Rada Miasta Tarnobrzega jednogłośnie podjęła uchwale o przekazaniu w formie darowizny Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, działki nad Jeziorem Tarnobrzeskim. W miejscu tym wybudowane zostanie Podkarpackie Centrum Ratownictwa za około 16 mln zł.
Na działce o powierzchni 0,7755 ha, leżącej wzdłuż ulicy Zeglarskiej, w sąsiedztwie przystani kajakowej, ronda, ulic Siarkowej i Kajakowej, powstanie budynek o powierzchni min. 800 m2, z częścią administracyjno-biurową i częścią garażową z pomieszczeniami technicznymi.
Wniosek pn.”Budowa Podkarpackiego Centrum Ratownictwa i koordynacji transgranicznych działań ratowniczych w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska” składany jest w ramach programu Interreg NEXT Polska Ukraina 2021-2027 „Leśny amulet – budowanie odpornego innowacyjnego rozwiązania przeciwpożarowego”.
Jak podała obecna na sesji wojewoda podkarpacka Teresa Kubas-Hul, wartość zadania wyniesie, w zależności od kursu euro 16 mln zł, z czego 2,5 mln euro to dotacja ze środków europejskich, a 1 mln 100 tys. zł to wkład własny z budżetu państwa. Częściowo ten wkład własny zostanie pokryty z rezerwy województwa.
Po stronie miasta jest m.in. przygotowanie dokumentacji dróg dojazdowych do obiektu oraz sfinansowanie ich remontu. O pomocy finansowej w tej kwestii mówiła wojewoda cyt: Obiecuje, że zrobię wszystko żeby znaleźć częściowe finansowanie tych inwestycji. Dlaczego mówię częściowe? Dlatego, że z tych programów którymi my dysponujemy, nigdy nie ma 100 procent, tylko zawsze jest wkład własny również ze strony samorządu” – koniec cytatu.
***********************************
„Zakres projektu „Budowa Podkarpackiego Centrum Ratownictwa i koordynacji transgranicznych działań ratowniczych w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska”, przewiduje realizację obiektu kubaturowego wraz z infrastrukturą techniczną obejmującego pomieszczenia dydaktyczne, edukacyjne, garaże i magazyny dla pojazdów ratowniczych oraz sprzętu.
Budowa bazy szkoleniowej przyczyni się do poprawy poziomu bezpieczeństwa w sferze organizowania i prowadzenia akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń.
Ponadto usytuowanie jej w sąsiedztwie Jeziora Tarnobrzeskiego poprawi poziom bezpieczeństwa osób wypoczywających. Zabezpieczenie akwenu Jeziora Tarnobrzeskiego będzie realizowane przez funkcjonariuszy Straży ze Specjalistycznej Grupy Wodno-Nurkowej. Ponadto w ramach prowadzonego doskonalenia zawodowego pełnione będą dyżury i szkolenia.”
Brawo dla radnego Szwagierczaka, że miał odwagę zadać pytanie o dworzec PKP na sesji, mimo że wszystko było prowadzone w „cukierkowy” sposób przez Mastalerza. Chodzi o to, że prezydent Nowak chce nam zafundować bubel, który nazywa centrum przesiadkowym. W rzeczywistości ma to być tylko jeden peron, co może sprawić, że stracimy wiele połączeń kolejowych.
Przecież jeden peron dla emerytów i rencistów zupełnie wystarczy.Młodzież dawno wyjechała
Gieroju, a ten projekt, według którego będą budować, będzie zgodny z nowymi przepisami? Na temat zgodności z nowymi przepisami projektu ul. Św. Kingi jakoś nie chciałeś się wypowiedzieć.
Goroj nie wypowiada się na tematy o których nie ma pojęcia.Innym napinaczom internetowym radzę to samo.Tak uczciwie
Widzę że szwagierczak się obudził przez 5.5 roku czyżby plany na start na prezydenta w przyszłych wyborach
Z dworca też będzie potrzebna droga do wybudowanego nowego lotniska bo paciag się szybciej porusza po torach niż karetka po drodze to teraz możesz następne pytania zadać radnym miasta
Gdy karetki pogotowia zabierali do Mielca to bezradny Sz… siedział cicho jak mysz pod miotłą. Siedział cicho w poprzedniej kadencji gdy marszałek Ortyl olał wszystkich bezradnych i siwego bajeranta nie spełniając swojej obietnicy dotyczącej powrotu oddziału wewnętrznego do naszego szpitala. Dziś też siedzi cicho gdy nowy dyrektor Szpitala Wojewodzkiego w Tarnobrzegu nie potrafi ściągnąć żadnego internisty a mieszkańcy miasta fikają(?) bo nie ma ich kto leczyć!!! NA JAKI CH… POTRZEBNY NAM TAKI KANDYDAT NA PREZYDENTA ? !
Ale szpital leczy ludzi?
