Budowa obwodnicy Tarnobrzega (fotoreportaż)

Początkiem marca br. rozpoczęła się budowa obwodnicy Tarnobrzega, która połączy drogę wojewódzką nr 871 z drogą nr 723 w pobliżu Tarnobrzeskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego.

Budowana droga obwodowa będzie drogą klasy G (główna) o szerokości pasów ruchu 3,5 m. Przewidziana prędkość projektowa poza terenem zabudowy wynosić będzie 70, 60 km/h, a prędkość projektowa na terenie zabudowy 50 km/h. Jej początek znajduje się w rejonie istniejącej drogi wojewódzkiej Nr 871 (ul. Sikorskiego). Na włączeniu obwodnicy z ul. Sikorskiego zaplanowano budowę ronda/skrzyżowania. Następnie obwodnica przetnie ul. Gruntową oraz ul. Stanisława Orła, dalej pobiegnie wzdłuż ulicy 12 Października po terenach rolnych, leśnych i ogródkach działkowych, następnie wzdłuż linii kolejowej aż do ronda w ul. Bema. Ronda planowane są również na skrzyżowaniu z ul. Dworcową i łącznikiem do drogi Nr 871 oraz skrzyżowaniu z drogą boczną stanowiąca łącznik do ulicy M. C. Skłodowskiej. Od ronda w ul. Bema przebieg obwodnicy łukiem kierował się będzie do Al. Warszawskiej. Obwodnica dobiegać będzie do ronda w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 723 (al. Warszawska) na osiedlu Zakrzów. Całkowita długość odcinka, zgodnie z decyzją ZRID wydaną przez Wojewodę Podkarpackiego w dniu 29.01.2021 r., wyniesie 9 km.

Za wykonanie obwodnicy odpowiada firma Strabag. Zakres robót obejmuje oprócz głównego zadania, czyli budowy jednojezdniowej obwodnicy, także przebudowę dróg istniejących wraz z budową skrzyżowań, budowę dróg obsługujących przyległy teren, budowę zjazdów indywidualnych i publicznych, budowę ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych itp. W ramach inwestycji zrealizowana będzie także budowa systemu odwodnienia, budowa przejść dla zwierząt, budowa sieci kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, budowa ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych. Przed rozpoczęciem prac budowlanych konieczna była wycinka zieleni w pasie drogowym. Po zrealizowaniu inwestycji zaplanowano nasadzenia nowej zieleni. Zakres robót obejmuje też montaż barier ochronnych, oznakowanie poziome i pionowe drogi, budowę sieci elektroenergetycznej, przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej (linie elektroenergetyczne, sieć wodociągowa, sieć kanalizacyjna, gazowa, teletechniczna, odwodnienia), przebudowę sieci melioracji szczegółowej, budowa kanału technologicznego. Powyższe roboty poprzedzają konieczne rozbiórki elementów dróg i ulic, sieci uzbrojenia terenu, elementów małej architektury i ogrodzeń, budynków i wiat. Aby móc wybudować obwodnicę, miasto musiało wywłaszczyć kilkadziesiąt działek prywatnych i należących do Rodzinnych Ogrodów Działkowych, zlokalizowanych w pasie drogowym projektowanej drogi.

Budowa obwodnicy będzie kosztowała blisko 50 mln zł. Główna część inwestycji ma zostać zrealizowana do grudnia 2021 r. Budowa będzie kontynuowana od marca do lipca 2022.

Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa V Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 5.1 Infrastruktura drogowa. Inwestycja otrzymała wsparcie również ze strony Urzędu Wojewódzkiego Województwa Podkarpackiego.

foto: Piotr Morawski

Subskrybuj
Powiadom o
29 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Stach
1 miesiąc temu

No wkoncu Tarnobrzeg bedzie bardzo dobrze skomunikowany z reszata Polski do Rzeszowa w 30 minut do Warszawy 1,5h

Lucyfer
1 miesiąc temu
Reply to  Stach

I to na wstecznym.

Obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  Stach

Ludzie z mist nie będą musiały przejeżdżać przez mieścinę w której komuna z potomstwem jest u władzy i go oglądać – bo i tak nie ma co oprócz kibla i nocnika hrabiego.nic nie stracą.

Juliusz Cezar
1 miesiąc temu

Jeszcze kilka lat temu mało kto wierzył, że się uda rozpocząć, a tu proszę – widać pierwsze efekty! Trochę cierpliwości i niedługo będzie można jeździć tą piękną drogą! Tarnobrzeg zmienia się na lepsze i to widać w wielu aspektach, parę kwestii do dopracowania i będzie można być jeszcze bardziej dumnym z naszego pięknego miasta! Brawo!

Hicior
1 miesiąc temu
Reply to  Juliusz Cezar

Widać efekty poprzedniej ekipy a obecny prezydent będzie tylko wstęgi przecinał.

