Poznaliśmy oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla budowy nowego przebiegu DK9 w województwie podkarpackim. Dziesięciu wykonawców jest zainteresowanych przygotowaniem odcinka od obwodnicy Nowej Dęby do S74 oraz obwodnicę Kolbuszowej z węzłem Rzeszów Zachód na A4, a jedenastu odcinkiem łączącym obwodnicę Nowej Dęby z obwodnicą Kolbuszowej.
Przetarg i kryteria
Przetarg na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) został podzielony na trzy części:
- od drogi ekspresowej S74 w województwie podkarpackim do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km),
- od obwodnicy Nowej Dęby w m. Komorów do obwodnicy Kolbuszowej (ok. 11 km),
- od obwodnicy Kolbuszowej w m. Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km).
Wykonawcy mogli składać oferty dla jednej, dwóch lub wszystkich części zamówienia.
Złożone dokumenty będą teraz badane i oceniane według następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie zespołu geologicznego – 10 proc. i doświadczenie zespołu środowiskowego – 10 proc.). Ta tej podstawie zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza. Szczegółowe zestawienie ofert TUTAJ.
Zakres inwestycji
W ramach zamówienia przyszły wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in.: ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych, celem ustalenia optymalnego przebiegu ww. nowych odcinków DK9. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami DK9, obsługa terenów przyległych, rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska itp.
Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie DŚU jest warunkiem niezbędnym do przejścia do kolejnego etapu, tj. prac przygotowawczych w zakresie Koncepcji programowej. Na jej podstawie określimy zakres niezbędnych robót, potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.
Elementem uzupełniającym i zapewniającym ciągłość przebiegu drogi krajowej nr 9, są obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej, które zostaną zrealizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Łącznie z obwodnicami, cały odcinek nowej DK9 będzie liczył ok. 60 km.
Cel inwestycji
DK9 ma istotny charakter, gdyż stanowi jedną z dróg krajowych pozwalających na prowadzenie transportu na kierunku północ-południe. Obecny jej przebieg, ze względu na duże natężenie ruchu, na które składa się w głównej mierze ruch tranzytowy, jest niezwykle uciążliwy dla obszarów zabudowanych.
Według Generalnego Pomiaru Ruchu 2020-2021, na odcinku od Nagnajowa do Nowej Dęby średni dobowy ruch pojazdów wynosił pomiędzy 6 a 11 tys. pojazdów na dobę, na odcinku od Nowej Dęby do Kolbuszowej między 8 a 12 tys. pojazdów na dobę, natomiast pomiędzy Kolbuszową a węzłem Rzeszów Północ na A4 wynosił od 13 do 33 tys. pojazdów na dobę.
Tak wysoki poziom średniego dobowego ruchu pojazdów powoduje znaczne utrudnienie w płynności przejazdu. Dodatkowo DK9 krzyżuje się z wieloma drogami niższych klas. Występują też liczne zjazdy, zarówno publiczne, jak i indywidualne. Zagospodarowanie terenu wzdłuż istniejącej drogi krajowej nie pozwala na jej rozbudowę. Stąd decyzja o budowie nowego przebiegu DK9. Pozwoli to na odsunięcie ruchu pojazdów od ścisłej zabudowy, a tym samym usprawni ruch tranzytowy, którego część, z drogi ekspresowej S7, przejmuje DK9. Prowadzi ona ruch w kierunku Rzeszowa i dalej do przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Dodatkowo, budowa nowego przebiegu DK9 poprawi płynność transportu osobowego na kierunku Rzeszów – Radom i dalej do Warszawy. Skróci się też czas przejazdu oraz bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Realizacja inwestycji pozwoli także na likwidację tzw. wąskich gardeł warunkujących spowolnienie ruchu pojazdów.
Program budowy 100 obwodnic w województwie podkarpackim
W województwie podkarpackim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic (PB100) powstanie osiem nowych inwestycji drogowych. Oprócz realizowanego II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28 oraz obwodnic Pilzna, Jasła, Brzostka i Kołaczyc będących na etapie postępowania przetargowego, są to jeszcze obwodnice:
- Nowej Dęby w ciągu DK9,
- Kolbuszowej w ciągu DK9,
- Miejsca Piastowego w ciągu DK28,
- Przemyśla w ciągu DK28/DK77.
foto&info: GDDKiA
Obyśmy się nie dowiedzieli, że rząd nieudaczników z PO wstrzymuje inwestycję. Pinindzy ni ma i nie będzie i tylko w programie***** *** i slugostwo szwabom
Dla twojej wiochy pławo głównie nie będzie Wojtek
Nieudaczniki to był PiS nic nie robili mieli gdzieś kraj ludzi kłamcy złodzieje nie było pieniędzy na nic
Kto przeprowadzil na twojej pustej bani lobotomie?. Putin czy szwaby? A może po prostu jesteś eSBecką mendą?
jest malo prawdopodobne zeby droga ta wogole powstala
BO PINIĘDZY NIMA I NIE BĘDZIE.
