Poseł Weber: Rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu trzeba przypilnować

Rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu trzeba przypilnować, mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej Rafał Weber, nawiązując do sytuacji z Niska i Mielca, gdzie prace prace projektowe zostały wstrzymane.

Dzisiejsza konferencja prasowa Rafała Webera, to pokłosie informacji przekazanych przez samego posła oraz spółki PKP początkiem bieżącego tygodnia. Przypomnijmy, w poniedziałek poseł powiadomił o wstrzymaniu w kwietniu 2024 roku, prac przygotowawczych przy modernizacji dworca PKP w Tarnobrzegu.

W odpowiedzi na informacje przekazane przez posła PKP wydało komunikat, w którym oświadczyło, że rewitalizacja dworca PKP w Tarnobrzegu jest planowana, obiekt znajduje się na liście podstawowej drugiej edycji Programu Inwestycji Dworcowych, program zaś został już przyjęty uchwałą Zarządu PKP S.A. i obecnie czeka na zatwierdzenie przez Radę Nadzorczą

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej poseł Weber uznał komunikat PKP za dobrą informację, z której jednak niewiele wynika.

– Nie wiemy kiedy  spółka wróci do prac przygotowawczych przy rewitalizacji dworca w Tarnobrzegu i innych dworców, gdzie również prace zostały wstrzymane (…) W komunikacie tym nie było żadnej informacji czy są zabezpieczone środki finansowe na to zadania i  oczywiście nie było informacji o harmonogramie prac (…) W 2023 roku, tworząc Program Inwestycji Dworcowych, ujęliśmy w nim ponad 300 inwestycji w całej Polsce i zaraz po tym, rozpoczęliśmy prace przygotowawcze dla 27 dworców. Wśród tych 27 dworców o wysokim priorytecie był dworzec w Tarnobrzegu, Krośnie, Lubaczowie i Sandomierzu. Dworzec w Tarnobrzegu miał dla nas wysoki priorytet. To dowód, że zależało nam na tym, aby odtworzyć zabytkowy dworzec w Tarnobrzegu jak najszybciej. Mam nadzieje, że ten wysoki priorytet zostanie zachowany – komentował poseł, zapowiadając dalsze swoje działania w tej sprawie.

– Mamy złe doświadczenia z ostatnich miesięcy, kiedy to spółka wycofała finansowanie z pierwszego Programu Inwestycji Dworcowych, budowy nowego dworca w Mielcu i rewitalizacji dworca w Nisku (…) Tam prace obejmowały już projektowanie – dodał.

Koszt rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu, przy założeniu, że przetarg zostałby ogłoszony w 2027 roku, wyniósłby ok.20 mln zł.

W drugiej części konferencji, odnosząc się do zarzutów dot. braku inwestycji kolejowych w Tarnobrzegu za rządów Prawa i Sprawiedliwości poseł wyliczył, że dzięki modernizacji linii kolejowych na trzech odcinkach, skrócił się czas dojazdu do Warszawy czy Rzeszowa, przywrócone zostało również bezpośrednie połączenie Tarnobrzega z Krakowem.

Szczegóły w materiale video. Zapraszamy

video: Piotr Morawski

Subskrybuj
Powiadom o
32 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Tarnobrzeg moje miasto
2 miesięcy temu

Niech przynajmniej nie szkodzi to już pomaga.

murarz-tynkarz-akrobata
2 miesięcy temu

Jak już tynk zaczyna odpadać i grzyb się pojawił to robota jest pilna bo będzie coraz gorzej

Pasażer
2 miesięcy temu

Czekamy na zwiększenie ilości połączeń kolejowych z Warszawą, Krakowem, Rzeszowem.

Tak se ino myśle
2 miesięcy temu
Reply to  Pasażer

i wznowienie z Kielcami.
W Tygodniku Nadwiślańskim jest info, że od marca ruszają połączenia Polregio Sandomierza z Kielcami przez Ostrowiec Świętokrzyski- Skarżysko- Kamienną. Może warto pomyśleć by też Tarnobrzeg uwzględniono?

Tarnobrzeg moje miasto
2 miesięcy temu

Marszałki musiałyby się dogadać, ale na marszałka podkarpackiego bym nie liczył, że coś zrobi dobrego dla Tarnobrzega. Musiałby wydarzyć się cud.

Misio
2 miesięcy temu

Towarzysz Rafał Weber miał 8 lat lat aby ten temat zrealizować, z czego 4 lata był wicemisterem infrastruktury.. Teraz się chłopisko obudziło do działania.. Towarzyszu pośle czemu nie zrealizował towarzysz tego przez 8 lat kiedy miał Pan realną możliwość na takie rzeczy?

Pasażer.... furmanki
2 miesięcy temu
Reply to  Misio

Bo nie było parcia na remonty, ze strony lokanych rządzących prezydentów. Ot i cała prawda.

TBG
2 miesięcy temu

im mniej dzisiaj mówi tym więcej prawdy.

