Jest zielone światło na budowę Podkarpackiego Centrum Ratownictwa nad Jeziorem Tarnobrzeskim. Bedzie także remont dróg i lądowisko dla śmigłowców

Rada Miasta Tarnobrzega jednogłośnie podjęła uchwale o przekazaniu w formie darowizny Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, działki nad Jeziorem Tarnobrzeskim. W miejscu tym wybudowane zostanie Podkarpackie Centrum Ratownictwa za około 16 mln zł.

Na działce o powierzchni  0,7755 ha, leżącej wzdłuż ulicy Zeglarskiej, w sąsiedztwie przystani kajakowej, ronda, ulic Siarkowej i Kajakowej, powstanie budynek o powierzchni min. 800 m2, z częścią administracyjno-biurową i częścią garażową z pomieszczeniami technicznymi.

Wniosek pn.”Budowa Podkarpackiego Centrum Ratownictwa i koordynacji transgranicznych działań ratowniczych w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska” składany jest w ramach programu Interreg NEXT Polska Ukraina 2021-2027 „Leśny amulet – budowanie odpornego innowacyjnego rozwiązania przeciwpożarowego”.

Jak podała obecna na sesji wojewoda podkarpacka Teresa Kubas-Hul, wartość zadania wyniesie, w zależności od kursu euro 16 mln zł, z czego 2,5 mln euro to dotacja ze środków europejskich, a 1 mln 100 tys. zł to wkład własny z budżetu państwa. Częściowo ten wkład własny zostanie pokryty z rezerwy województwa.

Po stronie miasta jest m.in. przygotowanie dokumentacji dróg dojazdowych do obiektu oraz sfinansowanie ich remontu. O pomocy finansowej w tej kwestii mówiła wojewoda cyt: Obiecuje, że zrobię wszystko żeby znaleźć częściowe finansowanie tych inwestycji. Dlaczego mówię częściowe? Dlatego, że z tych programów którymi my dysponujemy, nigdy nie ma 100 procent, tylko zawsze jest wkład własny również ze strony samorządu” – koniec cytatu.

***********************************
Zakres projektu „Budowa Podkarpackiego Centrum Ratownictwa i koordynacji transgranicznych działań ratowniczych w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska”, przewiduje realizację obiektu kubaturowego wraz z infrastrukturą techniczną obejmującego pomieszczenia dydaktyczne, edukacyjne, garaże i magazyny dla pojazdów ratowniczych oraz sprzętu.

Budowa bazy szkoleniowej przyczyni się do poprawy poziomu bezpieczeństwa w sferze organizowania i prowadzenia akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń.

Ponadto usytuowanie jej w sąsiedztwie Jeziora Tarnobrzeskiego poprawi poziom bezpieczeństwa osób wypoczywających. Zabezpieczenie akwenu Jeziora Tarnobrzeskiego będzie realizowane przez funkcjonariuszy Straży ze Specjalistycznej Grupy Wodno-Nurkowej. Ponadto w ramach prowadzonego doskonalenia zawodowego pełnione będą dyżury i szkolenia.”

Subskrybuj
Powiadom o
50 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
koneser jajecznicy
7 miesięcy temu

Brawo dla radnego Szwagierczaka, że miał odwagę zadać pytanie o dworzec PKP na sesji, mimo że wszystko było prowadzone w „cukierkowy” sposób przez Mastalerza. Chodzi o to, że prezydent Nowak chce nam zafundować bubel, który nazywa centrum przesiadkowym. W rzeczywistości ma to być tylko jeden peron, co może sprawić, że stracimy wiele połączeń kolejowych.

For
7 miesięcy temu

Przecież jeden peron dla emerytów i rencistów zupełnie wystarczy.Młodzież dawno wyjechała

Lucas
7 miesięcy temu
Reply to  For

Gieroju, a ten projekt, według którego będą budować, będzie zgodny z nowymi przepisami? Na temat zgodności z nowymi przepisami projektu ul. Św. Kingi jakoś nie chciałeś się wypowiedzieć.