Poszły na komisję słedcze i na korytka dla tych co popierają (nie)rząd Tuska.
Teraz pieniędzy jest dużo przedtem nie było poszły na Kaczyńskiego morawieckiego nakradli afer przekrętów narobili całe PiS dobrze że ich nie ma
pomyleć,że pis też miał tę drogę w dupie (s74) i myślał tylko jak swoich pupili ze Stalowej podłączyć do ekspresówki mając tutejszych wyborców pisuaru tam gdzie prezes miał los swojego brata (zimnego leszka) gdy kazał mu lądować w smoleńskim błocie 😉
ciociu uspokoj sie
Ale tą drogę załatwił Weber w sensie rozbudowę Dk9.
o tym piszę,że do swoich w Stalowej załatwił.
losieku stary grodzioe sandomierskiego uspokoj sie
Dzięki PiS, ta droga S74 ponownie znalazła na mapach GDDKiA, którą PO za swoich pierwszych i drugich rządów zupełnie wykreśliło i odłożyło budowę na kilkadziesiąt lat!!! A to już bardzo dużo !!! Poza tym ile pieniędzy PiS dołożył do obwodnicy Tarnobrzega i ją dofinansował, a co wybudowali ? Poza tym gdyby nie PiS w Sandomierzu dalej zostałby do użytku tylko jeden nowy most, gdyż PO całkowicie olało temat, wszystkie decyzje i pozwolenia środowiskowe w 2010 roku poszły się walić ?! Te intelektualne elyty nigdy na nic nie mają pieniędzy, co było widoczne za ich 8 letnich poprzednich rządów. Wówczas według Ciebie pewno też winny był PiS ich nieudolnych rządów!
Fakt jak się patrzyło jak łamali prawo,konstytucję i obyczaj sasin,zero,czarnecki,kaczka i koledzy to tusk z nowakiem od zegarka wyglądali jak amatorzy z przedszkola…
A ile się okradli przy tym mateccy obajtki i reszta mazurków czy ich braci to zawstydzili nawet okupantów.
Każdy pyta o miliardy z KPO a kto pamięta ile miliardów za emisję co2 pisuar dosłownie przeyebał?
Napisz czemu został zatrzymany Olgierd L ??? Ludzie oczekują na sprawiedliwość, a nie zemstę polityczną !!! A tu Kaczyńskiego za wieniec ścigają !!! Stary puknij się w baniak i spójrz na te rozliczenia!
Ja temu by rozliczyli zbynia zero czy tego karakana co ukradł księżyc bardzo kibicuję.
A że przy okazji zarzuty dostał Sławek Neuman to trudno 😉
Ty gościu jesteś taki złośliwiec jak Donaldinio. Ten ostatni i ty to w werhmachcie powinniście się zatrudnić, ze swoją mściwością. Donaldiniowi w mundurze ze swoją zaciętą z nienawiści do Polaków gębą byłoby do twarzy. Już go w necie kiedyś w mundur ubrali.
Teraz to mnie obraziłeś porównaniem do leszczyka tuska.
Największą zaletą tuska wciąż jest to,że nie jest obskuranckim głupkiem,chamem,tchórzem i wieprzem jak kaczynscy bracia.
Był kłamcą i to powiedziała mu (w telewizji) uczennica. Zanim bryknął do Brukseli a zarzekał się, że tam go nie będzie.
Tusk nic dla Polski nie zrobił i nie zrobi. teraz z zacietrzewieniem zwalcza PiS. Ma jakąś chorobę wynikłą z zacietrzewienia wobec PiS. Interesi mnie, kiedy naród zatrybi, że to szkodnik dla Polski był za czasów obecności w Brukselce i dalej nic się nie zmieniło. NIC nie czyni dla rozwoju polski. Niech się lepiej zajmie, wraz ze swoją elytą, zachodnią popowodziową stroną Polski.
Co dla Polski zrobił PiS? Co? Pokłócił naród, inflację, najdroższy prac w Europie, kredyty najdroższe
Wtedy nie było takiego długu ani inflacji spowodowanej dodrukiem pieniądza
Akurat Lech Kaczyński to najlepszy prezent po 1989 r
Przecież ten błazna,ta karykatura człowieka nie była prezydentem.
