40 przejść dla pieszych w Tarnobrzegu ma zostać doświetlona. Ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla tego zadania.
Zadanie pn.,”Doposażenie przejść dla pieszych na terenie Miasta Tarnobrzega”, ma zostać zrealizowane w ramach Miejskich Obszarów Funkcjonowania. Przejścia muszą zostać zaprojektowane zgodnie z następującymi parametrami:
- asymetryczne oświetlenie przejść zapewniające widoczność pieszego
- skuteczne wykrycie pieszego na przejściu w strefie wejścia na przejście
- ostrzeganie kierowców informujące o obecności pieszego w strefie przejścia poprzez sygnały świetlne
- ostrzeganie pieszych w tym osób niedowidzących poprzez komunikaty głosowe dla pieszych
Zakres rzeczowy opracowania projektowego powinien obejmować:
,,Doposażenie przejść dla pieszych na terenie Miasta Tarnobrzega” w zakresie:
1. Wykonanie 4 szt. doświetlonych aktywnych przejść dla pieszych wraz z doprowadzeniem zasilania w ciągu drogi wojewódzkiej nr 723, zgodnie z załączonymi lokalizacjami:
a) przejście dla pieszych na ulicy Warszawskiej (przy posesji Warszawska 384, osiedle Wielowieś)
b) przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic: Warszawska-Cicha (przy posesji Warszawska 254, osiedle Wielowieś).
c) przejście dla pieszych na ulicy Warszawskiej pomiędzy posesjami Warszawska 220 i 373 (osiedle Sielec)
d) przejście dla pieszych na ulicy Warszawskiej obok zajazdu ,,Koga” (przy posesji nr Warszawska 259, osiedle Sielec).
2. Wykonanie 8 szt. doświetlonych aktywnych przejść dla pieszych wraz z doprowadzeniem zasilania w ciągu drogi powiatowej nr P3103, , zgodnie z załączonymi lokalizacjami:
a) 2 przejścia dla pieszych na ulicy Warszawskiej przy skrzyżowaniu z ul. Przemysłową
i ul. Cichy Kącik (osiedle Zakrzów).
b) przejście dla pieszych na ulicy Warszawskiej przy skrzyżowaniu z ul. Truskawkową (osiedle Zakrzów).
c) przejście dla pieszych na ulicy Warszawskiej pomiędzy posesjami Warszawska 65 i 32, przy skrzyżowaniu z ul. Jaśminową.
d) przejście dla pieszych na ulicy Sikorskiego przy skrzyżowaniu z ul. K. Wielkiego (obok sklepu Lidl).
e) przejście dla pieszych na ul. Sikorskiego przed skrzyżowaniem z ul. Sandomierską (przy murze Zamku Dzikowskich).
f) przejście dla pieszych na ul. Sikorskiego między sklepem Lidl a ulicą Dekutowskiego.
g) przejście dla pieszych na ul. Sikorskiego przy blokach Wyspiańskiego 22, 24.
3. Wykonanie 6 szt. doświetlonych aktywnych przejść dla pieszych wraz z doprowadzeniem zasilania w ciągu drogi wojewódzkiej nr 871 zgodnie z załączonymi lokalizacjami:
a) przejście dla pieszych na ulicy Sikorskiego przy skrzyżowaniu z ul. Rusinowskiego
i Czerwonego Krzyża.
b) przejście dla pieszych na ulicy Sienkiewicza na wysokości sklepu ,,Koszyk” (Sienkiewicza 165B).
c) przejście dla pieszych na ulicy Sienkiewicza na wysokości sklepów Sienkiewicza 180D
i 180E.
d) przejście dla pieszych na ulicy Sienkiewicza przed skrzyżowaniem z ul. Glinkową.
e) przejście dla pieszych na ulicy Sienkiewicza przed skrzyżowaniem z ul. Zakrzowską (przy posesji Sienkiewicza 211).
f) przejście dla pieszych na ulicy Sienkiewicza przed skrzyżowaniem z ul. Wiśniową (przy posesji Sienkiewicza 216, 218).
