Rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu trzeba przypilnować, mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej Rafał Weber, nawiązując do sytuacji z Niska i Mielca, gdzie prace prace projektowe zostały wstrzymane.
Dzisiejsza konferencja prasowa Rafała Webera, to pokłosie informacji przekazanych przez samego posła oraz spółki PKP początkiem bieżącego tygodnia. Przypomnijmy, w poniedziałek poseł powiadomił o wstrzymaniu w kwietniu 2024 roku, prac przygotowawczych przy modernizacji dworca PKP w Tarnobrzegu.
W odpowiedzi na informacje przekazane przez posła PKP wydało komunikat, w którym oświadczyło, że rewitalizacja dworca PKP w Tarnobrzegu jest planowana, obiekt znajduje się na liście podstawowej drugiej edycji Programu Inwestycji Dworcowych, program zaś został już przyjęty uchwałą Zarządu PKP S.A. i obecnie czeka na zatwierdzenie przez Radę Nadzorczą
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej poseł Weber uznał komunikat PKP za dobrą informację, z której jednak niewiele wynika.
– Nie wiemy kiedy spółka wróci do prac przygotowawczych przy rewitalizacji dworca w Tarnobrzegu i innych dworców, gdzie również prace zostały wstrzymane (…) W komunikacie tym nie było żadnej informacji czy są zabezpieczone środki finansowe na to zadania i oczywiście nie było informacji o harmonogramie prac (…) W 2023 roku, tworząc Program Inwestycji Dworcowych, ujęliśmy w nim ponad 300 inwestycji w całej Polsce i zaraz po tym, rozpoczęliśmy prace przygotowawcze dla 27 dworców. Wśród tych 27 dworców o wysokim priorytecie był dworzec w Tarnobrzegu, Krośnie, Lubaczowie i Sandomierzu. Dworzec w Tarnobrzegu miał dla nas wysoki priorytet. To dowód, że zależało nam na tym, aby odtworzyć zabytkowy dworzec w Tarnobrzegu jak najszybciej. Mam nadzieje, że ten wysoki priorytet zostanie zachowany – komentował poseł, zapowiadając dalsze swoje działania w tej sprawie.
– Mamy złe doświadczenia z ostatnich miesięcy, kiedy to spółka wycofała finansowanie z pierwszego Programu Inwestycji Dworcowych, budowy nowego dworca w Mielcu i rewitalizacji dworca w Nisku (…) Tam prace obejmowały już projektowanie – dodał.
Koszt rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu, przy założeniu, że przetarg zostałby ogłoszony w 2027 roku, wyniósłby ok.20 mln zł.
W drugiej części konferencji, odnosząc się do zarzutów dot. braku inwestycji kolejowych w Tarnobrzegu za rządów Prawa i Sprawiedliwości poseł wyliczył, że dzięki modernizacji linii kolejowych na trzech odcinkach, skrócił się czas dojazdu do Warszawy czy Rzeszowa, przywrócone zostało również bezpośrednie połączenie Tarnobrzega z Krakowem.
Szczegóły w materiale video. Zapraszamy
video: Piotr Morawski
Niech przynajmniej nie szkodzi to już pomaga.
Jak już tynk zaczyna odpadać i grzyb się pojawił to robota jest pilna bo będzie coraz gorzej
Czekamy na zwiększenie ilości połączeń kolejowych z Warszawą, Krakowem, Rzeszowem.
i wznowienie z Kielcami.
W Tygodniku Nadwiślańskim jest info, że od marca ruszają połączenia Polregio Sandomierza z Kielcami przez Ostrowiec Świętokrzyski- Skarżysko- Kamienną. Może warto pomyśleć by też Tarnobrzeg uwzględniono?
Marszałki musiałyby się dogadać, ale na marszałka podkarpackiego bym nie liczył, że coś zrobi dobrego dla Tarnobrzega. Musiałby wydarzyć się cud.
Towarzysz Rafał Weber miał 8 lat lat aby ten temat zrealizować, z czego 4 lata był wicemisterem infrastruktury.. Teraz się chłopisko obudziło do działania.. Towarzyszu pośle czemu nie zrealizował towarzysz tego przez 8 lat kiedy miał Pan realną możliwość na takie rzeczy?