For
7 miesięcy temu
Reply to  Lucas

Goroj nie wypowiada się na tematy o których nie ma pojęcia.Innym napinaczom internetowym radzę to samo.Tak uczciwie

JDJB
7 miesięcy temu

Widzę że szwagierczak się obudził przez 5.5 roku czyżby plany na start na prezydenta w przyszłych wyborach

Odp
7 miesięcy temu

Z dworca też będzie potrzebna droga do wybudowanego nowego lotniska bo paciag się szybciej porusza po torach niż karetka po drodze to teraz możesz następne pytania zadać radnym miasta

Robin
7 miesięcy temu
Reply to  Odp

Gdy karetki pogotowia zabierali do Mielca to bezradny Sz… siedział cicho jak mysz pod miotłą. Siedział cicho w poprzedniej kadencji gdy marszałek Ortyl olał wszystkich bezradnych i siwego bajeranta nie spełniając swojej obietnicy dotyczącej powrotu oddziału wewnętrznego do naszego szpitala. Dziś też siedzi cicho gdy nowy dyrektor Szpitala Wojewodzkiego w Tarnobrzegu nie potrafi ściągnąć żadnego internisty a mieszkańcy miasta fikają(?) bo nie ma ich kto leczyć!!! NA JAKI CH… POTRZEBNY NAM TAKI KANDYDAT NA PREZYDENTA ? !

Odp
7 miesięcy temu
Reply to  Robin

Ale szpital leczy ludzi?
Bo jak ministerstwo zdrowia ma większą władzę niż pacjent to niech ten szpital będzie pusty
A w nazwie jest błąd bo nie jest wojewódzki tylko powiatowy dlatego jest widać jaki personel pracuje a polityka jak narazie wygrywają tylko komu szkodzi

Bidok z Tbg
7 miesięcy temu
Reply to  Robin

Karetki dostał Mielec i gdzieś tam w Bieszczadach jakaś miejscowość. Mówili wczoraj o tym w telewizji. O Tarnobrzegu cisza.

Tarnobrzeżanin X
7 miesięcy temu

Centrum Przesiadkowe sprowadza się do „lepszej” wiaty przystankowej niż obecnie mamy przy ulicach. Dlaczego nie można stworzyć infrastruktury pozwalającej chronić podróżnego przy przesiadce z pociągu na autobus/MKS. Takim podejściem zniechęcamy wiele osób z przesiadania się z aut środków transportu publicznego ! Oczywiście kwestia jednego peronu i idące za nią opłakane skutki to dramat !

Czarno-widz
7 miesięcy temu

Nie należy się spodziewać, że stacja kolejowa tarnobrzeska będzie „wielka”.
Będzie jeden peron z wiatami jak na wiejskich przystankach kolejowych.
Zapewne kasa będzie nieczynna, a na tablicy dalej będzie informacja, że najbliższa kasa jest w Rzeszowie. Wystarczy popatrzeć na fotografie stacji kolejowej w Rozwadowie, która jest znacznie większa. Tam są postawione krótkie zadaszenia, a nie na całej długości peronów.

Tarnobrzeżanin X
7 miesięcy temu
Reply to  Czarno-widz

No to ja żąda od władz tego miasta aby się postarały. Jeśli się nie mylę to w Rozwadowie jest sam dworzec PKP. U nas w Tbg mówiło się szumnie o centrum komunikacyjnym, przesiadkowym. W moim minimalistycznym oczekiwaniu powinno być zapewnione przejście suchą nogą z pociągu do autobusu/MKS-u. A to co zostało przedstawione na wizualizacji to wiata przystankowa, skromny parking z zatoczkami. Co ma zachęcić do korzystania z tej infrastruktury? A przypomnę, że dla wielu osób będzie ona w sumie na uboczu.

Clip
DJB
7 miesięcy temu

Nic dodać nic ująć. Mała wiata z małym parkingiem, a nie żadne centrum komunikacyjne.

Czarno-widz
7 miesięcy temu

Zastanawiam się, gdzie jest przeznaczone miejsce na postój dla autobusów MKS?
Czy w ogóle jest takie miejsce przewidziane? Wszak tu dla nich będzie tzw. pętla. Na pętlach tak tramwaje jak i autobusy mają postoje, do czasu planowego odjazdu.

Zastanawiam się z której strony te autobusy będą zajeżdżać pod wiatę?
jeśli od strony ronda (na obwodnicy) to wiata jest w dobrym miejscu usytuowana, jeśli z drugiej strony autobus będzie musiał podjechać (od strony miejsca postoju dla autobusów podmiejskich i dalekobieżnych i przystanku PKS) to jak ten podjazd będzie wyglądał? Z której strony autko podjedzie?

Nie ulega wątpliwości, że wszystko musi być dobrze przemyślane, a jak znam Tbg to nie będzie.