4. Wykonanie projektu sygnalizacji świetlnej dla przejścia dla pieszych wraz
z doprowadzeniem zasilania:
– przejście dla pieszych na ul. Wisłostrada, od Lasku Bulońskiego (os. Przywiśle) do cmentarza komunalnego (os. Miechocin).
5. Wykonanie 3 szt. doświetlonych aktywnych przejść dla pieszych wraz z doprowadzeniem zasilania w ciągu drogi powiatowej nr P3102, zgodnie z załączonymi lokalizacjami:
a) przejście dla pieszych na ulicy Sienkiewicza przed skrzyżowaniem z ul. Konopnickiej.
b) przejście dla pieszych na ulicy Sienkiewicza przed skrzyżowaniem z ul. Marii Dąbrowskiej (obok wjazdu do parkingu sklepu ,,Kaufland”).
c) przejście dla pieszych na ulicy Sienkiewicza przed skrzyżowaniem z ul. Garażową.
6. Wykonanie 18 szt. doświetlonych aktywnych przejść dla pieszych wraz z doprowadzeniem zasilania, zgodnie z załączonymi lokalizacjami:
a) przejście dla pieszych na ulicy Szpitalnej przy skrzyżowaniu z ul. Rusinowskiego.
b) przejście dla pieszych na ulicy Targowej od bloku Targowa 8 do boiska ,,Orlik” przy SP4.
c) przejście dla pieszych na ulicy Targowej obok cmentarza wojennego.
d) przejście dla pieszych na ulicy Zwierzynieckiej w pobliżu pizzerii Tertio w kierunku Parafii MBNP.
e) przejście dla pieszych na ul. Mickiewicza (droga powiatowa nr P1110) w rejonie drogi do cmentarza przy posesji nr 60 (osiedle Miechocin).
f) przejście dla pieszych na ul. Mickiewicza (droga powiatowa nr P1110) w rejonie drogi prowadzącej do SP6 przy posesji nr 88 (osiedle Miechocin).
g) przejście dla pieszych na ulicy Kopernika przy MOPR.
h) przejście dla pieszych na ulicy Kopernika między blokami Kopernika 19 i 21.
i) przejście dla pieszych na ulicy 11 Listopada między blokami 11 Listopada 15 i 20.
j) przejście dla pieszych na ulicy Kurasia przy skrzyżowaniu ulic Gazowa i Słoneczna.
k) przejście dla pieszych na ulicy Kwiatkowskiego obok myjni samochodowej.
l) przejście dla pieszych na ulicy 1 Maja przy skrzyżowaniu ulic Kochanowskiego
i Waryńskiego (pomiędzy apteką pod Tapima a siedzibą Sanepidu).
m) przejście dla pieszych na ulicy 1 Maja przy skrzyżowaniu z ul. Moniuszki (od strony Urzędu Starostwa w kierunku ul. Moniuszki).
n) przejście dla pieszych na ulicy Sokolej pomiędzy budynkiem Prezydenta Miasta Tarnobrzega a budynkiem Sokola 3B.
o) przejście dla pieszych na ulicy Sokolej przy skrzyżowaniu z ulicą Słowackiego (obok budynku TDK).
p) przejście dla pieszych na ulicy Sandomierskiej przy budynku Warsztatu Terapii Zajęciowej.
r) przejście dla pieszych na ulicy Wyspiańskiego przy SP4.
s) nowe przejście dla pieszych na ul. Słomki między ul. Kwiatową a sklepem ,,Spar” wraz
z wykonaniem chodnika.
7. Odnowienie istniejącego oznakowania poziomego na przejściach dla pieszych oraz uwzględnienie oznakowania teksturowego lub piktogramów na jezdni (w razie potrzeby).
