku lasu i przy działkach zamiast wiaduktów, a ostateczności kładek), kierowcy wolą omijać ten bubel, jadąc przez miasto mimo tylu świateł i skrzyżowań. Dopóki nie powstanie S74 i nowe fragmenty DK9, niestety tak będzie.
Stań przy rondzie i wywal gały a zobaczysz czy sporadycznie czy nagminnie jezdźą obwodnicą. Pitolisz bez rozumu.
Stań sobie „ślepy koniu”, na odcinku pomiędzy rondem w Zakrzowie i rondem w Sobowie i „wywal dobrze gały”, a następnie policz pojazdy (nie liczymy rowerzystów).W tym samym czasie postaw radną Kapuściak, na skrzyżowaniu Warszawska/Litewska odcinek od ronda w Zakrzowie i niech również policzy pojazdy. A jak porównacie wyniki tego eksperymentu to przejrzysz i z wrażenia „wywalisz gały”. Twój pożal się Boże komentarz przypomina jedną z konferencji Bożka jaką zwołał przed wyborami ze swoją świtą stojąc przy dawnym skrzyżowaniu Kopernika/Dworcowa, gdzie radna Kapuściak wygłosiła sławetne słowa „czy ta droga spełnia swoją funkcję ??? można powiedzieć, że spełnia!!!!”. Mogli przecież wówczas zwołać konferencję na rondzie w Zakrzowie i zobaczyć jaką faktycznie ta droga spełnia funkcję, a może nie spełnia !!! Obecnie Kopernika jest ulicą ślepą trochę jak Ty osobą, która nie dostrzega braku funkcji, jaki ta niby obwodnica miała spełniać. Ale każdy widzi co chce, albo sobie wyobraża co chce, a widać Ty do tych osób należysz.
żeby to pisać to najpierw musisz mieć obwodnice a nie drogę lokalna z minimalną szerokością tumanie
Kierowcy korzystają z obwodnic Grębowa, Stalowej, Mielca, Iłży, Ćmielowa, Ostrowca, Białobrzegów, Brodów, Sanoka, Góry Kalwarii , Staszowa, a nawet Rakowa ! Na czym więc polega problem obwodnicy Tarnobrzega ???? Na tym, że w niczym nie przypomina obwodnicy !! To prawdziwy wąski i bez poboczy z mini rondkami, bez dokończonych dróg serwisowych z licznymi rowerzystami, bez przejazdu dla sprzętu rolniczego w pola ( maszyny rolnicze na jezdni), sygnalizacją świetlną w lezie i przy działkach zamiast kładek i podjazdów, siatek ochronnych dla zwierząt istny tor przeszkód !?
W ostatnim czasie Tygodnik Nadwiślański, przeszedł znaczącą metamorfozę. Zmiana ta dotyczy przede wszystkim sposobu, w jaki prezentowane są wydarzenia i działania lokalnych władz. Jeszcze do niedawna, redaktor naczelny gazety krytykował poprzednią władzę, co wywoływało liczne kontrowersje. Teraz jednak, „Tygodnik” promuje obecnego prezydenta miasta w wyjątkowo pozytywnym świetle.
Nowa Polityka Redakcji ?Redaktor naczelny, który wcześniej był znany z ostrych komentarzy i krytyki, teraz zmienił swoje podejście. Artykuły są bardziej pozytywne, nawet w kontekście Sandomierza, który wcześniej był obiektem krytyki, teraz pojawiają się artykuły pełne pochwał.
Skąd ta zmiana jak myślicie ?
Trzeba się lizać, wszak to pismo finansowane przez miasto.
W TN najczęściej zamieszczane są fotografie i artykuły z zalewu tarnobrzeskiego zwanego jeziorem.Fotografują ludzi na plaży i w wodzie.Ciekają z tymi aparatami jakby im ktoś pieprzu w d… nasypał. Nie ma żadnej prywatności. Nie podoba mi się to.
Niech sobie zrobią ściankę fotograficzną i tam zdjęcia robią kto będzie chciał a nie jak j erotomani robią zdjęcia kobietą w stringach i zamieszczają w echu i tygodniku.
Kobietą? Kto tak uczył pisać? Powinno być napisane kobietom.
Kurde mojego siedzenia jakoś żaden fotograf nie chce sfotografować tylko jakieś kościste tyłki pstrykają
Pierwotnie podstawowym powodem budowy drogi obwodowej były przekroczenia hałasu na głównych ulicach. Teraz powód ten wyewoluował przez stadia pośrednie, jak m.in. szybsze zużycie jezdni głównych ulic, w brak alternatywnej drogi przejazdu przez miasto. Nie ma to jak wy….ć 90 milionów na budowę drogi dwu-wąsko-pasowej podyktowaną właściwie niewiadomo czym. Cóż, widać Tarnobrzeg jest tygrysem gospodarczym Polski południowo-wschodniej i stać nas.