Bo jak ministerstwo zdrowia ma większą władzę niż pacjent to niech ten szpital będzie pusty
A w nazwie jest błąd bo nie jest wojewódzki tylko powiatowy dlatego jest widać jaki personel pracuje a polityka jak narazie wygrywają tylko komu szkodzi
Karetki dostał Mielec i gdzieś tam w Bieszczadach jakaś miejscowość. Mówili wczoraj o tym w telewizji. O Tarnobrzegu cisza.
Centrum Przesiadkowe sprowadza się do „lepszej” wiaty przystankowej niż obecnie mamy przy ulicach. Dlaczego nie można stworzyć infrastruktury pozwalającej chronić podróżnego przy przesiadce z pociągu na autobus/MKS. Takim podejściem zniechęcamy wiele osób z przesiadania się z aut środków transportu publicznego ! Oczywiście kwestia jednego peronu i idące za nią opłakane skutki to dramat !
Nie należy się spodziewać, że stacja kolejowa tarnobrzeska będzie „wielka”.
Będzie jeden peron z wiatami jak na wiejskich przystankach kolejowych.
Zapewne kasa będzie nieczynna, a na tablicy dalej będzie informacja, że najbliższa kasa jest w Rzeszowie. Wystarczy popatrzeć na fotografie stacji kolejowej w Rozwadowie, która jest znacznie większa. Tam są postawione krótkie zadaszenia, a nie na całej długości peronów.
No to ja żąda od władz tego miasta aby się postarały. Jeśli się nie mylę to w Rozwadowie jest sam dworzec PKP. U nas w Tbg mówiło się szumnie o centrum komunikacyjnym, przesiadkowym. W moim minimalistycznym oczekiwaniu powinno być zapewnione przejście suchą nogą z pociągu do autobusu/MKS-u. A to co zostało przedstawione na wizualizacji to wiata przystankowa, skromny parking z zatoczkami. Co ma zachęcić do korzystania z tej infrastruktury? A przypomnę, że dla wielu osób będzie ona w sumie na uboczu.
Nic dodać nic ująć. Mała wiata z małym parkingiem, a nie żadne centrum komunikacyjne.
Zastanawiam się, gdzie jest przeznaczone miejsce na postój dla autobusów MKS?
Czy w ogóle jest takie miejsce przewidziane? Wszak tu dla nich będzie tzw. pętla. Na pętlach tak tramwaje jak i autobusy mają postoje, do czasu planowego odjazdu.
Zastanawiam się z której strony te autobusy będą zajeżdżać pod wiatę?
jeśli od strony ronda (na obwodnicy) to wiata jest w dobrym miejscu usytuowana, jeśli z drugiej strony autobus będzie musiał podjechać (od strony miejsca postoju dla autobusów podmiejskich i dalekobieżnych i przystanku PKS) to jak ten podjazd będzie wyglądał? Z której strony autko podjedzie?
Nie ulega wątpliwości, że wszystko musi być dobrze przemyślane, a jak znam Tbg to nie będzie.
Ta koncepcja jest śmiechu warta. Jedyny plus to, że jest to wszystko razem przy dworcu widmo PKP a nie za pseudoobwodnicą. Przecież te miejsca parkingowe zajmą pracownicy kierowcy, obsługa techniczna, kolejarze itd. A gdzie miejsca dla samochodów podróżnych. Lokalizacja dworca i tego pseudocentrum jest w dupie u murzyna także aż się prosi o dużą ilość miejsc parkingowych aby można było tam dojechać własnym autem i przesiąść się w dalszą podróż do pociągu/autobusu.
Parking powinien być też w pobliżu wiaduktu. Jest tam nieco miejsca na autka. Tylko czy w UM zatrybią?
Można by wnioskować o konsultacje społeczne. Ale jak to ma przebiegać tak, jak konsultacje w sprawie pl. B. Głowackiego to wątpię, że to coś da.
Jak najbardziej konsultacje powinny być, tylko kto się tym przejmie?
Inaczej bym je nazwał np. uwagi do projektu.
Powinna być możliwość wysłania uwag droga e-mailową.
Pomarzyć sobie można.
Koncepcję z samą wiatą trzeba wyjeb#ć w kosmos. Tego nawet nie można nazwać minimalizmem. Ja liczyłem na wiaty – ciąg wiar pozwalające przesiąść się w deszczowy dzień z pociągu na autobus/MKS bez zmoknięcia. Tymczasem mamy dworzec PKP i wiatę przystankową przy nim.
Jednym słowem poszli po najmniejszej linii oporu
Ja chciałbym mieć dach nad głowa gdy pada deszcz i gdy oczekuję na pociąg lub z niego wysiadam. A to zapewni tylko zadaszenie na całej długości peronu.
Zastanawiam się skąd się tej osobie od wizualizacji wzięło aż tyle terenu między obwodnica a budynkami?
Tak dodam, że ten teren od obwodnicy koniecznie musi być odizolowany betonowym murem.