Tarnobrzeżanin X
7 miesięcy temu
Reply to  Czarno-widz

Ta koncepcja jest śmiechu warta. Jedyny plus to, że jest to wszystko razem przy dworcu widmo PKP a nie za pseudoobwodnicą. Przecież te miejsca parkingowe zajmą pracownicy kierowcy, obsługa techniczna, kolejarze itd. A gdzie miejsca dla samochodów podróżnych. Lokalizacja dworca i tego pseudocentrum jest w dupie u murzyna także aż się prosi o dużą ilość miejsc parkingowych aby można było tam dojechać własnym autem i przesiąść się w dalszą podróż do pociągu/autobusu.

Czarno-widz
7 miesięcy temu

Parking powinien być też w pobliżu wiaduktu. Jest tam nieco miejsca na autka. Tylko czy w UM zatrybią?

Tarnobrzeżanin X
7 miesięcy temu
Reply to  Czarno-widz

Można by wnioskować o konsultacje społeczne. Ale jak to ma przebiegać tak, jak konsultacje w sprawie pl. B. Głowackiego to wątpię, że to coś da.

Czarno-widz
7 miesięcy temu

Jak najbardziej konsultacje powinny być, tylko kto się tym przejmie?
Inaczej bym je nazwał np. uwagi do projektu.
Powinna być możliwość wysłania uwag droga e-mailową.
Pomarzyć sobie można.

Tarnobrzeżanin X
7 miesięcy temu
Reply to  Czarno-widz

Koncepcję z samą wiatą trzeba wyjeb#ć w kosmos. Tego nawet nie można nazwać minimalizmem. Ja liczyłem na wiaty – ciąg wiar pozwalające przesiąść się w deszczowy dzień z pociągu na autobus/MKS bez zmoknięcia. Tymczasem mamy dworzec PKP i wiatę przystankową przy nim.

Koniuszy z Dzikowa
6 miesięcy temu

Jednym słowem poszli po najmniejszej linii oporu

Zapobiegliwy
6 miesięcy temu

Ja chciałbym mieć dach nad głowa gdy pada deszcz i gdy oczekuję na pociąg lub z niego wysiadam. A to zapewni tylko zadaszenie na całej długości peronu.

Myśloncy
6 miesięcy temu

Zastanawiam się skąd się tej osobie od wizualizacji wzięło aż tyle terenu między obwodnica a budynkami?
Tak dodam, że ten teren od obwodnicy koniecznie musi być odizolowany betonowym murem.

Odp
7 miesięcy temu

No to nie wiedziałeś news że Tarnobrzeg bo Krakowie chce wybudować meteo
I nasza fajna władza chce aby się miasto wybiło do góry

Prośba
7 miesięcy temu
Reply to  Odp

Napisz poprawnie o cóż Ci chodzi.

sando
6 miesięcy temu
Reply to  Odp

a do kolbuszowej to nie laska sie porownywac?

Jasno-widz
7 miesięcy temu

O połączenia się nie martw. W planie jest połączenie z Warsiawką najkrótszą drogą czyli przez Tarnobrzeg. To będzie linia Rzeszówek -Warsiawka. Kilka kursów dziennie.

As
7 miesięcy temu

Kto bogatemu zabroni dać działkę wartą ze 2 miliony pewnie

Czapka gruszek
7 miesięcy temu
Reply to  As

odbije się kilkukrotnie jeszcze HEMS

Robert
7 miesięcy temu
Reply to  Czapka gruszek

Czkawką chyba

Matroni
7 miesięcy temu

Jajecznica Mastalerz od tak pozwolił na oddanie takiej intrantej działki ? Nie bywałe. Na pewno miał jakiś interes w tym bo to nie możliwe że król działek nad jeziorem od tak takie atrakcyjne działki oddaje. Juz przeszłość pokazałą że działkii i włąsne intereswy Mastalerza to priorytet bycia u władzy. Nachapać włąsne kieszenie oraz kolegów z PO. Zresztą teraz będzie podobnie. Drenowane miasto na lewo i prawo tylko niech Jajecznica się rozkręci bardziej

rowerowy
7 miesięcy temu

Po stronie miasta jest m.in. przygotowanie dokumentacji dróg dojazdowych do obiektu oraz sfinansowanie ich remontu.”
No to oczekuję że teraz, kiedy mamy prezydenta związanego z PiSem i wiceprezydenta z PiSu, drogi będą w końcu zaprojektowane zgodnie z pisowskimi wytycznymi wydanymi za wiceministury Pana Webera jako wiedza techniczna do wprowadzonych przez jego resort ogólnych przepisów w tym zakresie.