Odyseusz
1 miesiąc temu

Obejrzyj dla własnego dobra i podaj dalej WAŻNE !!! https://www.youtube.com/watch?v=D6EM7qQL6k8

Milka
1 miesiąc temu

Ojojoj OBWODNICA
9 km i 4 ronda hehehe bedzie jazda prędkością 30 km na godzinę a jeszcze tiry będą blokowały rondka

mieszkaniec
1 miesiąc temu
Reply to  Milka

hehehe, rozumiem, że opierasz to o swoje badania/analizy, czy może „tak mi sie wydaje bo tak mi sie wydaje”, ta droga ma głąbie odciążyć Sikorskiego i tyle!

Alf
1 miesiąc temu

Czy ktoś się przypadkiem nie pomylił ?. Ekspresówka z ograniczeniami prędkości 50-70 km/h to jest śmiech na sali normalnie. O ile mi wiadomo to na drogach tej klasy można śmiało śmigać 120 km/h

mieszkaniec
1 miesiąc temu
Reply to  Alf

to nie będzie ekspresówka, doucz się

Obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  mieszkaniec

Bo to będzie tylko kolejna droga powiatowa – dozwolone prędkości jak na drodze osiedlowej -jaka ku…. Obwodnica , co za oszust i kłamcą takie rzeczy opowiada ???? Takie rzeczy to mogą opowiadać poj….. Ludzi – że to obwodnica – jasno jest napisane ” droga obwodowa” – ile jeszcze bezczelni oszuści będą wmawiać że w Tarnobrzegu budują „obwodnice’ – tylko zakłamani urzedasy tak maga ogłupiać ludzi oraz burmistrz z oszustami co są w radzie nadzorczej.

Mieszkaniec
1 miesiąc temu

Możecie mnie zminusować, ale według mnie Bożek jest najlepszym prezydentem od lat, co widać chociażby po tej obwodnicy czy jeziorze.

Odyseusz
1 miesiąc temu
Reply to  Mieszkaniec

Zapomniałeś że 3/4 wymaganych funduszy pochodzi spoza budżetu miasta ! To raczej Państwo Polskie coś robi a Bożek czeka aż mu podadzą na złotej tacy !

Mieszkaniec
1 miesiąc temu
Reply to  Odyseusz

A dlaczego z perspektywy mieszkańca Tarnobrzega jest to problem? Koszt wybudowania takiej obwodnicy to nie tylko ileś tam asfaltu, który wystarczy równo wylać. Gdyby nie uzyskali tego dofinansowania, to drogi w ogóle by nie było, bo miasta nie byłoby stać na wyłożenie 50mln z własnej kieszeni. Chcesz mieć drogę, to musisz mieć pieniądze, a dzięki dofinansowaniu ruszenie tego projektu było w ogóle możliwe. Poza tym to nie jest tak, że wystarczy przeciąć wstęgę, to jest dużo załatwiania, papierkowej roboty, spotkań, czasu. A kto dokładnie starał się o dofinansowanie, tego nie wiem, ale Bożek jako prezydent ma o tyle trudniej, że to nie jego obóz rządzi, więc dostanie tego dofinansowania uważam za jeden z sukcesów, niezależnie kto to zrobił.

oli
6 dni temu
Reply to  Mieszkaniec

w chmielowie frezuja,bedzie asfalt na obwodnice

Obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  Odyseusz

I jako pierwszy zapiera…. Aby sobie zdjęć narobić a wraz z nim nadworni fotografowie oraz dziennikarze zamiejscowych mediów które dostają dodaje z kasy mieszkańców. Większego kłamczucha nie było (ceny wody wzrosły) o tak wyrafinowanych metodach (nm – to przy nim był prostak lewicowy).

Mar
1 miesiąc temu
Reply to  Mieszkaniec

Dlaczego minusować? Lepiej zestawić Twój komentarz z komentarzem np. Juliusza Cezara (fragment):
„Prezydent nie musi być specjalistą w zakresie drogownictwa, nie musi mieć nawet wykształcenia wyższego. Odpowiedzialność polityczną ponosi oczywiście on, jednak często decyzję podejmowane są w komórkach Urzędu Miasta, który jest wyspecjalizowanym aparatem służącym organom samorządu terytorialnego.”.
Także wypadałoby Ci pochwalić również urzędników, którzy mieli udział w realizacji tych zadań 🙂

Natomiast co do samych inwestycji, to nie będę się powtarzał, bo tłumaczyłem pewne rzeczy już nie raz. Może prędkości podane w artykule wywołają jakąś refleksję nad wspaniałością „obwodnicy”.