Bo nie było parcia na remonty, ze strony lokanych rządzących prezydentów. Ot i cała prawda.
im mniej dzisiaj mówi tym więcej prawdy.
na zdjęciu nr 15 widać teren, gdzie powinien być stworzona strefa rekreacyjna i wypoczynkowa z fontanną, ławkami i figurami tarnobrzeskich straszonów, tabliczkami reklamującymi miejsca w Tarnobrzegu godne zobaczenia strefa bez dymu. Róbta bo czas ucieka i nie dożyję
Takie rzeczy to na rynku a nie na stacji kolejowej. Będą przychodzić rodzice z dziećmi posiedzieć na pkp i dziecko może spaść z peronu albo wpaść pod szynobus
obraz nędzy i rozpaczy do czego PIS doprowadził
Już niedługo pojawią się lekarze od tfuska nad Wisłą w Tarnobrzegu to cię z tej głupoty wyleczą
już marszałek wyleczył Tarnobrzeg chcąc zlikwidować szpital, zapomniałeś? Karetki codziennie do Rzeszowa i innych miejscowości wywożą ludzi, kto temu winien? Przypomnij sobie kto jest winien tej tragicznej sytuacji w Tarnobrzegu?
zaniedbania na dworcu widać gołym okiem więc nie zmienisz rzeczywistości manipulacjami. Bez odbioru
Spójrz wokół bo teraz jest obraz nędzy i rozpaczy a będzie jeszcze gorzej
Kolejowy Dworzec Centralny w Tarnobrzegu został doprowadzony do ruiny od dawna. Już za czasów PRL-u, po tym czasie za rządów tzw demokratycznych. Nie mieszaj do tego PiS-u
Dlaczego nie, jak wszędzie remontowali kolej tylko nie w Tarnobrzegu i powiecie tarnobrzeskim, to kto winny?
Teraz będą pilnowali? Koń by się uśmiał
Myślenie masz płytkie
Zapytaj poprzednich rządzących w Tarnobrzegu dlaczego się tematem nie interesowali. Ostatni prezydent twierdził, że tarnobrzeżanie nie jeżdżą pociągami.
ruina jest i nie zmieni tego chęć pilnowania remontu. Bo gdy mógł pilnować nie pilnował, niech nie szkodzi a pilnować może po cichu, niepotrzebny do tego rozgłos.
Pilnujemy, pilnujemy spraw tarnobrzeskiego dworca. Nawet podpowiadamy czego chcemy. Tylko na ile nasze uwagi zostaną wzięte pod uwagę?
https://nadwisla24.pl/2025/02/27/live-konferencja-prasowa-posla-na-sejm-rp-rafala-webera-zapraszamy-na-transmisje-video/
Uwagi pod nickiem „Tak se ino myśle”. Może nieco głośno 🙂
On już pilnował 8 lat
Przypilnować owszem trzeba, ale naprawy bubla prawnego o pierwszeństwie pieszego wchodzącego na przejście. Od tego zależy zdrowie wielu ludzi, a nie tylko samopoczucie garstki osób korzystających ze stacji kolejowej w upadłym mieście.
Niekompetentny pieniacz. Warto też zauważyć, że prezydent Nowak nie dał się ponownie wkręcić w polityczne gierki posła.
może pilnować, żeby nie było tego remontu. A prezydent musi uważać na ludzi, którzy ładnie mówią i manipulują, ma ich dużo w swoim otoczeniu, niech się rozejrzy i pomyśli.
„Koszt rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu, przy założeniu, że przetarg zostałby ogłoszony w 2027 roku, wyniósłby ok.20 mln zł.”
Czy będą remontowane budynki znajdujące się w pobliżu budynku stacji kolejowej?
Czy może dalej będą straszyć swoim wyglądem?
O tym ani słowa nigdzie nie piszą, nie mówią.
.
Może być i tak, że te straszydła dalej będą straszyć i nijak się to będzie mieć do wyremontowanego budynku stacji i sąsiadującego z nimi terenu.
remont powinien być kompleksowy, budynki, otoczenie, podziemne przejście , 2 zadaszone perony – Tarnobrzeg czeka
zdjęcia nadają się do Teleekspresu, pokazać jak wygląda POLSKA w ruinie
Dworzec macie podobny jak w Rumuni
Albo programu Sprawa dla reportera
Jest takich zaniedbanych dworców wiele w Polsce.