8. Korekta geometrii przejść dla pieszych w zakresie ich przebudowy niezbędnej do prawidłowego doświetlenia pieszego.
9. Uwzględnienie balustrad i ogrodzeń oraz ramp krawężnikowych z kostki integracyjnej informujących osoby z niepełnosprawnościami o przejściu dla pieszych (w razie potrzeby).
10. Opracowanie aktualizacji projektów stałej organizacji ruchu dla dróg, w obrębie doświetlonych przejść dla pieszych, które zostały objęte w zakresie projektu.Zał. nr 2 do SWZ projekt umowy
Na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, w budżecie miasta zabezpieczono niemal 244 tys. zł netto.
Dobrze są takie projekty bo miasto na to nie wpadło
Fajnie by też było nie wyłączać już istniejących lamp skierowanych na chodniki w pobliżu przejść dla pieszych. Może po wymianie na oszczędne tak się stanie.
Że to poprawi widoczność to okej
Ale są nadal minusy w sprawie bezpieczeństwa dla pieszych a więc
Jazda hulajnoga mi
Jazda rowerem tam gdzie gdzie nie można się nimi poruszać
Brak kontroli gdzie są ronda przez policję i monitoring
I ostatnie nie równości jak na drodze i na chodnikach to dotyczy osób niepelnosprawnych
Nie usprawiedliwiam rowerzystów w każdym przypadku…. Ale generalnie infrastruktura rowerowa w Tarnobrzegu to jeden wielki burdel.
Burdello bum bum. Jak na filmie „Jak ę drugą wojnę światową”.
Burdello , burdello.Warttałoby te drogi niby rowerowe wysadzić w powietrze i wybudować nowe.
Może jaki Iwan to z czasem wykona jak się trzecia wojna zacznie.
Jest jeden wielki chaos w ich projektowaniu, wyznaczaniu, budowie i oznakowaniu. Nie było najwyraźniej całościowej koncepcji jak mają być wykonane i to się już nie poprawi.Robiono najwyraźniej z doskoku, raz tu, bo się kasa znalazła, potem gdzieś indziej, bez ładu i składu. Za późno na zmiany. Tarnobrzeskie dziadostwo. Zdążymy wyprostować nogi i wywiozą nas na cmentarz zanim się coś w tej materii zmieni.
Czasem mi się zdaje, że jak ludzie twierdzą, moi znajomi też, że drogi rowerowe są dobrze wykonane, to mi się wydaje, że albo mają klapy na oczach albo wsiadają na rower raz w miesiącu, może rzadziej i nie zauważają tego dziadostwa.
Bardzo dobry pomysł bo to mój pomysł. Ul. Sienkiewicza trzeba doświetlić albo wyciąć drzewa. Na DK9 już zrobione w tamtym roku.
Czemu drzewa mają być wycinane co one ci przeszkadzają?
Tak zostało ich za dużo wyciętych a to są płuca zieleni a ul Sienkiewicza jest cała oblegana przez samochody od samego początku aż do samego końca czyli centrum miasta i jak za wiaduktem
Jak ktoś nie umie przyciąć to trzeba wyciąć bo Bezpieczeństwo człowieka najważniejsze jest.
Ale drzewo ci mniej szkody zrobi niż auto a dobrze wiesz że miasto nie ma pieniędzy na poprawę sytuacji ludzi którym się gdzieś spieszy a w naszym szpitalu brakuje personelu
No to sprawę kieruj do spółdzielni mieszkaniowej a niech oni zwrócą uwagę garden bo ta firma się zajmuje drzewami
A drzew więcej ubywa niż parkingów przybywa i teraz to wytłumacz kierowcom którym się zawsze spieszy
To chyba pierwszy projekt,którego nikt nie kwestionuje. I słusznie,bo ma podnieść bezpieczeństwo mieszkańców i temu posłuży. Oby więcej takich inicjatyw,a nie robienie pod publikę tanich chwytów,jak choćby zorganizowane walentynki.