Mieszkaniec
1 miesiąc temu
Reply to  Mar

Dla mnie jako dla osoby mieszkającej przy głównej ulicy nawet taka obwodnica to zbawienie. Natomiast zachodzi pytanie dlaczego tak a nie inaczej będzie poprowadzona, i takie a nie inne limity prędkości. Tego nie wiem, żeby ocenić, czy to zostało zrobione dobrze to trzeba zagłębić się w te wszystkie plany zagospodarowania przestrzennego, która działka jest czyja, czy poprowadzenie tej obwodnicy inaczej nie wiązałoby się np. z większymi kosztami niewspółmiernymi do korzyści. Samo stwierdzenie że 60 na godzinę to nie obwodnica to za mało żeby ocenić jakość prac nad tym projektem. Plus np. bodajże w Mielcu jest podobnie a sprawdza się całkiem nieźle, trzeba poczekać na faktyczne efekty.

Mar
1 miesiąc temu
Reply to  Mieszkaniec

Rozumiem, Twoim zdaniem „obwodnica” jest luxus. Nie będę się spierał, bo ani ja nie zmienię Twojego zdania, ani Ty mojego. Ale nadal nie pochwaliłeś urzędników, którzy mieli udział w realizacji wymienionych przez Ciebie zadań 🙂

odp
1 miesiąc temu
Reply to  Mieszkaniec

ale i nawet i obwodnica powstanie to bedziesz jechał 40 bo trafisz na jakiegos okularnika albo dziadka który bedzie cie blokował wiec to jest kara dla innych kierowców a do tego dochodzi pretkość i zakaz wymijania

Obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  Mieszkaniec

Szanowny Panie, abyś czasami nie był zdziwiony jak wcale to nie spowoduje zmniejszenia ruchu przy głównych ulicach – chyba że wprowadza zakaz wjazdu dla wybranych pojazdów. Kto przy zdrowych zmysłach nałoży 9 km aby dostać się do Sandomingo???

Obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  Mieszkaniec

Jest największym kłamcą i oszustem jaki był( woda nie podrożeje a podrożała) , lansera jakich mało a i większego szkodnika nie było – dla takich poj…..ludzi ważniejszy jest np: zakup nocnika w który hrabia sral i szczał , ścianka wspinaczkowa nic pożywienie ekranów na drodze.takie to Coś co zostało wybranie przez UB, SB, Byłych PZPR, ZSl,Ormowców, I TW oraz ich potomków. To całe poskomunistyczne towarzystwo to ścierwo dla którego kasa się liczy.

oli
6 dni temu
Reply to  Mieszkaniec

widać po cenach za śmieci i wode ,dwa razy więcej płacimy niż np.stalowa wola czy sandomierz ,miasto bez dochodów

Maria
1 miesiąc temu

Wieś Sobów odcięta od świata, ratunku ! Giniemy ! Chcemy do Grębowa.

inspektor
1 miesiąc temu
Reply to  Maria

w jaki sposób odcięta? według planów budowy będzie podłączona do tej drogi

Obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  Maria

Sami przecież podeszliście z gminy Grębów , bo myśleliście, że będzie taniej i śniło wam , że będziecie mieszczucha mi (a na każdym prawie podwórku stodoła stoi – to akurat psuje do Tbg).

Stop
1 miesiąc temu
Reply to  Obywatel

Wyraźnie jest powiedziane, że jest to droga obwodowa. Należy też podkreślić, że jest to droga wojewódzka, powinien ją finansować w całości marszałek województwa. Miasto nie powinno dokładać do niej ani grosza, ale przepisy są jakie są i się sępi od nas kasę na wybudowanie drogi wojewódzkiej. Myślę że i władze miejskie mają ograniczone możliwości ingerowania w jej budowę. Na pewno dla mieszkańców nie będzie więc w pełni funkcjonalna, choćby brak zjazdu na działki i garaże, ale na układy nie ma rady.

Obywatel
1 miesiąc temu
Reply to  Stop

A ja myślę, że oprócz bolszewickiej propagandy to kłamcy tarnobrzescy z burmistrzem nic wspólnego nie mają z tą drogą tak jak i nieroby z rady – dostali kasę na konkretny cel i tyle ( żal w województwie było mieszkańców co sobie baranów wybrali na burmistrza i rady – nieuków) ale zakłamana postkomunistyczna tarnobrzeska polityczna hołota robi przedstawienie i cykr ( bez względu na opcję). Burmistrz oszust i kłamcą wspólnie z komuchami z rady ogłupiają ludzi. Poprzednicy ( łapówka z radnymi) nie byli lepsi – ogłupiały ludzi w mieście aby dorwać się do koryta.

Tarrus
1 miesiąc temu
Reply to  Stop

Też uważam, że droga powinna być w 85 % sfinansowana przez wojewodę, tylko, że Rzeszów ma nas w du..pie, z naszej puli korzystają Mielec i Stalowa Wola dlatego, że miejscowi rajcy siedzą cicho, by się nie narazić. Pytanie czy władze miasta interweniowały w Warszawie, że nie dostały dofinansowania z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych? pytam bo inni interweniowali. Czy miasto przygotowuje projekty do KPO? czy wystawi projekty, które nie dostały dofinansowania?

29
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Skip to content