Nawet feralnego dnia pilotowi kto inny wydawał rozkazy niż zimna małpeczka leszek.
Generalnie jest jakaś miarą wszystkiego,że towarzysz kwasniewski zjadał na surowo wszystkich trzech swoich nieudolnych następców będących asystentami swojej partii.
Na innym świecie przyszło nam żyć
Następny tępy muł spod znaku „silnych w kupie”. Jesteś głupi od urodzenia czy występił u ciebie idiotyzm wtórny? A może jesteś tylko zawartością latryny Putiny.
Revolutionize your weighing needs with BWER, Iraq’s top provider of weighbridge systems, featuring unparalleled accuracy, durability, and expert installation services.
Przydałaby się kładka nad Wisłą w Tarnobrzegu. Kładka dla pieszych i rowerzystów. No i plaża po drugiej stronie rzeki.
Przydałby to się most na wysokości „śmierdzidła”, do ul.Kazimierza Wielkiego !!!
I już masz to załatwione. Coś jeszcze? Napisz szybko póki robię listę.
JESLI TE PLANY W MIARE SZYBKO SIE UREALNIA, TO DOBRZE BEDZIE WROZYLO TO NASZEMU MIASTU POD WZGEDEM KOMUNIKACYJNYM I NIE TYLKO. OBY TERAZ SIE UDALO ZAROWNO Z 9, JAK I S74
https://www.stalowka.net/wiadomosci.php?dx=29701
Nowy rząd ma kasę na wszystko wywalczyli z uni dbają o kraj są budowy remontu jest dobrze i będzie lepiej i ładniej dla nich da się wszystko zrobić
Rzeczywiście mamy rzekę miodem I mlekiem płynąca na której unosi się kostka masła za prawie 10 złotych a na pobliskiej stacji benzynowej benzyna po 5.19.Toz to siok
Droga powinna być zaprojektowana i połączyć Mielec Tarnobrzeg i do s74 – obecnie wybrane warianty obwodnica Kolbusxowej od Weryni totalnie bezsensu i brak logiki – drogi mają łączyć miasta a nie być tanie –
Mielecki nie mąć jest dobrze
To wszystko to pikuś do tego co dzieje się i buduje w Stalowej Woli i w stalowowolskiej strefie ekonomicznej.Oto przykład pierwszy z brzegu z ostatnich dni. Podpisano umowę na budowę strategicznej obwodnicy gospodarczej Stalowej Woli Dziś Stalowa Wola zrobiła kolejny krok w kierunku dynamicznego rozwoju gospodarczego iinfrastrukturalnego. Podpisano umowę na realizację kolejnej ważnej inwestycji – budowy nowej obwodnicy gospodarczej, która połączy Strategiczny Park Inwestycyjny Europark Stalowa Wola z węzłem S19 Nisko-Nowosielec. To zadanie, o wartości ponad 362,8 mln zł, stanie się impulsem do jeszcze większego rozwoju miasta i całego regionu. Lucjusz Nadbereżny Prezydent Stalowej Woli podkreślił, że inwestycja nie tylko poprawi komunikację – czas dojazdu do S19 skróci się do 10 minut, ale przede wszystkim stworzy nowe możliwości dla inwestorów i mieszkańców. Projekt przewiduje budowę dwujezdniowej drogi o parametrach GP, co zapewni płynność ruchu i wysoką przepustowość. Planowane są również ronda, nowe zjazdy i infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Nie zabraknie także ekologicznych rozwiązań, takich jak przejścia dla zwierząt i przepusty ekologiczne. Inwestycja obejmuje budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej i zieleni drogowej, co zapewni jej estetyczny i funkcjonalny charakter. Prace mają zakończyć się w 2028 roku, a ich efekt będzie odczuwalny zarówno dla lokalnych przedsiębiorców, jak i mieszkańców, którzy zyskają lepsze… Czytaj więcej »
Potrzebny rozwój Tarnobrzega. Potrzebny przemysł, potrzebna spalarnia, potrzebne nowe drogi w mieście, potrzebne tanie grunty dla młodych, którzy się wybudują i zamieszkają w Tarnobrzegu,
Zamieszkać w Tarnobrzegu?Po co?Właśnie się wyprowadzam do pobliskiej Stalowej Woli .A mam 27 lat.Mam tam prace ,dziewczynę i perspektywy.Tarnobrzeg pozostawiam emerytom.
To już wyjeżdżaj plawiaku. Jeszcze kop na dupę na przyspieszenie. W Tarnobrzegu mieszkają lepsi. Gorsi w chmurze aluminiowej.