Doprawdy .Ja jestem pierwszy który pyta na czyn polega podniesienie bezpieczeństwa pieszych na przejściach gdzie od ich powstania do dziś nie było żadnego zdarzenia z pieszym..Jakieś genialne uzasadnienie bo zdaje się ze to kasa wyrzucona w przysłowiowe bloto
jedna duszyczka jest więcej warta niż ta cała inwestycja, a twoje wypociny sobie wsadź do zasada. Inwestycją dobra
Po dyrdymaliłes sobie a teraz odpowiedź na pytanie które postawiłem we wcześniejszym wpisie albo wskakuj na drzewo liście pompować geniusiu
Bezpieczeństwo na 1 miejscu, to że Ty twierdzisz, że są bezpieczne nie znaczy dla każdego, że są bezpieczne. Doświetlenie wpływa na to, że kierowcy bardziej widzą ludzi w ciemnych kolorach, jest to mój pomysł wdrożony na drogach krajowych i czas na inne. Cieszę się, że w moim Tarnobrzegu bedzie realizowany. Już w poprzedniej kadencji powinien być realizowany, ale ktoś zaspał. Pozdrawiam
Ok, tylko jeżeli na przejściu od jego powstania nie było żadnego zdarzenia z udziałem pieszego to co daje rzekome zwiększanie bezpieczeństwa skoro ono tam jest bezpieczne od zawsze.Co będziesz twierdził ze jak go doświetlisz a dojdzie do zdarzenia z pieszym?Trzeba go jeszcze ze bardziej doświetlić ?.Zwiększamy bezp na przejsciach gdzie są zdarzenia a nie wyrzucamy kasę tam gdzie zdarzeń nie ma.Fotoradary ustawia się tam gdzie jest bezpiecznie czy tam gdzie jest niebezpiecznie?Nieprawdaż?
Ja kwestionuję
jedna duszyczka jest więcej warta niż ta cała inwestycja, a twoje wypociny sobie wsadź do zasada. Inwestycją dobra. A ty się połóż i becz kwestionowaczu zacznij kwestować a nie kwestionować
Nie podchodzę do sprawy zero-jedynkowo. Stąd moje „ale”. Także walnij się w głupi łeb zanim zaczniesz kogoś obrażać! Przy okazji takich usprawnień powinny być uzupełnione – wykonane jako nowe przejazdy dla rowerzystów przy przejściach dla pieszych tam gdzie ich brakuje a po obu stronach jezdni jest dopuszczony ruch dla rowerzystów.
Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych niech sobie sami piesi podniosą. Wchodzą jak święte krowy na przejście, nie bacząc na to czy nadjeżdża pojazd. Patrzą w smartfony, maja kaptury na głowach, najwyraźniej głupich.
W necie jest film jak to kobita z wózkiem wchodzi na pasy nie spoglądając w lewo. Spojrzała w prawo i z lewej strony ją samochód stuknął. Jest jej ewidentna wina bo nie należy wchodzić pod nadjeżdżający samochód dokąd się ten przed przejściem nie zatrzymie.
Jakoś mi jej nie żal.
Doświetlenie jest ok ale proponuję postawić fotoradar na wysokości wieżowców przy Sikorskiego bo czasem widzę jak ludzie na pasach boją się przechodzić a czasem aż uciekają przed jadącymi 100km/h (a czasem nawet więcej) samochodami. Albo może chociaż jakaś kładka tam by w końcu powstała ?
brakuje doświetlenia przejść na orzeszkowej na wysokości Baru Jędruś – tak tam jest dwa przejścia nie widać w ogóle na czarno ubranych pieszych bo drzewa zasłaniają
Odblaski niech sobie zamontują. Będą widoczni. I wchodzą na jezdnię z zachowaniem ostrożności.
Na zachodzie piesi chodzą wieczorami w kamizelkach odblaskowych a u nas panuje przekonanie że wstyd zakładać taką kamizelkę
To świetna inicjatywa, która z pewnością przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Tarnobrzegu