Tarnobrzeżanin X
7 miesięcy temu
Reply to  rowerowy

Ja jakoś nie słyszałem o jakimkolwiek konflikcie na linie PIS-PO czy nawet inne partie w zakresie konkretnych wytycznych projektowania infrastruktury. Więc skąd ten docinek? PS: Problem dotyczył zwykle finansowania inwestycji. A jak wiemy PISowskie gminy dostawały fure siana… a jedna wyjątkowa Pławo nawet rurociąg miała podłączony z Nowogrocką i chapała pełnym przepływem….gdy takie gminy jak Tbg dostawały przebrane okruchy z podłogi co pies już ich nie chciał ruszyć.

rowerowy
7 miesięcy temu

Gdzie się zapodziałeś, kiedy Pani Marysia proponowała zmiany na Jachowicza i na Wałowej? Idź brylować do tamtego tematu.

DJB
7 miesięcy temu
Reply to  rowerowy

Jeszcze tego brakowało, żebyś wydawał internautom polecenia gdzie i co, a może i jak mają komentować.

rowerowy
7 miesięcy temu
Reply to  DJB

Chcesz coś jeszcze mi napisać / odpowiedzieć, niekoniecznie przy tym artykule? Czy na razie to tyle?

Buszujący+w+ryżu
7 miesięcy temu

Miasto zrobiło interes życia 😛

Czapka gruszek
7 miesięcy temu

HEMS może uratować szpital, dlaczego nikt o tym nie mówi?

Tarnobrzeżanin X
7 miesięcy temu
Reply to  Czapka gruszek

W jakim sensie? Że HEMS przetransportuje pacjentów ze zwijającego się szpitala w Tbg do innych placówek?

sando
6 miesięcy temu
Reply to  Czapka gruszek

hems to powinien byc w duzych miastacha nie na wiosce

Czapka gruszek
7 miesięcy temu

Potrzebna jest budowa nowych dróg w miescie – łacznika Ocic lub Chmielowa z obowdówką i droga na stalową oraz na Sandomierz druga nitka w okolicach Trzesni

Tarnobrzeżanin X
7 miesięcy temu
Reply to  Czapka gruszek

Pomysł jest…fajnie a skąd finansowanie ?

Tarnobrzeg moje miasto
7 miesięcy temu

KPO

SRODMIESCIE
7 miesięcy temu

BUDOWAC, BUDOWAC I BUDOWAC, CZAS RUSZYC TO MIASTO Z INWESTYCYJNEGO ZASTOJU W JAKIM PRZEZ KILKANASCIE OSTATNICH LAT BYLO.

As
7 miesięcy temu
Reply to  SRODMIESCIE

Poczytaj ile tat temu miastu udało się sprzedać ostatnią działkę w strefie to może coś do ciebie i innych wreszcie dotrze

Wawo
7 miesięcy temu

Ale to jest wał 3 dni wcześniej ogłaszają propozycje po trzech dniach głosują a już się okazuje że jest projekt WTF ??

Jasno-widz
7 miesięcy temu

Niebawem będzie zachodziła konieczność zmiany nazwy z Podkarpackiego… ,na Świętokrzyskie Centrum Ratownictwa.
To nastąpi po zmianach granic województw, kiedy przypiszą Tarnobrzeg do aktualnego woj. Świętokrzyskiego.

jez
6 miesięcy temu
Reply to  Jasno-widz

Kiedy Stalowa odda Wody Polskie?

Janusz
7 miesięcy temu

KIEDY ZROBIA PORZADEK NAD JEZIOREM??? NAPRAWIA ZDEWASTOWANE LAWKI , POSPRZATAJA , POSADZA DRZEWA, WYTNA SZUWARY ZASLANIAJACE JEZIORO????

Roman
6 miesięcy temu
Reply to  Janusz

” wytną szuwary zasłaniajace jezioro ??????””” Naprawdę ????? Po je bało cię ????? .Naturalną otulinę jeziora , swoistą ekosferę z gniazdującym ptactwem WYCIĄĆ bo ci widok jeziora zasłania ??? Tak, po je bało cię.

Myśloncy
6 miesięcy temu

Żeby to centrum jakoś przyzwoicie wyglądało to trzeba usunąć ten dom vis a vis budynku stacji kolejowej i ten budynek, gdzie jest sklep z artykułami BHP.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
50
0
Would love your thoughts, please comment.x
Przejdź do treści