Król kier
2 miesięcy temu

na zdjęciu nr 15 widać teren, gdzie powinien być stworzona strefa rekreacyjna i wypoczynkowa z fontanną, ławkami i figurami tarnobrzeskich straszonów, tabliczkami reklamującymi miejsca w Tarnobrzegu godne zobaczenia strefa bez dymu. Róbta bo czas ucieka i nie dożyję

Szynobus
2 miesięcy temu
Reply to  Król kier

Takie rzeczy to na rynku a nie na stacji kolejowej. Będą przychodzić rodzice z dziećmi posiedzieć na pkp i dziecko może spaść z peronu albo wpaść pod szynobus

Oseł
2 miesięcy temu

obraz nędzy i rozpaczy do czego PIS doprowadził

Mieszkaniec
2 miesięcy temu
Reply to  Oseł

Już niedługo pojawią się lekarze od tfuska nad Wisłą w Tarnobrzegu to cię z tej głupoty wyleczą

TBG
2 miesięcy temu
Reply to  Mieszkaniec

już marszałek wyleczył Tarnobrzeg chcąc zlikwidować szpital, zapomniałeś? Karetki codziennie do Rzeszowa i innych miejscowości wywożą ludzi, kto temu winien? Przypomnij sobie kto jest winien tej tragicznej sytuacji w Tarnobrzegu?

TBG
2 miesięcy temu
Reply to  Mieszkaniec

zaniedbania na dworcu widać gołym okiem więc nie zmienisz rzeczywistości manipulacjami. Bez odbioru

Optymista
2 miesięcy temu
Reply to  Oseł

Spójrz wokół bo teraz jest obraz nędzy i rozpaczy a będzie jeszcze gorzej

Neutralny politycznie
2 miesięcy temu
Reply to  Oseł

Kolejowy Dworzec Centralny w Tarnobrzegu został doprowadzony do ruiny od dawna. Już za czasów PRL-u, po tym czasie za rządów tzw demokratycznych. Nie mieszaj do tego PiS-u

Tbg
2 miesięcy temu

Dlaczego nie, jak wszędzie remontowali kolej tylko nie w Tarnobrzegu i powiecie tarnobrzeskim, to kto winny?

Tbg
2 miesięcy temu
Reply to  Tbg

Teraz będą pilnowali? Koń by się uśmiał

Neutralny politycznie
2 miesięcy temu
Reply to  Tbg

Myślenie masz płytkie
Zapytaj poprzednich rządzących w Tarnobrzegu dlaczego się tematem nie interesowali. Ostatni prezydent twierdził, że tarnobrzeżanie nie jeżdżą pociągami.

TBG
2 miesięcy temu

ruina jest i nie zmieni tego chęć pilnowania remontu. Bo gdy mógł pilnować nie pilnował, niech nie szkodzi a pilnować może po cichu, niepotrzebny do tego rozgłos.

Tak se ino myśle
2 miesięcy temu

Pilnujemy, pilnujemy spraw tarnobrzeskiego dworca. Nawet podpowiadamy czego chcemy. Tylko na ile nasze uwagi zostaną wzięte pod uwagę?

Tak se ino myśle
2 miesięcy temu
Dziękujemy
2 miesięcy temu

On już pilnował 8 lat

Paweł
2 miesięcy temu

Przypilnować owszem trzeba, ale naprawy bubla prawnego o pierwszeństwie pieszego wchodzącego na przejście. Od tego zależy zdrowie wielu ludzi, a nie tylko samopoczucie garstki osób korzystających ze stacji kolejowej w upadłym mieście.

Magura
2 miesięcy temu

Niekompetentny pieniacz. Warto też zauważyć, że prezydent Nowak nie dał się ponownie wkręcić w polityczne gierki posła.

TBG
2 miesięcy temu
Reply to  Magura

może pilnować, żeby nie było tego remontu. A prezydent musi uważać na ludzi, którzy ładnie mówią i manipulują, ma ich dużo w swoim otoczeniu, niech się rozejrzy i pomyśli.

Pasażer.... furmanki
2 miesięcy temu

„Koszt rewitalizacji dworca PKP w Tarnobrzegu, przy założeniu, że przetarg zostałby ogłoszony w 2027 roku, wyniósłby ok.20 mln zł.”

Czy będą remontowane budynki znajdujące się w pobliżu budynku stacji kolejowej?
Czy może dalej będą straszyć swoim wyglądem?

O tym ani słowa nigdzie nie piszą, nie mówią.
.
Może być i tak, że te straszydła dalej będą straszyć i nijak się to będzie mieć do wyremontowanego budynku stacji i sąsiadującego z nimi terenu.

TBG
2 miesięcy temu

remont powinien być kompleksowy, budynki, otoczenie, podziemne przejście , 2 zadaszone perony – Tarnobrzeg czeka

TBG
2 miesięcy temu

zdjęcia nadają się do Teleekspresu, pokazać jak wygląda POLSKA w ruinie

RST
2 miesięcy temu
Reply to  TBG

Dworzec macie podobny jak w Rumuni

Łysy
2 miesięcy temu
Reply to  TBG

Albo programu Sprawa dla reportera

Czytelnik
2 miesięcy temu
Reply to  TBG

Jest takich zaniedbanych dworców wiele w Polsce.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
32
0
Would love your thoughts, please comment.x
Przejdź do treści