No to nie wiedziałeś news że Tarnobrzeg bo Krakowie chce wybudować meteo
I nasza fajna władza chce aby się miasto wybiło do góry
Napisz poprawnie o cóż Ci chodzi.
a do kolbuszowej to nie laska sie porownywac?
O połączenia się nie martw. W planie jest połączenie z Warsiawką najkrótszą drogą czyli przez Tarnobrzeg. To będzie linia Rzeszówek -Warsiawka. Kilka kursów dziennie.
Kto bogatemu zabroni dać działkę wartą ze 2 miliony pewnie
odbije się kilkukrotnie jeszcze HEMS
Czkawką chyba
Jajecznica Mastalerz od tak pozwolił na oddanie takiej intrantej działki ? Nie bywałe. Na pewno miał jakiś interes w tym bo to nie możliwe że król działek nad jeziorem od tak takie atrakcyjne działki oddaje. Juz przeszłość pokazałą że działkii i włąsne intereswy Mastalerza to priorytet bycia u władzy. Nachapać włąsne kieszenie oraz kolegów z PO. Zresztą teraz będzie podobnie. Drenowane miasto na lewo i prawo tylko niech Jajecznica się rozkręci bardziej
„Po stronie miasta jest m.in. przygotowanie dokumentacji dróg dojazdowych do obiektu oraz sfinansowanie ich remontu.”
No to oczekuję że teraz, kiedy mamy prezydenta związanego z PiSem i wiceprezydenta z PiSu, drogi będą w końcu zaprojektowane zgodnie z pisowskimi wytycznymi wydanymi za wiceministury Pana Webera jako wiedza techniczna do wprowadzonych przez jego resort ogólnych przepisów w tym zakresie.
Ja jakoś nie słyszałem o jakimkolwiek konflikcie na linie PIS-PO czy nawet inne partie w zakresie konkretnych wytycznych projektowania infrastruktury. Więc skąd ten docinek? PS: Problem dotyczył zwykle finansowania inwestycji. A jak wiemy PISowskie gminy dostawały fure siana… a jedna wyjątkowa Pławo nawet rurociąg miała podłączony z Nowogrocką i chapała pełnym przepływem….gdy takie gminy jak Tbg dostawały przebrane okruchy z podłogi co pies już ich nie chciał ruszyć.
Gdzie się zapodziałeś, kiedy Pani Marysia proponowała zmiany na Jachowicza i na Wałowej? Idź brylować do tamtego tematu.
Jeszcze tego brakowało, żebyś wydawał internautom polecenia gdzie i co, a może i jak mają komentować.
Chcesz coś jeszcze mi napisać / odpowiedzieć, niekoniecznie przy tym artykule? Czy na razie to tyle?
Miasto zrobiło interes życia 😛
HEMS może uratować szpital, dlaczego nikt o tym nie mówi?
W jakim sensie? Że HEMS przetransportuje pacjentów ze zwijającego się szpitala w Tbg do innych placówek?
hems to powinien byc w duzych miastacha nie na wiosce
Potrzebna jest budowa nowych dróg w miescie – łacznika Ocic lub Chmielowa z obowdówką i droga na stalową oraz na Sandomierz druga nitka w okolicach Trzesni
Pomysł jest…fajnie a skąd finansowanie ?
KPO
BUDOWAC, BUDOWAC I BUDOWAC, CZAS RUSZYC TO MIASTO Z INWESTYCYJNEGO ZASTOJU W JAKIM PRZEZ KILKANASCIE OSTATNICH LAT BYLO.
Poczytaj ile tat temu miastu udało się sprzedać ostatnią działkę w strefie to może coś do ciebie i innych wreszcie dotrze
Ale to jest wał 3 dni wcześniej ogłaszają propozycje po trzech dniach głosują a już się okazuje że jest projekt WTF ??
Niebawem będzie zachodziła konieczność zmiany nazwy z Podkarpackiego… ,na Świętokrzyskie Centrum Ratownictwa.
To nastąpi po zmianach granic województw, kiedy przypiszą Tarnobrzeg do aktualnego woj. Świętokrzyskiego.
Kiedy Stalowa odda Wody Polskie?
KIEDY ZROBIA PORZADEK NAD JEZIOREM??? NAPRAWIA ZDEWASTOWANE LAWKI , POSPRZATAJA , POSADZA DRZEWA, WYTNA SZUWARY ZASLANIAJACE JEZIORO????
” wytną szuwary zasłaniajace jezioro ??????””” Naprawdę ????? Po je bało cię ????? .Naturalną otulinę jeziora , swoistą ekosferę z gniazdującym ptactwem WYCIĄĆ bo ci widok jeziora zasłania ??? Tak, po je bało cię.
Żeby to centrum jakoś przyzwoicie wyglądało to trzeba usunąć ten dom vis a vis budynku stacji kolejowej i ten budynek, gdzie jest sklep z artykułami BHP.