Strefy płatnego parkowania w Tarnobrzegu najpóźniej od 1 czerwca

Etapami w Tarnobrzegu mają zostać wprowadzone strefy płatnego parkowania. Decyzją Rady Miasta, na uruchomienie pierwszego etapu systemu, który ma zacząć funkcjonować najpóźniej od 1 czerwca br., przeznaczono kwotę 320,233 zł.

Pieniądze te zostaną przeznaczone na dzierżawę 15 parkometrów, zakup 2 termalni kontrolnych, 2 drukarek technicznych oraz pokrycie kosztów związanych z uruchomieniem systemu kontrolno-windykacyjnego. W uchwale założono pokrycie tych wydatków wpływami z opłat w strefach płatnego parkowania.

Pierwszy etap utworzenia stref płatnego parkowania obejmuje ulice:
 
1. Tadeusza Kościuszki – od ul. Dominikańskiej do Placu Bartosza Głowackiego.
2. Dominikańską – od ul. Tadeusza Kościuszki do ul. Sandomierskiej.
3. Sandomierską – od skrzyżowania z ul. Dominikańską do Placu Bartosza Głowackiego.
4. Szeroką – na całej długości.
5. Krótką – na całej długości.
6. Adama Mickiewicza – od Placu Bartosza Głowackiego do skrzyżowania z ul. Sokolą.
7. Szkolną – na całej długości
 
Zgodnie z podjętą Uchwałą Rady Miasta Tarnobrzega z dnia 26.02.2020 r. nr XXV/281/2020 stawki opłat za postój pojazdów samochodowych będą wynosiły:
 
a) 1,00 zł – za pierwsze pół godziny parkowania w ciągu jednego dnia.
b) 2,50 zł – za pierwszą godzinę parkowania.
c) 3,00 zł – za drugą godzinę parkowania.
d) 3,60 – za trzecią godzinę parkowania.
e) 2,50 zł – za czwartą i każdą następną godzinę parkowania.
 
Ponadto ustalone zostały opłaty abonamentowe w wysokości:
 
a) 50,00 zł – za wydanie karty abonamentowej typu P (przedsiębiorca) – miesięczna za jeden pojazd.
b) 10,00 zł – za wydanie karty abonamentowej typu M (mieszkaniec) – miesięczna za jeden pojazd.
 
Za nieuiszczenie opłaty, zostały ustalone dodatkowe opłaty w wysokości:
 
a) 75,00 zł – jeżeli opłata dodatkowa zostanie uiszczona w dniu wystawienia wyzwania.
b) 100,00 zł – jeżeli opłata dodatkowa zostanie uiszczona między drugim a 7 dniem wystawienia wyzwania.
c) 150,00 zł – jeżeli opłata zostanie wniesiona w 8 dniu bądź później po wystawieniu wyzwania.
d) Po 14 dniach następuje postępowanie administracyjne.

 

Subskrybuj
Powiadom o
43 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Merrry
13 dni temu

Teraz do dopiero Plac Bartosza będzie świecił pustkami…

obywatel
12 dni temu
Reply to  Merrry

Dorżną nieuki tylko tych co jeszcze pozostali na placu czerwonym – w pojeb….. łbach uroiło się, że miasto będzie zarabiać (będą dochody) – tylko patrzeć jak reszta handelku spier…. z tego placu.

Limas
9 dni temu
Reply to  Merrry

I bardzo dobrze. Będzie zdrowsze powietrze.

Mirek
9 dni temu
Reply to  Merrry

I dobrze
W tej mieścinie można chodzić do pracy na piechotę
Nie trzeba 1 km jeździć i parkować 8 godzin w centrum !!!!

Dekut
13 dni temu

Proszę u ustawienie szlabanu na ulicy Dekutowkiego. Już teraz ciągle pchają się tam wszyscy, jak nie mogą zaparkować na Targowej lub w centrum. Jak będą strefy płatnego pakowania, to już w ogóle mieszkańcy boków przy tej ulicy nie będą mieli gdzie parkować.

odp
13 dni temu
Reply to  Dekut

ale tez niech postawia na mickiewcza 1 i na moniuszki koło tych białych budynków

TBG
12 dni temu
Reply to  Dekut

Popieram.Już teraz jest dramat ,a nie wyobrażam sobie co będzie później. Skoro jako mieszkaniec będę opłacać miesięczny abonament, to chcę mieć okazję z niego skorzystać czyli zaparkować po pracy pod własnym blokiem. Może przy okazji uda się poprawić tor przeszkód za pawilonami na Wyspiańskiego, bo drogą tego nazwać nie można. Chyba że czekamy aż ktoś sobie uszkodzi auto lub złamie nogę i wystąpi z odszkodowaniem.

Mar
13 dni temu

Przyjmując, że płatne parkowanie będzie po to, żeby zwiększyć rotację pojazdów, a nie zwiększyć wpływy do budżetu, to nasuwają mi się 2 podstawowe pytania.
1) Gdzie powstanie do końca maja darmowy parking na obrzeżach strefy lub centrum? Bo żeby ktoś przerzucił się na spacery po centrum, to powinno być gdzie zaparkować w okolicy.
2) Jaka infrastruktura rowerowa powstanie do końca maja w centrum (ul. Piłsudskiego, ul. Mickiewicza itp.)? Bo żeby ktoś przerzucił się na dojazdy rowerem do centrum, to powinna być tam infrastruktura rowerowa.