Bzdura , wszędzie się da tylko nie u nas. We wszystkich dużych miastach są zakazy wjazdu dla różnych tonaży. Może niech PM Nowak zadzwoni do Łodzi ( zakaz powyżej DMC12t) , Kraśnika (DMC12t) czy Nowej Soli (DMC15t) i się zapyta jak to zrobić skoro jego służby nie wiedzą?
Skoro nie udało się z zakazem tonażowym to może uda się z usunięciem dziur na ul Szerokiej.Od miesięcy nikt się nie interesuje ubytkami kostki brukowej.Jak jakiś rowerzysta będzie zbierał zęby z jezdni to się obudzą geniusie drogowi.Od odpowiedzialności cywilnej pewnie się uchylą bo miasto ma polisę OC ale od odpowiedzialności karnej / brak oznaczenia miejsca niebezpiecznego / już nie.
UM rowerzystów ma w głębokim poważaniu. Drogi (tory przeszkód) rowerowe zrobione? Zrobione to o co chodzi? „v” postawione przy inwestycji? Postawione. Niejaki Gronek z UM jeździ rowerem szosowym po asfalcie to jego chyba też to nie interesi. Nawet jak się odezwie to w czapę dostanie i może go wyleją z pracy.
Gdyby Pan Radny był zorientowany to by znał odpowiedź na taki sam wniosek złożony przez Pana Alfreda w Styczniu br, nie wspomnę że gdyby redakcja była tego świadoma nie musiałaby o tym obecnie pisać.
Galonowi nie podobają się numery TSA? Przypominam,że huta polkingtona jest też w Chmielowie,czyli na Galicji… mają fruwać?!
Jeździć OBWODNICA, a nie przez centrum miasta . TYLE i to jest proste jak drut.
BOZKOWA OBWODNICA 2 LATA PO JEJ ODDANIU JUZ WYMAGA PRZEBUDOWY, A CO BEDZIE ZA LAT 10? NO ALE ON NIE MIAL BLADEGO POJECIA O INWESTYCJACH DROGOWYCH W MIESCIE, WSZYSTKO TO PROWIZORKI, TAKI BYL MADRY, ZE ODCIAL DOSTEP DO OBWODNICY JEDNEJ Z GLOWNYCH ULIC MIASTA, UL.KOPERNIKA, CO ZAPEWNE POMOGLO BY ROZLADOWAC KORKI W TAMTYM NEWRALGICZNYM REJONIE MIASTA
CZYLI NIESTETY SRODMIESCIE DALEJ ZE SPALINAMI I HALASEM, WYBAWIENIEM ZAPEWNE BEDZIE DOPIERO BUDOWA S74 NA ZAKRZOWIE, OBY JAK NAJSZYBCIEJ. PILNA POTRZEBA NOWYCH DROG W MIESCIE, GDYZ OBECNY UKLAD KOMUNIKACYJNY MIASTA ZATRZYMAL SIE W LATACH 80 XX WIEKU
s 74 podobno ma isc na annopol
omijajac wasz cudowny grod
Podobno koń narobił w pławo w polu
Zrobili w ciula mieszkańców. Wysiedlili z domów, polikwidowali działki a pożytek z tej niby obwodnicy żaden !!!!!
Takich radnych żeście wybrali że nawet się nie chce przeczytać podstawowych przepisów tylko od razu interpelację byle by coś palnac . No ale co się spodziewać po karierowiczach bez pojęcia o podstawowych ustawach i rozporządzeniach. Ale to tylko pan R.N. to wiadomo wiatrówkę może tylko umieć sprzedać ahaha
Radny na wszystkim znać się nie musi. Nawet nie ma takiej możliwości.
Była interpelacja a od prawa to są prawnicy i oni się tym powinni zająć.
Gdyby to była prawdziwa obwodnica o odpowiedniej szerokości i bez ograniczeń prędkości, przejść i rond co kawałek, to by ciężarówki nią jeździły ze względu na czas i zużycie paliwa. Ta trasa z lat 80 zafundowana nam przez oszczędnego prezydenta K jak pamiętam nie sprawdziła się bo nie mogła. Ale ileż było radości, jakie peany i fanfary! Było wtedy myśleć – dotyczy mieszkańców i ówczesnych radnych. Ciekawe, który dziś się podpisze od tym „sukcesem.”
Tiry na tory!