Mar
12 dni temu
Reply to  Mar

Mogły paść odpowiedzi, jak to władza przychyli nam nieba z nowym bezpłatnym parkingiem i infrastrukturą rowerową w centrum do końca maja, w zamian za strefę płatnego parkowania. Tymczasem poleciały milczące minusy. No to dla przypomnienia dwa punkty z programu wyborczego Pana Prezydenta: rozwój infrastruktury dróg rowerowych; budowa i remonty parkingów miejskich.

seba
13 dni temu

Aj LAV JU PREZEDENCIK !!!

Owen
13 dni temu
Reply to  seba

Sołtys z za plecow Dariusza rządzi pełną gębą!

Alf
13 dni temu

To jest obecnie rozwiązanie stosowane z powodzeniem w coraz większej liczbie miast w kraju. Rzeczywiście trzeba pomyśleć o jednym a najlepiej dwóch parkingach bezpłatnych na obrzeżach miasta dobrze skomunikowanych komunikacją miejska z centrum . Pewnie za chwile spółdzielnie postawią szlabany na swoich terenach.

Bozo
12 dni temu
Reply to  Alf

Racja. Dwa parkingi na obrzeżach: jeden w Wielowsi a drugi na Miechocinie. Wsiądą do metra i szybko dojadą do centrum. Alf trzyma formę – jak zwykle oderwany od rzeczywistości tej naszej powiatowej wsi zwanej miastem

Alf
12 dni temu
Reply to  Bozo

A wystarczyło poczytać o rozwiązaniach innych miast , które wprowadziły zasady płatnego parkowania. Tak robią wszyscy. Ale lepiej wyjść na debila .

ghj
9 dni temu
Reply to  Bozo

jesteśmy dwa razy bogatsi od Warszawy w opłatach za wywóz smieci,a jak

Mar
12 dni temu
Reply to  Alf

Od lat nie można choćby ustawić znaków ciągu pieszo-rowerowego i wymalować przejazdów rowerowych na ul. Sikorskiego od muru w stronę Sandomierza, a Ty liczysz na system typu park & ride? Zwykły bezpłatny parking na obrzeżach strefy płatnego parkowania lub centrum to byłoby znaczące osiągnięcie biorąc pod uwagę stan miasta.

Alf
12 dni temu
Reply to  Mar

Niekoniecznie. Wystarczy teren. Utwardzić go gruzem z kruszarki. Na wierzch tłuczeń. To nie są naprawdę duże koszty. Dla chcącego nic trudnego. Pożyjemy zobaczymy.

z TBG
11 dni temu
Reply to  Alf

Racja. W miejscu planowanej galerii powinien być piętrowy parking. W tym miejscu powstają jakieś dwa sklepy o których nikt wcześniej nic nie mówił.

Socjolog z Wyspiańskiego
12 dni temu

Wpływy z opłat z parkometrów są niczym w porównaniu z brakiem wpływów do kasy miasta opłat i podatków od sklepów prowadzących działalność na Palcu Bartosza. Ale cóż – historyk tego nie ogarnia !!!

Owen
12 dni temu

Co Ty chcesz od histotyka, to przecież nie jego pomysły, tu większy geniusz rządzi, wuefista z Woli Baranowskiej.

kapral
12 dni temu

dariusz z krosna niewątpliwie zostanie zapamiętany jako miernota

walt
12 dni temu
Reply to  kapral

a który z prezydentów Tarnobrzega nie zostanie tak zapamiętany ? 🙂

piechota morska
12 dni temu

Brawa za pomysl z parkomatami. Jak mi się pod oknami mieszkania zwiększy ilość samochodów to je obfotografuję, prześlę fotografie do el.Presidento i zaprzestanę płacenia podatku. Zażądam usunięcia parkomatów.

mirekmotylek
12 dni temu

Proponuję wyciąć resztę Zwierzyńca….to co jeszcze zostało po obwodnicy…
Panie Prezydencie, po co mieszkańcom las i piękno natury?
Resztę zalejecie betonem i powstanie wielki wspaniały parking…
Kasy trochę wpłynie….
Ale i tak Wam będzie zawsze brakować…

polak
12 dni temu

zadnej strefy parkowani a płatnej nie potrzeba nikt nie będzie tam parkował i płacił szkoda kasy, to teraz auta będa parkowane na ulicy i nie będzie jak przejechac najlepiej zrobic parking na stadionie

obywatel
12 dni temu

Nieudacznicy – urzędasy, burmistrz z nieukami z rady miasta – to tylko kombinują jak do kieszeni mieszkańców się dobrać – niech się pochwala ile tym razem dostali z RFIL – oni powinni stąd WYPIR………

wieśniak
11 dni temu
Reply to  obywatel

przyjdo nastepne i bedo takie same.

Odyseusz
12 dni temu

Nie dość że w tbg mamy najdroższą wodę, śmieci to na dodatek chcą nas jeszcze łupić na parkometry. Ludzie albo przegonimy z UM tych pasożytów albo oni wydoją z nas ostatnią złotówkę z kieszeni !

Zmowa?
11 dni temu

Zmówiły się władze miasta z nowymi inwestorami? Za chwilę otworzą się nowe duże sklepy i galeria z darmowymi parkingami praktycznie w centrum miasta. Władza wprowadzając płatne parkingi odstraszy niedobitki klientów z rynku i okolic. Upadnie reszta małych lokalnych sklepów i rynek stanie się martwą częścią miasta z płatnymi parkingami…. Wg. obecnych władz galeria ma przejąć nawet funkcje kulturalne(miało być tam kino) Źle to wygląda.

Alf
11 dni temu
Reply to  Zmowa?

Ma to sens.

tbg
11 dni temu
Reply to  Alf

Urząd Pracy da pożyczkę, to będzie można otworzyć „wyspę” w galerii do czasu zamknięcia galerii przez Rząd z powodu trzeciej i pół fali.

Alf
11 dni temu
Reply to  tbg

Naprawdę myślisz ,ze wpuszczą kogoś z miasta? Bez szans. Umowy podpisują wyłącznie z sieciówkami. Minimalny okres najmu to 3 a czasami nawet 5 lat. Sieciówki w ogromnej większości będące własnością zagranicznych firm . Miasto dostanie podatek od nieruchomości o ile nie zrzekli się za jakiś okres i to wszystko.

Nd.
11 dni temu

Kiedy zostaną wprowadzone opłaty za sranie psów po trawnikach i chodnikach.

Limas
11 dni temu
Reply to  Nd.

PIS, już pracuje nad ustawą. Gówna psie mają być ważone, a opłata zależy będzie od wagi.

ghj
9 dni temu
Reply to  Limas

ja od jutra zaczynam obsrywac chodniki ,bedę to robił wcześnie rano,aby jak najwieksza grupa mogła skorzystać,tzn. wdepnąc.smacznego brudasy i śmierdziuchy,to do panów posiadaczy szczęśliwych OBSRAŃCÓW!

Natura
9 dni temu

I bardzo dobrze ze będą płatne parkingi. Brzuchacze w samochodach nie będą zatrowc powietrza, jeżdżąc od sklepu do sklepu.

ghj
9 dni temu
Reply to  Natura

a co to ma do rzeczy?

Mar
8 dni temu
Reply to  Natura

No to gdzie i kiedy ten nowy bezpłatny parking na obrzeżach centrum? O infrastrukturę rowerową w centrum już nawet nie pytam.

Mira
9 dni temu

KIEDY SCIEZKI ROWEROWE ZOSTANĄ OCZYSZCZONE Z PIACHU I KAMIENI PO ZIMIE???? JUZ KWIECIEN JEST ! STRACH PO NICH JEZDZIC

Natura
9 dni temu
Reply to  Mira

Trzeba czekać na,, halny”, to zrobi porządek.

tyż rowerzysta
8 dni temu
Reply to  Mira

W Tarnobrzegu jest tak, że jeśli się coś wybuduje, np.te niby ścieżki rowerowe, to potem sie o nich zapomina. Kiedy po weekendach są rozbite butelki na ścieżce rowerkowej, w kierunku Wielowsi, to nie ma kto tego uprzątnąć. Pracy ci u nas w Polsce dostatek tylko co przeszkadza, aby ją wykonać?

Brak słów jak szpecie nasze miasto.
8 dni temu

Ostatni gasi światło …

Dojna zmiana. Rodzina na swoim.
8 dni temu

„Żona posła PiS na trzech stanowiskach w Orlenie po objęciu prezesury przez Daniela Obajtka.Odkąd Daniel Obajtek został prezesem PKN Orlen Sylwia Sobolewska – prywatnie żona posła PiS Krzysztofa Sobolewskiego – otrzymała w spółkach koncernu trzy posady: dyrektora i w dwóch radach nadzorczych.
Jej kariera w państwowych spółkach rozpoczyna się w maju 2017 roku, kiedy to została członkinią rady nadzorczej Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów, gdzie zasiada do dzisiaj. W latach 2018-2020 zasiadała również w radach nadzorczych PKO TFI i Centrum Badań Jakości.
W tamtym okresie porzuciła też inspekcję handlową na korzyść PFR Nieruchomości, gdzie została kontrolerką zgodności. Zajmowała się m.in. zarządzaniem ryzykiem i ryzykiem operacyjnym.
W lutym 2018 roku stery w PKN Orlen przejmuje Daniel Obajtek, a to otworzyło drogę Sylwii Sobolewskiej do intratnych stanowisk w paliwowym koncernie.
Sobolewska jest w Orlenie dyrektorką działu systemów zarządzania i ryzyka korporacyjnego. Stanowisko to łączy z zasiadaniem w radach nadzorczych dwóch podległych Orlenowi spółek: Anwilu (od 10 grudnia 2019 roku) i Orlen Paliwa (od 3 stycznia 2020 roku).” 

43
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x